29 Kwietnia 2024 21:37:12
Zdjęcia użytkowników
Marcinn semen1975
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Plazma Driver + stożek do Reni F3N 
9kaczor6
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 15:32
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

Witam. Jestem na tym forum już bardzo długi czas, jednak piszę po raz pierwszy, i od razu chciał bym się ze wszystkimi przywitać!

Zapewne po wakacjach jak zacznę chodzić na prawo będę w posiadaniu R19 1.7 F3N 73KM.
Silnik jaki taki jest. Chodzi idealnie no ale te 73KM są hmm niesmaczne.

Przeglądając allegro trafiłem na to.
http://fonton1.by...ukcja.html

Plazma Driver - podobno w układzie dolotowym powietrza zamienia nasze O2 w O3 czyli Ozon. Co to ma dać to nie wiem ale piszą że sporo.

Myślałem żeby to coś^^ połączyć z litrem stożkowym z pseudo turbiną która podobno zwiększa siłę sprężania powietrza przed filtrem.

Tu pytanie. Co z tych wszystkich domowych tunigów to prawda a co mit. Ten filtr i ten ozon coś dadzą, nie uszkodzę silnika?
Warto inwestować w ogóle w ten silnik żeby chociaż parę koni więcej wyciągnąć?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-05-2009 15:32
Awatar
Zaba
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 15:43
Awatar


Postów: 589

Data rejestracji: 02.05.2005 23:45
Skąd: śląskie
Rybnik

Poczekaj raczej na kwantowy autopotengator mocy rodem ze Startreka Grin

A co do tego typu wynalazków to ja raczej radziłbym (i chyba nie będę w tym odosobniony) doprowadzić silnik do porządku, nawet jeśli miałoby to oznaczać kapitalkę, niż stosować plazmy, magnetyzery czy co tam jeszcze robią. Jakby to coś miało poprawić to najpierw by sie tym zainteresowały koncerny motoryzacyjne a dopiero potem technologia by sie spopularyzowała i trafiła do Chińczyków, którzy by to klepali za parę centów.

Renault 19 Sedan 16V '94 F7P
+
Taoyota RAV4 '20
+
Toyota Corolla sedan '19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
 
Redeon
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 15:50
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

W pelni zgadzam sie z kolega wyzej, a jesli chcesz miec wiecej koni pod maska to lepiej zainwestuj w inne auto lub jak wolisz zabawe to silnik.

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
9kaczor6
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 15:54
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

ale silnik pracuje idealnie, więc po co generalny?
Chyba że masz coś innego na myśli?

Co do tych wynalazków ^^ to co poza nimi polecacie, o ile w ogóle da rade jakoś zwiększyć moc...

Na razie proszę o coś takiego co sam zrobie, jeśli coś takiego jest. Z planem głowicy, szlifowaniem zaworów itp jeszcze się wstrzymajmy :>

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
mati_
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 15:54
Administrator Awatar


Postów: 3622

Data rejestracji: 22.09.2005 23:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Plazma Driver - podobno w układzie dolotowym powietrza zamienia nasze O2 w O3 czyli Ozon. Co to ma dać to nie wiem ale piszą że sporo.


Nie rób tego bo powiększysz dziurę ozonową!

Jak Ci brakuje mocy to nie kupuj F3N'a Wink

Było: Renault 19, Phase II, 1993r., C3J (1390/58KM), sedan, benzyna+lpg

Moje auto: Saab 9-3, 2003r, B207E (1998/150KM), SportSedan, benzyna
 
9kaczor6
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 15:57
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

[quote="mati"]Nie rób tego bo powiększysz dziurę ozonową![/quote]
chyba zmniejszę jak już Pfft


Treść dodana dnia 24-05-2009 15:59:

aha co do F3N to jestem raczej skazany chyba że renia nie dociągnie do mojej kadencji....

Edytowane przez 9kaczor6 dnia 24-05-2009 15:58
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
mati_
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 16:03
Administrator Awatar


Postów: 3622

Data rejestracji: 22.09.2005 23:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

No ale skąd ta plazma weźmie ozon? Z warstwy ozonu, zwiększając dziurę, prostePfft

A tak serio to jestem mega sceptycznie nastawiony do wynalazków z allegro.

Było: Renault 19, Phase II, 1993r., C3J (1390/58KM), sedan, benzyna+lpg

Moje auto: Saab 9-3, 2003r, B207E (1998/150KM), SportSedan, benzyna
 
Redeon
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 16:11
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Nawet jak jakims cudem uda Ci sie zwiekszyc moc o kilka koni to i tak tego pewnie nie odczujesz, zreszta same konie mechaniczne to nie wszystko, np. rownie wazny jest moment obrotowy. Lepiej zamiast inwestowac w jakies wynalazki zadbac o dobry olej czy opony. F3N to nie rakieta ale tez nie jest taki zly, takie jest moje zdanie

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
9kaczor6
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 16:17
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

no nie rakieta.... dbana to ona jest. Oleje co 10tys tylko mobila, filtry na czas. No laleczka po prostu, jedynie co to lubi przerwać na gazie, niestety to wina przewodów, ale są już nowe (nie polecam kagera na nich nawet tydzień nie latała)

Ja tylko po prostu szukam sposobów na zwiększenie mocy. Wiem że te wyżej, no może te wyżej nie, ale inne wynalazki nie dają dużo ale grosz do grosza jak to mówią...

Jak ją dostane będę kombinował, może się skusze właśnie na plac głowiny i szlifowanie/polerowanie zaworów, i lekke koło zamachowe, ale kurcze bardzo dużo roboty z tym....

Edytowane przez 9kaczor6 dnia 24-05-2009 16:17
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
kyzer
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 17:37
Awatar


Postów: 93

Data rejestracji: 12.02.2009 12:40
Skąd: -

Zamiast zwiększać moc przez wynalazki z allegro stopniowo zwiększaj doświadczenie bo nauka jazdy zaczyna sie po odebraniu prawa jazdy.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 170000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 17:42
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

I jak Ci mało to taniej Cie wyjdzie zmiana silnika. Wcale nie jest to tak dużo roboty.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
9kaczor6
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 19:07
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

no z silnikiem nie ma dużo roboty, patrzyłem na allegro to silniki tez nie są aż takie drogie...
Duża różnica jest między tym silnikiem (F3N) a jakimś 1.8 90km, bo wiliamsa to na allegro na pewno nie znajdę Pfft

Muszę jeszcze spojrzeć po ile skrzynie biegów :/


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
ciastini
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 19:14
Awatar


Postów: 1364

Data rejestracji: 12.03.2008 20:47
Skąd: -

Myślę, a wręcz pewny jestem, że żadna plazma driver nic nie da. Gdyby coś dawała, było by tak jak pisali przedmówcy - producenci samochodów by to oferowali. Druga sprawa - stożek. Poszukaj na forum, bo źle zamontowany może pogorszyć zamiast polepszyć.

Inna sprawa. Najpierw opanuj do perfekcji te 73konie, a później szukaj czegoś mocniejszego. Bo przygrzać na prostej, to nie sztuka...Wink

Wysokość niektórych zarobków nie jest wynagrodzeniem czynności, lecz odszkodowaniem za czas spędzony w pracy.

Moje auto: Saab 900S 2.0 16v 133km, benzyna+LPG, 260000km
 
Radek_0089
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 19:14
Awatar


Postów: 1316

Data rejestracji: 13.03.2008 22:31
Skąd: -

Nie było R19 williams tylko Clio występowało pod tą nazwą. Na allegro są siniki z 16V, ale pakowanie 140 kucy bez odpowiedniej zawiechy i hamulców to średni pomysł moim zdaniem.

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
 
9kaczor6
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 19:23
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

to stożek w ogóle coś daje?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
Radek_0089
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 19:43
Awatar


Postów: 1316

Data rejestracji: 13.03.2008 22:31
Skąd: -

Przy odpowiednim montażu może dać jakieś korzyści, ale błąd w obliczeniach (czytaj montażu) = pogorszenie osiągów.

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
 
herubini89
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 19:45
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Stożek nic nie daje.To wymyślono po to,aby ładnie wyglądała komora silnika po otwarciu.Dlatego stosuja ją tylko tunerzy i ''tjunerzy''.Niby czemu Porsche od kilku lat stosuje rezonansowy układ dolotowy w np.3.6 B6 z okrutnie wysokiej jakości filtrem? Nie prosciej stożek wetkaćPfft A dolot w F3N chcąc zwiększyć moc,to najlepiej dogłębnie wyczyścić,wypolerować kanały(ale to nie takie hop siup),umozliwić zasysanie chłodniejszego po wietrza.Stożek niczego nie załatwi,za to kazdy stożek,KAŻDY(i z allegro i do wielokrotnego mycia za milon pln) nie filtruje pow. dokładnie.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
9kaczor6
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 19:53
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

heh tak myślałem, ale głównie ze stożkiem chodzi mi o to żeby ładnie wyglądało. Na allegro widziałem fajny układ http://moto.alleg...estaw.html

jeżeli to nie pogorszy pracy silnika to czemu nie.
A wygląda naprawdę ładnie, widziałem tu gdzieś zdjęcie na forum

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
herubini89
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 20:14
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Słuchaj,jak Ci na wyglądzie zależy,to czemu nie.Ja bym jednak tego nie robił,bo to szkodzi silnikowi.Ten z linku co podałeś,to jest w miarę długi(to nawet dobrze),ale musiałbyś wysunąć stozek na przód i porządnie obudować(w komorze jest bardzo gorąca,a ciepły,czyli rozrzedzony tlen gówno da).No i cudów nie ma,zyskasz dajmy na to od 0,1 do 0,7KMRotfl(moooże) to wtedy możesz mówic,żeś jest zajebisty.

Tak abstrachując(trudne słowo)Smile2 od tuningu F3N-a,to najfajniej tuninguje sie motorynkę w wieku lat ~9.Głowica splanowana na zero,brak filtra,brak całkowicie wydechu,odelżenie poprzez demontaz lamp i jednego tylnego amorka,benzyna z duzą ilością oleju silnikowego i heja.Efekty porażające, krzyki rodziców i podziw kuzynówGrinGrinGrin

Edytowane przez herubini89 dnia 24-05-2009 20:29
Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 21:02
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Po za tym stożek = licz się z niedogrzaniem silnika (zdarza się) i większym spalaniem. A chyba nie oto chodzi.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: