30 Kwietnia 2024 01:51:18
Zdjęcia użytkowników
zawilek122 ARTY007
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
moc vs moment obrotowy.. a może vs skrzynia biegów?? 
k_ma86
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 11:13
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

Faktem jest że moc samochodu to nic innego jak moment obrotowy silnika pomnożony przez prędkość obrotową. Tego się po prostu nie da pominąć, jeżeli ktoś widział wykres momentu obrotowego i mocy samochodu. To dla jasności nikt tak na prawdę nie mierzy mocy samochodu, moc samochodu jest po prostu wyliczana z momentu obrotowego.
Można samemu sobie wszystko policzyć tym oto wzorem

Moment_obrotowy[Nm] = Moc[KM] * 0,736 * 9550 / prędkość_obrotowa[obr/min]

A moc możemy obliczyć z tego wzoru:

Moc[KM] = Moment_obrotowy[Nm] * prędkość_obrotowa[obr/min] / 9550 / 0,736

Tyle faktów, teraz trochę teorii Grin
Wielu na tym forum twierdzi że tylko MOC ma znaczenie i nie chce mi się wierzyć że ktokolwiek przemówi do nich że jest inaczej, jest tak dlatego że mają coś z rycerza Wink

No więc tak, mamy do wyboru jeden z 2 samochodów do wyścigów, który obstawicie mając tylko te dane które podaję?

Samochód X 300KM max przy 5000obr/min
Samochód Y 150KM max przy 5000obr/min

Wiedząc tylko tyle o samochodzie każdy zgodnie pewnie wybierze samochód X, prawda?
Faktycznie samochód X jest szybszy, bo ma więcej KM, ale nie do końca dla tego, moment obrotowy tych samochodów wynosi odpowiednio:
X: 421Nm przy 5000obr/min
Y: 210Nm przy 5000obr/min
Hmm ok, jeszcze jeden wyścig, całkiem inne samochody, informacji znowu mało:

X: 100Nm przy 7000obr/min
Y: 200Nm przy 7000obr/min

Który wybierzecie? Osoby które twierdzą że tylko moc się liczy, wybierze na pewno ten ładniejszy Grin albo na złość innym ten o niższym momencie obrotowym.
W każdym razie samochód Y wygrywa, pytanie dlaczego ? Czyżby to jednak moment obrotowy miał znaczenie? I tak i nie, na razie podam moc dla powyższych samochodów
X: 100KM przy 7000obr/min
Y: 199KM przy 7000obr/min

Hmm czyżby znowu moc była górą ?
Odpowiedź jest prosta, zarówno moc jak i moment obrotowy, są ze sobą ściśle powiązane. Jeżeli wszystkie inne parametry były by takie same i przebieg momentu byłby taki sam, to zawsze lepszy samochód będzie ten który posiada większą moc lub większy moment. Niestety (albo na szczęście) tak nie jest, poniewarz w grę wchodzi wiele innych czynników.
Tak na prawdę nic nam nie da jeżeli będziemy znali maksymalny moment obrotowy, nie wiedząc do jakiej prędkości obrotowej silnik się kręci i jaką maksymalną moc posiada.
Również nic nam nie da wiedza o tym ile dany samochód posiada mocy, jeżeli nie będziemy znali maksymalnego momentu obrotowego i przy jakiej prędkości jest on osiągany.
Dopiero znając obie te wartości, jesteśmy w stanie trafnie określić jego prawdziwą potęgę, czy też słabość i po to właśnie producenci podają nam obie wartości.
Mimo tego że najpierw jest moment obrotowy, a dopiero później moc i o ile moment obrotowy nic nie wie o istnieniu mocy, tak moc nie potrafi istnieć bez momentu.
Więc z całą pewnością najważniejsza jest nie MOC, a PRZEBIEG momentu obrotowego, ale nie posiadając go, wystarczy znać maksymalną moc i maksymalny moment obrotowy.

Pytanie teraz brzmi, co jest dla WAS ważniejsze ILOŚĆ czy JAKOŚĆ?
Bo jeżeli ilość to nie rozumiem dlaczego nikt nie pije tylko i wyłącznie wody z kranu, kałuży z rzeki przecież tego jest najwięcej
Może troszkę skrajny przykład podałem, ale jeżeli zapytałbym czy tankujecie więcej tańszego paliwa, czy mniej ale lepszego i droższego paliwa, to pewnie każdy pomyślałby że wszystko zależy od okoliczności.
Jakby brakło mi paliwa na stacji paliw chińskiego producenta, to wlał bym byle co, a nie szedł na stacje benzynową i z powrotem, ale jakbym szedł na nogach do domu i chciało by mi się pić to wolałbym najpierw dojść do domu niż pić wodę z kałuży.

Ok, znowu obstawiamy, wyścig od 0 do 100km/h:
X: 200KM przy 7000obr 300Nm przy 3500obr
Y: 100KM przy 7000obr 150Nm przy 3500obr

A zwycięzcą jest pojazd Y chwileczkę, jak to możliwe ?
Aaa, zapomniałem dodać że zastosowano bardzo kiepskie przełożenia biegów, które pozwalają osiągnąć takie oto prędkości maksymalne:

X: 1- 10km/h 2- 20km/h 3- 30km/h 4- 40 km/h 5 - 50km/h
Y: 1- 40km/h 2- 80km/h 3- 120km 4- 160km/h
No ok, może naciągnięty przykład, ale obrazuje że ważne są przełożenia skrzyni biegów.

OK inny wyścig, 2 różne samochody, te same silniki i ta sama skrzynia biegów.
X: 90KM przy 4000obr i 1500Kg
Y: 90KM przy 4000obr i 1000Kg
Który będzie szybszy do 100km/h?
O dziwo ten lżejszyPfft X:15.73s Y: 11.32s

Tak więc warto policzyć ile Kg przypada na każdy KM..

Kolejna sprawa, kiedy przyśpieszenie będzie największe i kiedy powinno się zmieniać biegi?
Z całą pewnością siebie powiem że, twierdzenie zawsze powinno się kręcić silnik do odcięcia na każdym biegu by uzyskać maksymalne przyśpieszenie jest totalną bzdurą!
Prawdą jest natomiast że wszystko zależy od skrzyni biegów, a właściwie to od jej przełożeń i od przebiegu momentu obrotowego.

Nasz moment obrotowy, bardzo uproszczony wygląda tak.
1000 obr 50Nm (7KM)
1500 obr 150Nm (32KM)
2000 obr 210Nm (60KM - maksymalny moment)
2500 obr 200Nm (71KM)
3000 obr 190Nm (81KM)
3500 obr 175Nm (87KM - maksymalna moc)
4000 obr 150Nm (85KM)
4500 obr 120Nm (77KM)
5000 obr 90Nm (64KM)
5500 obr 60Nm (46KM - maksymalne obroty)

Zauważmy że zarówno przy 1500obr i 4000obr mamy taki sam moment obrotowy i różne moce.
Jedziemy na pierwszym biegu i mamy równo 1500obr, wciskamy gaz do podłogi, robimy to samo ale jadąc na pierwszym biegu 4000obr.
W którym przypadku przyśpieszenie będzie lepsze/większe?
Z całą pewnością w pierwszym, dlaczego? Ponieważ gdy obroty wzrosną o 500obr/min to w pierwszym przypadku zyskamy 60Nm i 28KM, a w drugim stracimy 30Nm i 8KM.
Tak więc w pierwszym przypadku przyśpieszenie będzie rosło, a w drugim malało.
Dobra, jak to będzie wyglądało na 2 biegu?
Jedziemy i mamy 1500obr, gaz do podłogi, a później na drugim biegu jedziemy mając 4000obr, kiedy przyśpieszenie będzie lepsze? znowu w pierwszym przypadku, z tych samych powodów.
Teraz pytanie, czy przyśpieszenie przy 1500obr, na 1 biegu i na 2 biegu będzie takie samo?
Nasza skrzynia biegów ma takie przełożenia:
1- 4:1
2- 2:1
3- 1:1
4- 0.75:1
5- 0.50:1

Co nam to daje? pomijając różne straty, 1 bieg kosztem obrotów, daje nam 4 razy większy moment obrotowy na kołach i wynosi on dla maksymalnego momentu obrotowego, 840Nm, dla 2 biegu będzie to 420Nm, dla 3 biegu 210Nm, dla 4 biegu 157,5Nm, a dla 5 biegu 105Nm

Wynika z tego że zarówno moc, jak i przyśpieszenie będzie tym mniejsze, im wyższy bieg wrzucimy.
Chcąc uzyskać jak najlepsze przyśpieszenie, dlaczego nie jechać na niższym biegu do odcięcia, po czym wrzucić wyższy bieg?
Zwróćmy uwagę że 1 bieg pozwala nam nawet osiągnąć moment obrotowy na kołach 840Nm, a 2 bieg, 420Nm. Jadąc więc na 1 biegu przyśpieszamy do odcięcia i osiągamy 5500obr/min co odpowiada 60Nm na silniku i 240Nm na kołach.. chwileczkę przecież to jest mniej niż na 2 biegu!? no właśnie nawet o 180Nm , zmieniamy bieg na 2 i auto nagle zaczyna bardziej przyśpieszać, z 5500obr po zmianie biegu, obroty spadną do 2750 co daje 390Nm, nie jest źle, ale mogło by być lepiej.
Kiedy było by, najlepiej zmienić bieg? Najlepiej wtedy kiedy aktualny moment obrotowy * przełożenie, będzie bardzo bliski momentowi maksymalnemu razy przełożenie następnego biegu.
A dokładniej 2*210Nm=420Nm / 4 = 105Nm co daje nam 4750obr/min, wtedy mamy 105Nm na silniku.

Ok jedziemy jeszcze raz na 1 biegu, osiągamy 4800obr/min i 102Nm*4=408Nm na kołach, wrzucamy 2 bieg, tracimy połowę mocy, ale obroty spadają też o połowę i mamy teraz 2400obr/min i 202Nm na silniku i 404Nm na kołach. To jest idealna zmiana biegu jeżeli chodzi o rozpędzanie.
Z 2 biegu na 3 bieg, zmienimy mając znowu 4800obr/min i 204Nm, uzyskamy 2400obr/min i 202Nm na kołach.
Z 3 na 4, mając 3900obr/min mamy 155Nm na kołach, zmieniamy na 1950obr/min i na 153Nm.
W ten sposób uzyskujemy czas 12.19s do 100km/h i 17.29s do 120km/h, ciągnąc biegi czas byłby odpowiednio 12.60s, 17.70s ale wszystko zależy od zastosowanych przełożeń i przede wszystkim od przebiegu momentu obrotowego. W innym wypadku różnica mogła by być nawet kilka sekund.

Ta sama zasada obowiązuje jeżeli chcemy się rozpędzić np. z 80-100km/h
Jeżeli jedziemy na 4 biegu to w naszym przypadku mamy coś około 112Nm na kołach i coś około 1900obr/min. Czyli jesteśmy blisko maksymalnego momentu obrotowego i najlepszego przyśpieszenia, ALE TYLKO NA DANYM BIEGU!
Wystarczy redukcja na 3 bieg i już mamy coś około 200Nm na kołach gdzie przyśpieszenie będzie i tak lepsze, chociaż nie jesteśmy blisko maksymalnego momentu obrotowego, bo mamy jakieś 2500obr/min
Jeszcze lepiej wyglądała by sprawa rozpędzając auto ze 100km/h do 150km/h
Jadąc 100km/h na 5 biegu mielibyśmy jakieś 1500obr/min i 75Nm na kołach, redukcja na 4 bieg i mamy teraz jakieś 2200obr/min i 154Nm na kołach, a redukcja na 3 bieg daje nam 3000obr/min i 190Nm na kołach…
Od razu widać że najlepsze przyśpieszenie w tym zakresie będzie na 3 biegu.
A co by się stało gdybyśmy wrzucili 2 bieg zamiast 3 ?
Było by nie ciekawie, bo nasz przykładowy samochód może jechać jakieś 80km/h maksymalnie na 2 bieguPfft

OK jeszcze jedna sprawa, wiele osób twierdzi że samochód uzyskuje najlepsze przyśpieszenie w momencie maksymalnej mocy.
Mamy teraz taką sytuacje, jedziemy w korku 20km/h delikatnie pod górkę i czekamy na okazje, jeżeli się nadarzy to musimy jak najszybciej przejechać dany odcinek.
Jedziemy silnikiem benzynowym który maksymalną moc uzyskuje przy 7000obr/min, jedyną możliwością jaką znam, jadąc 20km/h i mając 7000obr/min żeby mieć maksymalne przyśpieszenie w razie czego(jak niektórzy twierdzą) jest trzymać sprzęgło i gaz, nie licząc zużywania samego sprzęgła, co jeżeli nagle musimy stanąć, a zaraz znowu jechać 20km/h? obroty skakały by cały czas, między 1000obr, a 7000obr ja dziękuję za taką jazdę Grin
A co jeżeli maksymalne przyśpieszenie będzie około 1900obr/min? (najwyższy moment obrotowy)
Jedziemy na 1 biegu, delikatnie gaz, tak żeby jechać stale 20km/h jeżeli mamy wtedy 1600obr/min to nic nie szkodzi, jeżeli dodamy gaz, to w ułamku sekundy będziemy mieć już 1900obr/min, jeżeli będziemy mieć 2000obr/min to nic nie szkodzi bo i tak moment będzie wyższy niż w przypadku jeżeli największe przyśpieszenie było by w okolicach mocy maksymalnej..

pełny artykuł dostępny na stronie:

http://www.techni...-obrotowy/

podsumowując aby uzyskać maksymalny efekt "wciskania w fotel" i zostawiania wszystkich na światłach trzeba przeliczyć wykres momentu/mocy przez przełożenia poszczególnych biegów i zapamiętać najodpowiedniejsza prędkość obrotowa (na danym biegu) do zmiany bieguSmile

i jeszcze filmik obrazujący przyspieszenie R19 16V ze skrzynia biegów od silnika 1.4e..
lepiej niż na seryjnej skrzyni? a pomyślcie ze mogło by być jeszcze lepiej stosując się do w.w. radGrin
YouTube Video

Edytowane przez k_ma86 dnia 04-11-2009 17:25
klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-11-2009 11:13
Awatar
Zero
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 18:11
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Wiesz kolego wszystko fajnie tylko ten artykuł jest tak nudny jak flaki z olejem i niestety nie brzebrnąłem aby przeczyta go całego tym bardziej że nic ciekawego nie wnosi jak dla mnie.
PS: Co do filmiku to jak dla mnie nic nie pokazuje bo nie zauważyłem aby pokazał że to autko jedzie po drodze a nie na lewarku

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
kszyma
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 20:22
Awatar


Postów: 2836

Data rejestracji: 24.04.2008 16:44
Skąd: lubelskie
Lublin

No fakt, strasznie nudny artykuł, w dodatku pisany dla nie wiem jakich odbiorców? VW Golf Club? Czy Calibra Team? Albo dla gimnazjalistów na Autokracie, bo naprawdę nikt tu ameryki nie wymyślił. W dodatku sposób tłumaczenia godny.. hmm.. pana policjanta z drogówki. Smile

Edytowane przez kszyma dnia 04-11-2009 20:23

PRAWDZIWA JAZDA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE W DIESLU KOŃCZĄ SIĘ OBROTY

Moje auto: Renault Laguna II ph I 3.0 v6 24v (2946/207KM) Initiale Paris, benzyna+LPG, 231000km
 
norbi18
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 20:47
Awatar


Postów: 547

Data rejestracji: 06.09.2007 19:59
Skąd: podkarpackie
Nisko

Zero napisał/a:
PS: Co do filmiku to jak dla mnie nic nie pokazuje bo nie zauważyłem aby pokazał że to autko jedzie po drodze a nie na lewarku


Na lewarku ciężko było by palić gumę przy ruszaniuPfft

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 228997km
 
Zero
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 21:08
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

norbi18 a zdziwił byś sie jakbym ci taki efekt uzyskał na lewarku Pfft

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
piotrekTSA
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 21:12
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

norbi18: ale od 0-60 tak odrazu to wątpię żeby dała radę rozumiem 8 sek do setki ale nie 2 sek do 60. jak by tak było to renia by miała 5 do setki lub mniej

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 21:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To weź wsiądz, odpal auto, daj obroty na 5tys i puść sprzęgło na jedynce trzymając tak gaz. Predkosciomierz właśnie tyle pokaże Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 23:06
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Na lewarku by szybciej osiągał prędkości. Osobiście gdzieś na youtube widziałem filmik R1916V tuning coś tam. Goście przyspieszali od 0 do 240 w 14sek i opisywali jak auto stjuningowali. Ludzie super komentarze im wypisywali, ale mało kto zauważył, że przy zmianie biegów (nawet szybkich) auto na ułamek sekundy zwalniało o 30km/h Grin Po prostu na lewarze go mieli.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
k_ma86
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2009 23:53
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

hehe nawet bez lewarka się daPfft ja kiedyś na odcinku trzydziesto metrowej drogi od startu z miejsca na liczniku miałem 180km/h Pfft
tylko ze jezdnia była skuta lodemPfft

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
Zero
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2009 00:12
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

WoZnY na lewarku też da rade powoli przyspieszać

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Bot
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2009 02:21
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Albo jak komus seger wyskoczy tak jak mi i renia odrazu z 5`tki zamyka licznik..

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
9kaczor6
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2009 14:34
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

artykuł może i ciekawy, ale sprawdzi się pewnie tylko 16v, bo w słabszych silnikach chyba te ułamki sekund nie mają aż takiego znaczenia....

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
michor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2009 16:06
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

oj oj. Ja jestem ciekaw jakby F3N ożył z krótszą skrzynią.
Np. w Clio I Hipola vel Tofika, jest bardzo fajna krótka skrzynia do F3P podpięta i normalnie szauSmile

ale za to przy 100km/h 3000RPM więc niestety głośnawo...

Ogólnie ciekawy artykułSmile

Taki plan....: skrzynia z 1.4e i 5 bieg od f3n'a co by na trasie się dało jeździć. Kiler Grin i masz sekunde urwaną do setki Smile


[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
k_ma86
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2009 16:50
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

przeglądając charakterystyki jak dla mnie to nawet bardziej ma się do F3N niż F7P.. 16v ma "równiejszą" charakterystyke..

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
daszek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2009 21:56
Awatar


Postów: 60

Data rejestracji: 16.06.2009 19:50
Skąd: dolnośląskie
Jelenia Góra

@michor a problematyczna taka zmiana 5 biegu? Bo chodzi za mną ten pomysł już jakiś czas;]

Moje auto: Renault 21 F3N-L742, benzyna+LPG, 250000km
 
saimon020
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2009 23:40
Awatar


Postów: 27

Data rejestracji: 20.09.2008 15:16
Skąd: dolnośląskie
Gryfów Śląski

nie zebym sie chwalił, ale mam u siebie założoną JB1...
co to daje w praktyce dowiem sie jak do mnie kolega przyjedzie swoja świeżo zakupiona renia i zrobimy test drive jb1 vs jb3

Edytowane przez saimon020 dnia 06-11-2009 00:04
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
 
Zero
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2009 23:43
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

saimon020 Fascinating

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
k_ma86
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2009 11:59
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

jak by kogoś interesowało.. przełożenia skrzyń biegów w renatkach (made by pavko)
http://spreadshee...YViP1pExJA

i jeszcze parę wykresów...Smile
1.8 16v
[img]http://images39.fotosik.pl/204/21451209603676acm.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://images43.fotosik.pl/221/d68af469514dd54bm.gif[/img] is not a valid Image.

F3N L740
[img]http://images46.fotosik.pl/207/c229892708893227m.jpg[/img] is not a valid Image.

jakby ktoś chciał podzielić się wykresami to zapraszamSmile2

Edytowane przez k_ma86 dnia 14-11-2009 12:07
klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
prymus0786
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2010 03:21
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 14.03.2010 18:41
Skąd: -

panowie szkoda tak fajnego samochodu na takie rzeczy renia jest za piękna żeby z niej *** robić

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 231000km
 
ttimon
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2010 09:41
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

co do skrzyni z 1.4. To na 100% nie ma większego przełożenia głównego niż ta z 16v. 4.06 jest największym przełożeniem seryjnie występującym w 'dziewietnastkowych' skrzyniach. Można natomiast przełożyć dwa pierwsze biegi z innej skrzyni do 16v bo akurat tutaj nie mamy największych jakie wejdą. Tylko od razu pojawia się pytanie czy większe przełożenie na 1 i 2 nie spowoduje na tyle dużych utrudnień z trakcją że pójdzie to na marne. Tą opcje warto było by przetestować

Edytowane przez ttimon dnia 21-07-2010 09:41
Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: