25 Kwietnia 2024 13:08:41
Zdjęcia użytkowników
Snorky Lakiernik
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
po wymianie lozyska dalej stuka podczas hamowania 
piotr123
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2009 18:17
Awatar


Postów: 202

Data rejestracji: 27.04.2009 20:23
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jak w temacie, stukalo mi w przednim kole ,po sugestiach kolegow na forum ,wymienilem lozysko no i niestety dalej mi stuka cos podczas hamowania.Sprawdzilem zamocowanie zacisku kloskow - jest ok, sprawdzilem prowadnice w zacisku klockow-brak luzow.Nadmienie ze z tej strony co stuka podczas hamowania, mam do wymiany koncowke drazka kierowniczego (slyszalne jakies chrupanie podczas skretu na wyhamowaniu predkosci)-czy to moze byc przyczyna???,czy do wymiany szykuje mi sie caly przegob

Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-06-2009 18:17
Awatar
Ires_2005
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2009 18:22
Awatar


Postów: 81

Data rejestracji: 10.08.2007 16:19
Skąd: -

Witam.
Miałem podobnie też stukało przy skręcaniu.Winien był przegub.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 310000km
 
piotr123
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2009 19:28
Awatar


Postów: 202

Data rejestracji: 27.04.2009 20:23
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a przy hamowaniu?? bo bardziej stuka podczas hamowania u mnie,

Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
 
momix
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2009 19:35
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

Ja obstawiam luz na zacisku hamulców. skoro tylko przy hamowaniu stuka to muszą podkreślam MUSZĄ to być elementy układu hamulcowego. Sprawdź dokładnie najlepiej na kanale i w towarzystwie drugiej osoby niech naciska i puszcza i patrz na dole co się dzieje... możesz dźwignąć auto....

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2009 20:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

moze po prostu wymien klocki?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Maciej_R21
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2009 23:05
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

momix napisał/a:
Ja obstawiam luz na zacisku hamulców. skoro tylko przy hamowaniu stuka to muszą podkreślam MUSZĄ to być elementy układu hamulcowego. ....


No widzę ze brak tutaj przestrzennego myślenia albo wyobraźni.
Podczas hamowania ( załóżny ze hamuje tylko przód , zreszta i tak hamuje on 70% siły ) cała rozpędzona masa samochodu, opiera sie na dolnym swożniu dolen częsci amortyzatora i koncówce drązka kierowniczego, czyli na elementach przymocowanych do zwrotnicy na ktorej z kolei jest zamocowane koło , bo to ono hamuje cały pojazd.
Łozysko w tym wypadku ma najmniejsze szanse na stukanie czy luzy. Może ono huczeć , wyć , ale żadko kiedy dostanie tak znaczących luzów. To podwójne łożysko ścisnięte porządną nakrętką i musiało by być zdarte do cna ,żeby wywołać stuki.
A stukac może dosłownie wszystko związane z przednim zawieszeniem, choćby rozwalone łozysko na kolumnie mcphersona co by miało potwierdzenie przy hałasach podczas skrętu.
Cały amortyzator podczas hamowania jest "przeginany" do przodu cała masą samochodu.
Może to być tez wina krzywych tarcz, ktore podczas hamowania powoduja wibracje ktore z kolei powodują stuki w zawieszeniu w miejscu gdzie ma ono chocby minimalny luz.
Do przejrzenia całe zawieszenie skoro elementy o ktorych piszesz byhły sprawdzone.
Niestety gówniane szarpaki przy złożonym zawieszeniu większośc rzeczy pomijają. Pokaża one duże luzy ale tych mniejszych niestety nie. Złozone zawieszenie jest napręzone i dopiero jego rozbiórka i ocena poszczególnych elementów jest pewna.
Dla przykładu nie sprawdzisz dokładnie tulei wahacza dopóki bedzie przymocowana piasta z amortyzatorem i drązek stabilizatora ktory będzie cały wahacz napręzał od drugiego koła. Tak jak pisałem duże luzy zobaczysz ale mniejszych nie.
Sprawdź czy nie masz czasami luźnej przekładni kierowniczej.
 
piotr123
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2009 19:09
Awatar


Postów: 202

Data rejestracji: 27.04.2009 20:23
Skąd: pomorskie
Gdańsk

hehehehehehehe no fajnie sie to czyta i szacunek dla was kolegow tylko od czego zaczac ?????? klocki mam na wymiane -moge zmienic na nowe tylko wg mnie to nie to heheh a po zatym to juz sam glupi jestem gdzie szukac dalej przyczyny(nie jestem jakims mechanikiem i plis koledzy zebym sie nie wkopal w jakies nie konieczne koszta)

Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
 
romek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2009 20:45
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 22.01.2009 17:42
Skąd: -

sam sobie odpowiedziałeś końcówka do wymiany na 100 %

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
 
kosiarz79
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-06-2009 13:34
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

lomika i do zabawy podwazasz gdzie sie da i patrzysz gdzie luz jest ja tam szarpaka jak widze to chory jestem w starej reni wyzyta na szarpaku skonczyla sie na wymianie przekladni bo sie jej odechcialo trzymac olej na 2 dzien najlepiej raz zmienic cala zewieche przod i spokoj koszta az takie potezne nie sa a jak ktos chce w miarae pojezdzic to po co na raty wymieniac i psuc to co sie wymienilo

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
piotr123
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2009 19:03
Awatar


Postów: 202

Data rejestracji: 27.04.2009 20:23
Skąd: pomorskie
Gdańsk

kolega ROMEK nasuna sugestie ze to koncowka drazka,skoro sam wiem ze jest do wymiany to niebawem ja wymienie, dla spokoju wymienie tez klocki bo juz je rok czasu nie potrzebnie woze w bagazniku(kupione przy okazji) no zobaczymy co to da,oby bylo ok ,piszcie,piszcie i pozdrawiam

Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
 
momix
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 17-06-2009 13:07
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

Maciej_R21 napisał/a:
momix napisał/a:
Ja obstawiam luz na zacisku hamulców. skoro tylko przy hamowaniu stuka to muszą podkreślam MUSZĄ to być elementy układu hamulcowego. ....


No widzę ze brak tutaj przestrzennego myślenia albo wyobraźni.
Podczas hamowania ( załóżny ze hamuje tylko przód , zreszta i tak hamuje on 70% siły ) cała rozpędzona masa samochodu, opiera sie na dolnym swożniu dolen częsci amortyzatora i koncówce drązka kierowniczego, czyli na elementach przymocowanych do zwrotnicy na ktorej z kolei jest zamocowane koło , bo to ono hamuje cały pojazd.
Łozysko w tym wypadku ma najmniejsze szanse na stukanie czy luzy. Może ono huczeć , wyć , ale żadko kiedy dostanie tak znaczących luzów. To podwójne łożysko ścisnięte porządną nakrętką i musiało by być zdarte do cna ,żeby wywołać stuki.
A stukac może dosłownie wszystko związane z przednim zawieszeniem, choćby rozwalone łozysko na kolumnie mcphersona co by miało potwierdzenie przy hałasach podczas skrętu.
Cały amortyzator podczas hamowania jest "przeginany" do przodu cała masą samochodu.
Może to być tez wina krzywych tarcz, ktore podczas hamowania powoduja wibracje ktore z kolei powodują stuki w zawieszeniu w miejscu gdzie ma ono chocby minimalny luz.
Do przejrzenia całe zawieszenie skoro elementy o ktorych piszesz byhły sprawdzone.
Niestety gówniane szarpaki przy złożonym zawieszeniu większośc rzeczy pomijają. Pokaża one duże luzy ale tych mniejszych niestety nie. Złozone zawieszenie jest napręzone i dopiero jego rozbiórka i ocena poszczególnych elementów jest pewna.
Dla przykładu nie sprawdzisz dokładnie tulei wahacza dopóki bedzie przymocowana piasta z amortyzatorem i drązek stabilizatora ktory będzie cały wahacz napręzał od drugiego koła. Tak jak pisałem duże luzy zobaczysz ale mniejszych nie.
Sprawdź czy nie masz czasami luźnej przekładni kierowniczej.


Jasne... ale skoro TYLKO przy hamowaniu słychać stuki to TYLKO?! elementy układu hamulcowego ...bo inne elementy było by również słychać podczas normalnej eksploatacji. Czyż nie?
chociaż kolega cennych wskazówek udziela - szacuneczek Wink


Treść dodana dnia 17-06-2009 13:11:

romek napisał/a:
sam sobie odpowiedziałeś końcówka do wymiany na 100 %


Grin no właśnie ...

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
Karol88
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2012 10:11
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 02.11.2012 22:15
Skąd: -

Panowie jak już jesteśmy przy hamulcach Smile Wiem ostatni post w 2009r. Ale nie będę zakładał nowego tematu.

Podczas hamowania z większej prędkości 90/100/120 km/h mam dziwne zachowanie mianowicie zaczyna mi bić kierownicą oraz ściąga mnie raz w lewą raz w prawą stronę. Coż to może być ?
Autko kupiłem nie dawno i wiem od poprzedniego właściciela że muszę odpowietrzyć układ hamulcowy, ale czy to na pewno to ?

www.motostat.pl/user_images/52013/icon4.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 164830km
 
Robsajson
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2012 10:16
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Poszukaj na forum bo było na 100%
Tarcze i tłoczki sprawdź.

Edytowane przez Robsajson dnia 12-11-2012 10:16
Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Karol88
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2012 10:25
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 02.11.2012 22:15
Skąd: -

Tarcze mam okej bo sprawdzaliśmy z ojcem no własnie chyba będą to tłoczki. Od jednego z forumowiczów bede brał całe zaciski to od razu zregeneruje by było wszystko OK Smile Jak to uczynię dam znać.

www.motostat.pl/user_images/52013/icon4.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 164830km
 
SKUTI
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2012 21:11
Awatar


Postów: 356

Data rejestracji: 22.06.2005 16:19
Skąd: małopolskie
Nowy Sącz

Karol88 napisał/a:
Tarcze mam okej bo sprawdzaliśmy z ojcem no własnie chyba będą to tłoczki. Od jednego z forumowiczów bede brał całe zaciski to od razu zregeneruje by było wszystko OK Smile Jak to uczynię dam znać.


Jak sprawdzaliscie te tarcze? Zdjęli kolo popatrzyli i tyle? Pierwsze usun luzy w zawieszeniu - pewnie sworzen albo koncówka. jak nie pomoze choc na 99 % powinno, to szukaj dalej w tarczach czy zaciskach Smile

pzdr

Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - byłaSad
R19 16V blue_white - jeeeestSmile

......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom......
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: