Menu główne
Forum
Klubowicze
shuvareck |
Dodany dnia 27-06-2009 18:16 |
Postów: 28 Data rejestracji: 24.08.2008 13:13 Skąd: - |
Przeszukałem całe forum i nie znalazłem jak w naszych renówkach wymienić płyn hamulcowy. Może napisze ktoś prostą instrukcje jak to zrobić?
Edytowane przez Radek_0089 dnia 27-06-2009 19:51 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-06-2009 18:16 |
9kaczor6 |
Dodany dnia 27-06-2009 18:47 |
Postów: 933 Data rejestracji: 30.07.2008 10:50 Skąd: - |
@shuvareck: spuszczasz stary wlewasz nowy, odpowietrzasz wszystkie heble, zapewne trzeba będzie dolać jak będziesz odpowietrzał (będziesz widział stan w zbiorniku).
Tylko załatw sobie kogoś z dobrymi nogami do pomocy K.K Designer Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
|
shuvareck |
Dodany dnia 27-06-2009 18:54 |
Postów: 28 Data rejestracji: 24.08.2008 13:13 Skąd: - |
to niezbyt mi pomogłeś spuścić jak spuścić czytałem że nie można tak robić bo pompa się zapowietrza czy coś. nie mam zielonego pojecia jak sie do tego zabrać a już niejedno przy tej renówce zrobiłem Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
wazon8 |
Dodany dnia 27-06-2009 19:02 |
Postów: 56 Data rejestracji: 30.03.2009 04:57 Skąd: - |
Potrzebne będą dwie osoby, nowy płyn hamulcowy DOT-4 (ok. 0,5 litra, może trochę ponad), duża strzykawka, przezroczysta rurka od kroplówki oraz klucz nasadowy 8 mm. Krok 1: otwierasz maskę, odkręcasz nakrętkę na zbiorniczku z płynam hamulcowym i ściąszasz strzykawką przez rurkę stary płyn hamulcowy, zostawiając nieco starego płynu na dnie zbiorniczka. Krok 2: zalewasz po czubek zbiorniczek od płynu hamulcowego nowym płynem hamulcowym. Krok 3: wchodzisz pod samochód (najwygodniej jest robić to z pozycji kanału) i odnajdujesz odpowietrznik na każdym z kół. Jeśli masz z tyłu hamulce bębnowe, odpowietrznik znajdziesz nad sztywnym przewodem hamulcowym. Powinien być nakryty gumowym czarnym kapturkiem. Ściągasz kapturek, pod którym znajduje się coś, co przypomina śróbkę z dziurką. Krok 4: wymianę płynu zaczynasz od prawego tylnego koła, następne w kolejności jest lewe tylne, później prawe przednie i na końcu lewe przednie. W tym celu poluzowujesz kluczem nasadowym 8mm odpowietrznik na prawym tylnym kole do momentu aż zacznie kapać płyn hamulcowy. Zakładasz na wypustek odpowietrznika rurkę, której używałeś do ściągnięcia płynu ze zbiorniczka. Drugi koniec rurki wkładasz do pustej butelki, bądź słoika. Druga osoba siedząca w aucie, naciska/pompuje pedałem hamulca (najlepiej seriami po trzy szybkie wciśnięcia) do momentu aż przestanie zletywać się stary (brudny) płyn i zacznie lecieć nowy. W przezroczystej rurce powinieneś dostrzec ten moment. Gdyby z odpowietrznika leciały z płynem bąbelki powietrza, pompujesz dopóty, dopóki nie przestaną lecieć. Cały czas musisz kontrolować stan płynu w zbiorniczku. Nie może on z "zniknąć", bo zapowietrzych układ. Szczególnie dużo płynu schodzi przy wymianie płynu w tylnych kołach, bo przewody hamulcowe do tych kół są długie. Zanim zejdzie stary płyn z każdego z tylnych kół, będziesz musiał co najmniej raz dolać płynu do zbiorniczka. Jak już zleci stary płyn, odczekujesz chwilę do momentu, gdy płyn będzie swodobnie spływał rurką. Ściągasz rurkę i zakręcasz odpowietrznik. Uważaj, żeby nie zerwać gwintu, nie przsadzaj z siłą dokręcenia. Prosisz pomocnika, żeby nacisnąć pedał hamulca i sprawdzasz, czy odpowietrznik jest na tyle dokręcony, że jest szczelny. Osoba wciskająca pedał hamulca powinna teraz odczuwać opór pedału w porównaniu z tym, jak łatwo się wciskał, gdy odpowietrznik był odręcony. Na końcu z powrotem nakładasz gumowy kapturek na odpowietrznik. Krok 5: czynność powtarzasz dla wszystkich kół we wspomnianej wcześniej kolejności. Powodzenia! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 175000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 27-06-2009 23:03 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie zgodze się z kolejnością.
Układ hamulcowy jest na krzyż więc zaczynamy od prawego tyłu, potem lewy przód, lewy tył i prawy przód. Nigdy inaczej. Przy odpowietrzaniu nie ma znaczenia czy hamulce są wyposażone w system antyblokowania kół ABS czy też nie. Kontrolujemy stan i poziom płynu w zbiorniczku, aby cały czas był. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
shuvareck |
Dodany dnia 27-06-2009 23:58 |
Postów: 28 Data rejestracji: 24.08.2008 13:13 Skąd: - |
przed postem staralem sie poczytac w necie cos na ten temat i bylo podobnie ale chcialem sie dowiedziec jak dokladnie to zrobic. instrukcja Wazon8 jest obszerna i bardzo szczegolowa wielkie dzieki a tak nawiasem mowiac mozna by ten temat wrzucic do FAQu bo na calym forum nie znalazlem nic na ten temat a przydaje sie to jeszcze raz dzieki Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 28-06-2009 00:09 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
widzisz, a ja znalazłem.
Układ jezdny. Jeden z pierwszych tematów - FAQ. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
shuvareck |
Dodany dnia 28-06-2009 08:21 |
Postów: 28 Data rejestracji: 24.08.2008 13:13 Skąd: - |
no masz racje maestro Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
wazon8 |
Dodany dnia 28-06-2009 15:04 |
Postów: 56 Data rejestracji: 30.03.2009 04:57 Skąd: - |
maestro napisał/a: Nie zgodze się z kolejnością. Układ hamulcowy jest na krzyż więc zaczynamy od prawego tyłu, potem lewy przód, lewy tył i prawy przód. Nigdy inaczej. Przy odpowietrzaniu nie ma znaczenia czy hamulce są wyposażone w system antyblokowania kół ABS czy też nie. Kontrolujemy stan i poziom płynu w zbiorniczku, aby cały czas był. Wg instrukcji Renault 19 - Zrób to sam (strony 198 - 199), odpowietrzanie (podobnie z wymianą) należy rozpocząć od kół tylnich, następnie przejść do przednich. Zwyczajowo zaczyna się od koła najbardziej oddalonego od pompy (czyli prawe tylne) i przez koła coraz bliżej pompy (lewe tylne i prawe przednie) dochodzi się do koła najbliższego pompy, czyli lewego przedniego. Ostatnio wymieniałem wg opisanej przeze mnie kolejności i nie zaobsewowałem żadnych niepożądanych konsekwencji. Pozdrawiam. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 175000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 28-06-2009 17:36 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Powtórze że układ jest "krzyżowy" wiec jeden układ to lewy przód, prawy tył a drugi to lewy tył i prawy przód.
Logicznie rzecz biorąc chyba nie musze już dalej tłumaczyć ALE każdy robi jak uważa za stosownie. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
talgo1 |
Dodany dnia 15-07-2009 14:53 |
Postów: 276 Data rejestracji: 13.02.2008 18:04 Skąd: wielkopolskie Poznań |
a jaka jest grubość tego wężyka zakładanego na odpowietrzniki bo w aptece do kroplówek nie mają Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 280000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |