Menu główne
Forum
Klubowicze
ksx |
Dodany dnia 23-09-2005 09:50 |
Postów: 160 Data rejestracji: 15.03.2005 10:54 Skąd: - |
Mam 2 pytania:
1) czy w silniku F3P jest zawór ERG jak to konkretnie wygląda (bo mam w planie zaslepić to cuś, jesli mam, bo Lechos twieerdzi, że spalanie spadło mu ok 1l) czy znane są jakieś negatywne konsekwencje zaślepienia ERG 2) układ chłodzenia: czy macie jakieś szczególne zalecenia dot. czyszczenia/odkamieniania układu chłodzenia w zasadzie sprawa dot. nagrzewnicy, bo uważam, że nie grzeje tak jak powinna i zanim pojadę do mechaników, aby diagnozowali chcę odkamienić i zobaczyć efekt. generalnie temperatura silnika w czasie jazdy utrzymuje si e na prawidłowym poziomie. mniej więcej w połowie skali. czy do odkamieniania powinienem wyjąć termostat (zwłaszcza jeśli chodzi o nagrzewnicę) czy możecie polecić jakiś preparat bo oglądałem odkamieniacz na orlenie, to było na nim napisane, że czyści z tłuszczu i owadów i innych, o kamieniu nie było mowy - jakoś mnie to nie przekonało... KSX GG#: 490364 R19 '93, 1.8 sRT, F3P mono +LPG ----- fiat brava 1.2 16v 80KM +LPG Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-09-2005 09:50 |
Ieble |
Dodany dnia 23-09-2005 09:53 |
Postów: 1003 Data rejestracji: 19.07.2005 08:50 Skąd: - |
Dolanczam sie do pytanie 1. Niech ktos jak moze da fotke tego zaworu. Nie wiem jak on wyglada.
L A I K......Nie tak jak inni ZNAWCY....
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 190000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 23-09-2005 17:02 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
zawór to EGR Sam zawór jest zamontowany przy kolektorach i podczas naglego wcisniecia pedału gazu ,wpuszcza on częsc spalin do kolektora ssącego .Jest to wymóg norm EKO a w pratyce tylko muli silnik .Nie wiem jak to wygląda w F3P ale otwarciem zaworu EGR steruje zawór elektromagnetyczny od ktorego idzie cienki węzyk podcisnieniowy ktory to jest podłączony do zaworu EGR .Wezyk ten nalezy odłączyć lub całkowicie zdemontować a miejsce po nim przy zaworze elekromagnetycznym zaślepić. Co do odkamieniania nagrzewnicy to walczyłem z tym i to dosć ostro lecz niestety skutki nie byly zadowalające .Jezeli używasz płynu a nie wody to nie ma tam co odkamieniać .Być moze poprzedni własciciel był tak genialny i wsypał tam jakiegoś uszczelniacza/zasyfiacza i wowczas juz nic nie pomoze ,tylko wymiana nagrzewnicy.Mozesz kupić w sklepie z artukułami AGD odkamieniacz na ktorym bedzie napisane ze jest do wymienników ciepła ,nagrzewnic itd .Spuścic płyn ,nalać wody wsypać odkamieniacz oczywiscie kilka paczek bo jedna jest chyba na 1/2 litra wody .Zagrzać silnik a nawet przejechać tak z 50 km spuścic syf .Przepłukać wodą i nalać płyn . |
Bluesman |
Dodany dnia 26-09-2005 23:24 |
Postów: 99 Data rejestracji: 22.09.2005 09:55 Skąd: - |
Właśnie czeka mnie płukanie układu chłodzenia, bo mam kakao zamiast płynu chłodzącego więc chętnie poczytam coś od tych, co mają to za sobą.
Co do słabego działania nagrzewnicy, to moze sprawdź czy działa termostat. U mnie nie działał i jak kiedyś jechałem b.szybko, to silnik tak się wychłodził, ze potem wchodził na bardzo wysokie obroty jak stałem na światłach na luzie. Wystraszyłem się jak diabli. No i oczywiście zimno w środku jak cholera (była zima) i auto nagrzewało się tylko w czasie jazdy po mieście z małą prędkością. Koszt termostatu - ok. 40 zł (nowy). Pozdrowienia Srebrna R 19 Chamade 1721 ccm F3N-L742 66 kW(90 KM) rok prod. 1991
|
|
|
Bluesman |
Dodany dnia 26-09-2005 23:45 |
Postów: 99 Data rejestracji: 22.09.2005 09:55 Skąd: - |
No i odłączeniem EGR-u też jestem zainteresowany. Z tym, że raczej na przegląd należałoby wszystko zamontować spowrotem.
Pozdrowienia Srebrna R 19 Chamade 1721 ccm F3N-L742 66 kW(90 KM) rok prod. 1991
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 27-09-2005 00:18 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
A to niby czemu na przeglad zamontowac ? Nawet jezeli sprawdzą ci spaliny to tylko na wolnych obrotach no jak bedą bardzo upierdliwi to tez na wysokich a EGR dziala tylko w momencie naglego otwarcia przepustnicy ,poza tymnikt nie bedzie sie dopatrywał braku jednego węzyka ,bądz odłączonego i zaslepionego . Co do ogrzewania to fakt ze jezeli bedzie termostat zablokowany cały czas w pozycji "otwarty" to silnik sie nie zagrzeje tak jak powinien,ale to widać na wskaźniku temperatury,ktory powinien być powyzej polowy podczas normalnego uzytkowania. |
ksx |
Dodany dnia 27-09-2005 07:44 |
Postów: 160 Data rejestracji: 15.03.2005 10:54 Skąd: - |
co do ERG: czy jest ktoś kto ma F3P mono 8v i wie, ze jest tam ERG
co do sprawności termostatu, to jestem na 99% pewny, że jest ok. podczas grzania zimnego silnika rano rura doprowadzająca wodę do chłodnicy jest zimna, po dojściu do "powyżej połowy skali" gwałtownie się ogrzewa, czemu towarzyszy spadek temp na wskaźniku temp poniżej połowy skali. a co do nagrzewnicy - tak cos mi sie wydaje, że płukanie i odkamienianie może niewiele zmienić, ale chcę tego spróbować zanim wybulę na nową (lub nową-używkę) lub pojadę do mechaników, żeby oni dochodzili co jest. KSX GG#: 490364 R19 '93, 1.8 sRT, F3P mono +LPG ----- fiat brava 1.2 16v 80KM +LPG Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
|
|
|
hepos |
Dodany dnia 27-09-2005 14:07 |
Postów: 855 Data rejestracji: 13.09.2005 23:29 Skąd: - |
Również ja mam 2 pytania : (dotyczące silnika 1.4 gaźnik C1J)
1. Czy jest tam zawór ERG? 2. Czy w tym silniku jest Sonda? [img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.
Renault 19 1.7 F3N LPG powered + elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag. ...Jakbym wiedział to bym się nie pytał ... Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
|
mario |
Dodany dnia 27-09-2005 15:57 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
ja mam f3p i jest tam erg ( nie wiem gdzie zaworek) tj nie widac go pewnie gdzies miedzy kolektorami (cudnie) jest natomiast widoczny filtr weglowy pod zderzakiem to mnie upewnia w moim twierdzeniu o obecnosci ustrojstwa
Honda Civic
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 28-09-2005 00:39 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
hepos napisał(a): Również ja mam 2 pytania : (dotyczące silnika 1.4 gaźnik C1J) 1. Czy jest tam zawór ERG? 2. Czy w tym silniku jest Sonda? Nie ma .Masz kilka problemów z głowy ;p |
mario |
Dodany dnia 28-09-2005 16:52 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
patrzylem na schemat systemu w dialogysie i szczerze mowiac nie mam pojecia co tam nasmarowali jak chcesz moge podeslac pdfa
Honda Civic
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |