27 Padziernik 2021 07:51:51
Zdjęcia użytkowników
lewy90lubin gp3090
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6652


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

valdezdle [off] 20-10-2021 09:07
Musi być jakieś życie na osiedlu Ninja

misiek_Pt [off] 15-10-2021 23:52
Arktos, slizg aktualny ?

tomi [off] 01-10-2021 22:18
Shock

edzio [off] 25-09-2021 21:57
Shock

edzio [off] 21-06-2021 06:10
Shock

Arktos [off] 13-06-2021 13:46
Witam Sprzedam kilka pozostałych części: ślizg zderzaka, nadkole, spinki listew bocznych, gumowy chodnik pasażera. https://drive.goo.
..sp=sharing
Pozdrawiam

sonic [off] 05-03-2021 20:00
Elo ? ? Nie ma ktoś R19 cabrio na części? Szukam boczków tylnich, obojętnie w jakim kolorze. ? ?

kosa1010 [off] 20-02-2021 20:33
Ktoś ma dla jasności to nie moje ogłoszenie https://sprzedaje.
..nr63226815

BANIO@ [off] 16-02-2021 20:21
Elo Pany po długim czasie Smile nie ma ktoś felg alu oryginalnych na sprzedaż do 19-stki ?

gielab0019 [off] 11-12-2020 10:44
piotreek, w Megance 1 ph2 pół h roboty


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Podnoszenie reni - tył belka 
9kaczor6
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 14:37
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

Witam
Renia jak większość renówek jest zarwana tyłem.
Pewien mechanik powiedział że podnoszenie reni na drążkach jest ryzykowne, i poleca tego zabiegu - bo podobno mogą pęknąć - nie wiem ile w tym prawdy?

Czytałem właśnie o obniżaniu dwu drążkowej - ogólnie łatwa sprawa...
Nie wiem tylko jaka belka jest w reni brata czy dwu czy 4ro drążkowa.
Jakby była 4ro ma ktoś poradnik jak to zrobić na czterech drążkach?

No i czy podnoszenie jest bezpieczne dla belki, biorąc pod uwagę stan polskich drug? Nie ukręcą się te drążki?

Edytowane przez Radek_0089 dnia 07-06-2009 12:12
K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 05-06-2009 14:37
Awatar
Radek_0089
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 15:15
Awatar


Postów: 1316

Data rejestracji: 13.03.2008 22:31
Skąd: -

To powiedz jaki brat ma silnik bo w tym tkwi klucz chyba, że była już zmieniana. Ogólnie 4ro drążkowej nie warto ruszać bo jest znacznie mniej wytrzymała niż 2 drążkowa.

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 15:23
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Da sie podnieść tak samo jak sie opuszczaSmile
Roboty na 20 minut.

Tylko dlaczego jest "zarwana"? jeżeli usiadła to się drążki kończą ergo obstawiam 4 drążkową i pęknięty jeden drążek.

Podnoszenie to raczej półśrodek w takiej sytuacji...

4 drążkowa jest o tyle wredna że pęka.
2 drążkowa będzie Ci dłuuuuuuugo dawać znać zanim pęknie. Będzie pukać stukać itp itd.

Jak spojrzysz w tylne nadkole to przy 2 drążkowej będzie jedno "ufo" z plastikową zaślepką a przy 4 drążkowej będzie jedno duże "ufo" i bardziej w stronę kabiny drugie małe "ufo" Smile

Tylko pytanie po co podnosić? przycierasz zbiornikiem? kołem? bo jeżeli nie to za bardzo nie widzę sensu... twardość będzie ta sama a amory będą pewnie bardziej po dupsku dostawać na odbiciu

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
piomazi
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 15:36
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

Jeśli Renia siedzi to przyczyna może być też w zużytuch tulejach met-gum i łożyskach igiełkowych belki U mnie tak było Teraz sami zobaczcie Drążki zostały w tej samej pozycji co przed regeneracją belki

http://www.fotosi...2a41c.html

Edytowane przez piomazi dnia 05-06-2009 15:40
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
9kaczor6
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 19:42
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

zarwana to nie ale po prostu nisko siedzi, dupą nie trze, ale brzyydko wygląda.
Silnik jak w moim profilu F3N L740 więc?

A zmieniane raczej nic nie było. Chyba :/

Jakby była dwu drążkowa to super, bo roboty rzeczywiście dużo nie ma.

Jeśli Renia siedzi to przyczyna może być też w zużytuch tulejach met-gum i łożyskach igiełkowych belki

A to jak sprawdzić/wyczuć bo podczas jazdy raczej nic nie stuka ani nie szumi/buczy jak zużyte łożysko...

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 19:47
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

bo to sie nie obraca chyba nie?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysia102
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 19:56
Awatar


Postów: 735

Data rejestracji: 18.07.2007 23:48
Skąd: śląskie
Gliwice

michor napisał/a:
Da sie podnieść tak samo jak sie opuszczaSmile
Roboty na 20 minut.

Tylko dlaczego jest "zarwana"? jeżeli usiadła to się drążki kończą ergo obstawiam 4 drążkową i pęknięty jeden drążek.

Podnoszenie to raczej półśrodek w takiej sytuacji...

4 drążkowa jest o tyle wredna że pęka.
2 drążkowa będzie Ci dłuuuuuuugo dawać znać zanim pęknie. Będzie pukać stukać itp itd.

Jak spojrzysz w tylne nadkole to przy 2 drążkowej będzie jedno "ufo" z plastikową zaślepką a przy 4 drążkowej będzie jedno duże "ufo" i bardziej w stronę kabiny drugie małe "ufo" Smile

Tylko pytanie po co podnosić? przycierasz zbiornikiem? kołem? bo jeżeli nie to za bardzo nie widzę sensu... twardość będzie ta sama a amory będą pewnie bardziej po dupsku dostawać na odbiciu



No to jak podnieść,jakaś szersza instrukcja,bo ja najlepiej do podnosze browaraGrin

tel:665-432-500 gg5331761 jak jakiś spocik to esa dajci
Lublin Rotfl

VW PoloWink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 290000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 20:13
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

A to jak sprawdzić/wyczuć bo podczas jazdy raczej nic nie stuka ani nie szumi/buczy jak zużyte łożysko...


To ci napisałem że to sie nie obraca z kołami wiec nie bedzie szumiec. A jak jestes taki konkretny to powiem Ci że to też jest już na forumWink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
9kaczor6
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2009 20:19
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

Aha, czyli jak to sprawdzić, bo tego nie mogłem znaleźć na forum !
........................................................................................................
regulacja tylnej belki
http://www.renaul...20Clio.pdf

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2009 00:14
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

krzysia102 napisał/a:
michor napisał/a:
Da sie podnieść tak samo jak sie opuszczaSmile
Roboty na 20 minut.

Tylko dlaczego jest "zarwana"? jeżeli usiadła to się drążki kończą ergo obstawiam 4 drążkową i pęknięty jeden drążek.

Podnoszenie to raczej półśrodek w takiej sytuacji...

4 drążkowa jest o tyle wredna że pęka.
2 drążkowa będzie Ci dłuuuuuuugo dawać znać zanim pęknie. Będzie pukać stukać itp itd.

Jak spojrzysz w tylne nadkole to przy 2 drążkowej będzie jedno "ufo" z plastikową zaślepką a przy 4 drążkowej będzie jedno duże "ufo" i bardziej w stronę kabiny drugie małe "ufo" Smile

Tylko pytanie po co podnosić? przycierasz zbiornikiem? kołem? bo jeżeli nie to za bardzo nie widzę sensu... twardość będzie ta sama a amory będą pewnie bardziej po dupsku dostawać na odbiciu



No to jak podnieść,jakaś szersza instrukcja,bo ja najlepiej do podnosze browaraGrin


No to masz:
1. zdejmujesz koła, wczesniej podpierając samochód. na 2 trójnogach tak żeby były obydwa koła w powietrzu.

2. odkręcasz dolne mocowanie amorka z każdej strony (po jednej śrubie) - nie jest to istotnie konieczne ale bez nich łatwiej.

3. Tricky part: musisz sobie zmontować wyciągacz do drążków.
Jak zdejmiesz koła to tam jest taka plastikowa zaślepka. Zdejmij. Przygotuj kawałek rurki/czegokolwiek co ma średnicę kołnierza zewnętrznego tak żeby się o niego oparło. Na to podkładka albo i dwie + śruba m10 z nakrętką (lub dwoma).
Wkręcasz śrubę na której już jest nakrętka w gwint drążka (zobaczysz jak zdejmiesz zaślepkę) i zaczynasz kręcić nakrętką . Powoduje to wyciąganie drążka.

Zanim to zrobisz, lepiej oznaczyć sobie położenie początkowe drążka wobec wachacza. może być markerem, pobijakiem czymkolwiek.

4. jak masz drążki wyciągnięte to miarka w dłoń i mierzysz odległość od np rantu błotnika do środka bębna. przesuwasz o ile chcesz i wkładasz drążek. Drążki zazębiają się miedzy sobą tylko w jednej pozycji.

5. Wciskasz drążki, możesz sobie pomóc kolckiem z drewna i młotkiem.

Finito.

Aaaa i jak ruszasz drążki to poza fabryczną pozycją, praktycznie nie da się ich ustawić równo. Zawsze któraś strona będzie minimalnie ale minimalnie wyżej/niżej.

(to wspominał RafałS16 kiedyś).

Tyle!
Do zrobienia na parkingu w centrum handlowym (ja tak robiłem).

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
piomazi
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2009 16:20
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

Jeśli Renia siedzi to przyczyna może być też w zużytuch tulejach met-gum i łożyskach igiełkowych belki.
A to jak sprawdzić/wyczuć bo podczas jazdy raczej nic nie stuka ani nie szumi/buczy jak zużyte łożysko...


Zobacz np czy Twoja belka nie wygląda np tak:

http://www.fotosi...a6882.html

Belka na zdjęciu przybrała kształt litery V

Możesz sprawdzić zwrokowo stan gum tulei belki czy np nie są rozwulkanizowane , wziąść łom i poruszać belką i popatrzeć jak się rusza guma tulei

Edytowane przez piomazi dnia 29-06-2009 16:25
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
marcinn0908
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2009 13:15
Awatar


Postów: 129

Data rejestracji: 07.01.2009 14:17
Skąd: -

Witam. mam takie pytanie. jak mam już wyjęte te drążki to jak później ustawić wysokość ? Wystarczy tylko wahacz na dol popchnąć a później zablokować drążkami ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 167000km
 
9kaczor6
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2009 15:26
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

wahacz?
Tak odciągasz belke na dół i blokujesz czymś wkładasz drążki, staraj się w miarę równo z każdej strony.

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
slawlik
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 20:31
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 29.06.2007 20:54
Skąd: -

witam ja tez mam ten problem ze za nisko mi siedzi tył a mam właśnie taki wahacz 2 drążkowy i według tego opisu nie jest to takie trudne ALE? czy ma to jakiś minus możne się szybciej zużyć a nawet pęknąć nie mam zamiaru podnosić o 30 cm tylko o maksymalnie 5cm tak żeby się trochę wyrównał teraz mam alusy 14 cal 185/60 i na równym opona jest na równi z błotnikiem ale ogólnie wydaje mi się ze to jest nisko. ppozdrawiamSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
 
9kaczor6
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 20:45
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

mi mechanicy mówili że jest większe ryzyko pęknięcia, ale teraz jak na to patrze to nie ma żadnej różnicy, a drążki jak mają pęknąć to pękną, ale w 2-drążkowa zanim to poczyni daje długo do zrozumienia o swoim stanie czyt. wyżej^^ Wink

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
slawlik
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 21:25
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 29.06.2007 20:54
Skąd: -

Nic będę próbował to zrobić nie takie rzeczy się robiło dzięki za rade. pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
 
szafran29
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2009 11:44
Awatar


Postów: 351

Data rejestracji: 06.11.2009 11:25
Skąd: lubuskie
Szprotawa

a moze ktos ma na sprzedaz tylna belke? bo u mnie niestety do wymiany...

Edytowane przez Radek_0089 dnia 07-11-2009 14:57
Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
 
Radek_0089
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2009 14:58
Awatar


Postów: 1316

Data rejestracji: 13.03.2008 22:31
Skąd: -

@szafran29 Załóż temat w dziale giełda/kupię tam Twoje ogłoszenie spotka się na pewno z większym odzewem, a co za tym idzie kupisz szybciej i pewnie taniejSmile

Edytowane przez Radek_0089 dnia 08-11-2009 14:57
Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
 
jasio
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2009 18:57
Awatar


Postów: 852

Data rejestracji: 07.10.2005 22:25
Skąd: -

Ryzyko pęknięcia może i jest większe ale to jest spowodowane tym że podczas dużego obciążenia reni na tyle amorki oprą się na odbojach i drążek więcej się nie skręci (przy normalnym ustawieniu belki), natomiast przy podniesionej belce drążki skręcą się mocniej i tu jest ryzyko zerwania ich.

Grudziądz

rok prod. 1991 maj

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 221000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2009 19:00
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Po prostu coś raz ustawione gdy zostanie przestawione bedzie miało w innym miejscu i inne wartości momentów skręcających i ścinających. Szybciej o destrukcje.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: