Menu główne
Forum
Klubowicze
Zywiec |
Dodany dnia 03-10-2009 12:24 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
Bylem dzis na stacji diagnostycznej sprawdzic przednie zawieszenie bo wszystko mi zaczelo stukac halasowac i latac wiec facet zdiagnozowal ze do wymiany wszystkie gumy bo luzy maja okropne.
stad pytanie: jaki jest koszt tych gum oraz robocizna? i jaki stopien trudnosci jesli chcialbym sam sie za to zabrac? 4 gumy wachaczy oraz 2 gumy stabilizatora do wymiany. ewentualnie czy nie lepiej kupic dwa kompletne wachacze? jak to wyglada cenowo itp? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-10-2009 12:24 |
ciastini |
Dodany dnia 03-10-2009 12:34 |
Postów: 1364 Data rejestracji: 12.03.2008 20:47 Skąd: - |
@Zywiec: gumy stabilizatora mozesz wymienic sam, koszt ok 20zl. Z wahaczem, a raczej gumami/tulejami na wahaczu jest troszke trudniejsza sprawa, musisz go sciagnac, wybic stara i nabic nowa tuleje - troszkę pieprzenia jest. Wszystko zalezy od warunkow jakie posiadasz - parking pod blokiem czy garaz... Koszt regeneracji wahacza to ok 70zl/strona, wahacz nowy kupisz za 100zl(?)...ale jakis chinski shit. Jak masz proste i ori wahacze to regeneruj.
Wysokość niektórych zarobków nie jest wynagrodzeniem czynności, lecz odszkodowaniem za czas spędzony w pracy.
Moje auto: Saab 900S 2.0 16v 133km, benzyna+LPG, 260000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 03-10-2009 12:35 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
bardziej opłaca kupić całe nowe wahacze. Bo taki kompletny wahacz możesz sobie sam wymienić, bez konieczności płacenia za wprasowanie tulejek. Do tego masz nowy sworzeń i wszystko jest orginalnie wpasowane, nie jak w starym wahaczu gdzie już pewnie kilkakrotnie wprasowywano tulejki. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
ciastini |
Dodany dnia 03-10-2009 13:32 |
Postów: 1364 Data rejestracji: 12.03.2008 20:47 Skąd: - |
@Lesiu11: tylko teraz pytanie...DOBRY wahacz kosztuje ok 200zł/szt (z tego co parę miesięcy temu pytałem w IC), przebicie tulei (które bardzo często są tam od nowości) to koszt 140zł/obie strony plus dwa sworznie nie najgorszej jakości (DELPHI) to koszt ca.60zł. Czyli regeneracja wychodzi 200zł.
No i pytanie. Gdzie ta opłacalność przy kupnie nowych DOBRYCH wahaczy? Wysokość niektórych zarobków nie jest wynagrodzeniem czynności, lecz odszkodowaniem za czas spędzony w pracy.
Moje auto: Saab 900S 2.0 16v 133km, benzyna+LPG, 260000km
|
Zywiec |
Dodany dnia 03-10-2009 13:43 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
dobra ale znajac wyposazenie sklepow motoryzacyjnych w moim miescie to i tak nie dostane tam zadnej dobrej jakosciowo gumy tylko jakis shit. a te wachacze allegrowe ktos wrzucal? za 64 zl sztuka czy cos? polukam jeszcz po sklepach internetowych a ta guma stabilizatora? tez trzeba wprasowywac itp?
Treść dodana dnia 03-10-2009 13:46: kompletny wachacz delphi kosztuje 110 zl i gdzie co dalej? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
arczycho |
Dodany dnia 03-10-2009 14:12 |
Postów: 1636 Data rejestracji: 22.04.2006 23:31 Skąd: małopolskie Wolbrom |
Ja u siebie wrzuciłem ostatnio 2 kompletne wachacze te właśnie po 64zl więc wszystko się dopiero okaże
Alfa Romeo 147 1.9 JTDM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 300000km
|
Szabelka |
Dodany dnia 03-10-2009 14:32 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
wrzucałem wahacze własnie takie za ok. 70zł sztuka, na razie bez problemów, odpada przy tym zabawa w wybijanie i wprasowywanie tulei - da się to zrobić jak masz dobre imadło, bez neigo ani rusz. Lepiej kupić kompletne, przy okazji wymieniasz sworznie, roboty nie ma dużo - najgorsze są zapieczone miejscami śruby... Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
Nizol |
Dodany dnia 03-10-2009 15:33 |
Postów: 74 Data rejestracji: 17.10.2007 22:57 Skąd: dolnośląskie Legnica |
U nas tulejka wahacza w sklepie kosztuje 15 zł x 2 sztuki =30zł. Cały wahacz na alegro 70zł ,odchodzi wyprasowywanie lub wybijanie.Do tego mamy dolny sworzeń nowy.Jestem więc za zakupem całego.
Legnica
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 145000km
|
Swierzak90 |
Dodany dnia 03-10-2009 16:43 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
Wymienialem nie dawno tuleje na wahaczach i nie było tak źle, pół godzinki i jeden wahacz zrobiony Za jedna tuleje dałem 15zł czyli koszt razem 60zł plus 2x gumy na stabilizatory 16zł koszt nie całe 80zl i spokój na jakieś 10-15 000 km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
maestro |
Dodany dnia 03-10-2009 18:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tak jak wspominałem w innym temacie. Jeżeli przyjdzie potrzeba zmiany tulejek to nie dacie rady bo nie da sie w tych z allegro wprasować ich drugi raz
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Zywiec |
Dodany dnia 03-10-2009 18:58 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
tzn jak? tulejek nie da sie wprasowac w te wachacze allegrowe? czy jak? a no i jak wymienic ta gume stabilizatora ta blizej wachacza
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 03-10-2009 19:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie da sie bo jest to cienko wykonane (beda latac luźno - nie da sie wprasowac) i wtedy znowu kupujesz cały wahacz na allegro
stad ja wymieniam elementy, całe nie jak wymienic? normalnie. Odkrecasz obejme (klucz 13 x 2) Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Zywiec |
Dodany dnia 03-10-2009 19:06 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
to zostawie te dwa sciagniete wachacze w razie czego jak bd mial wiecej gotowki to wymienie elementy i jak bd trzeba wymienic te z allegro to wrzuce te no nic narazie zamowie te by allegro i moze przelatam na nich troche
Treść dodana dnia 03-10-2009 19:15: http://allegro.pl...cenic.html da rade ten wachacz? bd dobrze? troche zastanawia mnie ze nie ma metalowej obudowy na tych tulejkach? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 03-10-2009 20:50 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
troche zastanawia mnie ze nie ma metalowej obudowy na tych tulejkach? Jak nie ma? oczywiście że są tyle, że poczernione chemicznie (zapewne fosfatowanie) i wydają sie być czarne jak guma. <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
daszek |
Dodany dnia 29-12-2009 13:15 |
Postów: 60 Data rejestracji: 16.06.2009 19:50 Skąd: dolnośląskie Jelenia Góra |
A jak to jest z wymianą tulei wahacza w r21? Bo na tych tulejach nie ma żadnego kołnierza, który by ograniczał ich ruch w wahaczu... I mam to robić na oko?
EDIT: Dobra może trochę niejasno się wyraziłem. Może sprecyzuję. http://photos02.a.../837642417 To tuleja z r19. Widoczny ogranicznik osadzenia w wahaczu. http://photos02.a.../837642415 To tuleja z r21. Nie ma żadnych ograniczników. Mam sobie na starych tulejach zaznaczyć głębokość osadzenia i nowe wcisnąć czy może jakiś inny sposób proponujecie? Edytowane przez daszek dnia 29-12-2009 20:52 Moje auto: Renault 21 F3N-L742, benzyna+LPG, 250000km
|
|
|
morlowsk |
Dodany dnia 29-12-2009 21:27 |
Postów: 62 Data rejestracji: 10.02.2006 12:03 Skąd: mazowieckie Garwolin |
Trzeba robić po jednym. Tzn zmierzyc, wcisnać jeden zeby wymiar sie zgadzał a potem tak samo druga tuleja.
Marcin
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 295000km
|
|
|
Tomek_R21 |
Dodany dnia 29-12-2009 22:16 |
Postów: 270 Data rejestracji: 20.11.2006 20:23 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
daszek napisał/a: To tuleja z r21. Nie ma żadnych ograniczników. Mam sobie na starych tulejach zaznaczyć głębokość osadzenia i nowe wcisnąć czy może jakiś inny sposób proponujecie? Mimo tego że w R19 są kołnierze na końcach tulei, to i tak nie wciska się ich do końca, bo poprostu by wahacz nie pasował z mocowaniem na sankach. Wobec tego zaznaczasz sobie na nowych tulejach do jakiego momentu je wcisnąć porównując je ze starymi tulejami wyjętymi z wahacza. Moje auto: Rover 214 Si, 103KM, benzyna, 192000km
|
alien1113 |
Dodany dnia 29-04-2010 14:37 |
Postów: 17 Data rejestracji: 06.02.2009 10:00 Skąd: - |
maestro napisał/a: jak wymienic? normalnie. Odkrecasz obejme (klucz 13 x 2) Czy przy wymianie tulei stabilizatora jest coś na co muszę uważać? Czy robi się to tak? (nie mam kanału). 1. Samochód na lewarek, zdejmuję koło 2. odkręcam obejmę 3. wysuwam starą tuleję, wsuwam nową i dokręcam Czy muszę po wymianie samych tulei stabilizatora robić zbieżność? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 29-04-2010 15:19 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Tak jak napisałeś. Zbieżności nie trzeba ustawiać.
@Tomek_R21 U mnie w PH1 tuleje te z kołnierzami wcisnąć muszę aż po sam kołnierz wtedy akurat wszystko pasuje. Edytowane przez WoZnY dnia 29-04-2010 15:26 <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Tomek_R21 |
Dodany dnia 29-04-2010 16:29 |
Postów: 270 Data rejestracji: 20.11.2006 20:23 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
@WoZnY: Ja podałem na przykładzie moim i jeszcze innego auta jak było w przypadku wymiany. Ale widac że nie ma widocznie na to reguły. A co do wymiany gumy na końcach stabilizatora: wymiana jak auto stoi na kołach - bez kanału też się da spokojnie. Moje auto: Rover 214 Si, 103KM, benzyna, 192000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |