Menu główne
Forum
Klubowicze
michor |
Dodany dnia 25-05-2009 00:27 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
a kolektor? kształtki z kwasówki i jedziesz ze spawarą.
Przepraszam ale podobno robiłeś to już w innych furach to powienieś wiedzieć jak się robi kolektor pod turbo. Chyba że kity montowałeś - ale to każdy potrafi. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 25-05-2009 00:27 |
maestro |
Dodany dnia 25-05-2009 00:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Co za różnica czy silnik pracuje i pompa zwykła tłoczy płyn czy silnik zgaszony i jest to samo?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 25-05-2009 00:29 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
RafalS16 napisał/a: michor napisał/a:co do F7P, te silniki i tak są bardzo wrażliwe na przegrzanie Z tym się nie zgodzę, to że bije gorąc z pod maski to nie znaczy, że silnik się przegrzewa. Chociażby natrysk na denko tłoka jest tu pewnego rodzaju zabezpieczeniem przed przegrzaniem, a jeszcze nie zdażyło mi się tego silnika przegrzać przy sprawnym układzie chłodzenia. Co do delikatności to fakt - szczególnie delikatne jest połączenie wału z korbowodami. Trzeba poprostu dbac o ukł. chłodzenia i smarowania, bo te zaniedbania lubią sie mścić. wyjaśnijmy - nie miałem na myśli że się łatwo przegrzewają, ale to że przegrzanie które już nastąpi (w wyniku czegokolwiek - zaciętego termostatu whatever) może szybko zniszczyć silnik Treść dodana dnia 25-05-2009 00:30: Rafał, te historie z panewkami Ty je wymieniasz razem z olejem [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
herubini89 |
Dodany dnia 25-05-2009 00:32 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Mówię pomimo pompki powinno sie mu ulżyć.Renault prawie od początku zauwazyło duze termiczne obciążenia(zaraz to maske wlotem na kolektor wprowadzili).A układ korbowy,taki jest,a nie inny.Zajebiście się kręci i na gaz reaguje jak wsciekły.
Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
RafalS16 |
Dodany dnia 25-05-2009 00:33 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
michor napisał/a:wyjaśnijmy - nie miałem na myśli że się łatwo przegrzewają, ale to że przegrzanie które już nastąpi (w wyniku czegokolwiek - zaciętego termostatu whatever) może szybko zniszczyć silnik Nooo, pierwsze co to pierścienie polecą - jak w większości silników różnych marek Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2009 00:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ale moment. niech mi ktoś wytłumaczy jaka jest różnica pomiędzy przegonieniu 16v i
pozostawieniu auta pracującego na jałowych obrotach powiedzmy 10 minut a zgaszeniu auta - uruchamia sie pompka obiegowa i mieli płyn przez 15 mnut. bo ja nie widze różnicy poza pobieranym prądem z aku (druga opcja jakby ktoś nie widział) Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
PADI |
Dodany dnia 25-05-2009 00:35 |
Postów: 110 Data rejestracji: 19.03.2009 15:55 Skąd: - |
ale samemu w turbo sie bawic...hmmm no niezbyt chyba ze sa jescze ludzie renesansu czy jakos tak ;P po kolektor to zawsze do znajomego z wielka flacha trzebylo sie zglosic i w tym przypadku bedzie tak samo , ja tylko mowie co i jak a no i z kolega wypijam no tak ;P
Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 25-05-2009 00:35 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
RafalS16 napisał/a: michor napisał/a:wyjaśnijmy - nie miałem na myśli że się łatwo przegrzewają, ale to że przegrzanie które już nastąpi (w wyniku czegokolwiek - zaciętego termostatu whatever) może szybko zniszczyć silnik Nooo, pierwsze co to pierścienie polecą - jak w większości silników różnych marek Nie prawda mój F3N zrobił kiedyś z 5 km bez płynu i działa [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
herubini89 |
Dodany dnia 25-05-2009 00:36 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Maestro,zauwaz w kilku starszych autach,że jak zgasisz silnik i będziesz obserwował wskazówkę temp. to ona bedzie się chwilę podnosic.A ta elektryczna to nie to samo co,normalna.I tak jest odczuwalna taka fala gorąca po zgaszeniu.Ale ja jestem akurat fanatykiem motoryzacyjnym,więc rozumiem,że inni czasem sie ze mną nie zgodzą
Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
michor |
Dodany dnia 25-05-2009 00:36 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
dobra sorki za OT. Pamiętajmy że temat jest o uturbianiu tego silnika.
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
RafalS16 |
Dodany dnia 25-05-2009 00:36 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
herubini89 napisał/a:Zajebiście się kręci i na gaz reaguje jak wsciekły. A jak jeszcze jest zamach i wał lżejszy to efekt jest jeszcze fajnieszy niestety mój ciężko znaleziony lżejszy wał poszedł na smietnik Michor ma rację ze te panewki u mnie to razem z olejem sie wymienia ;P michor napisał/a:Nie prawda mój F3N zrobił kiedyś z 5 km bez płynu i działa Oj bo to są silniki "nie gniotsa nie łamiotsa" Edytowane przez RafalS16 dnia 25-05-2009 00:39 Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
michor |
Dodany dnia 25-05-2009 00:37 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
herubini89 napisał/a: (..) Ale ja jestem akurat fanatykiem motoryzacyjnym,więc rozumiem,że inni czasem sie ze mną nie zgodzą (...) no ja myślę że wszyscy jesteśmy skoro piszemy na tym forum. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2009 00:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
temat sie posprząta a co my chcemy to sie dowiemy akurat
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
herubini89 |
Dodany dnia 25-05-2009 00:39 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
10 min. na postoju to sie wiatrak załączy już.Bez jaj.Chodzi o jakies 20s-1 min,tak zeby pochodził na najmniejszej wartości mieszance,a wtedy moc jest mała,co wiąze się z iloscią wydzielanego ciepła.
Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2009 00:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dla mnie przerost formy nad treścią. Po to jest wlot i obiegówka
No i nie ma tu turba (wtedy nie byłoby dyskusji) Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
herubini89 |
Dodany dnia 25-05-2009 00:45 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
I właśnie pomimo braku turbo uwielbiam go i jeszcze bym mu ulzył paroma chwilami na wolnych obrotach.Kiedys podobno zalecał tak nawet producent albo zrobić pare kilometrów spokojnie.Tam z kolektora to takie ciepło wali,że hcej.
Treść dodana dnia 25-05-2009 00:49: Niektórym sie to wyda smieszne co napisałem,ale świat okropnie sie zmienił.Ja sie podniecam F7P,a taki 1.8 16V Hondy(140 KM,zmienne fazy i wznios zaworów to bez rewelacji.Jakieś inne te moce kiedys były,takie żywiołowe(pomijam wage).A do F7P pare firm oferuje gotowy zestaw turbo-jest wszystko co potrzeba. Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2009 00:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
5tys Euro mało nie?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
herubini89 |
Dodany dnia 25-05-2009 00:56 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
To tak dla udowodnienia,że problemu nie ma (technicznego). Michor domyslam sie to Michał,ja tez,a Ty Maestro jak masz na Imię?
Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2009 00:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
tez
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
RafalS16 |
Dodany dnia 25-05-2009 00:57 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
8 - 10 tys. zestaw soft turbo dedykowany i 12- 15tys. zestaw turbo razem z korbami i tłokami. Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |