08 Maja 2024 23:15:44
Zdjęcia użytkowników
killer210 nelus2403
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
R19 2.0 16v by Cycu 
CyccX
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2009 16:44
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

Jeżdżę 19 16v juz prawie rok i jestem cholernie zadowolony. Autku pykneło 220kkm więc czas na remoncik, silnik puszcza juz za duzo oleju no i panewka się już odzywa. Początkowo zastanawiałem się nad remontem tego co jest pod maską. wymienić musiał bym panewki i pierścienie (głowica była juz robiona wcześniej). Ale jak sobie pomyślałem że nawet miał bym problem z wybiciem tłoków z cylindrów podczas wymiany uszczelki pod głowicą, schodek na cylindrze był masakryczny. Więc i wtedy blok oddać do honowania, wał do przeszlifowania - bo panewka juz dość tłucze, itp itd. To wszystko pokolei generuje koszty, co sprawia że remont starej jednostki staje się nieopłacalny.

Stąd postanowiłem pieniądze które musiał bym zostawić w warsztacie za szlify, odłożyć, wstrzymać się troche dłużej i postanowić zbudować tak zwana hybryde. Czyli mix silnika F7R i F7P. tj: wszsytko z F7P tylko blok i wał z F7R.

Tak więc zaczynam swój projekt R19 2.0 16v, mam nadzieje ze uda mi sie go skończyc z powodzeniem i nie bedzie to trwało lat 10. Wink)

Ogulnie w polsce kuleje temat modyfikowania silników F7P. co innego na wyspach, tam temat daleko poszedł do przodu, i z powodzeniem naprawde wielu użytkowników przerabia swoje silniczki na hybrydy i wzrost mocy gwarantowany.

Na chwile obecną posiadam już silnik F7R z megane i zapasową głowicę F7P.
F7R udało mi się dość okazyjnie kupić, blok + głowa. w tej chwili silnik bedzie rozkręcony na części pierwsze zdiagnozowany i powymieniane panewki i pierścienie. Blok wygląda w porządku, na cylindrach widoczna jest jeszcze fabryczna jodełka a schodka praktycznie nie ma.
CyccX dodał/a następującą grafikę:
12345643.jpg

Edytowane przez CyccX dnia 14-10-2009 16:45
VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-10-2009 16:44
Awatar
edzio
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2009 17:09
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

PowodzeniaSmile Myślę że projekt będzie owocnySmile

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
adamor11
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2009 18:42
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

to ile kucy powinno to coś posiadać? koło 150 KM ? To będzie dopiero wypierdol Rotfl Jak masz czas to działaj stary, powodzenia zyczę tylko pisz co i jak bo chcemy poczytać, zobaczyć, a nawet usłyszeć klank tego monstrum. Tylko pozazdrościć

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
twinsjg
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2009 19:22
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 24.08.2008 12:58
Skąd: -

nie zapominaj ze to nie jest tylko mix ale tez wstawianie wiekszych zaworow i kompleksowa obrobka glowicy plus do tego chip ecu jezeli wywazysz wszystko obrobisz głowice to mozesz uzyskac nawet kolo 170km wiem ze uzytkownik barylax z clio forum probowal ale ile z tego wyszlo to nie wiem a i mial ona na sprzedaz glowice po obrobce na 3 katy i wieksze zawory w promocji za jakies 1 tys pln. A co do samej przerobki jesli kupiles okazyjnie to ok ale jesli bawisz sie w remont to pomysl o silniku z clio sport kumpel swapowal ostatnio ten silnik do clio mk1 i wyszlo mu okolo 4tys i masz mlody silnik ktory na starcie ma tyle koni ile ty uzyskasz i jest lepsza baz do dalszych modyfikacji

Jak phoenix z popiolow ....
Dobre projekty powstaja latami...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
 
CyccX
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 02:46
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

swego czasu rozglądałem sie za renault sport 172. ale zobaczylem cene silnika, do tego cene skrzyni biegów, do tego pomyśleć cene osprzetu i elektroniki, to tak jak mowisz 4000zl to minimum, a niestety za auto dałem 5000 i nie mam zeby tak o wyzucic 4000zł.

za F7R dałem 1100zl, i jest to owiele tansze rozwiązanie. nie bedzie ztego tyle mocy co z renault sporta, ale dozucając wałki tez łanie jedzie.

Ile chce z tego osiągnąć ? Nie wiem, to wszystko sie okaże.. wstawienie samego bloku nie da napewno 150km gdyż megane ma wieksze zawory o 3mm i lepszy kolektor wydechowy. ale jesli dojdize do tego chip to powinno sie zblizyc do 150. po chipie goscie pisza ze na glowie seria f7p po portingu kolektor supersprint albo z megane i sportowa wkładka, wypluwa im okolo 160 - 170. a jak wyjdzie naprawde, to sie okaze.


tłoczek
CyccX dodał/a następującą grafikę:
tlo98.jpg

Edytowane przez CyccX dnia 15-10-2009 02:48
VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
twinsjg
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 07:16
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 24.08.2008 12:58
Skąd: -

co do kolektora najlepszy jest zeliwny od 1.8 16v i od cat pipe wydech temat przerobiony na wielu forach i zdanie jest podzielone co prawda kolektor od megane jest o 8kg lzejszy wiec sporo ale jesli o odprowadzenie spali zeliwny jest lepszy a co do ceny 4k zl kumpel dal 3500 za silnik z wiazka i z kompem i 500 za usuniecie immmo ajesli chodzi o skrzynie pasuje plug'n'play w cli trzeba bylo dospawac tylko jeden wieszak a reszta pasuje a jeszce trzeba ozrusznik wymienic

Jak phoenix z popiolow ....
Dobre projekty powstaja latami...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
 
CyccX
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 13:54
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

w takim razie zachęcamy do montowania RS również, niech w polsce bedą szybkie 19stki Grin

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Zero
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 14:16
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

A ja poczekam na efekt końcowy Smile
Sam planowałem to zrobić w swojej
Proponował bym tylko remont tego F7R zrobić bo to nie są nowe silniki i każdy je katuje


Treść dodana dnia 15-10-2009 14:17:

A co do kasy to licząc że wałki od świątka ok 1500 zł + remont silnika, modyfikacja głowicy, przeprogramowanie Ecu itp to koszt nie wyjdzie ci taki mały

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
twinsjg
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 14:35
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 24.08.2008 12:58
Skąd: -

wychodzi praktycznie jedna cena czy f7p hybryda czy z clio sport jak ktos ma troche $$$ to na alledrogo jest silnik z megan turbo na kolysce z sktrzynia pol osiami itp wszystko na swap za 8k Grin

Jak phoenix z popiolow ....
Dobre projekty powstaja latami...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
 
Zero
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 14:40
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

teoretycznie za ok 12 tys lub nawet mniej można clio sport anglika kupić silnik wziąć a reszte sprzedać na części

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
twinsjg
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 14:49
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 24.08.2008 12:58
Skąd: -

a no mozna ale czy warto w 19 tyle pieniedzy inwetsowac juz lepiej przerobic anglika na chrescijanksa strone i smigac

Jak phoenix z popiolow ....
Dobre projekty powstaja latami...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
 
CyccX
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 16:07
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

zwiększanie mocy w autach nigdy nie jest opłacalne, wiec chyba nie należy myślec w tych kategoriach. bo zamiast kase pchać w mody to mozna sprzedac auto dozucić i kupić cos mocniejszego, z tym ze to juz nie bedize ten sam wóz.

zero to co wyliczyłes to juz pojechałeś pocałości,ja nie mam zmaiaru zrobić wszystkiego na raz - bo mnie na to nei stać. Na początek wsadźmy pierw blok 2.0 z megany i odpalmy auto, to juz bedzie sukces, pozniej głowica i wałki. Blok oczywiscie przejdzie kapitalke - już leży w częściach

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Zero
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 16:24
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

to dla mnie bez sensu zrobisz teraz blok założysz nową uszczelke pod głowice skręcisz silnik po to aby go za jakiś czas znowu rozbierać na części i robić głowice, jak robić to według mnie od razu remont całego silnika i potem go wkładać. Co do opłacalności to chodzi o to że po wypadku i tak policzą ci np za silnik 1.8 16v nawet jakbyś tam z clio sporta silnik wsadził

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
CyccX
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 16:40
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

tak sobie założyłem i tego bede sie trzymać. Wiadomo najsensowniej było by zrobic wszystko na raz ale nie mam tyle kasy i czasu, bo nie chce czekac np. do lata az zkompletuje wszystko, bo teraz mam duze ryzyko ze moze mi sie obrocic panewka i auto stanie, a duzo jezdze samochodem (praca) wiec nie moge sobie na to pozwolic. Dla mnie to nie problem bedzie zdjąć głowice żeby wstawić juz tą "porobioną", uszczelka nie jest taka droga.

Blok wsadze teraz, a głowice bede rzeźbić przez zime w ciepłym garażu, bo na to potrzeba czasu, i pieniedzy Smile

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
twinsjg
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 18:33
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 24.08.2008 12:58
Skąd: -

popieram to co mowisz cycu ale pamietaj o tym ze najwieksze efekty przynosi wlasnie obrobiona glowica od 1.8 i o to sie tu rozchodzi bo 2.0 ma strasznie ja spieprzonl jesli chodzi o wielkosc kanalow itd. Dlatego liznij chociarz lekko glowice i wtedy dlyb nastepna w garazu bo innaczej mozesz nawet nie oddcuc tego ze dol jest 2.0 dochodzi jeszce kwestia remapu kompa patrzac ze to biedzie robione fazami czyli odpalenie pozniej glowica walki itd najlepiej zainwestuj w megasqurcie bo wtedy nie beda cie tak liczyc za stojenie ja trzymam kciuki za ten projekt i powodzenia

Jak phoenix z popiolow ....
Dobre projekty powstaja latami...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
 
CyccX
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 15-10-2009 18:45
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

co do ecu to mam pewien plan juz, ale o tym w sowim czasie.

a jesli chodzi o głowe czy f7r mial lepsza czy gorsza to temat rzeka..

piszesz ze mam liznac glowice troche chociaz, nie musze bo ona juz jest troche liźnięta. Gdy wymieniałem uszczelke zrobiłem porting i w miare mozliwosci wygładziłem knały, wiec nie jest to czysta seria.

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
kosiarz79
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2009 10:23
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

nie linczowac mnie Grin.Hmm pytanie nastepujace koszt bedzie jaki? i Auto ile sekund bedzie szybsze do 100 km/? Zaobserwowalem ze jak ma auto ponizej 10 sekund do 100 -to pozniej ciezko obciac kazda sekunde juz Cry

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
CyccX
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2009 10:23
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

ile bedzie kosztować to nie wiem jeszcze, ale napewno starczyło by na CRX która jest szybsza, sprzedał bym auto, dołożył to co włożę.. ale mnie nie kreci wolny tybet Wink. a co do sekund, im ciężej je odebrac tym wieksza radość urzytkownika gdy sie je juz ukradnie Grin

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
kosiarz79
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 27-10-2009 16:42
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

CyccX napisał/a:
ile bedzie kosztować to nie wiem jeszcze, ale napewno starczyło by na CRX która jest szybsza, sprzedał bym auto, dołożył to co włożę.. ale mnie nie kreci wolny tybet Wink. a co do sekund, im ciężej je odebrac tym wieksza radość urzytkownika gdy sie je juz ukradnie Grin
he eh ze jeszce nikt nie wpadl na pomysl zalozenia NITROGrinpare lat temu jak bylem w temacie zakladali w poznaniu za ok 1500 pln .Do tego butla -starczala na ok 100 przyspieszen koszt napelnienia wtedy bylo 100 pln .Kumpel zapakowal takie cos do punto I .I auto wytrzymywalo teraz nie wiem co sie z nim dzieje nie ma kontaktu z gosciem Cry.Mial tak ustawione ze moc wzrastala mu o ok 50% -60% wiec niezla zabawa byla

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
Vyzn-R
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2009 11:12
Awatar


Postów: 171

Data rejestracji: 01.01.2008 04:02
Skąd: -

tylko przy nitro w 16V seryjne korby mogą powiedzieć ze nie robią bo płaca za słaba i wyjść z gracją w angielskim stylu przez blok Wink Pamiętajmy ze seryjne korby już przy soft turbo potrafią się uplastycznić Grin a co tu mowa o strzałach nitro z +50-60% tu jest sprawa o wiele bardziej delikatna bo do tego dochodzi możliwość strzału w nieodpowiednim momencie Wink

Edytowane przez Vyzn-R dnia 28-10-2009 11:15
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach

Instalacje Car-Audio

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: