Menu główne
Forum
Klubowicze
pavko |
Dodany dnia 06-08-2009 19:52 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
i co dla nas z tego wynika...
Porównanie dotyczy kolumn standardowych tj. do wszystkich modeli z wyjątkiem R19 1.8 16V i Megi 2.0 16V 1) Amortyzatory - dosyć podobne w budowie; jednak z Megane są krótsze, mają o 12 mm (w stosunku do osi otworu mocującego do zwrotnicy) wyżej położone dolne mocowanie sprężyny, są o 12 mm niższe, mocowanie do zwrotnicy ma 26 mm a nie jak w R19 22 mm. [img]http://pavko.neostrada.pl/r19/MacPherson/a1.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://pavko.neostrada.pl/r19/MacPherson/a0.png[/img] is not a valid Image. 2) Sprężyny - takie samo mocowanie zarówno dolne jak i górne; Co interesujące są niższe od tych z R19 tak więc prawdopodobnie nadają się do obniżenia 19 po kosztach. Edit: jak się okazuje po doświadczeniach na żywej R19 - są niższe ale twardsze więc przy dosyć lekkim silniku C3J auta nie obniżają a jedynie utwardzają: [img]http://pavko.neostrada.pl/r19/MacPherson/a2.jpg[/img] is not a valid Image. I ciekawostka, sprężyna zwykła z Megi a obok obniżająca: [img]http://pavko.neostrada.pl/r19/MacPherson/a3.jpg[/img] is not a valid Image. 3) Dolne mocowanie spręzyny (fachowa nazwa nieznana ) - identyczne jak to z R19 z jednym drobnym szczególikiem, to z Megi ma dodatkowego cycka mającego zapobiegać uciekaniu sprężyny na boki... [img]http://pavko.neostrada.pl/r19/MacPherson/a4.jpg[/img] is not a valid Image. 4) Łożyska MacPhersona - takie same; nawet katalog mówi że zamienne 5) Poduszki MacPhersona - identyczne (dwie identyczne są z R19 i Megi; trzecia różniąca się z R19 - inny zamiennik po prostu) [img]http://pavko.neostrada.pl/r19/MacPherson/a5.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://pavko.neostrada.pl/r19/MacPherson/a6.jpg[/img] is not a valid Image. Jakie są moje pierwsze wnioski? a) sprężyny z Megi powinny dac w okolicach 30 mm obniżenia przy obniżaniu R19 można zastosować amor z Megi, sprężynę obniżającą (bądź oryginalną z Megi) i zwrotnicę z hamulcem 280 mm... Koniec transmisji; dziękuję za uwagę; liczę na dyskusję Edytowane przez pavko dnia 09-10-2009 18:21 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-08-2009 19:52 |
misiek_Pt |
Dodany dnia 06-08-2009 20:41 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
poduszka od magane ma troche inne wciecia na ułozenie sprezyny.
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
maestro |
Dodany dnia 06-08-2009 22:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Toś dał teraz klina ludziom!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
misiek_Pt |
Dodany dnia 06-08-2009 22:06 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
ze ja dałem klina/
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
maestro |
Dodany dnia 06-08-2009 22:11 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Autor tematu. Tani koszt BEZPIECZNEGO obniżenia.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
misiek_Pt |
Dodany dnia 06-08-2009 22:22 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
tak ze poduszka w magane inaczey trzyma sprezyne.
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
pavko |
Dodany dnia 07-08-2009 11:17 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
misiek_Pt napisał/a: tak ze poduszka w magane inaczey trzyma sprezyne. Rozebrałem 2 kolumny z Megi i 2 z R19 i poduszki były takie same... Więc niewiem czym miałyby się różnić... Zakończenie sprężyn z obu stron jest takie same... A nawet jeżeli to poduszka pasuje w mocowania w R19 więc (o ile rzeczywiście są inne, czego ja nie stwierdziłem) amor z R19 sprężyna i poduszka z Megi i jedziemy Edyta: sprawdziłem coś w katalogu intercars: http://infobot.pl... Dane podstawowe: indeks: CO21652889 Cena brutto: 68,42 zł nazwa: Poduszka kolumny Mc Phersona opis : górne mocowanie amortyzatora.P R19 89-,MEGANE producent: CORTECO Stosowane w: RENAULT
Edytowane przez pavko dnia 07-08-2009 18:33 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 10-08-2009 12:44 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Moge prosic o poprawienie pnga? bo taki trochę niewyraźny a nie do końca kumamy wymiary z opisu
Taka kombinacja -> jamex+ amory z megi... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
pavko |
Dodany dnia 11-08-2009 20:09 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
michor napisał/a: Moge prosic o poprawienie pnga? bo taki trochę niewyraźny a nie do końca kumamy wymiary z opisu Kliknij weń bądź zapisz go sobie na pulpicie i wtedy otwórz michor napisał/a: Taka kombinacja -> jamex+ amory z megi... + zwrotnice jeszcze (26 vs 22 + większa średnica otworów) - a takto powinno być optymalnie EDIT: Usunąłem posty z OT! Krzychu. Edytowane przez Krzychup dnia 30-09-2009 08:24 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
raptor84 |
Dodany dnia 09-10-2009 14:47 |
Postów: 34 Data rejestracji: 19.03.2008 11:03 Skąd: - |
Witam zgodnie z obietnicami zdaje sprawozdanie ze swapu sprężyn Megane - R19. Po wymontowaniu sprężyn z mojej 19 Ph1 C3j okazało się że sprężyny od Megane są właściwie identyczne z moimi. Tzn jest minimalna różnica na średnicy górnego zwoju <jakieś 2-3 mm> przy megane jest mniejsza, ale nie utrudniło to mimo wszytko montażu. wysokość obu sprężyn wynosi w granicach 380 mm. Jako że pracuje w sklepie porównywałem sprężyny od megane w benzynie i diesla, a nie widać było między nimi żadnych istotnych różnic mimo różnych nr katalogowych <na pewno dla diesla są mocniejsze>. Ostatecznie założyłem sprężyny od megane w dieslu i większych benzyniaków typu 1.8. Efekt jest następujący: samochód uniósł się około 1,5 cm za to jest przyjemnie sztywny w zakrętach i ładnie wybiera nierówności. Przy okazji wymieniłem oczywiście osłony odboje amortyzatory <stare jeszcze oryginalne renault - kyb już się pociły> i łożysko amortyzatora. Ogólnie jestem zadowolony z efektu mimo wzniosu auta- przez sztywniejsze zawieszenie i nowe amorki prowadzenie auta w zakrętach jak i nierównościach bardzo się poprawiło. Mimo wszystko jestem na etapie poszukiwania sprężyn obniżających np. MTS. pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 263000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-10-2009 14:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wysokosc zdemontowanych sprezyn nie swiadczy o wysokosci auta po ich założeniu
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
raptor84 |
Dodany dnia 09-10-2009 15:17 |
Postów: 34 Data rejestracji: 19.03.2008 11:03 Skąd: - |
Koledzy mam pytanie a nie chcę zakładać nowego tematu i zaśmiecać forum:
Założyłem do mojej Niuni sprężyny obniżające MTS Technik, obniżające o ok 3 cm wg. katalogu. W tej chwili Niunia opadła o ok 2 cm, czy to prawda że sprężyna z czasem "ułoży się" i jeszcze delikatnie opadnie- nie mam na myśli tutaj naturalnego zużycia. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi Edytowane przez raptor84 dnia 20-10-2009 12:33 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 263000km
|
|
|
themati93r |
Dodany dnia 10-03-2015 21:13 |
Postów: 248 Data rejestracji: 07.03.2014 15:22 Skąd: lubuskie Rzepin |
ODŚWIEŻAM Witam, dostałem amortyzatory wraz z sprężynami ( komplet, z demontażu) i pytanie mam jak wyżej czytając opis to ten cały zestaw będzie pasował do mojej Reni bez problemu oprócz jej obniżenia ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
|
jonowaty |
Dodany dnia 10-03-2015 21:17 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
z Meganki ? bez adapterów nie założysz, a jak założysz amortyzator z meganki, to będzie może i wyżej niż seria, bo czytając schemat powinieneś zauważyć, że dolne mocowanie jest wyżej po ponad 1cm w megance... przekładając sprężyny między kolumnami może dać lekkie obniżenie teoretycznie
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
themati93r |
Dodany dnia 10-03-2015 22:51 |
Postów: 248 Data rejestracji: 07.03.2014 15:22 Skąd: lubuskie Rzepin |
@jonowaty Kurdę, a jak bym brał zestaw wraz z piastą ? No tylko problem mam z tym, że ja mam u siebie oryginalne łożyska z przodu i przejechane około 10tyś więc odpada i dziękuje za odpowiedź. PS: Kiedy jakiś spocik u nas w Lubuskim bo cisza jak ta lala robi się ciepełko więc na jakiś weekend to ja chętnie, proszę o sugestię na Priv Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
|
Kujtek |
Dodany dnia 10-03-2015 23:02 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@themati93r zakombinuj adaptery do kolumn megankowych i kładź kolumnę megane, chyba jonowaty tak ma, przynajmniej pamiętam że wrzucał foto tych adapterów, ale od kogo to już nie pamiętam Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 11-03-2015 04:56 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Zrobiłem projekt i Christmas23 wyprodukował mi takie, ale wiem że Ruli17 też posiada na sprzedaż
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 19-06-2015 10:25 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
Wystarczy rozciąć zwrotnice i wyjmujesz lozyska😁 ostatnio z musu z citroena tak przekladalem bo nie takie mi dal a w niedziele sklepy nieczyne Megane coupe ma inne sprezyny😁
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |