19 Kwietnia 2024 13:11:48
Zdjęcia użytkowników
CooPeR waldi95
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Odwieczne pytanie Pb 95 czy Pb 98? Co lepsze? 
mareczek
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2010 11:46
Awatar


Postów: 301

Data rejestracji: 03.12.2009 10:42
Skąd: małopolskie
Wadowice

Pewnie zbesztacie mnie za ten post, ale powiem jak było u mnie z paliwem 95 i 98. Zaczne od tyego że mam silnik F3P.
Dynamiczność i przyspieszenie auta na 95 była całkiem spoko. Po zatankowaniu auta do pełna, przejechałem 523 km, udałem się ponownie na ten sam cpn i również na tym samym dystrybutorze wlałem 38.70l. wniosek z tego taki, że średnie spalanie wyniosło 7.4l/100km.
Następnie po wyjeżdżeniu paliwa prawie na maksa (wlałem 50l), zatankowałem vervy 98 do pełna. I znów sytuacja: przejechanie 575 zatankowanie 40,13l co daje średnie spalanie 6.98l/100km.
Autem poruszałem się tylko ja, po tej samej trasie co wcześniej (dojazdy do pracy) w swoim stylu jazdy (nie pytać jakim), więc różnica w spalaniu jest.
Jeśli chodzi o koszty to różnica jest niewielka bo zyskuje się około 20 groszy na 100km przy wadowickich cenach paliwa.
Jednak przyspieszenie auta jest dużo lepsze, a kto twierdzi że mi się zdaje to już jego sprawa.

Ave

żółty Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 110180km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 26-07-2010 11:46
Awatar
norbi18
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2010 12:21
Awatar


Postów: 547

Data rejestracji: 06.09.2007 19:59
Skąd: podkarpackie
Nisko

jak lejesz 98 to masz pewność że coś koło 95 oktanów tam jest (taka jakość paliwa w Polsce)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 228997km
 
michor
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2010 12:43
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Mateo napisał/a:
Hmm. powiem wam dziwną akcje. Na zwykłym paliwie po wciśnięciu gazu do spodu (na luzie) silnik kręcił się siłą rozpędu do 7400obr/min (gdzie odcinke ma przy 7000), natomiast na shell v-power racing potrafił dojść nawet do 7800obr/min.


No i rzeczywiście dlatego warto lac V-powera.... Dżizas.

0.5 litra to jest nijaka różnica. Deszcz, wiatr, ciśnienie w oponach, otwieranie/zamykanie okien, a zwłaszcza temperatura mogą wpływac na takie rzeczy - 0.5 litra to jest nic.

Edytowane przez michor dnia 26-07-2010 12:44
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
mareczek
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2010 15:28
Awatar


Postów: 301

Data rejestracji: 03.12.2009 10:42
Skąd: małopolskie
Wadowice

Jakbyś michor przeczytał dokładnie to byś wiedział ze nie chodzi o te pół litra "Dzizas"
A skoro taki mądry jesteś to zwróć uwagę że tam pisze verva a nie v-power. Pora się obudzić

żółty Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 110180km
 
michor
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2010 15:57
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Tobie pora się obudzic.

V-power był do cytowanego tekstu gdzie rzekomo jest lepszy bo 16v sie dokreca z rozpedu do 7800 a nie 7400 rpm.

Czytaj a potem atakuj.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
szafran29
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2010 09:17
Awatar


Postów: 351

Data rejestracji: 06.11.2009 11:25
Skąd: lubuskie
Szprotawa

jak dobrze pamietam to czesi maja pb91, jest tez u nich 99 lalem to do micry jak jezdzilem i szla jak burza a renie zaleje przy okazji jak bede pb91 i zobacze jak bedzie chodzic....

Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
 
maestro
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2010 09:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ludzie. R19 to R19 a nie porównujecie do innych nowszych wynalazków. F3N ma "dziesiąt" lat.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mateo
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2010 09:40
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Dodam jeszcze jeden ciekawy fakt. Z reguły leję do auta zwykłą 95.
Za rezerwie dotoczyłem się na shella, zalałem za 150zł.
Jeszcze pojeździłem po mieście i powrót do domu.
Do czego zmierzam. Człowiek jeździ swoim autem na co dzień i zna je jak nikt inny, wie kiedy będzie odcinka wiec odpowiednio wcześnie zmienia bieg.
Jakie było moje zdziwienie kiedy wracając co chwila spóźniałem się ze zmianą biegu, co chwila odcinka. Nawet kumpel co ze mną jechał spytał się mnie dlaczego tak robię.
Nie wiem może to tylko moje złudzenie, ale sadzę że od 6500obr/min do 7000obr/min jest lepiej. Dół pozostał bez zmian ale do odcinki nie trzeba go było "ciągnąć" tak długo.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
maestro
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2010 09:42
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

16V to inna partia materiału Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
pirogt
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 26-12-2012 14:23
Awatar


Postów: 36

Data rejestracji: 24.12.2012 09:39
Skąd: mazowieckie
Wyszków

Ja co prawda nie testowałem na R19 paliw bo nie posiadam tego auta ale też mam dwa ciekawe spostrzeżenia.
1. W zeszłym roku rozbierałem wartburga dwusuwa który stał 6 lat nieodpalany. Z baku zlałem około 7l mieszanki i nie miałem co z nią zrobić więc wlałem do swojego uno 1,0 90rok silnik fire na wtrysku, w baku było ok 5l może, bo już ruda się świeciła dłuższy czas. Auta mi nie było szkoda bo i tak silnik bierze prawie 2l oleju na 1000km i potrzeba mu remontu. Jaki efekt? - żaden, kompletnie. Żadnych szarpnięć, żadnych zamuleń i spalanie też było w normie. Auto jeździ do dziś i dalej jak żarło, żre olej... Teraz by przyspieszyć zgon silnika od 15tyś km dolewam tylko oleju spuszczonego z pozostałych 3 moich aut (diesel, benzyna, mineralne i syntetyki wsio), ale to już inny temat.
2. Dwa lata temu kupiłem sobie zabawkę mustanga 3,8 z 98 roku. Właściciel poprzedni włożył maaaaaasę kasy w ten samochód, wymienił każdą uszczelkę, nadrdzewiałą śrubkę itp i przestrzegł mnie żeby koniecznie lać Pb98 bo niby wtryskiwacze coś tam delikatne są jakieś założone. Jako że auto było głównie do poprawy humoru czasem jeżdżone to mi nie przeszkadzało lanie droższego paliwa. Raz w trasie zagapiłem się i już miałem końcówkę paliwa więc zalałem z musu Pb95. Z początku nic nie czułem bo i tak tempomat w trasie, po jakichś 20km światła ja deptam a tu auto jakby lepiej przyspiesza. Potem już w domu pobawiłem się z gazem i auto zaczynało piszczeć przy samym dodaniu gazu na dwójce, wcześniej dało się tak tylko na jedynce więc coś w tym jest. Zużycie paliwa też wydaje mi się że spadło (notuję każde tankowania i zliczam średnią z min 500km), ale to granice tak 0,2-0,25 mniej przy spalaniu w trasie przy 90km/h z tempomatem w granicach 7,86-8,21 l/100km. Wcześniej nigdy nie udało się zejść poniżej 8,05l/100km a rozbieżność spalania byłą 8,05-8,48l/100km przy tym samym stylu jazdy.

Z drugiej strony pamiętam jak nieodbijający tłoczek hamulcowy zwiększył mi spalanie w fieście 1,1 z 94r o 1,2l/100km.
 
luksad2200
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 26-12-2012 15:43
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

z 98 i 95 jest taka sama róznica jak z olejem sttetycznym a minerealnym, ten można i ten można, a najlepiej taki jak przwiduje producent auta

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 26-12-2012 15:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

do doładowanych silników wlewac cokolwiek gorszego od półsyntetyku no to sie nie uśmiecha.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: