16 Maja 2024 13:17:19
Zdjęcia użytkowników
Maja lumi
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
zmienne fazy rozrządu 
k_ma86
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2009 20:14
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

witam wszystkich!Smile
ostatnio wpadłem na taki troszkę zakręcony pomysł aby założyć kółko zmiennych faz od megane 1.6 16v (bądź innego)..
pytanie brzmi czy to zadziała tak jak powinno i czy nie trzeba będzie kompa programować..
no i oczywiście czy będzie pasowało choć to mniejszy problem (najwyżej się przerobi oryginalne żeby mechanizm założyć tylko)..
jeszcze link który fajnie przedstawia działanie..
YouTube Video

co o tym sądzicie?

Edytowane przez k_ma86 dnia 06-11-2009 10:31
klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 18-09-2009 20:14
Awatar
edzio
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2009 20:17
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

Chyba ktoś się naczytał ostatniego GTGrin

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
k_ma86
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2009 20:21
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

nie czytam takiego czegoś.. a właściwie można by powiedzieć nie oglądam obrazkówPfft u mnie na rewirze jest moda na hundy i się sporo nasłuchałem o czymś takimGrin i się zastanawiam czy renia by przyjęła taki modSmile2

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
WoZnY
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2009 20:28
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Załatw najpierw takie kółko, a potem będziemy kombinować.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
mario19
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2009 20:37
Awatar


Postów: 363

Data rejestracji: 05.04.2007 19:13
Skąd: łódzkie
Ozorków

No no, Vanos w R19.Tego jeszcze nie byłoSmile

Moje auto: Vectra 1.6 16V, benzyna+LPG, 190000km
 
k_ma86
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2009 20:39
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

troszkę drogo bo 660zl na all widziałem.. ale w ciemno wydawać siano..

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
9kaczor6
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2009 20:40
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

bardzo interesujący pomysł, trzeba to opatentować Grin
jakby co to się znajdzie jakiś vanos w garażu od 2.0, ale się przyda w ogóle ?

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
k_ma86
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2009 20:53
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

najlepszym rozwiązaniem było by znaleźć kółko o takiej samej średnicy, ilości zębów itp itd..
wie ktoś ile ma zębów, jaką średnice, średnice wałka na który wchodzi kółko rozrządu w F7P? bo nie chce swojej rozbierać..


Treść dodana dnia 19-09-2009 17:41:

up



Treść dodana dnia 19-09-2009 19:43:

natchniony myślą techniczną i zapoznaniem się z fachową literaturą dotyczącą sterowania fazami doszedłem do wniosku że to by nie działało gdyż kółko sterowane jest hydraulicznie przez kanał w wałkuPfft
jednak wymyśliłem coś innego.. Rotfl
[img]http://images50.fotosik.pl/201/1d91c9a459d02391m.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez k_ma86 dnia 18-09-2009 20:53
klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
WoZnY
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2009 11:18
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

nie bardzo rozumiem ten Twój rysunek. Koło pasowe to rozumiem koło zębate od napędu wałka. Sprzęgnięcie poprzez tarcie? Dźwignia też się obraca? Nie paniemajet. Może jakiś komentarz?

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
k_ma86
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 17:22
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

koło pasowe zamontowane przez łożysko na wałku rozrządu. wałek rozrządu zamocowany do ośki satelit (3), do koła pasowego przymocowane koło zębate (1), do dźwigni zamocowane koło zębate (2), koło (2) jest nieruchome...
miało by to działać w ten sposób że koło pasowe napędzane przez pasek obraca kołem zębatym (1), obracające się koło zębate zaczyna napędzać satelity, ruch satelit powoduje ruch ich ośki która to obraca wałek rozrządu..
przesunięcie kątowe dostaniemy poprzez ruch dźwigni do której zamocowane jest koło zębate (2)..
Jedyny myk w tym wszystkim przy założeniu że koła koronowe są takie same jak satelity, to koło pasowe by musiało być takie same jak na wale.. gdyż przełożenie mechanizmu różnicowego wynosiło by wtedy 2:1..

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
Kune
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 17:36
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

ej ej koledzy!
zaraz zaraz! Chyba troche pokreciliscie.
Czy czasem jesli chodzi o tuning to nie chodzilo Wam o REGULOWANE kółko rozrzadu a nie o zmienne fazy?!
Bo chyba cos pomieszaliscie Smile

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
k_ma86
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 17:39
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

właśnie chodzi o zmienne fazy a nie o regulowane stałe kółko.. jak w temacie..

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
Kune
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 17:41
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

no to nie ma to raczej prawa bytu Smile
bylaby rzezba max.

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
WoZnY
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 17:50
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

kune autorowi chodziło o zmienne faz rozrządu. Tę dźwigenkę napędzał by jakiś siłownik (coś na wzór krokowego) i zmieniałby fazy w zależności od prędkości obrotowej. Oczywiście o ile taki mechanizm umożliwiłby zamianę kąta podczas pracy silnika. Jakby nie patrzeć trochę mocy trzeba przenieść do napędu wałka. Jak dla mnie za dużo mechaniki, a ta jest mocno zawodna. Podywagować zawsze można, ale osobiście kasy bym na to żadnej nie postawił, tym bardziej nie zrealizował.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Kune
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 18:08
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

ok, ale co da Ci samo przestawienie walka? Zle czasy otwarcia zaworow moga zaoowocowac poza spadkiem mocy kolizja. nawet jesli mialoby to jakos sie udac to za tym trzeba isc elektronika zeby wyprzedzic zaplon itd.
to nie jest takie proste.
wspomniany tutaj VANOS ma jeszcze inna zasade dzialania.

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
WoZnY
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 19:18
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Z tą kolizją to oczywiście w granicach rozsądku można coś tam posterować. Oczywiście zgadzam się z Tobą, że to pseudo zmienna faza, ale starałem się wytłumaczyć sposób rozumowania autora. Zmienne fazy rozrządu to np. sławny VTEC Hondy. Tam po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej zaczynają pracować inne krzywki, o większym wzniosie i to daje moc. Ja od początku piszę że to tylko rozważania teoretyczne bo zanim ktoś by takie coś wstawił w motor R19 to musiałby najpierw 10 silników rozwalić, a kto ma czas i pieniądze na to?

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
k_ma86
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 20:06
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

tak jak to już powiedziane jest to tylko teoria.. (narazieWink)
koncepcja z mechanizmem różnicowym jest trochę nierealna do wykonania bo ma dużo wad..
myślę nad wykorzystaniem oryginalnego kółka tyle że z małą przeróbką aby można to elektrycznie sterować..
a elektroniki nie trzeba ruszać.. chodzi o same czasy przekrycia zaworów aby było lepsze wypełnienie cylindra..
Przy dużych prędkościach obrotowych silnik wymaga dużego kąta przekrycia zaworów, kompensującego efekty bezwładności gazów, podczas gdy przy małych prędkościach obrotowych pożądany jest mały kąt przekrycia..


Treść dodana dnia 28-09-2009 22:53:

a więc tak..Wink
następna koncepcja powstała.. lecz realna do wykonaniaGrin
myślę nad taką przeróbką iż kółko oryginalne rozciąć na tokarce mniej więcej na środku.. dać do zrobienia "dysk" jaki spotyka się w regulowanych stałych kółkach z tą różnicą, żeby zewnętrzne koło mogło się obracać względem wewnętrznego +/- o powiedzmy 6 stopni..
na wewnętrzne kółko montujemy zębatkę a na zewnętrzne jakiś serwomechanizm (taki jaki można spotkać w modelach samochodów itp..)
zasilanie doprowadzone przez komutator i szczotki..
kto jest za, kto przeciw?

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
michor
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 00:15
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

wystarczy sama regulacjaSmile

I f3n łyka conajmniej +/- 9 stopni bez kolizji żadnej Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
k_ma86
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 10:04
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

regulacja jest mało ambitnaGrin michor wiem że też masz plany kombinatoryjne w związku z rozrządem.. wiesz może jakie są kąty otwarcia, zamknięcia itp itd zaworów ale w F7P?

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
pavko
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 10:30
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

myślę nad taką przeróbką iż kółko oryginalne rozciąć na tokarce mniej więcej na środku.. dać do zrobienia "dysk" jaki spotyka się w regulowanych stałych kółkach z tą różnicą, żeby zewnętrzne koło mogło się obracać względem wewnętrznego +/- o powiedzmy 6 stopni..
na wewnętrzne kółko montujemy zębatkę a na zewnętrzne jakiś serwomechanizm (taki jaki można spotkać w modelach samochodów itp..)
zasilanie doprowadzone przez komutator i szczotki..
kto jest za, kto przeciw?


Czy zdajesz sobie sprawę jak duże siły występują na kółku rozrządu - jak ta siła rozkłada się w funkcji obrotów silnika?
Czy masz możliwości wykonania własnych zębatek i mechanizmu ślimakowego?
Jak rozwiążesz problem wyważenia takiego kółka (mechanizm będzie powodował że kółko nie będzie miało równo rozłożonej masy)?
Jak rozwiążesz problem powtarzalnego "zera" w układzie (tj. powrót zawsze do tych samych wartości w funkcji obrotów - co jeżeli twój sterownik się zawiesi podczas pracy)?

To tak co mi na szybko przychodzi do głowy, chociaż chciałbym zobaczyć to działające...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: