26 Kwietnia 2024 12:43:24
Zdjęcia użytkowników
astra945 jarkoni88
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Podnoszenie reni - tył belka 
szafran29
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2009 10:26
Awatar


Postów: 351

Data rejestracji: 06.11.2009 11:25
Skąd: lubuskie
Szprotawa

belka kupiona za 80zl i w bdb stanie juz smigamGrinGrin

Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 17-11-2009 10:26
Awatar
slawlik
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2010 17:26
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 29.06.2007 20:54
Skąd: -

Witam czytałem ten opis jak podniesc tył w reni i w sumie wszystko z niego rozumie ale nie jestem jednego pewien bo jak odkrece amorki to wtedy wahacz opadnie i wtedy wyciagam ten drazek i czym reguluje wysokosc wahaczem czy drazkiem bo tego nie jestem pewien i czy drazek mozna wsadzic tyklo w jednej pozycji czy to obojetne, pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
 
michor
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2010 18:31
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

tak jak w opisie Smile

jak odkrecisz amor to będzie Ci łatwiej ruszac wahaczem i tyle.
wyciągasz drążek, przesuwasz wahacz, wkładasz drążęk (on pozostanie wtakiej samej pozycji ale względna pozycja wahacza wobec niego się zmieni (będzie o tyle niżej o ile go przygnieszSmile )
To tyle Smile a z drązkami chodziło o to ze jak je wyciągniesz to one pasują do siebie tylko w jednej pozycji - teraz zadanie żeby jedą i drugą stronę o tyle samo przygiąć wahacz, żebyś miał równo po lewej i po prawej...
Wyciągnij i się pobaw to skumasz Smile to nie filozofia Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Muzikman
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2010 00:07
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 08.12.2009 20:43
Skąd: -

Panowie poradźcie bo potrzebuje pomocy a tyczy się to tylnego zawieszenia a konkretnie chyba? tylnej belki.
Mianowicie podczas jazdy np. po polnej drodze czy tez bardzo nierównej z muldami i dziurami w tylnej części strasznie mi stuka, puka i hałasuje. Jestem konkretnym laikiem i niestety nie znam się czy z tyłu też są jakieś elementy gumowe tak jak z przodu które powodują tłumienie i komfortową jazdę? Na mój rozum chyba czeka mnie wymiana amorów bo jak ktoś siedzi z tyłu po stronie pasażera to na w/w dziurach i muldach strasznie dobija i auto bardzo nisko się opuszcza to wina amorów?
Nie wiem co mam wymieniać czy całą belkę czy amory czy jakieś elementy dodatkowe zawieszenia? Proszę o pomoc bo nie chcę się narażać na dodatkowe koszty.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 242000km
 
seba2ts
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2010 06:32
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

z opisu samochodu kolega ma belkę 2 drążkową bodajże jeśli nie było przekładki, najprawdobodobniej poszło łożysko igiełkowe na środku tej beleczki. można sie bawić w założenie nowego choć gniazdo jest już na pewno wyrobione i łożyska nie da się nabić, ja tak miałem i wymieniłem na beleczkę 4 drążkową od 16v, hamowanie lepsze bo tarcze z tyłu a i na zakrętach tak nie przechyla . pozdr

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
stankiewicz
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2010 13:28
Awatar


Postów: 340

Data rejestracji: 09.04.2008 17:10
Skąd: -

ma ktoś może tą nasadkę pożyczyć na jakieś kilka dni? albo pomysł z czego to zrobić? Jaka jest potrzebna średnica? Bo myślałem o kluczu nasadowym jakiegoś rozmiaru. Chyba, że ma ktoś jakiś inny pomysł?

STANKIEWICZ = Andrzej

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 159000km
 
piomazi
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2010 21:34
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 01.05.2009 12:13
Skąd: śląskie
Wisła

seba2ts napisał/a:
z opisu samochodu kolega ma belkę 2 drążkową bodajże jeśli nie było przekładki, najprawdobodobniej poszło łożysko igiełkowe na środku tej beleczki. można sie bawić w założenie nowego choć gniazdo jest już na pewno wyrobione i łożyska nie da się nabić, ja tak miałem i wymieniłem na beleczkę 4 drążkową od 16v, hamowanie lepsze bo tarcze z tyłu a i na zakrętach tak nie przechyla . pozdr


Nie zawsze czopy już są zużyte. Ja wymieniałem łożyska belki przy przebiegu 220.000 i były czopy jeszcze nie tknięte , igiełki łożysk już nawet wylatywały spod uszczelniacza łożyska, bo tak belka była skrzywiona.


Muzikman napisał/a:
Panowie poradźcie bo potrzebuje pomocy a tyczy się to tylnego zawieszenia a konkretnie chyba? tylnej belki.
Mianowicie podczas jazdy np. po polnej drodze czy tez bardzo nierównej z muldami i dziurami w tylnej części strasznie mi stuka, puka i hałasuje. Jestem konkretnym laikiem i niestety nie znam się czy z tyłu też są jakieś elementy gumowe tak jak z przodu które powodują tłumienie i komfortową jazdę? Na mój rozum chyba czeka mnie wymiana amorów bo jak ktoś siedzi z tyłu po stronie pasażera to na w/w dziurach i muldach strasznie dobija i auto bardzo nisko się opuszcza to wina amorów?
Nie wiem co mam wymieniać czy całą belkę czy amory czy jakieś elementy dodatkowe zawieszenia? Proszę o pomoc bo nie chcę się narażać na dodatkowe koszty.


Wejdź na kanał z łomem i przyglądnij się dwóm takim wielkim tulejom met.-gum. tylnych wahaczy. Poruszaj odpowiednio wahaczem za pomocą łomu i przyglądaj się jak pracują te gumy. U mnie była masakra. Tych gum nawet często nie sprawdzają na przeglądach.
Przyglądnij się połączeniu czopów belki czy wchodzą do siebie osiowo , czy np nie wyglądają jak kiedyś moja belka, zdjęcie poniżej. Belka załamała się , środek belki delikatnie obniżony i powstaje szczelina pod uszczelniaczem łożysk.
http://www.fotosi...a6882.html

A amory to obserwuj co roku przy przeglądzie ile pokazują % sprawności tłumienia drgań. Można poprosić nawet o wydruk z badania i widzisz w jakim są stanie amory co roku. I już wiesz którego amora zbliża się koniec.
Jak podejrzewasz amory to podjedź na stację diagnost.i poproś o ich zbadanie. Może skasują z 5 - 20 zł .

Edytowane przez Radek_0089 dnia 04-07-2010 11:35
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
 
roecki
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 27-06-2010 10:32
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 29.12.2009 22:46
Skąd: opolskie
Paczków

Ja chcę wymienić amory tył lecz chyba mam tył podniesiony a amory które mam wyglądają dziwnie jak w motorze WSK bo są ze sprężynami jak kupię nowe czy będą pasować Czy można sprawdzić czy belka była modernizowana?

R-19 1,7 GTx

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 222000km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 27-06-2010 11:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

amortyzatory w R19 nigdy nie mają sprezyn.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
roecki
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2010 12:36
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 29.12.2009 22:46
Skąd: opolskie
Paczków

no
orginalnie amorki to może nie mają sprężyn ale na moich to są( zrobie fotke i postaram się wrzucić )

Edytowane przez roecki dnia 30-06-2010 11:04
R-19 1,7 GTx

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 222000km
 
maestro
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2010 12:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jezeli masz jakies sprezyny (moze z 21) to powinienes miec strasznie sztywny tył.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
roecki
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2010 11:08
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 29.12.2009 22:46
Skąd: opolskie
Paczków

nie jest twardy bo juz wyśmigany


roecki napisał/a:
nie jest twardy bo juz wyśmigany
Ate amorki to są KONI 8000 1275 tak jest wytłoczone ale nie mogę nic o nich z neta się dowiedzieć

Edytowane przez Radek_0089 dnia 04-07-2010 11:36
R-19 1,7 GTx

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 222000km
 
marek0682
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2011 14:48
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 05.07.2011 13:49
Skąd: -

hej nie wiecie kto by mial sprężyny obnizające na przód nie musza być nowe na sprzedaz

Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 173000km
 
momix
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2011 10:25
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

Hej!
Ma ktoś może wymiary tej tulejki?
Jaka średnica wewnętrzna powinna tam być żeby bez problemu wykręcić drążek?

PILNE!! Smile

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
dominik520
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2011 11:38
Awatar


Postów: 412

Data rejestracji: 16.05.2011 19:30
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

Cos takiego widzialem w porsche 944 s2 tam tez jest taka belka jak w reni 16v i standardowo zwykly amor a widzialem juz taki zestaw koni do porsche 944 czyli amor i sprezyna z regulacja wysokosci dobicia i odbicia czyli prawdziwy "gwint" plus belka 4 drazkowa

Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
 
maestro
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2011 12:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@momix: nasadka 30

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dominik520
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2011 16:44
Awatar


Postów: 412

Data rejestracji: 16.05.2011 19:30
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

http://cgi.ebay.p...1320wt_902 tu jest zestaw z sprężynami na amorkach tył troszke cena zaporowaShock

Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
 
momix
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2011 16:19
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

Wyciągał ktoś drążki skrętne z belki bez zdejmowania nakładek na progi?

Teoretycznie jest tam miejsce by je wyciągnąć, podnieść/obniżyć belkę i schować... ale czy ktoś próbował z nakładkami? czy lepiej na dzień dobry je od razu zdemontować?

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
maestro
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2011 13:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jak Ci sie odkrecą śruby pod autem od nakładki to możesz walczyć. Jak nie to belke można ciut opuścić Grin odkrecic znaczy

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
sebastianwaski
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2012 18:11
Awatar


Postów: 61

Data rejestracji: 12.02.2011 16:55
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

witam, podłączam sie do tematu, mianowicie, moja renia jest dosyć wysoko postawiona tyłem za bardzo. chciałbym ja obnizyc. zauwazylem, ze polaczenie drazkow jest lekko w ksztalcie litery v. czym jest to spowodowane?
czytalem na temat opuszczania belki, ale chcialbym dowiedziec sie cos wiecej:
- czy lepiej sciagac kola czy nie?
- czy nalezy podnosic auto?
- by obnizyc, nalezy wkrecac, czy wykrecac srube wkrecona w drazek??

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: