Menu główne
Forum
Klubowicze
9kaczor6 |
Dodany dnia 05-06-2009 14:37 |
Postów: 933 Data rejestracji: 30.07.2008 10:50 Skąd: - |
Witam
Renia jak większość renówek jest zarwana tyłem. Pewien mechanik powiedział że podnoszenie reni na drążkach jest ryzykowne, i poleca tego zabiegu - bo podobno mogą pęknąć - nie wiem ile w tym prawdy? Czytałem właśnie o obniżaniu dwu drążkowej - ogólnie łatwa sprawa... Nie wiem tylko jaka belka jest w reni brata czy dwu czy 4ro drążkowa. Jakby była 4ro ma ktoś poradnik jak to zrobić na czterech drążkach? No i czy podnoszenie jest bezpieczne dla belki, biorąc pod uwagę stan polskich drug? Nie ukręcą się te drążki? Edytowane przez Radek_0089 dnia 07-06-2009 12:12 K.K Designer Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-06-2009 14:37 |
Radek_0089 |
Dodany dnia 05-06-2009 15:15 |
Postów: 1316 Data rejestracji: 13.03.2008 22:31 Skąd: - |
To powiedz jaki brat ma silnik bo w tym tkwi klucz chyba, że była już zmieniana. Ogólnie 4ro drążkowej nie warto ruszać bo jest znacznie mniej wytrzymała niż 2 drążkowa. Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
|
michor |
Dodany dnia 05-06-2009 15:23 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Da sie podnieść tak samo jak sie opuszcza
Roboty na 20 minut. Tylko dlaczego jest "zarwana"? jeżeli usiadła to się drążki kończą ergo obstawiam 4 drążkową i pęknięty jeden drążek. Podnoszenie to raczej półśrodek w takiej sytuacji... 4 drążkowa jest o tyle wredna że pęka. 2 drążkowa będzie Ci dłuuuuuuugo dawać znać zanim pęknie. Będzie pukać stukać itp itd. Jak spojrzysz w tylne nadkole to przy 2 drążkowej będzie jedno "ufo" z plastikową zaślepką a przy 4 drążkowej będzie jedno duże "ufo" i bardziej w stronę kabiny drugie małe "ufo" Tylko pytanie po co podnosić? przycierasz zbiornikiem? kołem? bo jeżeli nie to za bardzo nie widzę sensu... twardość będzie ta sama a amory będą pewnie bardziej po dupsku dostawać na odbiciu [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
piomazi |
Dodany dnia 05-06-2009 15:36 |
Postów: 160 Data rejestracji: 01.05.2009 12:13 Skąd: śląskie Wisła |
Jeśli Renia siedzi to przyczyna może być też w zużytuch tulejach met-gum i łożyskach igiełkowych belki U mnie tak było Teraz sami zobaczcie Drążki zostały w tej samej pozycji co przed regeneracją belki
http://www.fotosi...2a41c.html Edytowane przez piomazi dnia 05-06-2009 15:40 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
|
9kaczor6 |
Dodany dnia 05-06-2009 19:42 |
Postów: 933 Data rejestracji: 30.07.2008 10:50 Skąd: - |
zarwana to nie ale po prostu nisko siedzi, dupą nie trze, ale brzyydko wygląda.
Silnik jak w moim profilu F3N L740 więc? A zmieniane raczej nic nie było. Chyba :/ Jakby była dwu drążkowa to super, bo roboty rzeczywiście dużo nie ma. Jeśli Renia siedzi to przyczyna może być też w zużytuch tulejach met-gum i łożyskach igiełkowych belki A to jak sprawdzić/wyczuć bo podczas jazdy raczej nic nie stuka ani nie szumi/buczy jak zużyte łożysko... K.K Designer Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-06-2009 19:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
bo to sie nie obraca chyba nie?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
krzysia102 |
Dodany dnia 05-06-2009 19:56 |
Postów: 735 Data rejestracji: 18.07.2007 23:48 Skąd: śląskie Gliwice |
michor napisał/a: Da sie podnieść tak samo jak sie opuszcza Roboty na 20 minut. Tylko dlaczego jest "zarwana"? jeżeli usiadła to się drążki kończą ergo obstawiam 4 drążkową i pęknięty jeden drążek. Podnoszenie to raczej półśrodek w takiej sytuacji... 4 drążkowa jest o tyle wredna że pęka. 2 drążkowa będzie Ci dłuuuuuuugo dawać znać zanim pęknie. Będzie pukać stukać itp itd. Jak spojrzysz w tylne nadkole to przy 2 drążkowej będzie jedno "ufo" z plastikową zaślepką a przy 4 drążkowej będzie jedno duże "ufo" i bardziej w stronę kabiny drugie małe "ufo" Tylko pytanie po co podnosić? przycierasz zbiornikiem? kołem? bo jeżeli nie to za bardzo nie widzę sensu... twardość będzie ta sama a amory będą pewnie bardziej po dupsku dostawać na odbiciu No to jak podnieść,jakaś szersza instrukcja,bo ja najlepiej do podnosze browara tel:665-432-500 gg5331761 jak jakiś spocik to esa dajci
Lublin VW Polo Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 290000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-06-2009 20:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
A to jak sprawdzić/wyczuć bo podczas jazdy raczej nic nie stuka ani nie szumi/buczy jak zużyte łożysko... To ci napisałem że to sie nie obraca z kołami wiec nie bedzie szumiec. A jak jestes taki konkretny to powiem Ci że to też jest już na forum Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
9kaczor6 |
Dodany dnia 05-06-2009 20:19 |
Postów: 933 Data rejestracji: 30.07.2008 10:50 Skąd: - |
Aha, czyli jak to sprawdzić, bo tego nie mogłem znaleźć na forum !
........................................................................................................ regulacja tylnej belki http://www.renaul...20Clio.pdf K.K Designer Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
|
michor |
Dodany dnia 06-06-2009 00:14 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
krzysia102 napisał/a: michor napisał/a: Da sie podnieść tak samo jak sie opuszcza Roboty na 20 minut. Tylko dlaczego jest "zarwana"? jeżeli usiadła to się drążki kończą ergo obstawiam 4 drążkową i pęknięty jeden drążek. Podnoszenie to raczej półśrodek w takiej sytuacji... 4 drążkowa jest o tyle wredna że pęka. 2 drążkowa będzie Ci dłuuuuuuugo dawać znać zanim pęknie. Będzie pukać stukać itp itd. Jak spojrzysz w tylne nadkole to przy 2 drążkowej będzie jedno "ufo" z plastikową zaślepką a przy 4 drążkowej będzie jedno duże "ufo" i bardziej w stronę kabiny drugie małe "ufo" Tylko pytanie po co podnosić? przycierasz zbiornikiem? kołem? bo jeżeli nie to za bardzo nie widzę sensu... twardość będzie ta sama a amory będą pewnie bardziej po dupsku dostawać na odbiciu No to jak podnieść,jakaś szersza instrukcja,bo ja najlepiej do podnosze browara No to masz: 1. zdejmujesz koła, wczesniej podpierając samochód. na 2 trójnogach tak żeby były obydwa koła w powietrzu. 2. odkręcasz dolne mocowanie amorka z każdej strony (po jednej śrubie) - nie jest to istotnie konieczne ale bez nich łatwiej. 3. Tricky part: musisz sobie zmontować wyciągacz do drążków. Jak zdejmiesz koła to tam jest taka plastikowa zaślepka. Zdejmij. Przygotuj kawałek rurki/czegokolwiek co ma średnicę kołnierza zewnętrznego tak żeby się o niego oparło. Na to podkładka albo i dwie + śruba m10 z nakrętką (lub dwoma). Wkręcasz śrubę na której już jest nakrętka w gwint drążka (zobaczysz jak zdejmiesz zaślepkę) i zaczynasz kręcić nakrętką . Powoduje to wyciąganie drążka. Zanim to zrobisz, lepiej oznaczyć sobie położenie początkowe drążka wobec wachacza. może być markerem, pobijakiem czymkolwiek. 4. jak masz drążki wyciągnięte to miarka w dłoń i mierzysz odległość od np rantu błotnika do środka bębna. przesuwasz o ile chcesz i wkładasz drążek. Drążki zazębiają się miedzy sobą tylko w jednej pozycji. 5. Wciskasz drążki, możesz sobie pomóc kolckiem z drewna i młotkiem. Finito. Aaaa i jak ruszasz drążki to poza fabryczną pozycją, praktycznie nie da się ich ustawić równo. Zawsze któraś strona będzie minimalnie ale minimalnie wyżej/niżej. (to wspominał RafałS16 kiedyś). Tyle! Do zrobienia na parkingu w centrum handlowym (ja tak robiłem). [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
piomazi |
Dodany dnia 29-06-2009 16:20 |
Postów: 160 Data rejestracji: 01.05.2009 12:13 Skąd: śląskie Wisła |
Jeśli Renia siedzi to przyczyna może być też w zużytuch tulejach met-gum i łożyskach igiełkowych belki. A to jak sprawdzić/wyczuć bo podczas jazdy raczej nic nie stuka ani nie szumi/buczy jak zużyte łożysko... Zobacz np czy Twoja belka nie wygląda np tak: http://www.fotosi...a6882.html Belka na zdjęciu przybrała kształt litery V Możesz sprawdzić zwrokowo stan gum tulei belki czy np nie są rozwulkanizowane , wziąść łom i poruszać belką i popatrzeć jak się rusza guma tulei Edytowane przez piomazi dnia 29-06-2009 16:25 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
|
marcinn0908 |
Dodany dnia 28-09-2009 13:15 |
Postów: 129 Data rejestracji: 07.01.2009 14:17 Skąd: - |
Witam. mam takie pytanie. jak mam już wyjęte te drążki to jak później ustawić wysokość Wystarczy tylko wahacz na dol popchnąć a później zablokować drążkami Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
|
9kaczor6 |
Dodany dnia 28-09-2009 15:26 |
Postów: 933 Data rejestracji: 30.07.2008 10:50 Skąd: - |
wahacz?
Tak odciągasz belke na dół i blokujesz czymś wkładasz drążki, staraj się w miarę równo z każdej strony. K.K Designer Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
|
slawlik |
Dodany dnia 29-09-2009 20:31 |
Postów: 103 Data rejestracji: 29.06.2007 20:54 Skąd: - |
witam ja tez mam ten problem ze za nisko mi siedzi tył a mam właśnie taki wahacz 2 drążkowy i według tego opisu nie jest to takie trudne ALE? czy ma to jakiś minus możne się szybciej zużyć a nawet pęknąć nie mam zamiaru podnosić o 30 cm tylko o maksymalnie 5cm tak żeby się trochę wyrównał teraz mam alusy 14 cal 185/60 i na równym opona jest na równi z błotnikiem ale ogólnie wydaje mi się ze to jest nisko. ppozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
|
|
|
9kaczor6 |
Dodany dnia 29-09-2009 20:45 |
Postów: 933 Data rejestracji: 30.07.2008 10:50 Skąd: - |
mi mechanicy mówili że jest większe ryzyko pęknięcia, ale teraz jak na to patrze to nie ma żadnej różnicy, a drążki jak mają pęknąć to pękną, ale w 2-drążkowa zanim to poczyni daje długo do zrozumienia o swoim stanie czyt. wyżej^^
K.K Designer Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
|
slawlik |
Dodany dnia 29-09-2009 21:25 |
Postów: 103 Data rejestracji: 29.06.2007 20:54 Skąd: - |
Nic będę próbował to zrobić nie takie rzeczy się robiło dzięki za rade. pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
|
|
|
szafran29 |
Dodany dnia 06-11-2009 11:44 |
Postów: 351 Data rejestracji: 06.11.2009 11:25 Skąd: lubuskie Szprotawa |
a moze ktos ma na sprzedaz tylna belke? bo u mnie niestety do wymiany...
Edytowane przez Radek_0089 dnia 07-11-2009 14:57 Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
|
Radek_0089 |
Dodany dnia 07-11-2009 14:58 |
Postów: 1316 Data rejestracji: 13.03.2008 22:31 Skąd: - |
@szafran29 Załóż temat w dziale giełda/kupię tam Twoje ogłoszenie spotka się na pewno z większym odzewem, a co za tym idzie kupisz szybciej i pewnie taniej
Edytowane przez Radek_0089 dnia 08-11-2009 14:57 Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
|
jasio |
Dodany dnia 07-11-2009 18:57 |
Postów: 852 Data rejestracji: 07.10.2005 22:25 Skąd: - |
Ryzyko pęknięcia może i jest większe ale to jest spowodowane tym że podczas dużego obciążenia reni na tyle amorki oprą się na odbojach i drążek więcej się nie skręci (przy normalnym ustawieniu belki), natomiast przy podniesionej belce drążki skręcą się mocniej i tu jest ryzyko zerwania ich.
Grudziądz rok prod. 1991 maj Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
|
maestro |
Dodany dnia 07-11-2009 19:00 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Po prostu coś raz ustawione gdy zostanie przestawione bedzie miało w innym miejscu i inne wartości momentów skręcających i ścinających. Szybciej o destrukcje.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |