16 Maja 2024 08:32:05
Zdjęcia użytkowników
damianr19 oszer
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
ile z f3p a ile z f7p ? 
PADI
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:48
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

pytanie do ludzi z doswiadczeniem : napewno nie jeden z forumowiczow uturbial te silniki - to fakt
i moje pytanie przy 0,4~0,6 Bara jakie moce uzyskuja te silniki f3p (90km) i f7p za podzieleniem sie doswiadczeniem z gory dziekuje Smile
A tak ode mnie to w sumie watpie zeby ktokolwiek uturbial ta 90-konna jednostke ale mam nadzieje ze mnie ktos zadziwi Smile))

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-05-2009 23:48
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nikt nie uturbiał. Na pewno nie na tym forum.

Edytowane przez maestro dnia 24-05-2009 23:52
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
PADI
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:50
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

a co z f7p...? na pewno ktos nie mogl sie "oprzec pokusie" Smile

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:51
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie.

Jest to po prostu nie opłacalne.
Taniej kupisz 2.0 16V F7R, wyremontujesz go i zamontujesz w R19.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 23:58
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Kolego - BF18T z rodziny Volvo to F3N/F3P z turbiną - ma jakieś 120 koni przy tym doładowaniu. (soft turbo)

To masz odpowiedź na pierwsze pytanie. Kosztuje ok 700 do 1200 PLN na allegro kompletny silnik i masz po problemie uturbianie (zrobiła to fabryka -> nic się nie bedzie chrzanić).

co do F7P, te silniki i tak są bardzo wrażliwe na przegrzanie i relatywnie delikatne więc mało jest przypadków uturbiania bo to się na ogół źle kończy.

Był taki chłopak na forum co do F3N'a założył elektryczny kompresor i skończyło się na potopionych świecach i wypalonych tłokach.

Jakieś dalsze pytania?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
PADI
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:04
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

dzieki wielkie juz wiem co trzeba robic : 1.8sT Smile po wakacjach ale foty jak najbardziej zapodam pozdro

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

inaczej zapytam. robiłeś już coś takiego?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
PADI
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:07
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

nie na swoich silnikach hehehe

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a masz kogos kto Ci to zestroi i napisze konfiguracje?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
PADI
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:10
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

jesli silnik tego bedzie potrzebowal (bo nie zawsze jest taka koniecznosc...) to zlece to komus bo z mechanika u mnie OK ale elektryka to ni .uja wafla Wink

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
herubini89
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:12
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Przegłądałem przed chwilą dział tuning i tam jest,że kolega Tymon chce turbo do F7P.To juz nieaktualne?


Treść dodana dnia 25-05-2009 00:12:

herubini89 napisał/a:
Przeglądałem przed chwilą dział tuning i tam jest,że kolega Tymon chce turbo do F7P.To juz nieaktualne?

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
michor
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:14
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

PADI napisał/a:
jesli silnik tego bedzie potrzebowal (bo nie zawsze jest taka koniecznosc...)


ZAWSZE!

Może mi powiesz że przy większej dawce powietrza nie trzeba więcej paliwa? a jak to osiągniesz bez zmiany oprogramowania?

Z tego co pamiętam to F3P nie ma przepływomierza więc?

Z tego co więcej pamiętam, zmiana oprogramowania to nie takie "zlecę komuś" bo się chyba nie da.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
PADI
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:16
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

szczerze tolicze ze obejdzie sie bez tego ze bede musial w elektronike ingerowac myslalem nad FMU

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:19
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To od siebie życze powodzenia bo ja sobie tego inaczej nie wyobrażam

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
PADI
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:21
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

nie w tym problem michor problem to ja mam z kolektorem kolego Smile dlatego dopiero po wakacjach te 1.8sT o ile nic nie stanie na przeszkodzie ku temu... tfu tfu tfu!

Edytowane przez PADI dnia 25-05-2009 00:21
Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:24
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Przy tych planach które mówisz to nie ma racji bytu. Komputery w R19 są zaprogramowane i nie mają możliwości "zmiany wsadu". Mają jeden program. Kasowanie błedów odbywa sie poprzez odłączenie zasilania na pare minut. Pamięć ulotna Wink

Problem z kolektorem? To pikuś przy kompie.


Timon nie uturbia - wyremontował i powymieniał elementy na kute etc

Edytowane przez maestro dnia 25-05-2009 00:25
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:25
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

PADI napisał/a:
szczerze tolicze ze obejdzie sie bez tego ze bede musial w elektronike ingerowac myslalem nad FMU


Ok. a co z wydajnością wtrysków? co z mieszanką?

Ciśnienie paliwa to nie wszystko?

A FMU porządne np greedy czy gówniane od p. Grabowskiego?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
herubini89
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:26
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Ale musze obronić kochanego F7P.Jeśli jest cycuś,to sie nie przegrzeje.Jak dobry olej i właściciel myślący,to nigdy uzytkownik nie powie,że delikatny.Ja to nazywam wymagajacy.Te 20 lat temu ten silnik to był prawie wyczynowy(serio) i temu ma małe tolerancje.Czysta moc.I co dziwne i chyba kazdy ma to w dupie,F7P nie powinno sie gasic od razu,zwłaszcza po jezdzie,do jakiej jest stworzonyGrin


Treść dodana dnia 25-05-2009 00:27:

herubini89 napisał/a:
Ale musze obronić kochanego F7P.Jeśli jest cycuś,to sie nie przegrzeje.Jak dobry olej i właściciel myślący,to nigdy uzytkownik nie powie,że delikatny.Ja to nazywam wymagajacy.Te 20 lat temu ten silnik to był prawie wyczynowy(serio) i temu ma małe tolerancje.Czysta moc.I co dziwne i chyba kazdy ma to w dupie,F7P nie powinno sie gasic od razu,zwłaszcza po jezdzie,do jakiej jest stworzonyGrin
pomimo pompki.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

I tutaj sie mylisz. Po to jest pompa obiegowa żeby po zgaszeniu mieliła płyn (15minut). Ale ludzi to denerwuje i odłączają lub przestaje sama działać.

To samo jest w dT z klimą.

Edytowane przez maestro dnia 25-05-2009 00:27
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
RafalS16
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:27
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

michor napisał/a:co do F7P, te silniki i tak są bardzo wrażliwe na przegrzanie

Z tym się nie zgodzę, to że bije gorąc z pod maski to nie znaczy, że silnik się przegrzewa. Chociażby natrysk na denko tłoka jest tu pewnego rodzaju zabezpieczeniem przed przegrzaniem, a jeszcze nie zdażyło mi się tego silnika przegrzać przy sprawnym układzie chłodzenia.
Co do delikatności to fakt - szczególnie delikatne jest połączenie wału z korbowodami.
Trzeba poprostu dbac o ukł. chłodzenia i smarowania, bo te zaniedbania lubią sie mścić.

PS: To że na bazie tej wolnossącej konstrukcji wyciskano w rajdówkach 270 - 330KM świadczy o jej przemyślanej budowie.

Edytowane przez RafalS16 dnia 25-05-2009 00:30
Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: