21 Kwiecień 2014 04:29:54
Zdjęcia użytkowników
mecheche Mamajka
Ilosć albumów: 1704, Ilosć zdjęć: 6588

Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 21-04-2014 00:39
Kujtek, no trzeba byndzie Grin

Kujtek [off] 21-04-2014 00:36
gielab0019, idź spać lepiej

gielab0019 [off] 21-04-2014 00:18
se7en3, to je Audi nie to co porządne Renault ! Grin

Kujtek [off] 20-04-2014 23:09
monterek5, a jak stoi za 4-5 to jest płacz "drogo" lukasz609, chcesz dobry stan to nie patrz na silnik tylko szukaj zdrowej budy, a silnik samemu wsadź, inaczej to powodzenia Smile

se7en3 [off] 20-04-2014 22:15
takie szybkie pytanie co moze byc albo co to jest... ze jak jade ponad te 140km/h to slychac jak by takie buczenie przerywane co jak by pół sekundy takie bu bu bu bu bu bu. ps koła jak cos nie bija

lukasz609 [off] 20-04-2014 20:41
monterek5 przecież nie napisałem że bardzo zdrowe grunt żeby się nie rozpadało Smile bardziej jestem za multi silniczkiem Smile

arczycho [off] 20-04-2014 19:55
http://olx.pl/ofe.
..817b9d684f
Ktoś chętny na "puzle" ?

se7en3 [off] 20-04-2014 19:10

monterek5 [off] 20-04-2014 19:09
ludzie to w cuda wieza ze za 2k sie znajdzie zdrowe 16v Smile2

lukasz609 [off] 20-04-2014 19:01
misiek_Pt bo właśnie miałem ją jechać obejrzeć ale nie warta świeczki z tego co piszesz. Poszukuje ogólnie multi lub 16v z blacha w miarę dobrym stanie do 2-2,5tys zł


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Lp.DataWojewództwoMiastoMiejsceDyskusja
126.04.2014 17:00małopolskieBochniaGaleria RondoZobacz
227.04.2014 17:00kujawsko-pomorskieTorunlidl ulica poznańskaZobacz
327.06.2014 16:00ogólnopolskik/BełchatowaOSiR WawrzkowiznaZobacz

Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Jak wymienić klocki hamulcowe. 
robwoj49
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2009 19:41
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 07.03.2009 22:11
Skąd: -

Będę wymieniał klocki hamulcowe w mojej Reni może ktoś mi powie które śruby trzeba odkręcić, czy to są może te ze sprężynkami ? dzięki z góry za podpowiedź.

Edit:
Nie używaj Caps Locka. Pozdro Radek

Edytowane przez Radek_0089 dnia 24-05-2009 21:00
skorek
 
leszko88
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2009 19:49
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 14.07.2007 18:52
Skąd: -


www.motostat.pl/user_images/1447/icon4.png
...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
 
Miras_Stargard
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2009 19:49
Awatar


Postów: 329

Data rejestracji: 15.05.2008 20:14
Skąd: -

Dzisija wymienialem klocki w swojej reni Smile doslownie 30min Smile
a wiec juz ci tumacze.
1. sciagasz kolo
2. odkrecasz sruby z klocko chyba 7 i po srodku kontrujesz tez chyba 7 (z tylu zaciskow sa po lewej i prawej)
3. sciagasz zacisk Smile
4. zakladasz nowe klocki ( jesli masz z ABS lub czujnikem podlaczasz do kabelka )
5. przy zacisku, masz tloczek ktory musisz wcisnac ( najlepiej zabka)
6. zakladasz zacisk, przykrecasz sruby i gotowe Smile

teraz smigac i dotrzec klocki

p.s.
na zdjeciu masz te sruby co masz odkrecic Smile

Edytowane przez Miras_Stargard dnia 23-05-2009 19:50
Smile Choc zycie ciazy, a psychika siada, nie podam sie - to moja zasada. Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 230000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2009 20:50
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 41454

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wystarczy tylko górną odkrecic, pamietaj że trzeba miec dwa klucze. 17 i chyba 13 (albo 10).

odkrecasz górny i zacisk sie obraca/otwiera.

Pieprzony teoretyk!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.
Moje auto: Renault Laguna I, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, (2946/194KM), liftback, 206000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 152000km
 
Nizol
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2009 22:01
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 17.10.2007 22:57
Skąd: -

klucz 13 i cieńką 17 ,warto też wyczyścić i przesmarować trzpienie

Legnica

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
 
Redeon
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2009 22:07
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Podczas cofania tloczka warto odkrecic sobie nakretke na pojemniku z plynem hamulcowym, dzieki temu powinno pojsc bez wiekszych problemow.
Mialem kiedys rower gorski w ktorym sie trudniej wumienialo "klocki" niz w reni.

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2009 22:08
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 41454

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Etam. Wystarczy trzon młotka albo żabka. Cofa się ładnie.

Pieprzony teoretyk!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.
Moje auto: Renault Laguna I, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, (2946/194KM), liftback, 206000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 152000km
 
marciano
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 20:07
Awatar


Postów: 32

Data rejestracji: 08.02.2009 19:18
Skąd: -

U mnie mlotek nie dal rady, wzialem scisk stolarski i plaski klucz,
masz wtedy pewnosc ze tlok idzie wzdluz osi, Usun nadmiar plynu ze
zbiorniczka ham, Spr jak go przybywa po wcisnieciu obu tlokow.
Ja uzylem metody lekarskiejGrin strzykawa

Nie istnieje coś takiego, jak darmowe obiady!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 210000km
 
Zaba
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 21:10
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 02.05.2005 23:45
Skąd: -

No to chyba przyszedł czas żeby zapytac o wymianę klocków z tyłu.
Dziisiaj zrobiłem podejście do Reni i niestety zaliczyłem porażkę. Nie mogę niczym ścisnąć tłoczka w tylnym zacisku i stąd pytanie czy jest jakiś patent na to czy co? W Lagunie miałem ten sam problem i w końcu zawiozłem auto do mechanika ale przy R19 chciałem sam sobie zmienić i klapa Sad problem w tym że z tyłu zacisku na wysokości tłoczka jest gumowa osłonka mechanizmu ręcznego i nie można o to złapać ścisku a inaczej nie chce mi to puścic, nie wiem czy trzeba najpierw ściągnąć linkę z ręcznego czy co?

Renault 19 Sedan 16V '94 F7P
+
Renault Laguna Kombi '96 F3R
+
Ford Mondeo 2.0TDCI '07 Kombi

[center]Renault Laguna II 2.0T '04 Kombi

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 23:13
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 41454

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

dwie łyżki i nie ma że boli. przypadkiem nie walić młotkiem ani niczym. bo rece urwe jak zobacze Smile no i dobrze jest odkrecic odpowietrznik przed tym wciskaniem. napewno pojdzie łatwiej Smile

generalnie pisz do mateo, robił temat kiedys o wymianie klocków i "renowacji" tylnych tarczówek.

Edytowane przez maestro dnia 05-01-2010 23:14
Pieprzony teoretyk!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.
Moje auto: Renault Laguna I, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, (2946/194KM), liftback, 206000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 152000km
 
kogar
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 23:20
Awatar


Postów: 733

Data rejestracji: 27.07.2007 09:54
Skąd: -

chwila chwila ...
nie wiem jak jest w R19

ale w megane scenic/classic( nie pamietam) pamietam ze tłoczek był kręcony poprostu trzebabyło nim kręcić! także sprawdzcie też opcję obrotu tłoczka ;-) czy czasem on nie ma nacięć jakiś itp.;-)

edited:
a jednak racja:
img51.imageshack.us/img51/7162/hamulectyl.th.jpg
wiecej tłumaczyc chyba nie trzeba Pfft

Edytowane przez kogar dnia 05-01-2010 23:28

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 277234km
 
jacek85
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 23:45
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 27.02.2008 17:17
Skąd: -

dokładnie tak to z reszta wynika z rysunku. wciskac nie wolno bo zerwie sie gwint w tloczku i o recznym mozemy zapomniec

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 210000km
 
Zaba
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2010 15:29
Awatar


Postów: 560

Data rejestracji: 02.05.2005 23:45
Skąd: -

@kogar: dzięki Kogar, ostatnio sobie już poczytałem o tym i miałem właśnie dzisiaj sprawdzić czy pójdzie z tym kręceniem (*mam też tego pdfa o Megance) ale auto teraz całe w śniegu i nie chcę do garażu wjechać bo cały snieg stopnieje i potem auto mi ruda zeżre Sad

Renault 19 Sedan 16V '94 F7P
+
Renault Laguna Kombi '96 F3R
+
Ford Mondeo 2.0TDCI '07 Kombi

[center]Renault Laguna II 2.0T '04 Kombi

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
 
arkadly
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2010 08:24
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 07.12.2008 18:28
Skąd: -

Doczepię się do pytania o klocki, chociaż chcę zapytać o tarcze.
Muszę wymienić tarcze a nie mam porządnych gwiazdek. Może mi ktoś napisać, jaki rozmiar jest potrzebny do odkręcenia przednich tarcz - kupię sobie jedną gwiazdkę, ale za to porządną.
Dzięki z góry.

Arek

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 240000km
 
kogar
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2010 09:50
Awatar


Postów: 733

Data rejestracji: 27.07.2007 09:54
Skąd: -

hmm rozmiaru nie znam , ale zanim zaczniesz odkrecac powal młotkiem po niej ;-)

nakladasz gwiazdke na śrubę, i walisz mlotkiem w ten klucz co nalozyles( ale z umiarem oczywiscie )

powinno pojsc nawet tym słabym kluczem ;]


Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 277234km
 
arkadly
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 09:22
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 07.12.2008 18:28
Skąd: -

Pewnie się nikomu nie przyda, ale odpowiem sam sobie.

Do odkręcenia tarcz w R19 (przynajmniej przednich) potrzeba klucza TORX T40.
I jak w moim przypadku po uzyciu klucza potrzeba również....wiertarki niestety :-(

Arek

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 240000km
 
lukat1988
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2010 19:26
Awatar

Klubowicz #0486

Postów: 1519

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: -

Podłączę się pod temat. Wie ktoś, czy mogę założyć tarcze wentylowane zamiast niewentylowanych na fabryczne zaciski? Zacisk typu girling, czy mi się zmieszczą wentylowane?

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 245000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2010 20:36
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 41454

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie.

Jak są tarcze wentylowane to i zaciski musza być od takich tarcz. Reszta pasuje plug&play.

Pieprzony teoretyk!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.
Moje auto: Renault Laguna I, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, (2946/194KM), liftback, 206000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 152000km
 
lukat1988
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2010 20:46
Awatar

Klubowicz #0486

Postów: 1519

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: -

Tzn. muszę wymienić cały kompletny zacisk razem z cylinderkiem?

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 245000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2010 21:51
Awatar

Klubowicz #0082

Postów: 41454

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jaki zacisk z jakim cylinderkiem <olaboga>

Tarcze kupujesz i zacisk hamulcowy.

Pieprzony teoretyk!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.
Moje auto: Renault Laguna I, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, (2946/194KM), liftback, 206000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 152000km
 
Przejdź do forum: