19 Kwietnia 2024 15:06:04
Zdjęcia użytkowników
buziaklol pawelreksio
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wymiana gum wachaczy i stabilizatora? 
Zywiec
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 12:24
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

Bylem dzis na stacji diagnostycznej sprawdzic przednie zawieszenie bo wszystko mi zaczelo stukac halasowac i latac wiec facet zdiagnozowal ze do wymiany wszystkie gumy bo luzy maja okropne.

stad pytanie: jaki jest koszt tych gum oraz robocizna? i jaki stopien trudnosci jesli chcialbym sam sie za to zabrac?

4 gumy wachaczy oraz 2 gumy stabilizatora do wymiany.

ewentualnie czy nie lepiej kupic dwa kompletne wachacze? jak to wyglada cenowo itp?


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-10-2009 12:24
Awatar
ciastini
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 12:34
Awatar


Postów: 1364

Data rejestracji: 12.03.2008 20:47
Skąd: -

@Zywiec: gumy stabilizatora mozesz wymienic sam, koszt ok 20zl. Z wahaczem, a raczej gumami/tulejami na wahaczu jest troszke trudniejsza sprawa, musisz go sciagnac, wybic stara i nabic nowa tuleje - troszkę pieprzenia jest. Wszystko zalezy od warunkow jakie posiadasz - parking pod blokiem czy garaz...Wink Koszt regeneracji wahacza to ok 70zl/strona, wahacz nowy kupisz za 100zl(?)...ale jakis chinski shit. Jak masz proste i ori wahacze to regeneruj.

Wysokość niektórych zarobków nie jest wynagrodzeniem czynności, lecz odszkodowaniem za czas spędzony w pracy.

Moje auto: Saab 900S 2.0 16v 133km, benzyna+LPG, 260000km
 
Lesiu11
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 12:35
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

bardziej opłaca kupić całe nowe wahacze. Bo taki kompletny wahacz możesz sobie sam wymienić, bez konieczności płacenia za wprasowanie tulejek. Do tego masz nowy sworzeń i wszystko jest orginalnie wpasowane, nie jak w starym wahaczu gdzie już pewnie kilkakrotnie wprasowywano tulejki.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
ciastini
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 13:32
Awatar


Postów: 1364

Data rejestracji: 12.03.2008 20:47
Skąd: -

@Lesiu11: tylko teraz pytanie...DOBRY wahacz kosztuje ok 200zł/szt (z tego co parę miesięcy temu pytałem w IC), przebicie tulei (które bardzo często są tam od nowości) to koszt 140zł/obie strony plus dwa sworznie nie najgorszej jakości (DELPHI) to koszt ca.60zł. Czyli regeneracja wychodzi 200zł.
No i pytanie. Gdzie ta opłacalność przy kupnie nowych DOBRYCH wahaczy?

Wysokość niektórych zarobków nie jest wynagrodzeniem czynności, lecz odszkodowaniem za czas spędzony w pracy.

Moje auto: Saab 900S 2.0 16v 133km, benzyna+LPG, 260000km
 
Zywiec
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 13:43
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

dobra ale znajac wyposazenie sklepow motoryzacyjnych w moim miescie to i tak nie dostane tam zadnej dobrej jakosciowo gumy tylko jakis shit. a te wachacze allegrowe ktos wrzucal? za 64 zl sztuka czy cos? polukam jeszcz po sklepach internetowych a ta guma stabilizatora? tez trzeba wprasowywac itp?


Treść dodana dnia 03-10-2009 13:46:

kompletny wachacz delphi kosztuje 110 zl i gdzie co dalej?


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
arczycho
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 14:12
Awatar


Postów: 1636

Data rejestracji: 22.04.2006 23:31
Skąd: małopolskie
Wolbrom

Ja u siebie wrzuciłem ostatnio 2 kompletne wachacze te właśnie po 64zl więc wszystko się dopiero okaże

Alfa Romeo 147 1.9 JTDM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 300000km
 
Szabelka
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 14:32
Administrator Awatar


Postów: 3936

Data rejestracji: 13.04.2006 22:24
Skąd: śląskie
Czeladź

wrzucałem wahacze własnie takie za ok. 70zł sztuka, na razie bez problemów, odpada przy tym zabawa w wybijanie i wprasowywanie tulei - da się to zrobić jak masz dobre imadło, bez neigo ani rusz. Lepiej kupić kompletne, przy okazji wymieniasz sworznie, roboty nie ma dużo - najgorsze są zapieczone miejscami śruby...

Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
 
Nizol
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 15:33
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 17.10.2007 22:57
Skąd: dolnośląskie
Legnica

U nas tulejka wahacza w sklepie kosztuje 15 zł x 2 sztuki =30zł. Cały wahacz na alegro 70zł ,odchodzi wyprasowywanie lub wybijanie.Do tego mamy dolny sworzeń nowy.Jestem więc za zakupem całego.

Legnica

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
 
Swierzak90
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 16:43
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Wymienialem nie dawno tuleje na wahaczach i nie było tak źle, pół godzinki i jeden wahacz zrobiony Grin Za jedna tuleje dałem 15zł czyli koszt razem 60zł plus 2x gumy na stabilizatory 16zł koszt nie całe 80zl i spokój na jakieś 10-15 000 km Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 18:51
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tak jak wspominałem w innym temacie. Jeżeli przyjdzie potrzeba zmiany tulejek to nie dacie rady bo nie da sie w tych z allegro wprasować ich drugi razWink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Zywiec
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 18:58
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

tzn jak? tulejek nie da sie wprasowac w te wachacze allegrowe? czy jak? a no i jak wymienic ta gume stabilizatora? ta blizej wachacza


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 19:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie da sie bo jest to cienko wykonane (beda latac luźno - nie da sie wprasowac) i wtedy znowu kupujesz cały wahacz na allegro Wink

stad ja wymieniam elementy, całe nieSmile

jak wymienic? normalnie. Odkrecasz obejme (klucz 13 x 2)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Zywiec
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 19:06
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

to zostawie te dwa sciagniete wachacze w razie czego Smile jak bd mial wiecej gotowki to wymienie elementy i jak bd trzeba wymienic te z allegro to wrzuce te Smile no nic narazie zamowie te by allegro i moze przelatam na nich troche Smile


Treść dodana dnia 03-10-2009 19:15:

http://allegro.pl...cenic.html

da rade ten wachacz? bd dobrze? troche zastanawia mnie ze nie ma metalowej obudowy na tych tulejkach?


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
WoZnY
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2009 20:50
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

troche zastanawia mnie ze nie ma metalowej obudowy na tych tulejkach?


Jak nie ma? oczywiście że są tyle, że poczernione chemicznie (zapewne fosfatowanie) i wydają sie być czarne jak guma.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
daszek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2009 13:15
Awatar


Postów: 60

Data rejestracji: 16.06.2009 19:50
Skąd: dolnośląskie
Jelenia Góra

A jak to jest z wymianą tulei wahacza w r21? Bo na tych tulejach nie ma żadnego kołnierza, który by ograniczał ich ruch w wahaczu... I mam to robić na oko?


EDIT:
Dobra może trochę niejasno się wyraziłem. Może sprecyzuję.

http://photos02.a.../837642417
To tuleja z r19. Widoczny ogranicznik osadzenia w wahaczu.

http://photos02.a.../837642415
To tuleja z r21. Nie ma żadnych ograniczników. Mam sobie na starych tulejach zaznaczyć głębokość osadzenia i nowe wcisnąć czy może jakiś inny sposób proponujecie?

Edytowane przez daszek dnia 29-12-2009 20:52
Moje auto: Renault 21 F3N-L742, benzyna+LPG, 250000km
 
morlowsk
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2009 21:27
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 10.02.2006 12:03
Skąd: mazowieckie
Garwolin

Trzeba robić po jednym. Tzn zmierzyc, wcisnać jeden zeby wymiar sie zgadzał a potem tak samo druga tuleja.

Marcin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 295000km
 
Tomek_R21
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2009 22:16
Awatar


Postów: 270

Data rejestracji: 20.11.2006 20:23
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

daszek napisał/a:

To tuleja z r21. Nie ma żadnych ograniczników. Mam sobie na starych tulejach zaznaczyć głębokość osadzenia i nowe wcisnąć czy może jakiś inny sposób proponujecie?


Mimo tego że w R19 są kołnierze na końcach tulei, to i tak nie wciska się ich do końca, bo poprostu by wahacz nie pasował z mocowaniem na sankach. Wobec tego zaznaczasz sobie na nowych tulejach do jakiego momentu je wcisnąć porównując je ze starymi tulejami wyjętymi z wahacza.

Moje auto: Rover 214 Si, 103KM, benzyna, 192000km
 
alien1113
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2010 14:37
Awatar


Postów: 17

Data rejestracji: 06.02.2009 10:00
Skąd: -

maestro napisał/a:

jak wymienic? normalnie. Odkrecasz obejme (klucz 13 x 2)

Czy przy wymianie tulei stabilizatora jest coś na co muszę uważać?
Czy robi się to tak? (nie mam kanału).
1. Samochód na lewarek, zdejmuję koło
2. odkręcam obejmę
3. wysuwam starą tuleję, wsuwam nową i dokręcam
Czy muszę po wymianie samych tulei stabilizatora robić zbieżność?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
 
WoZnY
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2010 15:19
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Tak jak napisałeś. Zbieżności nie trzeba ustawiać.


@Tomek_R21

U mnie w PH1 tuleje te z kołnierzami wcisnąć muszę aż po sam kołnierz wtedy akurat wszystko pasuje.

Edytowane przez WoZnY dnia 29-04-2010 15:26
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Tomek_R21
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2010 16:29
Awatar


Postów: 270

Data rejestracji: 20.11.2006 20:23
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

@WoZnY: Ja podałem na przykładzie moim i jeszcze innego auta jak było w przypadku wymiany. Ale widac że nie ma widocznie na to reguły.

A co do wymiany gumy na końcach stabilizatora: wymiana jak auto stoi na kołach - bez kanału też się da spokojnie.

Moje auto: Rover 214 Si, 103KM, benzyna, 192000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: