Menu główne
Forum
Klubowicze
ecell |
Dodany dnia 15-07-2009 12:41 |
Postów: 4 Data rejestracji: 29.01.2009 22:54 Skąd: - |
Tak jak w temacie czy ma ktoś sposób na ustawienie zbieżności
Pozdrawiam Edytowane przez Radek_0089 dnia 16-07-2009 10:00 Moje auto: VW Golf III Cabrio 1994r, benzyna, 89000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-07-2009 12:41 |
morfi609 |
Dodany dnia 15-07-2009 13:03 |
Postów: 3692 Data rejestracji: 15.02.2009 20:02 Skąd: małopolskie Kraków |
sposób jest jeden jechac na stacje kontroli i tam podpinaja pod sprzet i ustawiaja samemu nigdy dobrze nie ustawisz a 45zł to niejest duzo w porównaniu do np.... scietej opony zac 250zł wiec jak wolisz to ustawiaj sobie mozesz spróbowac na rózne sposoby słyszałem sposób na linijki hehe Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
|
maestro |
Dodany dnia 15-07-2009 21:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Na linijki sznurki i inne duperele. Nie warto.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
WoZnY |
Dodany dnia 15-07-2009 22:14 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ja tam sobie kiedyś ustawiałem aby dojechać do stacji diagnostycznej. Mój sposób polega na umocowaniu za pomocą pasów (takich do mocowania na relingach) dwóch poziomic 2 metrowych w poziomie. Robisz tak aby wystawały z przodu auta ok 1.5m następnie tak regulujesz zbieżność aby pomiar odległości pomiędzy poziomicami tuż przy kołach oraz na końcach poziomic był identyczny. Jak w końcu zajechałem na stacje to i tak było w czerwonym polu i koleś ustawiał lepiej. Zamiast poziomic można zastosować coś równie prostego.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
pomarancz |
Dodany dnia 15-07-2009 22:31 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
cos takiego z sieci np
Musimy miec: kanal i mozliwosc przetoczenia auta troche do przodu i do tylu, zamiast aluminiowych linijek mozna uzyc drewnianych listewek dlugosc okolo 1-1,5m (takie zeby byly sztywne) np. 1cm x 2-3cm, no i kilka lkuczy wspomnianych wyzej. Wiec do dziela: po wkreceniu drazka lub koncówki drazka mniej wiecej do tego samego miejsca (na oko lub po pomiarach przed demontazem) ustawiamy kierownice na wprost i wchodzimy do kanalu bierzemy listewki, nakladamy je na siebie przykladamy jak najwyzej do podwozia i rozpychamy je do oporu na felgi przednie raz od przodu felgi i robimy kreske olówkiem na obu listwach potem przenosimy sie do tylnej czesci felg przednich i rozpieramy listwy i widzimy czy jest róznica w zbieznosci, krecac ta strona co byla rozbierana ustawiamy tak aby kolejny pomiar i kolejna "kreska" zgadzaly sie ze soba i z przedniej czesci felgi i z tylnej. Po kazdorazowej regulacji drazka przetaczamy samochód o 1-1,5m w przód i w tyl nawet wieszajac sie tak zeby zawieszenie zapracowalo i wykonujemy kolejny pomiar. Jezeli kreski na listwach sie zgadzaja to znaczy ze nastawienie udalo sie, dokrecamy kontry i wskakujemy do auta i jedziemy na jazde testowa najlepiej po ladnej prostej jak stól drodze i jezeli mamy odpowiednie cisnienie i opony w dobrym stanie to wszystko powinno byc jak nalezy The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
kogar |
Dodany dnia 16-07-2009 19:39 |
Postów: 732 Data rejestracji: 27.07.2007 09:54 Skąd: - |
a ja wam powiem taką rzecz że dawno dawno temu jak była era duzych fiatów, maluchów i poloneza
to mój tata zrobił taki " przyrząd " w oparciu o kątowniki i powiem wam że... tak ustwiał że opony zużywane były bardzo dobrze!;-) nie brało jednej strony czy cokolwiek tego typu ;-) także da się niekoniecznie posiadając sprzet elektroniczny ;-) wystarczą kątowniki z odpowiednio nawierconymi otworami (pomiarowymi) i suwmiarka ;-)) także obalam mit że się nie da.. ;P da się tylko teraz pytanie: czy na jedno razowe ustawianie warto tworzyc jakies wymyslne urzadzenia ? ( raczej nie ) ja za zbieznosc dawałem 70 zł wiec jak kolega pisze ze za 45 zł ma to jedz tam ) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 277234km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |