25 Kwietnia 2024 19:13:44
Zdjęcia użytkowników
kafilomza playazka
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
tylne hamulce 
k_ma86
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 09-10-2009 12:13
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

jeżeli nie masz ściągacza do bębnów to przykręcasz koło na dwie śruby (tak mniej więcej z dwa trzy obroty wkręcasz) żeby koło miało luz i szarpiesz za kołoSmile
oczywiście rozumiem że odkręciłeś nakrętkę piasty..Pfft

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-10-2009 12:13
Awatar
marcin19750123
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 08:07
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 25.09.2009 09:01
Skąd: -

dzieki za pomoc

marcin19

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C3J (1390/58KM), sedan, 135000km
 
tomek1405
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 09:51
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Te samoregulatory to slaba strona renault19 u mnie rozebralem je nasmarowalem zlozylem iii... gowno. Dalej nie dzialaja. Musze sam podciagac przynajmniej raz na miecha bo inaczej hamuje mi tylko przod. a reczny mam super. I reczny powinien lapac jak najnizej a nie jak ktos mowil przy 6zabku.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Zywiec
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 09:57
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

a ma jest jakis sposob zeby ustawic samoregulator i zrobic tak zeby sie nie regulowal sam? tylo zeby caly czas byl na stale ustawiony? system lukasa


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
tomek1405
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 10:05
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Heh u mnie nie musialem kombinowac sam przestal dzialac ale wydaje mi sie ze wystarczy odgiac jedna blaszke i nie bedzie dzialac bo nie przesunie o zabek Pytanie tylko po coPfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
maestro
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 10:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dziwne. Trzy auta miałem i w żadnym nie było z tym problemów. Jedynym były cylinderki które lubiły cieknąć.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomek1405
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 11:05
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Ja maestro mam magiczny egzemplarz w ktorym wszystko sie psuje. Nawet nie mozliwe staje sie mozliwe.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Zywiec
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 11:53
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

no ustawe sobie samoregulator na tyle zeby z tylu haki byly dobre i odegne blaszke zeby samoregulator znow sie nie skrecil do pozycji wczesniejszej


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 14:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

na trzy ząbki ręcznego ma już czuć wyraźny opór ale po zwolnieniu recznego ma beben wejść lekko, bez używania dużej siły.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomek1405
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2009 23:45
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

U mnie nie ma rantu a beben ani lekko nie schodzi ani nie wchodzi zawsze z oporem a hamuje slabo. raz dobrze raz zle czuc po pedale a reczny extra. Nie wiem co z tym autem nie takPfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
acidmax
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2009 23:27
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 06.07.2009 15:35
Skąd: -

Sprawdź czy masz na obu szczękach samoregulator z dwoma blaszkami. Ja mam jeden kompletny (2 blaszki), a na lewym tylko jedną i hamuje jak chce, raz czuć na pedale opór i wtedy hamulce jak żyleta, a innym razem to jakbym się maluchem zatrzymywał. Po wymianie samoregulatorów/ra powinno działać idealnie.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Krzychup
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2009 09:14
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Jeśli masz korektor siły hamowania, to może być to... trzeba wywalić.
Wymień elastyczne przewody gumowe i powinno się poprawić. Do tego oczywiście nowy płyn i dobre odpowietrzenie!
Do pełni szczęścia mógłbyś wymienić metalowe przewody i pompę hamulcową z serwem Smile


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
Bot
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 11:38
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Podłączę się pod temat.
Mam bębny z tyłu. Dwa razy ściągałem bębny i przez parę dni ręczny miodzio i odrazu nożny się poprawił.Szybciej łapał , był twardszy bo i tył lepiej hamował.Jednak po paru dniach z tego co wyczytałem te samoregulatory się cofnęły i znów hamulce słabe. Wykręcałem je żeby rozszerzyć szczęki. Jednak widocznie się cofają.Nie chce mi się co tydzień zdjemować bębnów. Da się jakoś zalobkować te samoregulatory żeby się nie cofały? Dodam że wszystko w bębnach jest cacy , praktycznie nowe, kompletne.
Proszę o pomoc ,w miarę szybko co bym dziś mógł to zrobić Wink

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Zywiec
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 11:45
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

przylaczam sie do pytania bota


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
emZi
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 11:49
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

Możecie je przyblokować jakimś twardszym silikonem, albo najlepiej klejem do szyb.
Ale oczywiście nie za dużo, tylko obsmarować odrobinę dookoła i poczekać aż całkowicie przeschnie i stwardnieje.

Ja u siebie jak mi się cofały właśnie klejem do szyb lekko wspomagałem i na jakiś czas pomagało.. Ale w końcu po jakimś czasie i tak się cofały stopniowo..dlatego jedynym i trwałym wyjściem jest chyba tylko pełna sprawność samoregulatorów..

Edytowane przez emZi dnia 28-11-2009 11:49
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
Bot
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 11:51
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Ja mam u siebie wszystko prawie nowe ,niezużyte. One od nowości nie działają prawidłowo ? Jakby ktoś mógł to niech wytlumaczy na czym polega działanie tych samoregulatorów bo ja nie czaje..

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
emZi
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 12:02
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

Tutaj masz na filmiku działanie samoregulatora, na nie założonym bębnie. To jest akurat system Lucas/Girling.
http://www.youtub...QLeMD--tm0

Chodzi o to, że podczas hamowania kółeczko z tymi ząbkami może obracać się tylko i wyłącznie w tą stronę co na zdjęciu za pomocą tej blaszki. Choć to i tak ustawia się od razu po kilku wciśnięciach pedału (oczywiście na założonym bębnie) i tak ma trzymać.
Nie może przekręcać w drugą stronę, a u Ciebie tak się prawdopodobnie dzieje.

Jeśli mówisz że wszystko masz dobre, to sprawdź mimo wszystko czy ząbki są wyraźne i niewytarte oraz czy blaszka do nich dotyka(nie jest odgięta w drugą stronę) bo to ona odpowiedzialna jest za regulację.

Edytowane przez emZi dnia 28-11-2009 12:04
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
Bot
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 12:05
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

No dzięki , to lecę zaraz poszperać , jak z tą blaszką coś będzie nie tak to jakoś zablokuje ten samoregulator jak pisałeś.Dzięki za pomoc.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
emZi
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 12:07
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

Jeśli będzie odgięta to ją dognij byleby nie za mocno, tylko na tyle by miała styczność z ząbkami Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
Bot
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2009 12:19
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Rozumiem.Ta blaszka taka dość delikatna jest. Ząbki na samoregulatorze to trochę ja popieprzyłem śrubokrętem na początku jak źle się do tego zabierałem , no ale nie na tyle żeby tak blaszka nie łapała. W tym wypadku chyba lepiej mieć stare zardzewiałe samoregulatory które trzeba rozkręcać koparką i się same nie cofną.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: