Menu główne
Forum
Klubowicze
CyccX |
Dodany dnia 24-09-2009 16:06 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
witam,
kto wie niech napsze w tym temacie swoja wiedze na temat ostrzenia wałków rozrządu i sensu tego zabiegu. z tego co wiem sportowe wałki nie tylko sa ostrzejsze ale też maja większy wznios. i to rozumiem wiekszy wznios lepsze napełnianie komory itp. natomiast samo szlifowanie seryjnych wałków (bez napawania) czy to ma jakis sens wiadomo zmienic mozemy czasy otwarcia, i tu pytanie czy na samuch czasach otwarcia jesteśmy w stanie wykrzesać z silnika wiecej koników VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-09-2009 16:06 |
kosiarz79 |
Dodany dnia 24-09-2009 16:15 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
tak mozna tylko silnik juz jest do wiekszego krecenia zeby moc sie pokazala .Mozna tez z powodzeniem zastosowac wieksze zawory
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
michor |
Dodany dnia 29-09-2009 00:36 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
z mojej szczątkowej wiedzy na ten temat...
Ostrzenie wałków tzn jedyne co można na seryjnym wałku zrobić przerabiając go to złagodzić krzywki, przez co masz dłuższe czasy otwarcia. Przy mniejszych luzach zaworowych kompensujących zebrany materiał powinno być dobrze. Jednakże w tym momencie jest ograniczona możliwość przestawienia faz. Np: większe czasy otwarcia dają oczywisty efekt. lepszy ładunek. Większy kąt współotwarcia zaworów powoduje tzw przedmuch przez komorę więc zamiast resztki spalin w środku masz cały świeży ładunek ale, dopóki nie jest to multipoint z precyzyjnym czasem otwarcia wtrysku to automatycznie spalanie idzie w górę (ale to chyba nie problem ) Np na LPG opłaca się opóźnić wałek, bo to paliwo spala się dłużej niż Pb i możemy wykorzystać więcej z suwu pracy. Ta sama technika jest też stosowana w Pb ale to masakrycznie już podbija spalanie ale z drugiej strony jest ładny przyrost. Mogą już być problemy z wolnymi obrotami (nierówne ) co do tego że wałki pokazują zęby dopiero przy wysokich RPM to się nie zgodzę. wszystko zależy czego szukamy + kolektory itp itd... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Przejdź do forum: |