Menu główne
Forum
Klubowicze
szafran29 |
Dodany dnia 17-11-2009 10:26 |
Postów: 351 Data rejestracji: 06.11.2009 11:25 Skąd: lubuskie Szprotawa |
belka kupiona za 80zl i w bdb stanie juz smigam Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 17-11-2009 10:26 |
slawlik |
Dodany dnia 21-01-2010 17:26 |
Postów: 103 Data rejestracji: 29.06.2007 20:54 Skąd: - |
Witam czytałem ten opis jak podniesc tył w reni i w sumie wszystko z niego rozumie ale nie jestem jednego pewien bo jak odkrece amorki to wtedy wahacz opadnie i wtedy wyciagam ten drazek i czym reguluje wysokosc wahaczem czy drazkiem bo tego nie jestem pewien i czy drazek mozna wsadzic tyklo w jednej pozycji czy to obojetne, pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 21-01-2010 18:31 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
tak jak w opisie
jak odkrecisz amor to będzie Ci łatwiej ruszac wahaczem i tyle. wyciągasz drążek, przesuwasz wahacz, wkładasz drążęk (on pozostanie wtakiej samej pozycji ale względna pozycja wahacza wobec niego się zmieni (będzie o tyle niżej o ile go przygniesz ) To tyle a z drązkami chodziło o to ze jak je wyciągniesz to one pasują do siebie tylko w jednej pozycji - teraz zadanie żeby jedą i drugą stronę o tyle samo przygiąć wahacz, żebyś miał równo po lewej i po prawej... Wyciągnij i się pobaw to skumasz to nie filozofia [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Muzikman |
Dodany dnia 22-01-2010 00:07 |
Postów: 12 Data rejestracji: 08.12.2009 20:43 Skąd: - |
Panowie poradźcie bo potrzebuje pomocy a tyczy się to tylnego zawieszenia a konkretnie chyba tylnej belki. Mianowicie podczas jazdy np. po polnej drodze czy tez bardzo nierównej z muldami i dziurami w tylnej części strasznie mi stuka, puka i hałasuje. Jestem konkretnym laikiem i niestety nie znam się czy z tyłu też są jakieś elementy gumowe tak jak z przodu które powodują tłumienie i komfortową jazdę? Na mój rozum chyba czeka mnie wymiana amorów bo jak ktoś siedzi z tyłu po stronie pasażera to na w/w dziurach i muldach strasznie dobija i auto bardzo nisko się opuszcza to wina amorów? Nie wiem co mam wymieniać czy całą belkę czy amory czy jakieś elementy dodatkowe zawieszenia? Proszę o pomoc bo nie chcę się narażać na dodatkowe koszty. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 242000km
|
|
|
seba2ts |
Dodany dnia 22-01-2010 06:32 |
Postów: 501 Data rejestracji: 03.11.2008 18:23 Skąd: mazowieckie Chorzele |
z opisu samochodu kolega ma belkę 2 drążkową bodajże jeśli nie było przekładki, najprawdobodobniej poszło łożysko igiełkowe na środku tej beleczki. można sie bawić w założenie nowego choć gniazdo jest już na pewno wyrobione i łożyska nie da się nabić, ja tak miałem i wymieniłem na beleczkę 4 drążkową od 16v, hamowanie lepsze bo tarcze z tyłu a i na zakrętach tak nie przechyla . pozdr
Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D
Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
|
stankiewicz |
Dodany dnia 23-01-2010 13:28 |
Postów: 340 Data rejestracji: 09.04.2008 17:10 Skąd: - |
ma ktoś może tą nasadkę pożyczyć na jakieś kilka dni? albo pomysł z czego to zrobić? Jaka jest potrzebna średnica? Bo myślałem o kluczu nasadowym jakiegoś rozmiaru. Chyba, że ma ktoś jakiś inny pomysł?
STANKIEWICZ = Andrzej
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 159000km
|
piomazi |
Dodany dnia 26-05-2010 21:34 |
Postów: 160 Data rejestracji: 01.05.2009 12:13 Skąd: śląskie Wisła |
seba2ts napisał/a: z opisu samochodu kolega ma belkę 2 drążkową bodajże jeśli nie było przekładki, najprawdobodobniej poszło łożysko igiełkowe na środku tej beleczki. można sie bawić w założenie nowego choć gniazdo jest już na pewno wyrobione i łożyska nie da się nabić, ja tak miałem i wymieniłem na beleczkę 4 drążkową od 16v, hamowanie lepsze bo tarcze z tyłu a i na zakrętach tak nie przechyla . pozdr Nie zawsze czopy już są zużyte. Ja wymieniałem łożyska belki przy przebiegu 220.000 i były czopy jeszcze nie tknięte , igiełki łożysk już nawet wylatywały spod uszczelniacza łożyska, bo tak belka była skrzywiona. Muzikman napisał/a: Panowie poradźcie bo potrzebuje pomocy a tyczy się to tylnego zawieszenia a konkretnie chyba tylnej belki. Mianowicie podczas jazdy np. po polnej drodze czy tez bardzo nierównej z muldami i dziurami w tylnej części strasznie mi stuka, puka i hałasuje. Jestem konkretnym laikiem i niestety nie znam się czy z tyłu też są jakieś elementy gumowe tak jak z przodu które powodują tłumienie i komfortową jazdę? Na mój rozum chyba czeka mnie wymiana amorów bo jak ktoś siedzi z tyłu po stronie pasażera to na w/w dziurach i muldach strasznie dobija i auto bardzo nisko się opuszcza to wina amorów? Nie wiem co mam wymieniać czy całą belkę czy amory czy jakieś elementy dodatkowe zawieszenia? Proszę o pomoc bo nie chcę się narażać na dodatkowe koszty. Wejdź na kanał z łomem i przyglądnij się dwóm takim wielkim tulejom met.-gum. tylnych wahaczy. Poruszaj odpowiednio wahaczem za pomocą łomu i przyglądaj się jak pracują te gumy. U mnie była masakra. Tych gum nawet często nie sprawdzają na przeglądach. Przyglądnij się połączeniu czopów belki czy wchodzą do siebie osiowo , czy np nie wyglądają jak kiedyś moja belka, zdjęcie poniżej. Belka załamała się , środek belki delikatnie obniżony i powstaje szczelina pod uszczelniaczem łożysk. http://www.fotosi...a6882.html A amory to obserwuj co roku przy przeglądzie ile pokazują % sprawności tłumienia drgań. Można poprosić nawet o wydruk z badania i widzisz w jakim są stanie amory co roku. I już wiesz którego amora zbliża się koniec. Jak podejrzewasz amory to podjedź na stację diagnost.i poproś o ich zbadanie. Może skasują z 5 - 20 zł . Edytowane przez Radek_0089 dnia 04-07-2010 11:35 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 310000km
|
roecki |
Dodany dnia 27-06-2010 10:32 |
Postów: 40 Data rejestracji: 29.12.2009 22:46 Skąd: opolskie Paczków |
Ja chcę wymienić amory tył lecz chyba mam tył podniesiony a amory które mam wyglądają dziwnie jak w motorze WSK bo są ze sprężynami jak kupię nowe czy będą pasować Czy można sprawdzić czy belka była modernizowana?
R-19 1,7 GTx
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 222000km
|
maestro |
Dodany dnia 27-06-2010 11:48 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
amortyzatory w R19 nigdy nie mają sprezyn.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
roecki |
Dodany dnia 28-06-2010 12:36 |
Postów: 40 Data rejestracji: 29.12.2009 22:46 Skąd: opolskie Paczków |
no
orginalnie amorki to może nie mają sprężyn ale na moich to są( zrobie fotke i postaram się wrzucić ) Edytowane przez roecki dnia 30-06-2010 11:04 R-19 1,7 GTx
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 222000km
|
maestro |
Dodany dnia 28-06-2010 12:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jezeli masz jakies sprezyny (moze z 21) to powinienes miec strasznie sztywny tył.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
roecki |
Dodany dnia 30-06-2010 11:08 |
Postów: 40 Data rejestracji: 29.12.2009 22:46 Skąd: opolskie Paczków |
nie jest twardy bo juz wyśmigany
roecki napisał/a: Ate amorki to są KONI 8000 1275 tak jest wytłoczone ale nie mogę nic o nich z neta się dowiedziećnie jest twardy bo juz wyśmigany Edytowane przez Radek_0089 dnia 04-07-2010 11:36 R-19 1,7 GTx
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 222000km
|
marek0682 |
Dodany dnia 05-07-2011 14:48 |
Postów: 1 Data rejestracji: 05.07.2011 13:49 Skąd: - |
hej nie wiecie kto by mial sprężyny obnizające na przód nie musza być nowe na sprzedaz
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 173000km
|
momix |
Dodany dnia 13-09-2011 10:25 |
Postów: 410 Data rejestracji: 07.07.2008 17:18 Skąd: śląskie Czeladź |
Hej!
Ma ktoś może wymiary tej tulejki? Jaka średnica wewnętrzna powinna tam być żeby bez problemu wykręcić drążek? PILNE! Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki! Cała Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
|
dominik520 |
Dodany dnia 13-09-2011 11:38 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
Cos takiego widzialem w porsche 944 s2 tam tez jest taka belka jak w reni 16v i standardowo zwykly amor a widzialem juz taki zestaw koni do porsche 944 czyli amor i sprezyna z regulacja wysokosci dobicia i odbicia czyli prawdziwy "gwint" plus belka 4 drazkowa Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
maestro |
Dodany dnia 13-09-2011 12:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@momix: nasadka 30
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dominik520 |
Dodany dnia 13-09-2011 16:44 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
http://cgi.ebay.p...1320wt_902 tu jest zestaw z sprężynami na amorkach tył troszke cena zaporowa Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
momix |
Dodany dnia 17-09-2011 16:19 |
Postów: 410 Data rejestracji: 07.07.2008 17:18 Skąd: śląskie Czeladź |
Wyciągał ktoś drążki skrętne z belki bez zdejmowania nakładek na progi?
Teoretycznie jest tam miejsce by je wyciągnąć, podnieść/obniżyć belkę i schować... ale czy ktoś próbował z nakładkami? czy lepiej na dzień dobry je od razu zdemontować? Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki! Cała Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
|
maestro |
Dodany dnia 18-09-2011 13:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak Ci sie odkrecą śruby pod autem od nakładki to możesz walczyć. Jak nie to belke można ciut opuścić odkrecic znaczy
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
sebastianwaski |
Dodany dnia 21-04-2012 18:11 |
Postów: 61 Data rejestracji: 12.02.2011 16:55 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
witam, podłączam sie do tematu, mianowicie, moja renia jest dosyć wysoko postawiona tyłem za bardzo. chciałbym ja obnizyc. zauwazylem, ze polaczenie drazkow jest lekko w ksztalcie litery v. czym jest to spowodowane? czytalem na temat opuszczania belki, ale chcialbym dowiedziec sie cos wiecej: - czy lepiej sciagac kola czy nie? - czy nalezy podnosic auto? - by obnizyc, nalezy wkrecac, czy wykrecac srube wkrecona w drazek? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 1690000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |