09 Maja 2024 03:03:39
Zdjęcia użytkowników
Grzesiek1988 mateusz30101988
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
R19 2.0 16v by Cycu 
adamor11
Dodany dnia 03-09-2011 18:08
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ciężko ci będzie założyć filtr ale jak tyle wykombinowałeś to i z tym sobie poradzisz, zapowiada się obiecującoGrin

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-09-2011 18:08
Awatar
CyccX
Dodany dnia 04-09-2011 02:51
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

też tak myśle Grin

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
michor
Dodany dnia 05-09-2011 11:21
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Tnij pas Smile

I jakaś mega sprytna osłona na chłodnicę bo już cieplejszego powietrza to chyba by nie mogło zbieraćSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
CyccX
Dodany dnia 05-09-2011 17:19
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

równy tydzień zajęło mi przygotowanie głowicy z F7R.

Kanały wydechowe zostały wygładzone, zrobiłem porting, i wypolerowałem je na lustro.

Kanały ssące zostały tylko wygładzone i porting.

Dziś oddałem głowicę do szlifierni, uprzednio sprawdzona na szczelność, teraz zostanie wymyta w wanience ultradźwiękowej, splanowana, zostaną przeszlifowane i dotarte zawory wraz z gniazdami, oraz wymienione uszczelniacze zaworowe i prowadnice.

do środy powinna juz być gotowa SmileSmile
Przy okazji akurat też zbliża się pora wymiany oleju, i będę lał dalej to samo, Mobil 1 5w50

Edytowane przez CyccX dnia 05-09-2011 17:23
VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
Dodany dnia 05-09-2011 18:08
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

no to za głowicę 1tyś nie twój, jak nie lepiej, nowe zawory?

Edytowane przez adamor11 dnia 05-09-2011 18:09
chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
Dodany dnia 05-09-2011 19:50
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

no troszku kasy popłynie,

ale nie 1tyś coś koło połowy tego.
Tak w ogóle zawory chciałem dać do azotowania, z racji tego że auto użytkowane jest na LPG i teoretycznie narażone są na wieksze temperatury. Ale zagłębiając się w temat stwierdziłem że był by to przerost formy nad treścia.. nie jest to żadna wydmuszka turbo gdzie EGT sięga 1000'C co i tak już jest szkodliwe dla samej głowicy.
Seryjne zawory dobrze znoszą LPG. Poza tym w kolektor wydechowy będą wmontowane 4 sondy EGT po jednej na cylinder żeby wiedzieć czy czasem tylko na jednym cylindrze coś sie nie dzieje, i ustrzec się przed spłynięciem tłoka. Podczas strojenia nie dopuścić do wysokich wartości EGT i będzie bespiecznie dla silnika jak PB tak i LPG

Zawory zostały fabryczne, nie ma potrzeby ich wymieniania na nowe. Głowice chce już mieć zrobioną na cacuś, by więcej w karierze R19 juz nie musieć jej ściągać..

ew dodanie wałków rozrządu czy wymiana sprężynek już nie wymaga rozbierania silnika

Edytowane przez CyccX dnia 05-09-2011 19:56
VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
Dodany dnia 05-09-2011 20:46
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jak 500 zł to nie dużo, z tymi sondami to fajny motyw. Tak na spokojnie to podejrzewam 170km powinieneś wykrzesać?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
Dodany dnia 05-09-2011 23:12
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

Nie chciałbym rzucać tutaj cyferkami i spekulować. Prędzej czy później będzie wykres z hamowni i będzie biało na białym jak to mowil kaczyński. Wiem że jeszcze nie dawno sam też tak potrafiłem sobie wyliczać 5km dam i to 15km tamto.. odkąd zaczełem dłubać na "poważnie" to spotkałem wiele ludzi którzy "kalkulowali" sobie moc na podobnej zasadzie, troche to żenujące bo liczy się wynik a nie domysły bo tak gdzieś napisali że tyle to daje. Szalenie ważne jest wystrojenie dobrze silnika, bez doświadczenia może być mi ciężko zrobić to w miarę efektywnie. Aczkolwiek z każdym miesiącem wiem jak trudno jest ugrać te pare koni mechnicznych.
170km to tylko 20km przyrostu, a może AŻ 20km ?

Oczywiście fajnie by było 170 i nie ukrywam że conajmniej takiego wyniku się spodziewam. Ale rzeczywistość zweryfikuje.

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
Dodany dnia 06-09-2011 19:44
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Będzie wypierd..... aż miło, W F7P brakuje powietrza a ty mu zapewniasz zakładając cztery przepustnice, dałeś większe wtryski także mieszanka powinna być odpowiednia, ciekawe czy pompa wydoli( chyba że też zmieniałeś na wydajniejszą), Masz czym sterować, dostrajać itd także efekt będzie zajeb..... zobaczysz. Mogę tylko pozazdrościćCry

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
Dodany dnia 06-09-2011 20:09
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

no zabawy napewno będzie co nie miara.

A tak nawiasem mówiąc to pod maską z F7P została tyko obudowa komputera. Caly silnik będzie F7R + podzespoły z innych marek, audi, itp

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
adamor11
Dodany dnia 06-09-2011 20:20
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

CoolNo jo

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
guciowsk
Dodany dnia 06-09-2011 20:21
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

Trzymam kciuki i czekam na wyniki... Ale sam bym się nie podjął

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
CyccX
Dodany dnia 07-09-2011 21:19
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

Dziś wymodziłem puszkę na filtr powietrza. Puszka wygląda następująco

[img]http://img834.imageshack.us/img834/6299/snc00190b.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Pozostało ją wykończyć, czyli dorobić jakieś mocowania na filtr powietrza, oraz oszlifować łączenia na narożach.

A tak to wygląda w komplecie

[img]http://img695.imageshack.us/img695/2405/snc00189n.th.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://img59.imageshack.us/img59/1636/snc00193y.th.jpg[/img] is not a valid Image.



Treść dodana dnia 10-09-2011 09:15:

Głowica odebrana z szlifierni. Już wszystko praktycznie mam co potrzebne do założenia ITB Grin.

Autem zajmę się w przyszłym tygodniu bo na niedziele szykuje się wyjazd do karpacza.

[img]http://img714.imageshack.us/img714/8553/snc00195x.th.jpg[/img] is not a valid Image.



Treść dodana dnia 14-09-2011 20:40:

po niezłych przejściach, i sporych przeciwnościach losu. Głowica F7R założona i ITB uruchomione GrinGrin

WKONCU !!!!!!

udało się przejecahc 5km z garażu pod dom bez aawaryjnie, to dobrze wróży GrinGrin

wkrótce foto i jakis movie

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
misha
Dodany dnia 15-09-2011 11:56
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Normalnie nie mogę się doczekać no i jeszcze hamownia Smile
Pozdr
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
adamor11
Dodany dnia 15-09-2011 17:23
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

To opowiadaj jakie wrażenia Cool. Czuć przyrost mocy? Czy trzeba jeszcze dostrajać? Ja tak zastanawiałem się jak rozwiążesz provlem z wtryskiwaczem rozruchowym. No i jeszcze czujnik ciśninia powietrza w kolektorze siedział.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
CyccX
Dodany dnia 15-09-2011 18:17
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

Tak więc.. nie wiem od czego zacząć Smile

Samo odpalenie autka trochę mi zajęło, na początku uruchomiłem samochód na algorytmie speed denisty - czyli obciązenie silnika wyznaczało podcisnienie w kolektorze ssącym. Silnik odpalić odpalił aczkolwiek jałowych nie dało się ustawić. Minimalne obroty przy których dało się ustabilizować prace silnika to 1300 obr/min. Na takim też ustawieniu dojechałem do domu wczoraj.

Dziś rano podłączyłem czujnik TPS z przepustnic i przestawiłem MS na algorytm AlphaN - czyli obciążenie wyznacza kąt uchylenia przepustnic, podciśnienie już nie odgrywa żadnej roli.
w AlphaN sygnał z MAP sensora jest wogule nie używany. Po Podłaczeniu TPS skaliborowałem go w MS, następnie przeskalowania wymagały mapy paliwa i zapłonu. Gdyż wczesniejsze podciśnienie z kolektora ssącego w funkcji obortów silnika zastąpione zostało kątem uchylenia przepustnic w funkcji obrotów. Jako że mapy zostały przeskalowane więc musze je teraz budować od nowa.

Po odpaleniu kultora pracy silnika jest owiele lepsza, jałowe obroty mogę z powodzeniem ustawić nawet na 700 obr i silnik nie zgaśnie. Przepustnice wymagają jescze zsynchronizowania chociaż by w celu kontroli czy napewno jest ok. ale i tak na spokojnie ustawiłem obroty jałowe na okolo 1000obr/min.

jeśli chodzi o moc to nie czuje żadnej mocy Smile mape zapłoonu cofnąłem bardzo mocno, takby być pewnym żę napewno nie wystąpi spalanie stukowe lub inne nie porządane zjawiska.

Obecnei jestem na etapie dostrajania mapy paliwa, gdyż cięzko się to robi od podstaw.. a wraz z dostrajaniem mapy paliwa czasami podkręcam mape zapłonu o 1 - 2 stopnie. I w zasadzie z każdym stopniem czuje jak ciągnie mocniej GrinGrin .
Tak więc odczucia mocowe są żadne, ale w tej kwesti wszystko jesczee przedemna.

Natomiast dźwięk jest powalający. Ludzie się gapią i dziwią co to tak ryczy. nie da się opisać to trzeba poprostu uslyszeć.
Sama też reakcja silnika na gaz jest inna, reakcja natychmiastowa. wyśmienicie.

Czeka mnie jeszcze dorobienie mocowania do puszki filtra powietrza który se wymodziłem. Puki co jeździłem z gołymi przepustnicami Grin


dorzucam film,

niestety staralem się nagrać coś "sensownego" ale nie tym sprzetem co dysponuje to wyszła jedna wielka lipa..

http://www.youtub...CFrz-yOAyo

nie wiele tam slychac konkretnego

Edytowane przez CyccX dnia 15-09-2011 18:31
VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Hifman
Dodany dnia 15-09-2011 19:12
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Konkretnie widzę, że się zabrałeś za robotę. Smile Widzę, że wszystko u Ciebie musi najpierw dojrzeć, nabrać futerka od kurzu i dopiero zakładasz. Grin

Co do filmiku to pomotamy, może się uda coś wykombinować, żeby nagrać film czymś konkretnym. Smile

Edytowane przez Hifman dnia 15-09-2011 19:13
Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
adamor11
Dodany dnia 15-09-2011 20:02
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Super, pierwsz renia w klubie z ITB będzie się działoAngry2, pozazdrościć wiedzy i umiejętności, Ja ściągnę całkowicie kolektor i będę jeździł bez wtedy będzie rykRotfl

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
kwaps
Dodany dnia 15-09-2011 20:19
Awatar


Postów: 31

Data rejestracji: 19.06.2011 15:06
Skąd: -

mi kolektor odpadł i słychać renie z kilometra xD

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 154000km
 
michor
Dodany dnia 16-09-2011 17:29
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

no puszka obowiązkowo bo jeden pechowy przejazd przez tuman kurzu i moze byc niewesoło z pierścionkami itp:/

mapuj mapuj - reakcja na gaz to oczywiste żę sie poprawia - pytanie jak ze stanami pośrednimi?
w sensie czy da sie normalnie na pół gazu jeździć czy tylko on/off Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: