Menu główne
Forum
Klubowicze
piotr123 |
Dodany dnia 12-06-2009 18:17 |
Postów: 202 Data rejestracji: 27.04.2009 20:23 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jak w temacie, stukalo mi w przednim kole ,po sugestiach kolegow na forum ,wymienilem lozysko no i niestety dalej mi stuka cos podczas hamowania.Sprawdzilem zamocowanie zacisku kloskow - jest ok, sprawdzilem prowadnice w zacisku klockow-brak luzow.Nadmienie ze z tej strony co stuka podczas hamowania, mam do wymiany koncowke drazka kierowniczego (slyszalne jakies chrupanie podczas skretu na wyhamowaniu predkosci)-czy to moze byc przyczyna???,czy do wymiany szykuje mi sie caly przegob
Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 12-06-2009 18:17 |
Ires_2005 |
Dodany dnia 12-06-2009 18:22 |
Postów: 81 Data rejestracji: 10.08.2007 16:19 Skąd: - |
Witam. Miałem podobnie też stukało przy skręcaniu.Winien był przegub. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 310000km
|
|
|
piotr123 |
Dodany dnia 12-06-2009 19:28 |
Postów: 202 Data rejestracji: 27.04.2009 20:23 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a przy hamowaniu bo bardziej stuka podczas hamowania u mnie,
Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
|
momix |
Dodany dnia 12-06-2009 19:35 |
Postów: 410 Data rejestracji: 07.07.2008 17:18 Skąd: śląskie Czeladź |
Ja obstawiam luz na zacisku hamulców. skoro tylko przy hamowaniu stuka to muszą podkreślam MUSZĄ to być elementy układu hamulcowego. Sprawdź dokładnie najlepiej na kanale i w towarzystwie drugiej osoby niech naciska i puszcza i patrz na dole co się dzieje... możesz dźwignąć auto....
Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki! Cała Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
|
maestro |
Dodany dnia 12-06-2009 20:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
moze po prostu wymien klocki?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Maciej_R21 |
Dodany dnia 12-06-2009 23:05 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
momix napisał/a: Ja obstawiam luz na zacisku hamulców. skoro tylko przy hamowaniu stuka to muszą podkreślam MUSZĄ to być elementy układu hamulcowego. .... No widzę ze brak tutaj przestrzennego myślenia albo wyobraźni. Podczas hamowania ( załóżny ze hamuje tylko przód , zreszta i tak hamuje on 70% siły ) cała rozpędzona masa samochodu, opiera sie na dolnym swożniu dolen częsci amortyzatora i koncówce drązka kierowniczego, czyli na elementach przymocowanych do zwrotnicy na ktorej z kolei jest zamocowane koło , bo to ono hamuje cały pojazd. Łozysko w tym wypadku ma najmniejsze szanse na stukanie czy luzy. Może ono huczeć , wyć , ale żadko kiedy dostanie tak znaczących luzów. To podwójne łożysko ścisnięte porządną nakrętką i musiało by być zdarte do cna ,żeby wywołać stuki. A stukac może dosłownie wszystko związane z przednim zawieszeniem, choćby rozwalone łozysko na kolumnie mcphersona co by miało potwierdzenie przy hałasach podczas skrętu. Cały amortyzator podczas hamowania jest "przeginany" do przodu cała masą samochodu. Może to być tez wina krzywych tarcz, ktore podczas hamowania powoduja wibracje ktore z kolei powodują stuki w zawieszeniu w miejscu gdzie ma ono chocby minimalny luz. Do przejrzenia całe zawieszenie skoro elementy o ktorych piszesz byhły sprawdzone. Niestety gówniane szarpaki przy złożonym zawieszeniu większośc rzeczy pomijają. Pokaża one duże luzy ale tych mniejszych niestety nie. Złozone zawieszenie jest napręzone i dopiero jego rozbiórka i ocena poszczególnych elementów jest pewna. Dla przykładu nie sprawdzisz dokładnie tulei wahacza dopóki bedzie przymocowana piasta z amortyzatorem i drązek stabilizatora ktory będzie cały wahacz napręzał od drugiego koła. Tak jak pisałem duże luzy zobaczysz ale mniejszych nie. Sprawdź czy nie masz czasami luźnej przekładni kierowniczej. |
piotr123 |
Dodany dnia 13-06-2009 19:09 |
Postów: 202 Data rejestracji: 27.04.2009 20:23 Skąd: pomorskie Gdańsk |
hehehehehehehe no fajnie sie to czyta i szacunek dla was kolegow tylko od czego zaczac klocki mam na wymiane -moge zmienic na nowe tylko wg mnie to nie to heheh a po zatym to juz sam glupi jestem gdzie szukac dalej przyczyny(nie jestem jakims mechanikiem i plis koledzy zebym sie nie wkopal w jakies nie konieczne koszta)
Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
|
romek |
Dodany dnia 13-06-2009 20:45 |
Postów: 18 Data rejestracji: 22.01.2009 17:42 Skąd: - |
sam sobie odpowiedziałeś końcówka do wymiany na 100 % Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 14-06-2009 13:34 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
lomika i do zabawy podwazasz gdzie sie da i patrzysz gdzie luz jest ja tam szarpaka jak widze to chory jestem w starej reni wyzyta na szarpaku skonczyla sie na wymianie przekladni bo sie jej odechcialo trzymac olej na 2 dzien najlepiej raz zmienic cala zewieche przod i spokoj koszta az takie potezne nie sa a jak ktos chce w miarae pojezdzic to po co na raty wymieniac i psuc to co sie wymienilo
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
piotr123 |
Dodany dnia 16-06-2009 19:03 |
Postów: 202 Data rejestracji: 27.04.2009 20:23 Skąd: pomorskie Gdańsk |
kolega ROMEK nasuna sugestie ze to koncowka drazka,skoro sam wiem ze jest do wymiany to niebawem ja wymienie, dla spokoju wymienie tez klocki bo juz je rok czasu nie potrzebnie woze w bagazniku(kupione przy okazji) no zobaczymy co to da,oby bylo ok ,piszcie,piszcie i pozdrawiam
Druga zona..i pierwszy silnik--wniosek ? - tak trzymac ( C1J ) haha
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 320000km
|
momix |
Dodany dnia 17-06-2009 13:07 |
Postów: 410 Data rejestracji: 07.07.2008 17:18 Skąd: śląskie Czeladź |
Maciej_R21 napisał/a: momix napisał/a: Ja obstawiam luz na zacisku hamulców. skoro tylko przy hamowaniu stuka to muszą podkreślam MUSZĄ to być elementy układu hamulcowego. .... No widzę ze brak tutaj przestrzennego myślenia albo wyobraźni. Podczas hamowania ( załóżny ze hamuje tylko przód , zreszta i tak hamuje on 70% siły ) cała rozpędzona masa samochodu, opiera sie na dolnym swożniu dolen częsci amortyzatora i koncówce drązka kierowniczego, czyli na elementach przymocowanych do zwrotnicy na ktorej z kolei jest zamocowane koło , bo to ono hamuje cały pojazd. Łozysko w tym wypadku ma najmniejsze szanse na stukanie czy luzy. Może ono huczeć , wyć , ale żadko kiedy dostanie tak znaczących luzów. To podwójne łożysko ścisnięte porządną nakrętką i musiało by być zdarte do cna ,żeby wywołać stuki. A stukac może dosłownie wszystko związane z przednim zawieszeniem, choćby rozwalone łozysko na kolumnie mcphersona co by miało potwierdzenie przy hałasach podczas skrętu. Cały amortyzator podczas hamowania jest "przeginany" do przodu cała masą samochodu. Może to być tez wina krzywych tarcz, ktore podczas hamowania powoduja wibracje ktore z kolei powodują stuki w zawieszeniu w miejscu gdzie ma ono chocby minimalny luz. Do przejrzenia całe zawieszenie skoro elementy o ktorych piszesz byhły sprawdzone. Niestety gówniane szarpaki przy złożonym zawieszeniu większośc rzeczy pomijają. Pokaża one duże luzy ale tych mniejszych niestety nie. Złozone zawieszenie jest napręzone i dopiero jego rozbiórka i ocena poszczególnych elementów jest pewna. Dla przykładu nie sprawdzisz dokładnie tulei wahacza dopóki bedzie przymocowana piasta z amortyzatorem i drązek stabilizatora ktory będzie cały wahacz napręzał od drugiego koła. Tak jak pisałem duże luzy zobaczysz ale mniejszych nie. Sprawdź czy nie masz czasami luźnej przekładni kierowniczej. Jasne... ale skoro TYLKO przy hamowaniu słychać stuki to TYLKO?! elementy układu hamulcowego ...bo inne elementy było by również słychać podczas normalnej eksploatacji. Czyż nie? chociaż kolega cennych wskazówek udziela - szacuneczek Treść dodana dnia 17-06-2009 13:11: romek napisał/a: sam sobie odpowiedziałeś końcówka do wymiany na 100 % no właśnie ... Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki! Cała Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
|
Karol88 |
Dodany dnia 12-11-2012 10:11 |
Postów: 26 Data rejestracji: 02.11.2012 22:15 Skąd: - |
Panowie jak już jesteśmy przy hamulcach Wiem ostatni post w 2009r. Ale nie będę zakładał nowego tematu.
Podczas hamowania z większej prędkości 90/100/120 km/h mam dziwne zachowanie mianowicie zaczyna mi bić kierownicą oraz ściąga mnie raz w lewą raz w prawą stronę. Coż to może być Autko kupiłem nie dawno i wiem od poprzedniego właściciela że muszę odpowietrzyć układ hamulcowy, ale czy to na pewno to Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 164830km
|
|
|
Robsajson |
Dodany dnia 12-11-2012 10:16 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Poszukaj na forum bo było na 100%
Tarcze i tłoczki sprawdź. Edytowane przez Robsajson dnia 12-11-2012 10:16 Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
Karol88 |
Dodany dnia 12-11-2012 10:25 |
Postów: 26 Data rejestracji: 02.11.2012 22:15 Skąd: - |
Tarcze mam okej bo sprawdzaliśmy z ojcem no własnie chyba będą to tłoczki. Od jednego z forumowiczów bede brał całe zaciski to od razu zregeneruje by było wszystko OK Jak to uczynię dam znać.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 164830km
|
|
|
SKUTI |
Dodany dnia 14-11-2012 21:11 |
Postów: 356 Data rejestracji: 22.06.2005 16:19 Skąd: małopolskie Nowy Sącz |
Karol88 napisał/a: Tarcze mam okej bo sprawdzaliśmy z ojcem no własnie chyba będą to tłoczki. Od jednego z forumowiczów bede brał całe zaciski to od razu zregeneruje by było wszystko OK Jak to uczynię dam znać. Jak sprawdzaliscie te tarcze? Zdjęli kolo popatrzyli i tyle? Pierwsze usun luzy w zawieszeniu - pewnie sworzen albo koncówka. jak nie pomoze choc na 99 % powinno, to szukaj dalej w tarczach czy zaciskach pzdr Krzysiek
R 19 16V Red Diabolo - była R19 16V blue_white - jeeeest ......Idz wlasna droga, nie daj satysfakcji wrogom...... |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |