16 Maja 2024 10:53:56
Zdjęcia użytkowników
Zinek Kodzix
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Cała prawda o ostrzeniu wałków 
CyccX
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2009 16:06
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

witam,
kto wie niech napsze w tym temacie swoja wiedze na temat ostrzenia wałków rozrządu i sensu tego zabiegu.

z tego co wiem sportowe wałki nie tylko sa ostrzejsze ale też maja większy wznios. i to rozumiem wiekszy wznios lepsze napełnianie komory itp.

natomiast samo szlifowanie seryjnych wałków (bez napawania) czy to ma jakis sens ?

wiadomo zmienic mozemy czasy otwarcia, i tu pytanie czy na samuch czasach otwarcia jesteśmy w stanie wykrzesać z silnika wiecej koników

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-09-2009 16:06
Awatar
kosiarz79
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2009 16:15
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

tak mozna tylko silnik juz jest do wiekszego krecenia zeby moc sie pokazala .Mozna tez z powodzeniem zastosowac wieksze zawory

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 00:36
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

z mojej szczątkowej wiedzy na ten temat...

Ostrzenie wałków tzn jedyne co można na seryjnym wałku zrobić przerabiając go to złagodzić krzywki, przez co masz dłuższe czasy otwarcia. Przy mniejszych luzach zaworowych kompensujących zebrany materiał powinno być dobrze.

Jednakże w tym momencie jest ograniczona możliwość przestawienia faz.

Np: większe czasy otwarcia dają oczywisty efekt. lepszy ładunek.
Większy kąt współotwarcia zaworów powoduje tzw przedmuch przez komorę więc zamiast resztki spalin w środku masz cały świeży ładunek ale, dopóki nie jest to multipoint z precyzyjnym czasem otwarcia wtrysku to automatycznie spalanie idzie w górę (ale to chyba nie problem Pfft )

Np na LPG opłaca się opóźnić wałek, bo to paliwo spala się dłużej niż Pb i możemy wykorzystać więcej z suwu pracy.

Ta sama technika jest też stosowana w Pb ale to masakrycznie już podbija spalanie ale z drugiej strony jest ładny przyrost. Mogą już być problemy z wolnymi obrotami (nierówne Smile )

co do tego że wałki pokazują zęby dopiero przy wysokich RPM to się nie zgodzę. wszystko zależy czego szukamy + kolektory itp itd...

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Przejdź do forum: