Menu główne
Forum
Klubowicze
adamor11 |
Dodany dnia 03-09-2011 18:08 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ciężko ci będzie założyć filtr ale jak tyle wykombinowałeś to i z tym sobie poradzisz, zapowiada się obiecująco
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-09-2011 18:08 |
CyccX |
Dodany dnia 04-09-2011 02:51 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
też tak myśle
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
michor |
Dodany dnia 05-09-2011 11:21 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Tnij pas
I jakaś mega sprytna osłona na chłodnicę bo już cieplejszego powietrza to chyba by nie mogło zbierać [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
CyccX |
Dodany dnia 05-09-2011 17:19 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
równy tydzień zajęło mi przygotowanie głowicy z F7R.
Kanały wydechowe zostały wygładzone, zrobiłem porting, i wypolerowałem je na lustro. Kanały ssące zostały tylko wygładzone i porting. Dziś oddałem głowicę do szlifierni, uprzednio sprawdzona na szczelność, teraz zostanie wymyta w wanience ultradźwiękowej, splanowana, zostaną przeszlifowane i dotarte zawory wraz z gniazdami, oraz wymienione uszczelniacze zaworowe i prowadnice. do środy powinna juz być gotowa Przy okazji akurat też zbliża się pora wymiany oleju, i będę lał dalej to samo, Mobil 1 5w50 Edytowane przez CyccX dnia 05-09-2011 17:23 VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 05-09-2011 18:08 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no to za głowicę 1tyś nie twój, jak nie lepiej, nowe zawory?
Edytowane przez adamor11 dnia 05-09-2011 18:09 chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
CyccX |
Dodany dnia 05-09-2011 19:50 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
no troszku kasy popłynie,
ale nie 1tyś coś koło połowy tego. Tak w ogóle zawory chciałem dać do azotowania, z racji tego że auto użytkowane jest na LPG i teoretycznie narażone są na wieksze temperatury. Ale zagłębiając się w temat stwierdziłem że był by to przerost formy nad treścia.. nie jest to żadna wydmuszka turbo gdzie EGT sięga 1000'C co i tak już jest szkodliwe dla samej głowicy. Seryjne zawory dobrze znoszą LPG. Poza tym w kolektor wydechowy będą wmontowane 4 sondy EGT po jednej na cylinder żeby wiedzieć czy czasem tylko na jednym cylindrze coś sie nie dzieje, i ustrzec się przed spłynięciem tłoka. Podczas strojenia nie dopuścić do wysokich wartości EGT i będzie bespiecznie dla silnika jak PB tak i LPG Zawory zostały fabryczne, nie ma potrzeby ich wymieniania na nowe. Głowice chce już mieć zrobioną na cacuś, by więcej w karierze R19 juz nie musieć jej ściągać.. ew dodanie wałków rozrządu czy wymiana sprężynek już nie wymaga rozbierania silnika Edytowane przez CyccX dnia 05-09-2011 19:56 VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 05-09-2011 20:46 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jak 500 zł to nie dużo, z tymi sondami to fajny motyw. Tak na spokojnie to podejrzewam 170km powinieneś wykrzesać
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
CyccX |
Dodany dnia 05-09-2011 23:12 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
Nie chciałbym rzucać tutaj cyferkami i spekulować. Prędzej czy później będzie wykres z hamowni i będzie biało na białym jak to mowil kaczyński. Wiem że jeszcze nie dawno sam też tak potrafiłem sobie wyliczać 5km dam i to 15km tamto.. odkąd zaczełem dłubać na "poważnie" to spotkałem wiele ludzi którzy "kalkulowali" sobie moc na podobnej zasadzie, troche to żenujące bo liczy się wynik a nie domysły bo tak gdzieś napisali że tyle to daje. Szalenie ważne jest wystrojenie dobrze silnika, bez doświadczenia może być mi ciężko zrobić to w miarę efektywnie. Aczkolwiek z każdym miesiącem wiem jak trudno jest ugrać te pare koni mechnicznych.
170km to tylko 20km przyrostu, a może AŻ 20km Oczywiście fajnie by było 170 i nie ukrywam że conajmniej takiego wyniku się spodziewam. Ale rzeczywistość zweryfikuje. VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 06-09-2011 19:44 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Będzie wypierd..... aż miło, W F7P brakuje powietrza a ty mu zapewniasz zakładając cztery przepustnice, dałeś większe wtryski także mieszanka powinna być odpowiednia, ciekawe czy pompa wydoli( chyba że też zmieniałeś na wydajniejszą), Masz czym sterować, dostrajać itd także efekt będzie zajeb..... zobaczysz. Mogę tylko pozazdrościć
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
CyccX |
Dodany dnia 06-09-2011 20:09 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
no zabawy napewno będzie co nie miara.
A tak nawiasem mówiąc to pod maską z F7P została tyko obudowa komputera. Caly silnik będzie F7R + podzespoły z innych marek, audi, itp VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 06-09-2011 20:20 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
No jo
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
guciowsk |
Dodany dnia 06-09-2011 20:21 |
Postów: 2952 Data rejestracji: 18.12.2008 16:49 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
Trzymam kciuki i czekam na wyniki... Ale sam bym się nie podjął
Turbo Burbo eL Pi Dżi
Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
|
CyccX |
Dodany dnia 07-09-2011 21:19 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
Dziś wymodziłem puszkę na filtr powietrza. Puszka wygląda następująco
[img]http://img834.imageshack.us/img834/6299/snc00190b.th.jpg[/img] is not a valid Image. Pozostało ją wykończyć, czyli dorobić jakieś mocowania na filtr powietrza, oraz oszlifować łączenia na narożach. A tak to wygląda w komplecie [img]http://img695.imageshack.us/img695/2405/snc00189n.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img59.imageshack.us/img59/1636/snc00193y.th.jpg[/img] is not a valid Image. Treść dodana dnia 10-09-2011 09:15: Głowica odebrana z szlifierni. Już wszystko praktycznie mam co potrzebne do założenia ITB . Autem zajmę się w przyszłym tygodniu bo na niedziele szykuje się wyjazd do karpacza. [img]http://img714.imageshack.us/img714/8553/snc00195x.th.jpg[/img] is not a valid Image. Treść dodana dnia 14-09-2011 20:40: po niezłych przejściach, i sporych przeciwnościach losu. Głowica F7R założona i ITB uruchomione WKONCU udało się przejecahc 5km z garażu pod dom bez aawaryjnie, to dobrze wróży wkrótce foto i jakis movie VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
misha |
Dodany dnia 15-09-2011 11:56 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Normalnie nie mogę się doczekać no i jeszcze hamownia
Pozdr M Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 15-09-2011 17:23 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
To opowiadaj jakie wrażenia . Czuć przyrost mocy? Czy trzeba jeszcze dostrajać? Ja tak zastanawiałem się jak rozwiążesz provlem z wtryskiwaczem rozruchowym. No i jeszcze czujnik ciśninia powietrza w kolektorze siedział.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
CyccX |
Dodany dnia 15-09-2011 18:17 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
Tak więc.. nie wiem od czego zacząć
Samo odpalenie autka trochę mi zajęło, na początku uruchomiłem samochód na algorytmie speed denisty - czyli obciązenie silnika wyznaczało podcisnienie w kolektorze ssącym. Silnik odpalić odpalił aczkolwiek jałowych nie dało się ustawić. Minimalne obroty przy których dało się ustabilizować prace silnika to 1300 obr/min. Na takim też ustawieniu dojechałem do domu wczoraj. Dziś rano podłączyłem czujnik TPS z przepustnic i przestawiłem MS na algorytm AlphaN - czyli obciążenie wyznacza kąt uchylenia przepustnic, podciśnienie już nie odgrywa żadnej roli. w AlphaN sygnał z MAP sensora jest wogule nie używany. Po Podłaczeniu TPS skaliborowałem go w MS, następnie przeskalowania wymagały mapy paliwa i zapłonu. Gdyż wczesniejsze podciśnienie z kolektora ssącego w funkcji obortów silnika zastąpione zostało kątem uchylenia przepustnic w funkcji obrotów. Jako że mapy zostały przeskalowane więc musze je teraz budować od nowa. Po odpaleniu kultora pracy silnika jest owiele lepsza, jałowe obroty mogę z powodzeniem ustawić nawet na 700 obr i silnik nie zgaśnie. Przepustnice wymagają jescze zsynchronizowania chociaż by w celu kontroli czy napewno jest ok. ale i tak na spokojnie ustawiłem obroty jałowe na okolo 1000obr/min. jeśli chodzi o moc to nie czuje żadnej mocy mape zapłoonu cofnąłem bardzo mocno, takby być pewnym żę napewno nie wystąpi spalanie stukowe lub inne nie porządane zjawiska. Obecnei jestem na etapie dostrajania mapy paliwa, gdyż cięzko się to robi od podstaw.. a wraz z dostrajaniem mapy paliwa czasami podkręcam mape zapłonu o 1 - 2 stopnie. I w zasadzie z każdym stopniem czuje jak ciągnie mocniej . Tak więc odczucia mocowe są żadne, ale w tej kwesti wszystko jesczee przedemna. Natomiast dźwięk jest powalający. Ludzie się gapią i dziwią co to tak ryczy. nie da się opisać to trzeba poprostu uslyszeć. Sama też reakcja silnika na gaz jest inna, reakcja natychmiastowa. wyśmienicie. Czeka mnie jeszcze dorobienie mocowania do puszki filtra powietrza który se wymodziłem. Puki co jeździłem z gołymi przepustnicami dorzucam film, niestety staralem się nagrać coś "sensownego" ale nie tym sprzetem co dysponuje to wyszła jedna wielka lipa.. http://www.youtub...CFrz-yOAyo nie wiele tam slychac konkretnego Edytowane przez CyccX dnia 15-09-2011 18:31 VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
Hifman |
Dodany dnia 15-09-2011 19:12 |
Postów: 681 Data rejestracji: 19.07.2009 15:49 Skąd: dolnośląskie Zgorzelec |
Konkretnie widzę, że się zabrałeś za robotę. Widzę, że wszystko u Ciebie musi najpierw dojrzeć, nabrać futerka od kurzu i dopiero zakładasz.
Co do filmiku to pomotamy, może się uda coś wykombinować, żeby nagrać film czymś konkretnym. Edytowane przez Hifman dnia 15-09-2011 19:13 Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Remont skończony przy 232500km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
|
adamor11 |
Dodany dnia 15-09-2011 20:02 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Super, pierwsz renia w klubie z ITB będzie się działo, pozazdrościć wiedzy i umiejętności, Ja ściągnę całkowicie kolektor i będę jeździł bez wtedy będzie ryk
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
kwaps |
Dodany dnia 15-09-2011 20:19 |
Postów: 31 Data rejestracji: 19.06.2011 15:06 Skąd: - |
mi kolektor odpadł i słychać renie z kilometra xD Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 154000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 16-09-2011 17:29 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
no puszka obowiązkowo bo jeden pechowy przejazd przez tuman kurzu i moze byc niewesoło z pierścionkami itp:/
mapuj mapuj - reakcja na gaz to oczywiste żę sie poprawia - pytanie jak ze stanami pośrednimi? w sensie czy da sie normalnie na pół gazu jeździć czy tylko on/off [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |