Menu główne
Forum
Klubowicze
WoZnY |
Dodany dnia 02-06-2011 19:33 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
kimada ustalmy jedno kiedy te hamulce się Tobie grzeją? Jeżeli masz taką możliwość to spróbuj, rano wsiąść do auta odpalić i przejechać ok 10km bez hamowania! Wtedy sprawdź czy wtedy będą ciepłe. Niestety podczas hamowania to na przednich tarczach wytraca się większość ciepła z ruchu postępowego auta, a ile to energii to łatwo obliczyć. Auto waży 1000kg hamujesz z prędkości 50km/h czyli energia ruchu wynosi [1000x(13,8x13,8)]/2 = 96kJ. Jeżeli hamowanie trwa 10s w układzie ciernym wydziela się 9600W mocy przez te 10s hamowania, co nagrzewa obydwie tarcze i bębny w stosunku 70% dla tarcz i 30% dla tyłu. Więc to chyba sporo ciepła biorąc pod uwagę tak mała prędkość. Podwojenie prędkości powoduje czterokrotnie więcej ciepła do wytracenia. Do tego hamowanie co chwila i tarcza musi być ciepła cudów nie ma.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 02-06-2011 19:33 |
kimada |
Dodany dnia 02-06-2011 19:39 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@WoZnY: masz rację, jak jeżdżę po mieście to sprawa jasna, heble calutki czas pracują, ale jak jadę tak z 30-50km, potem wyhamowuję silnikiem aż się zatrzymam pod jakąś górkę, czyli prawie ich nie dotykam, to przód mam gorący. Co prawda ręki nie parzy, ale jest zdecydowanie za ciepło. Jest tylko zimna felga, prawa tylna, tak która nie ma wogóle hamowania. Treść dodana dnia 02-06-2011 19:40: te 30-50km to oczywiście długość trasy Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 02-06-2011 19:54 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
No to wszystko jasne. Oprócz zapieczonych zacisków efekty grzania może powodować uszkodzone łożysko. niestety trzeba obadać łopatologicznie inaczej się nie da.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
kimada |
Dodany dnia 02-06-2011 20:02 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@WoZnY: a łozyska nie powinno być jakoś słychać? Da się to obadać na parkingu cokolwiek odnośnie łożyska? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 02-06-2011 23:08 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Niby powinno być słychać ale nie zawsze tak jest. Zacznij od ściągnięcia koła i sprawdzenia jak mocno trą klocki o tarcze.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
maly23m1 |
Dodany dnia 18-06-2012 03:26 |
Postów: 29 Data rejestracji: 15.04.2012 13:45 Skąd: - |
Witam wszystkich. Podepne sie bo mam maly problem.
Tylne kola nie hamuja rownomiernie, jak wcisne hamolec do podlogi to tyl ucieka w prawo,jak moge wyregulowc hamulce zeby bylo ok? i pytanie drugie, pedal hamulca jest dosyc miekki, heble dzialaja, ale nie dokonca tak jak powinny. Prosze o jakies wskazowki, dodam ze zagladalem do tylnuch bebnow, i okladziny niesa pierwszej jakosci, ale jeszcze nie kwalifikuja sie do wymiany i reczny mam dobry. Czekam na jakies newsy. maly23m1
Moje auto: Meganka 98rok E7J 764, benzyna, 111540km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 18-06-2012 08:16 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Regulowac hamulce musisz samoregulatorem tak az uznasz ze hamuja rowno. REczny na 3 zabku powinien trzymac tak ze ciezko ruszyc z miejsca wtedy nozny bedzie lapal lepiej. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
maly23m1 |
Dodany dnia 18-06-2012 21:06 |
Postów: 29 Data rejestracji: 15.04.2012 13:45 Skąd: - |
Czesc. Podkrecilem samoregulator i jest lepiej, ale pedal mam nadal miekki jakr ruszem i dopiero po jakims czasie jest twardszy, nie musze wymienic plynu?
maly23m1
Moje auto: Meganka 98rok E7J 764, benzyna, 111540km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 24-06-2012 11:37 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Jeśli masz miękki pedał, to albo masz zapowietrzone koło, albo pompa z serwem hamulcowym przepuszcza.
Odpowietrz i potem sprawdź hamulce. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Rzezimierz |
Dodany dnia 21-08-2012 20:08 |
Postów: 12 Data rejestracji: 02.08.2011 07:18 Skąd: - |
To ja również podepne się pod temat: dzisiaj walczyłem również z moimi hamulcami z tyłu i mam małe pytanko i pozwole sobie posłużyć się małym rysunkiem poglądowym. Jak się weźmie do ręki szczękę i popatrzy na nią od góry to widać mniej więcej to co, narysowałem z lewej. Chodzi mi o ten kołek na który nasadza się blaszkę łapiącą za ząbki w nakrętce samorega. U mnie, tam na samym dnie, była taka nakrętka gwiaździsta, którą sie nabija, ona się wygina i już nie złazi. Ale ta nakrętka wyglądała bardzo, hmmm, nieoryginalnie. I teraz pytanie za sto punktów: czy u wszystkich występuje taka nakrętka? Poza tym pytanie numer dwa: w tej długiej częście samoregulatora jest wcięcie, w którym umieszczana jest taka śmieszna blaszka, między ta długą częścią a akrętką - do czego ona służy? Narysowałem mniej więcej jej kształt na obrazku. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 187000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 21-08-2012 20:49 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
blaszka z dziurka ma przechodzic przez srube naciagu szczek. Zas krotka blaszka podciagajaca powinna zapierdac sie jedna strona o zabki sruby a sama bez niczego powinna trzymac sie na blaszce ktora jest na srubie tam jest taki kawalek metalu i jak sie dobrze dognie to on wszystko trzyma w kupie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Rzezimierz |
Dodany dnia 21-08-2012 20:56 |
Postów: 12 Data rejestracji: 02.08.2011 07:18 Skąd: - |
dobra, odnosnie tej blaszki z dziura to się zgodzę że ma przez nią iść śruba, ale jaką ona właściwie pełni funkcję? zaznaczyłem ją na obrazku, żeby nie było wątpliwości Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 187000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 21-08-2012 21:01 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
ta blaszka prawidlowo zmontowana wlasnie podciaga ci hamulce od tej co przechodzi przez srube na dole ma isc taka wypustka i w ta wypustke wchodzi pozioma blaszka co ma na srodku dwa wybrzuszenia z metalu i w tym wybrzuszeniu ma sie znalesc ta wypustka z gornej blaszki po dogieciu wszystko ladnie sie trzyma Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Krzychup |
Dodany dnia 21-08-2012 21:22 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Rzezimierz |
Dodany dnia 21-08-2012 21:32 |
Postów: 12 Data rejestracji: 02.08.2011 07:18 Skąd: - |
dobra, to po kolei: generalnie jarze jak to wszystko działa ale mam pytanie numer jeden: trzpeiń zaznaczony na niebiesko, co na niego nasadzam: tylko blaszke z wypustkami czy coś jeszcze? edit: udało mi się też dokopać do takiego fajnego obrazka z manuala: widać na nim część zapasową w postaci czterech "cosiów" - to zaznaczone na czerwono - co to właściwie jest? u mnie było coś kombinowane z tą rzeczą, a drugie pytanie to część zaznaczona na niebiesko - po co ona właściwie jest? odpowiedzi wyżej mi niestety nie pomogły http://postimage....p62a5hgk5/
Rzezimierz dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Rzezimierz dnia 21-08-2012 23:12 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 187000km
|
|
|
mirek29a |
Dodany dnia 01-09-2012 11:58 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
też mam problem z tylnymi hamulcami byłem na przeglądzie co sie okazuje bębny oraz szczeki 1 roczne, ręczny jak żyletka aż demba staje hamulce odpowietrzyłem do czystego płynu a gdy cisnąłem noga pedał od hamulca na przeglądzie niby na oby dwóch kołach bierze równo siła jest równa ale za słaba siła hamowania moze ze to cylinderki ( one wiecej nie wycisną a po odpowietrzeniu chodzą równo skoro siła równa ) a może jednak to regulator na obu kołach coś chrzani (mam system bendix) co wy nato
Edytowane przez mirek29a dnia 02-09-2012 09:04 mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
se7en3 |
Dodany dnia 01-09-2012 12:14 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
u mnie ta blaszka wgl nie trzyma sie na tym trzpieniu co zrobic zeby to sie trzymało
rozgiąc to czy jak ? dlaego wgl nie mam hamulca z tyłu ;/ Treść dodana dnia 02-09-2012 12:09: up ^ ^ Edytowane przez se7en3 dnia 01-09-2012 12:17 he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
maestro |
Dodany dnia 02-09-2012 22:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
umiesz pisać po polsku?
poza tym: dlaego wgl nie mam hamulca z tyłu ;/ Dlatego: u mnie ta blaszka wgl nie trzyma sie na tym trzpieniu Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
se7en3 |
Dodany dnia 03-09-2012 09:35 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
co zrobic zeby to sie trzymało
he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
maestro |
Dodany dnia 03-09-2012 10:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@se7en3 wymienić
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |