16 Maja 2024 06:34:14
Zdjęcia użytkowników
Sitar playazka
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
ile z f3p a ile z f7p ? 
michor
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:27
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

a kolektor? kształtki z kwasówki i jedziesz ze spawarą.

Przepraszam ale podobno robiłeś to już w innych furach to powienieś wiedzieć jak się robi kolektor pod turbo.

Chyba że kity montowałeś - ale to każdy potrafi.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 25-05-2009 00:27
Awatar
maestro
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:28
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Co za różnica czy silnik pracuje i pompa zwykła tłoczy płyn czy silnik zgaszony i jest to samo?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:29
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

RafalS16 napisał/a:
michor napisał/a:co do F7P, te silniki i tak są bardzo wrażliwe na przegrzanie

Z tym się nie zgodzę, to że bije gorąc z pod maski to nie znaczy, że silnik się przegrzewa. Chociażby natrysk na denko tłoka jest tu pewnego rodzaju zabezpieczeniem przed przegrzaniem, a jeszcze nie zdażyło mi się tego silnika przegrzać przy sprawnym układzie chłodzenia.
Co do delikatności to fakt - szczególnie delikatne jest połączenie wału z korbowodami.
Trzeba poprostu dbac o ukł. chłodzenia i smarowania, bo te zaniedbania lubią sie mścić.


wyjaśnijmy - nie miałem na myśli że się łatwo przegrzewają, ale to że przegrzanie które już nastąpi (w wyniku czegokolwiek - zaciętego termostatu whatever) może szybko zniszczyć silnikSmile


Treść dodana dnia 25-05-2009 00:30:

Rafał, te historie z panewkami Pfft Ty je wymieniasz razem z olejem Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
herubini89
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:32
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Mówię pomimo pompki powinno sie mu ulżyć.Renault prawie od początku zauwazyło duze termiczne obciążenia(zaraz to maske wlotem na kolektor wprowadzili).A układ korbowy,taki jest,a nie inny.Zajebiście się kręci i na gaz reaguje jak wsciekły.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
RafalS16
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:33
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

michor napisał/a:wyjaśnijmy - nie miałem na myśli że się łatwo przegrzewają, ale to że przegrzanie które już nastąpi (w wyniku czegokolwiek - zaciętego termostatu whatever) może szybko zniszczyć silnikSmile

Nooo, pierwsze co to pierścienie polecą - jak w większości silników różnych marek Wink

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
maestro
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:34
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ale moment. niech mi ktoś wytłumaczy jaka jest różnica pomiędzy przegonieniu 16v i

pozostawieniu auta pracującego na jałowych obrotach powiedzmy 10 minut

a

zgaszeniu auta - uruchamia sie pompka obiegowa i mieli płyn przez 15 mnut.

bo ja nie widze różnicy poza pobieranym prądem z aku (druga opcja jakby ktoś nie widział)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
PADI
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:35
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 19.03.2009 15:55
Skąd: -

ale samemu w turbo sie bawic...hmmm no niezbyt chyba ze sa jescze ludzie renesansu czy jakos tak ;P po kolektor to zawsze do znajomego z wielka flacha trzebylo sie zglosic i w tym przypadku bedzie tak samo , ja tylko mowie co i jak a no i z kolega wypijam no tak ;P

Renault 19 1.8s ~~Czego My już Razem nie przeszliśmy Ahhh...~~ ;-)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 240000km
 
michor
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:35
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

RafalS16 napisał/a:
michor napisał/a:wyjaśnijmy - nie miałem na myśli że się łatwo przegrzewają, ale to że przegrzanie które już nastąpi (w wyniku czegokolwiek - zaciętego termostatu whatever) może szybko zniszczyć silnikSmile

Nooo, pierwsze co to pierścienie polecą - jak w większości silników różnych marek Wink


Nie prawdaSmile mój F3N zrobił kiedyś z 5 km bez płynu i działa Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
herubini89
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:36
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Maestro,zauwaz w kilku starszych autach,że jak zgasisz silnik i będziesz obserwował wskazówkę temp. to ona bedzie się chwilę podnosic.A ta elektryczna to nie to samo co,normalna.I tak jest odczuwalna taka fala gorąca po zgaszeniu.Ale ja jestem akurat fanatykiem motoryzacyjnym,więc rozumiem,że inni czasem sie ze mną nie zgodząWink

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
michor
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:36
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

dobra sorki za OT. Pamiętajmy że temat jest o uturbianiu tego silnika.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
RafalS16
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:36
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

herubini89 napisał/a:Zajebiście się kręci i na gaz reaguje jak wsciekły.

A jak jeszcze jest zamach i wał lżejszy to efekt jest jeszcze fajnieszy Smile niestety mój ciężko znaleziony lżejszy wał poszedł na smietnik Sad Michor ma rację ze te panewki u mnie to razem z olejem sie wymienia ;P

michor napisał/a:Nie prawdaSmile mój F3N zrobił kiedyś z 5 km bez płynu i działa Pfft

Oj bo to są silniki "nie gniotsa nie łamiotsa" Wink

Edytowane przez RafalS16 dnia 25-05-2009 00:39
Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
michor
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:37
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

herubini89 napisał/a:
(..) Ale ja jestem akurat fanatykiem motoryzacyjnym,więc rozumiem,że inni czasem sie ze mną nie zgodząWink (...)


no ja myślę że wszyscy jesteśmy skoro piszemy na tym forum.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

temat sie posprząta a co my chcemy to sie dowiemy akurat Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
herubini89
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:39
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

10 min. na postoju to sie wiatrak załączy już.Bez jaj.Chodzi o jakies 20s-1 min,tak zeby pochodził na najmniejszej wartości mieszance,a wtedy moc jest mała,co wiąze się z iloscią wydzielanego ciepła.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:41
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dla mnie przerost formy nad treścią. Po to jest wlot i obiegówka Wink

No i nie ma tu turba (wtedy nie byłoby dyskusji)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
herubini89
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:45
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

I właśnie pomimo braku turbo uwielbiam go i jeszcze bym mu ulzył paroma chwilami na wolnych obrotach.Kiedys podobno zalecał tak nawet producent albo zrobić pare kilometrów spokojnie.Tam z kolektora to takie ciepło wali,że hcej.


Treść dodana dnia 25-05-2009 00:49:

Niektórym sie to wyda smieszne co napisałem,ale świat okropnie sie zmienił.Ja sie podniecam F7P,a taki 1.8 16V Hondy(140 KM,zmienne fazy i wznios zaworówCool to bez rewelacji.Jakieś inne te moce kiedys były,takie żywiołowe(pomijam wage).A do F7P pare firm oferuje gotowy zestaw turbo-jest wszystko co potrzeba.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

5tys Euro mało nie?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
herubini89
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:56
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

To tak dla udowodnienia,że problemu nie ma (technicznego). Michor domyslam sie to Michał,ja tez,a Ty Maestro jak masz na Imię?

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:57
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tez Rotfl

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
RafalS16
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 00:57
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

8 - 10 tys. zestaw soft turbo dedykowany i 12- 15tys. zestaw turbo razem z korbami i tłokami.

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: