16 Maja 2024 11:06:05
Zdjęcia użytkowników
andrzej81 Red_Arrow
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Tuning: Wałek z F3N multi w mono założony! 
ttimon
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 11:03
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

z prostej przyczyny że tam mamy ich 16 a w pozostałych głowicach 8

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-09-2009 11:03
Awatar
wsmpw
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 12:00
Awatar


Postów: 78

Data rejestracji: 25.03.2006 19:24
Skąd: łódzkie
Pabianice

yy no ciekawi mnie ta przeróbka moze by sobie takie coś u siebie w 5 zmodzić mam cały motor mpi z pęknietym blokiem..
dól jakiś od gaźnika by sie znalazło czapke od mono z modzonym kolektorem dolotowym i wydechowym większą przepustnica i blosa hmm... ciekawe ciekawe czekam na efekty z tymi grzybkami czy sie zmieszczą przed dojchaniem tłoka do GMP

WSM www.klubrenault5.pl
http://www.fotosi...bum/928138images40.fotosik.pl/1011/6d878d98c2940e33gen.jpg

Moje auto: Renault 5, benzyna+LPG, 20000km
 
michor
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 12:20
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

na seria ustawieniu na 1000000000%.

Na przestawionym o 9 stopni (o ząbek) zobaczymySmile

Wszystko się sprawdzi nie ma problema. Teoretycznie nie powinno bo tak jak pisałem wcześniej, pamiętam przypadki z forum gdzie mechaniory źle poskładały rozrząd i chodziło to to. Więc jest nadzieja.

Jeszcze raz uprzedzam. Przestawianie wałka, w przypadku Pb poskutkuje raczej spadkiem osiągówSmile to tylko dot. LPG. a i tak to jest bardziej teoria niż praktyka (chociaż znam kilka przypadków że poskutkowało)

Więc-> co do przestawiania wałka to się wypowiem dopiero jak będe go miał i mógł przestawić (chyba że coś mnie pokorci jutro i przestawię seryjny wałek....)

A właśnie pytanie: bo słyszałem taką opinię że jak się rozluźni napinacz to nie powinno się takiego paska używać ponownie tylko zakładać nowy... Ktoś coś się wypowie na ten temat? (moim zdaniem jak dobry to powinien zostać...)


Ale ale, nie wszystkie f2n'y miały tłoki na 10:1 Smile do f3n'a też można takie (teoretycznie) dostać.

De colmar, reference 3N 05 Smile jak (uchowaj boże) będe musiał robić remont to już wiadomo czego szukać Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
k_ma86
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 12:58
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

nie polecam zakładania starego paska..
chyba że ma przejechane tylko 100km no to tak..
pasek jak raz założysz to "dopasowuje" się do rozrządu jak go ściągniesz (nie jest już napięty) "kurczy" się, a po ponownym założeniu rozciąga jeszcze bardziej przez co może pęknąć.. (tak mi kiedyś jakiś mechol tłumaczył)..
a z własnego doświadczenia powiem że raz już zawory wymieniałem przez założenie starego paska (choć miał przejechane z 10tyś km);P

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
michor
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 13:57
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

a no widziszSmile właśnie mi o to chodziło Smile 'dlaczego?'

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
wsmpw
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 20:45
Awatar


Postów: 78

Data rejestracji: 25.03.2006 19:24
Skąd: łódzkie
Pabianice

łe tam wszystko zależy od jakości paska i stylu jazdy ... ja swój ściągałem i zakładałem kilka razy i zdjęty z silnika który troche stał..

WSM www.klubrenault5.pl
http://www.fotosi...bum/928138images40.fotosik.pl/1011/6d878d98c2940e33gen.jpg

Moje auto: Renault 5, benzyna+LPG, 20000km
 
Zero
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 20:55
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

A ja życze powodzenia i zobacze jak zakończy się ten proces a w przypadku ukończenia jak długo silnik pojeździ Pfft

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
wsmpw
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2009 21:18
Awatar


Postów: 78

Data rejestracji: 25.03.2006 19:24
Skąd: łódzkie
Pabianice

wszystko się okaże zobaczymy jak to będzie hulać ..

WSM www.klubrenault5.pl
http://www.fotosi...bum/928138images40.fotosik.pl/1011/6d878d98c2940e33gen.jpg

Moje auto: Renault 5, benzyna+LPG, 20000km
 
michor
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2009 10:14
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

zero, dłużej niż na serii.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zero
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2009 10:28
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

michor ja życze jak najlepiej i powodzenia

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
michor
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2009 19:55
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

nie dziękuję.

W teorii na przestawionym wałku, zawór wydechowy nie powinien się otwierać w ogniu (tak jak się dzieje normalnie na lpg ze względu na szybkość spalania)

Więc powinien dłużej wytrzymać.

W sumie to ciężko nazwać tuningiem a bardziej jest to optymalizacja pod paliwo LPG.


Treść dodana dnia 20-09-2009 00:32:

Oki teraz pytanie:

Przy wymianie wałka co potrzebuję?

Pasek to jasne. Jakieś uszczelniacze? coś jeszcze?

Edytowane przez michor dnia 20-09-2009 00:31
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
edzio
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 20-09-2009 07:54
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

Uszczelkę pod klawiaturę i dwa simeringi...

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
Petia
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2009 00:17
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 23.03.2005 08:36
Skąd: -

Temat i pomysł ciekawy choć trochę się w nim nie łapie, ale czy w f3p taki mod da sie zrobić ( tzn czy jest ostrzejszy wałek niż montowano fabrycznie bo tam w serii juz do 109 kucy jest podciągniete )

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 180000km
 
michor
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 00:30
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

w tym przypadku czarno to widzę.

Dalsze losy u mnie w temacieSmile


Treść dodana dnia 29-09-2009 00:47:

Dzisiaj przy pomocy kilku kluczy, nowego paska i 2 simmeringów został założony nowy wałek.

Przy porównaniu ze starym, gołym okiem widać różnicę w kształcie krzywek. Fazy z grubsza te same, dłuższe czasy otwarcia.

Teraz: F3N spokojnie bez kolizji łyka przestawienie wałka o +/- 9 stopni (jeden ząbek),

Więc jeżeli się uda obmyślić sposób na modyfikację palca rozdzielacza to wałek będzie opóźniony o ten właśnie ząbek.
Na razie rozrząd złożony seria.

W całej robocie dzisiaj, było jedno grube założenie które niestety się nie spełniło Sad

Tak więc wszystko złożone a silnik nie gada... :/
ale na szczęście wiadomo dlaczego Smile

Miałem nadzieję że wszystko złoży się ładnie i nie będzie problemu z luzami zaworowymi a życie jak to życie zweryfikowało to założenie.

Nowy wałek jest ciut grubszy od starego i zawory są masakrycznie przyciasne.

na ssących jest po .10, .15 a na wydechowych po .20 .25 więc jak się okazuje nie miała nawet prawa zagadać (brak kompresji -> niedomykające się zawory).

W środę będę miał znowu czas pogrzebać przy samochodzie i kupić płytki to będzie ciąg dalszy Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zywiec
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 08:23
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

no to czekamy na dalsza relacje bo narazie trudno gratulowac ;D


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
michor
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 23:26
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

trudno to mnie będzie dogonić Pfft

A co się iskry naszukałem, wszystko sprawdzone po kolei tylko na koniec coś mi (dzięki bogu) zaświtało z tymi luzami Smile

tak to normalnie bym nie zgadł Pfft

Jutro z rana ruszamy do roboty Smile


Treść dodana dnia 30-09-2009 21:56:

Działa i jeździ Grin

pierwsze wrażenia -> silnik chodzi ostrzej, wydech głośniejszy i w odróżnieniu do starego wałka nie zdycha przy 3.5 rpm tylko łapie drugi oddech.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
ttimon
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2009 22:07
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

zmierz go na tym gps-owym programiku i porównaj. Będzie wysyp tematów kupie wałek z multi ;d

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
michor
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2009 22:11
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

pda ma padnięty wyświetlacz więc na razie nici z pomiarów.

Postaram się porównać go z jakimś zdrowym f3nem albo z cliówką hipisa to będzie widać czy był postęp czy nie.

Tofik się przejedzie to powie czy idzie lepiej czy nie.

Ja jakoś nie potrafię stwierdzić Smile ale jescze mnie czeka pożądna regulacja gazu + zbadanie dolotu bo na bank tu się pozmienia trochę żeby wyciągnąć co się da.



Treść dodana dnia 30-09-2009 22:13:

w każdym razie nie jest gorzej Rotfl

A niektórzy mi na OZR mówili że nie będzie działać na 100% hehe


Treść dodana dnia 01-10-2009 00:47:

to se pojeździłem jeszcze trochę.

I jest jeden dobry znak taki trochę nie wprost Grin

Przekładanie tego w przypadku tylko zasilania z Pb nie ma większego sensu bo nie wyrabia.

Na wyższych obrotach potrafi się ciut zdławić więc widać że coś się dzieje i ma za mało paliwa w stosunku do powietrza Grin

wiem że to śmiesznie brzmi ale to dobry znak bo jak LPG dobrze podreguluję to powinno być baaaaardzo miło Grin

z resztą ten mod był od początku przemyślany pod LPG. istota tego typu zasilania jest taka że to w zasadzie gaźnik więc nie ma problemów ze strojeniem itp itdSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
zieluch111
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 01-10-2009 10:21
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

a jak bym np cała głowice z multi przełożył pasowało by ?

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
michor
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 01-10-2009 13:35
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

pasowałobySmile tylko pamiętaj:
głowica, wtryski, kolektor, komputer wiązka.

Taki mały swap tylko bez targania dołu silnika.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: