Menu główne
Forum
Klubowicze
robwoj49 |
Dodany dnia 23-05-2009 19:41 |
Postów: 5 Data rejestracji: 07.03.2009 22:11 Skąd: - |
Będę wymieniał klocki hamulcowe w mojej Reni może ktoś mi powie które śruby trzeba odkręcić, czy to są może te ze sprężynkami ? dzięki z góry za podpowiedź.
Edit: Nie używaj Caps Locka. Pozdro Radek Edytowane przez Radek_0089 dnia 24-05-2009 21:00 skorek
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-05-2009 19:41 |
leszko88 |
Dodany dnia 23-05-2009 19:49 |
Postów: 183 Data rejestracji: 14.07.2007 18:52 Skąd: - |
podejrzewam że te tematy ci pomogą :
http://www.renaul...ost_149029 http://www.renaul...post_28764 http://www.renaul...post_25644 ...nigdy nie kłóć się z głupcem. najpierw ściągnie cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 250000km
|
Miras_Stargard |
Dodany dnia 23-05-2009 19:49 |
Postów: 329 Data rejestracji: 15.05.2008 20:14 Skąd: - |
Dzisija wymienialem klocki w swojej reni doslownie 30min
a wiec juz ci tumacze. 1. sciagasz kolo 2. odkrecasz sruby z klocko chyba 7 i po srodku kontrujesz tez chyba 7 (z tylu zaciskow sa po lewej i prawej) 3. sciagasz zacisk 4. zakladasz nowe klocki ( jesli masz z ABS lub czujnikem podlaczasz do kabelka ) 5. przy zacisku, masz tloczek ktory musisz wcisnac ( najlepiej zabka) 6. zakladasz zacisk, przykrecasz sruby i gotowe teraz smigac i dotrzec klocki p.s. na zdjeciu masz te sruby co masz odkrecic Edytowane przez Miras_Stargard dnia 23-05-2009 19:50 Choc zycie ciazy, a psychika siada, nie podam sie - to moja zasada. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 230000km
|
maestro |
Dodany dnia 23-05-2009 20:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wystarczy tylko górną odkrecic, pamietaj że trzeba miec dwa klucze. 17 i chyba 13 (albo 10).
odkrecasz górny i zacisk sie obraca/otwiera. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Nizol |
Dodany dnia 23-05-2009 22:01 |
Postów: 74 Data rejestracji: 17.10.2007 22:57 Skąd: dolnośląskie Legnica |
klucz 13 i cieńką 17 ,warto też wyczyścić i przesmarować trzpienie
Legnica
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
Redeon |
Dodany dnia 23-05-2009 22:07 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
Podczas cofania tloczka warto odkrecic sobie nakretke na pojemniku z plynem hamulcowym, dzieki temu powinno pojsc bez wiekszych problemow. Mialem kiedys rower gorski w ktorym sie trudniej wumienialo "klocki" niz w reni. Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-05-2009 22:08 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Etam. Wystarczy trzon młotka albo żabka. Cofa się ładnie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
marciano |
Dodany dnia 24-05-2009 20:07 |
Postów: 32 Data rejestracji: 08.02.2009 19:18 Skąd: opolskie Kluczbork |
U mnie mlotek nie dal rady, wzialem scisk stolarski i plaski klucz,
masz wtedy pewnosc ze tlok idzie wzdluz osi, Usun nadmiar plynu ze zbiorniczka ham, Spr jak go przybywa po wcisnieciu obu tlokow. Ja uzylem metody lekarskiej strzykawa Nie istnieje coś takiego, jak darmowe obiady!
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 210000km
|
Zaba |
Dodany dnia 04-01-2010 21:10 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
No to chyba przyszedł czas żeby zapytac o wymianę klocków z tyłu.
Dziisiaj zrobiłem podejście do Reni i niestety zaliczyłem porażkę. Nie mogę niczym ścisnąć tłoczka w tylnym zacisku i stąd pytanie czy jest jakiś patent na to czy co? W Lagunie miałem ten sam problem i w końcu zawiozłem auto do mechanika ale przy R19 chciałem sam sobie zmienić i klapa problem w tym że z tyłu zacisku na wysokości tłoczka jest gumowa osłonka mechanizmu ręcznego i nie można o to złapać ścisku a inaczej nie chce mi to puścic, nie wiem czy trzeba najpierw ściągnąć linkę z ręcznego czy co? Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
maestro |
Dodany dnia 05-01-2010 23:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
dwie łyżki i nie ma że boli. przypadkiem nie walić młotkiem ani niczym. bo rece urwe jak zobacze no i dobrze jest odkrecic odpowietrznik przed tym wciskaniem. napewno pojdzie łatwiej
generalnie pisz do mateo, robił temat kiedys o wymianie klocków i "renowacji" tylnych tarczówek. Edytowane przez maestro dnia 05-01-2010 23:14 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kogar |
Dodany dnia 05-01-2010 23:20 |
Postów: 732 Data rejestracji: 27.07.2007 09:54 Skąd: - |
chwila chwila ...
nie wiem jak jest w R19 ale w megane scenic/classic( nie pamietam) pamietam ze tłoczek był kręcony poprostu trzebabyło nim kręcić także sprawdzcie też opcję obrotu tłoczka ;-) czy czasem on nie ma nacięć jakiś itp.;-) edited: a jednak racja: [img]http://img51.imageshack.us/img51/7162/hamulectyl.th.jpg[/img] is not a valid Image. wiecej tłumaczyc chyba nie trzeba Edytowane przez kogar dnia 05-01-2010 23:28 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 277234km
|
jacek85 |
Dodany dnia 05-01-2010 23:45 |
Postów: 16 Data rejestracji: 27.02.2008 17:17 Skąd: lubelskie Lublin |
dokładnie tak to z reszta wynika z rysunku. wciskac nie wolno bo zerwie sie gwint w tloczku i o recznym mozemy zapomniec Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 210000km
|
Zaba |
Dodany dnia 06-01-2010 15:29 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
@kogar: dzięki Kogar, ostatnio sobie już poczytałem o tym i miałem właśnie dzisiaj sprawdzić czy pójdzie z tym kręceniem (*mam też tego pdfa o Megance) ale auto teraz całe w śniegu i nie chcę do garażu wjechać bo cały snieg stopnieje i potem auto mi ruda zeżre
Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
arkadly |
Dodany dnia 12-03-2010 08:24 |
Postów: 17 Data rejestracji: 07.12.2008 18:28 Skąd: - |
Doczepię się do pytania o klocki, chociaż chcę zapytać o tarcze. Muszę wymienić tarcze a nie mam porządnych gwiazdek. Może mi ktoś napisać, jaki rozmiar jest potrzebny do odkręcenia przednich tarcz - kupię sobie jedną gwiazdkę, ale za to porządną. Dzięki z góry. Arek Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 240000km
|
|
|
kogar |
Dodany dnia 12-03-2010 09:50 |
Postów: 732 Data rejestracji: 27.07.2007 09:54 Skąd: - |
hmm rozmiaru nie znam , ale zanim zaczniesz odkrecac powal młotkiem po niej ;-)
nakladasz gwiazdke na śrubę, i walisz mlotkiem w ten klucz co nalozyles( ale z umiarem oczywiscie ) powinno pojsc nawet tym słabym kluczem ;] Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 277234km
|
arkadly |
Dodany dnia 16-03-2010 09:22 |
Postów: 17 Data rejestracji: 07.12.2008 18:28 Skąd: - |
Pewnie się nikomu nie przyda, ale odpowiem sam sobie. Do odkręcenia tarcz w R19 (przynajmniej przednich) potrzeba klucza TORX T40. I jak w moim przypadku po uzyciu klucza potrzeba również....wiertarki niestety :-( Arek Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 240000km
|
|
|
lukat1988 |
Dodany dnia 25-03-2010 19:26 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Podłączę się pod temat. Wie ktoś, czy mogę założyć tarcze wentylowane zamiast niewentylowanych na fabryczne zaciski? Zacisk typu girling, czy mi się zmieszczą wentylowane?
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-03-2010 20:36 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie.
Jak są tarcze wentylowane to i zaciski musza być od takich tarcz. Reszta pasuje plug&play. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
lukat1988 |
Dodany dnia 25-03-2010 20:46 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Tzn. muszę wymienić cały kompletny zacisk razem z cylinderkiem?
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-03-2010 21:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jaki zacisk z jakim cylinderkiem <olaboga>
Tarcze kupujesz i zacisk hamulcowy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |