Menu główne
Forum
Klubowicze
pomarancz |
Dodany dnia 08-07-2009 15:04 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Bawil sie ktos w to?
Wlasnie sobie o tym poczytalem i wlasciwie zadnej ogromnej rzezby w tym nie ma, tylko kwestia ile i co przyniesie. Z tego co sie dowiedzialem najwieksze korzysci beda mieli wlasciciele silnikow f7p poniewaz tam standardowo na liscie jest juz 3,5 bara i jest cisnienie zmienne, dla porownania f3n i f3p mono maja cisnienie stale w wysokosci 1,06bar Bosch i 1,2bar Bendix. Z tym ze zalecane jest w 16v wymienienie przewodow gumowych na stalowe rurki bo podobno wywala Tjun polega tylko na tym aby zmusic regulator do podawania wiekszego cisnienia. Czyli teoretycznie mozna Rozkrecic regulator i mamy dwa wyjscia a wlasciwie nawet trzy. 1 pomiedzy obodowe regulatora i sprezynke tam sie znajdujaca dac podkladke tak zeby bylo potrzebne wyzsze cisnienie do otworzenia sie drogi powrotnej benzyny do baku = wyzsze cisnienie w ukladzie 2 dobrac inna sprezynke stawiajaca wiekszy opor 3 Wymienic regulator jako calosc np dla f3p multi bedzie to ten z f3r lagi lub inny pasujacy Mozna stjunowac tym sposobem kazda jednostke na wtrysku. Pytanie tylko ile to da i czy bedzie odczuwalne. Ja sie na razie pisze na rozwiazanie nr 3 tylko czekam na odpowiednia lage na szrocie Jesli juz ktos sie w to bawila to milo bedzie jak sie podzieli spostrzezeniami. pzdr The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-07-2009 15:04 |
michor |
Dodany dnia 10-07-2009 00:37 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ja tak się wtrącę trochę z teorią
Rozumiem że większe ciśnienie tzn większa dawka przy tym samym otwarciu wtrysku? Pomijając możliwe pozytywne skutki z lepszej atomizacji paliwa (tak myślę jak poleci pod większym ciśnieniem) stara zasada fizyki i silników spalinowych. paliwo się spala w ściśle określonych proporcjach z powietrzem. więc więcej paliwa musi dostać więcej powietrza. Myślę że bez delikatnej (przynajmniej) modyfikacji dolotu to może dać mało, a głównie zwiększenie spalania, jak będzie chodził cały czas na bogato... z resztą i tak sonda lambda skróci wtedy czas otwarcia wtrysku żeby była stechiometria. Tak z rozważań teoretycznych mam nadzieję że coś pomogę [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Lindek |
Dodany dnia 10-07-2009 10:03 |
Postów: 84 Data rejestracji: 06.06.2008 15:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Przed "tjuningiem" warto by było zmierzyć czy stara pompa daje więcej niż np 3,5 bar bo jak nie to ulepszony regulator nie będzie miał co regulować
No i jeszcze jak dla mnie super istotna sprawa to jak ktoś wyżej pisał - przewody paliwowe. Chyba latwo sobie wyobrazić co się stanie jak paliwo pocieknie po gorącym silniku... Moje auto: Polonez "Borewicz" 1982r. 50000 km.
Moje auto: Peugeot 407 SW, diesel, 135000km
|
pomarancz |
Dodany dnia 10-07-2009 11:22 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Na dojczach sa tacy co bez innej rzezby popodnosii cisnienie o 0,2 do 0,3 bara na liscie i pisza niby ze spalanie im sie zauwazalnie nie zmienilo ale odczuwaja poprawe dynamiki od 4,5rmp.hmmy
Jednak logicznym by bylo jak dla mnie wymiana wtryskow (na 4dyszowe np) + zwiekszenie cisnienia +zmiana dolotu powiertrza+ przyspieszenie zaplonu i dostosowanie kompa do tego. Takie cos moglo by byc juz odczuwalne Ale to juz nie jest takie proste i tanie Nie wiem tylko jakie parametry posiadaja niebieskie wtryski Simens deka2. W 16v sa Boscha: Zielone (ph1) 190 cm³/min Zolte(ph2, clio williams) 200 cm³/min o opornosci 2,5 + - 0,5 Oh Tyle co sie dogrzebalem. The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |