16 Maja 2024 05:52:36
Zdjęcia użytkowników
WoZnY kriskros89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Zwiekszenie cisnienia paliwa 
pomarancz
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2009 15:04
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

Bawil sie ktos w to?
Wlasnie sobie o tym poczytalem i wlasciwie zadnej ogromnej rzezby w tym nie ma, tylko kwestia ile i co przyniesie.

Z tego co sie dowiedzialem najwieksze korzysci beda mieli wlasciciele silnikow f7p poniewaz tam standardowo na liscie jest juz 3,5 bara i jest cisnienie zmienne, dla porownania f3n i f3p mono maja cisnienie stale w wysokosci 1,06bar Bosch i 1,2bar Bendix. Z tym ze zalecane jest w 16v wymienienie przewodow gumowych na stalowe rurki bo podobno wywalaSmile
Tjun polega tylko na tym aby zmusic regulator do podawania wiekszego cisnienia.

Czyli teoretycznie mozna Rozkrecic regulator i mamy dwa wyjscia a wlasciwie nawet trzy.
1 pomiedzy obodowe regulatora i sprezynke tam sie znajdujaca dac podkladke tak zeby bylo potrzebne wyzsze cisnienie do otworzenia sie drogi powrotnej benzyny do baku = wyzsze cisnienie w ukladzie

2 dobrac inna sprezynke stawiajaca wiekszy opor

3 Wymienic regulator jako calosc np dla f3p multi bedzie to ten z f3r lagi lub inny pasujacy


Mozna stjunowac tym sposobem kazda jednostke na wtrysku. Pytanie tylko ile to da i czy bedzie odczuwalne.

Ja sie na razie pisze na rozwiazanie nr 3 tylko czekam na odpowiednia lage na szrocieSmile

Jesli juz ktos sie w to bawila to milo bedzie jak sie podzieli spostrzezeniami.
pzdr

The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-07-2009 15:04
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2009 00:37
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ja tak się wtrącę trochę z teoriąSmile

Rozumiem że większe ciśnienie tzn większa dawka przy tym samym otwarciu wtrysku?

Pomijając możliwe pozytywne skutki z lepszej atomizacji paliwa (tak myślę jak poleci pod większym ciśnieniem)

stara zasada fizyki i silników spalinowych. paliwo się spala w ściśle określonych proporcjach z powietrzem.

więc więcej paliwa musi dostać więcej powietrza.

Myślę że bez delikatnej (przynajmniej) modyfikacji dolotu to może dać mało, a głównie zwiększenie spalania, jak będzie chodził cały czas na bogato... z resztą i tak sonda lambda skróci wtedy czas otwarcia wtrysku żeby była stechiometria.

Tak z rozważań teoretycznychSmile mam nadzieję że coś pomogęSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Lindek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2009 10:03
Awatar


Postów: 84

Data rejestracji: 06.06.2008 15:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Przed "tjuningiem" warto by było zmierzyć czy stara pompa daje więcej niż np 3,5 bar bo jak nie to ulepszony regulator nie będzie miał co regulowaćGrin
No i jeszcze jak dla mnie super istotna sprawa to jak ktoś wyżej pisał - przewody paliwowe.
Chyba latwo sobie wyobrazić co się stanie jak paliwo pocieknie po gorącym silniku...

Moje auto: Polonez "Borewicz" 1982r. 50000 km.

Moje auto: Peugeot 407 SW, diesel, 135000km
 
pomarancz
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2009 11:22
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

Na dojczach sa tacy co bez innej rzezby popodnosii cisnienie o 0,2 do 0,3 bara na liscie i pisza niby ze spalanie im sie zauwazalnie nie zmienilo ale odczuwaja poprawe dynamiki od 4,5rmp.hmmy

Jednak logicznym by bylo jak dla mnie wymiana wtryskow (na 4dyszowe np) + zwiekszenie cisnienia +zmiana dolotu powiertrza+ przyspieszenie zaplonu i dostosowanie kompa do tego.
Takie cos moglo by byc juz odczuwalne
Ale to juz nie jest takie proste i tanieSmile

Nie wiem tylko jakie parametry posiadaja niebieskie wtryski Simens deka2.

W 16v sa Boscha:
Zielone (ph1) 190 cm³/min
Zolte(ph2, clio williams) 200 cm³/min
o opornosci 2,5 + - 0,5 Oh
Tyle co sie dogrzebalem.

The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: