Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 13-07-2009 07:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Do tej operacji potrzebujemy klucz 17 (najlepiej nasadowy) plus grzechotka lub jakas przedłużka zamiast niej. Przyda sie też zwykle torx 15-20 ale nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie użył innego wkręta. Płaski, nieduży wkrętak.
Potrzebujemy żeby to porządnie zrobić zdjąć ten oto plastik. Zdejmujemy płaskim wkrętakiem zaślepke śruby i odkręcamy (17) Potem najpierw podważamy tak żeby wyszedł środek tego dzyndzla jak na zdjęciu i dopiero łapiemy za całość żeby zeszła. Inaczej nie wyjdzie albo złamiemy. Najciekawsza część. Trzeba to jakoś wyszarpnąć z auta. Jako że zachodzi to na rogi obojga drzwi radze najpierw przy uszczelkach złapać tak aby z nich odskoczyło a potem od wnętrza złapać z obu stron i ciągnąć w dół ciągnąć też energicznie do środka. Każdy zrobi jak tam bardzie uważał. Nie udało mi sie czegoś ułamać No i taki widok powinniśmy zastać. Potem nurkujemy pod tylną kanapę, plastiki tam są ze sobą skręcane do nadwozia. Zwykle jest to właśnie wspomniany torx, ale możemy mieć coś innego, lub nic - tak jak u mnie, bo i po co Następnie z dolnego mocowania zdejmujemy zaślepkę śruby i odkręcamy (17) Potem należy tak manewrować tym plastikiem zakrywającym próg aby udało się go podnieść na tyle, by dostać się do śruby mechanizmu pasa (17). I po robocie. Skręcamy w odwrotnej kolejności. Przy zakładaniu górnego plastiku musimy trafić tym oczkiem od regulacji w plastiku tak aby wlazło w mechanizm w słupku. Nie bać się jeśli pas nie chce sie nam rozwinąć przed montażem/po demontażu. Pas rozwinie się tylko jak mechanizm będzie w określonej pozycji (takiej jak w aucie) a pas będzie ciągnięty w określonym kierunku z niezbyt dużą siłą. Tak samo z tylnymi. Tylne jak będę robił to zrobię małe zdjęcia bo jest spoooro zdejmowania. Sedana nie posiadam także i zdjęć nie bardzo mam jak zrobić. Może ktoś ma? Treść dodana dnia 13-07-2009 12:23: Wymiana tylnych pasów w sedanie: Potrzebny jest klucz 17. Podnosimy siedzisko kanapy i odkręcamy dolne mocowanie pasa (17) Następnie przenosimy się do bagażnika. Po obu stronach od góry zamocowane są bębenki pasów. Trzeba się schylić i zajrzeć od spodu, jakby pod półkę. Do odkręcenia śruba (17) Jak mamy to odkręcone wyjmujemy pas od strony bagażnika. Trzeba troche pomanewrować zapięciem zeby przeciągnąć przez otwór w półce. Edytowane przez Krzychup dnia 07-03-2010 14:59 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 13-07-2009 07:31 |
stankiewicz |
Dodany dnia 22-12-2009 21:40 |
Postów: 340 Data rejestracji: 09.04.2008 17:10 Skąd: - |
Co mam zrobić z pasem który nie chce za bardzo się chować po wyciągnięciu bez pomocy? Można to jakoś regulować? Dodam, że strasznie mam jakieś sztywne te pasy. Może to jest przyczyną? Potraktować je jakimś zmiękczaczem do tkanin lub coś w tym stylu?
STANKIEWICZ = Andrzej
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 159000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-12-2009 21:54 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Pasów nie wolno prać. O czyszczeniu pasów google prawde Ci powiedzą. Co do zwijania, trzeba rozebrac zwijacz i tam jest taka spreżyna. Widocznie jest już słaba albo nagieta.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
stankiewicz |
Dodany dnia 22-12-2009 22:03 |
Postów: 340 Data rejestracji: 09.04.2008 17:10 Skąd: - |
Prać to ja ich nie chcę. Są bardzo sztywne, mało elastyczne.
STANKIEWICZ = Andrzej
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 159000km
|
Swierzak90 |
Dodany dnia 02-01-2010 18:23 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
Maestro co do zwijania, to możesz pokazać jaki zwijacz, i jaka sprężynka, bo u mnie prawie już nie zwija a chce to zrobić, może jakieś foto albo coś to będę wdzięczny Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
stankiewicz |
Dodany dnia 04-01-2010 21:46 |
Postów: 340 Data rejestracji: 09.04.2008 17:10 Skąd: - |
da się wymienić tą sprężynkę, ewentualnie naciągnąć?
STANKIEWICZ = Andrzej
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 159000km
|
marenau |
Dodany dnia 07-03-2010 10:12 |
Postów: 6 Data rejestracji: 01.11.2009 12:02 Skąd: - |
Czy jest różnica w montażu tylnych pasów w sedanie a hatchbacku? Gdzie w hatchbacku montuje się bębenki pasów? Może ktoś mi wysłać foto? Mam renault 19 bez pasów z tyłu, takie już kupiłem i się zastanawiam nad kupnem pasów Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 246000km
|
|
|
Szabelka |
Dodany dnia 07-03-2010 10:53 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
Swierzak90 napisał/a: Maestro co do zwijania, to możesz pokazać jaki zwijacz, i jaka sprężynka, bo u mnie prawie już nie zwija a chce to zrobić, może jakieś foto albo coś to będę wdzięczny Pod czarną plastikwą obudową z boku zwijacza pasów jest ukryta sprężynka; płaski śrubokręt potrzebny do ściągnięcia obudowy; do naciągania sprężynki wystarczy troche cierpliwości jak zobaczysz jak ona wygląda stwierdzisz że to żadna filozofia stankiewicz napisał/a: da się wymienić tą sprężynkę, ewentualnie naciągnąć? Powinno wystarczyć naciągnięcie "Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
maestro |
Dodany dnia 07-03-2010 14:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
marenau napisał/a: Czy jest różnica w montażu tylnych pasów w sedanie a hatchbacku? Gdzie w hatchbacku montuje się bębenki pasów? Może ktoś mi wysłać foto? Mam renault 19 bez pasów z tyłu, takie już kupiłem i się zastanawiam nad kupnem pasów Generalnie prawo nakłada obowiązek już chyba na pasy z tyłu z rocznika z którego masz auto. Pasy są z tyłu pod plastikowymi maskownicami boków. Generalnie - moze masz wersje societe albo cos podobnego, gdzie bylo sporo wybebeszonych rzeczy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |