28 Marca 2024 17:48:08
Zdjęcia użytkowników
mario19 wQ89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
F7P --> F7R 
RafalS16
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2009 21:41
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Mam parę pytań dotyczących osprzętu tych silników:
Czy pompa wspomagania i alternator od F7P podejdzie do F7R?
Jak sprawa wygląda z układem chłodzenia? (są różnice w okolicach termostatu, a może jeszcze jakieś inne?)
Na czym polegają przeróbki elektryki (chodzi mi o dokładne omówienie tego zagadnienia... może ktoś gdzieś znalazł dokładny opis takiego swapa?)
No i czy ktoś ma do sprzedania taki silniczek? Smile

Edytowane przez RafalS16 dnia 12-11-2009 22:13
Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-11-2009 21:41
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2009 21:46
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Przeróbka pod względem elektryki ma sie nastepująco. Kostki sa zupełnie inne, większość rzeczy realizowana jest na obwodach zabezpieczonych lub poprzez przekaźniki (w R19 ubogo pod tym względem).

Bez schematu nie siadaj do roboty. Chyba że prujesz wiązke Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ttimon
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2009 22:18
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

szybciej i na pewno łatwiej będzie ożenić dół od f7r z głową f7p przy niewielkich kosztach uzyskasz efekt lepszy niż seryjny f7r a i wszelkie Twoje zmartwienia odchodzą bo i chłodzenie i wiązka zostają. Bo przy swapie całego f7r będzie sporo utrudnień. Zaczynając od konieczności przeszczepienia prędkościomierza/zegarów (nie ma linki prędkościomierza w skrzyni) no chyba że zostajesz ze skrzynią f7p, wiadomo łapa silnika, i wspomniana elektryka. No i nie zapominajmy że za f7r-a ludzie krzyczą raczej sporę pieniądze a tak to możesz kupić dojechanego i w tej samej cenie zrobić kapitalkę dołu Wink

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
k_ma86
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2009 22:39
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

a ja zaproponuje inny pomysł.. dół od F3R, przeszczepiasz tylko korby z tłokami i prujesz na przódSmile tloki F7P maja lepsza kompresje niz F7RSmile powinno wyjsc taniej nawet..

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
9kaczor6
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2009 22:50
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

To tak jak z BMW połączenie dołu M50 B25 (abo M52 od vanosa), ze zwykła górą M50 B25 dawało prawie 240km. Standardowo 192....

Ciekawy ten temat szczepów silników. Macie jakieś bliższe dane tzn. chodzi mi o to co wychodziło z takich kombinacji, ile KM itp. Próbował już ktoś, ale wie coś o tym?

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
ttimon
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2009 22:59
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

Oczywiście. Jeden taki silnik jeździ w kajtkach ale ma wałki pipercamsa i jest mocno podłubany więc nie mam pojęcia ile sam dół f7r-a daje. Kiedyś wygrzebałem na brytyjskich stronach temat krok po kroku jak przebiega przekładka. Ogólnie nie jest to jakieś problemowe i z tego co pamiętam wtedy głowice z f7p dość mocno zebrali.

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
CyccX
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2009 23:39
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

przeszczep samego spodu jest bezproblemowy. Wszystko jest p&p. skrzynia z f7p, glowa zostaje z F7P. trzeba pamietać tylko jeszcze ze zamach tez musi byc z f7P.

na http://www.willia... jest opisane kilka projektów z takim własnie swapem. samym swapem zyskuje sie może nie wiele pare koni i moment niżej, ale to jest świetna baza do dalszego rozwoju.

ja taki robie, do lata powinienem skonczyc Wink

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
ttimon
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 00:09
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

ogólnie to w samym f7p jest co przyrzeźbić Wink Francuzi zbierają na chama głowice pogłębiają paznokcie na tłokach i podobno podupcza Pfft Warto najpierw przemyśleć co za ile i jak chcemy robić. Reszta sama się wyjaśni

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
RafalS16
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 07:01
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Nieco odbiegliśmy od tematu, bo poprostu potrzebuję nowego silnika, a w F7P w R19 nie chce mi się po raz kolejny bawić Wink Pomyślałem o F7R bo jest chyba najłatwiejszy do włożenia zamiast F7P, palić dużo więcej nie będzie, a przy okazji nieco mocniejszy.

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
Przemo_16V
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 07:58
Awatar


Postów: 1167

Data rejestracji: 27.08.2007 22:00
Skąd: mazowieckie
Przasnysz

Wyszło z tego tematu ze f7p wogule juz sie nie nadaje do modów.

Było Renualt 19 1.8 16V Chamade Ph1
Jest Renault 19 cabrio Ph2 16v
Volvo s 60 2.4 d5 163km.
przemo.przasnysz@gamil.com
Nr. klubowicza 0328

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 179236km
 
9kaczor6
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 10:15
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

@Przemo_16V: może nie że się nie nadaje, ale są lepsze rozwiązania Pfft
F7R
uturbiał ale nie w polsce. Spokojnie 350KM.

do takich informacji doszedłem na jednym forum, chyba troszkę przesadzone Grin
Jest kliku ludzi co robili cuda z tymi motorami (czytająć po postach), ale nie doszedłem do opisu co dokładnie zmieniali...
Jedyna ciekawa rzecz którą znalazłem to to że w F7R z megany były większe kanały dolote niż w wiliamsie z clio
willy in 31.7mm
meg in 33mm

Dosyć duża różnica....


Treść dodana dnia 13-11-2009 10:17:

@RafalS16: czyli jak F7R to z głowica od megi...

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
k_ma86
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 11:46
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

te wymiary to zawory dolotowe (chyba ze chodzi o powierzchnie przelotu)Smile F7R ma 33mm, F7P 30.7mm
ale za to wylotowe zawory maja się odpowiednio:
F7R 28.4mm
F7P 28.6mm
czyli doloty od F7R a wyloty od F7PSmile
heh ciekawostka-> wiedzieliście ze clio było tez o napędzie elektrycznym?Pfft ja właśnie się dowiedziałemPfft

i jeszcze jak mi się vanosa uda zrobić...Grin to chyba go opatentujePfft

Edytowane przez k_ma86 dnia 13-11-2009 12:09
klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
CyccX
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 13:05
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

co ciekawe, zawory z willego da sie wpasować do F7P bez potrzeby wymieniania gniazd zaworowych,

w megi zawory sa większe ale sam port kanału dolotowego ma owiele niejsza średnice niz w f7P, ale to juz inna bajka.

F7P jest oczywiscie silnikiem do "modzenia" jak kazdy inny, tylko sa inne rozwiazania jak przesczep dołu z F7R gdzie snikim kosztem zyskujesz dodatkowa pojemnosc i pare koni.

do takiej hybrydy jak sie dozuci program z angli, to z silnika 160km mamy.

Rafał jeśli nie chcesz sie juz bawić z F7P, a wlozyc cały silnik to tak jak pisali wcześniej, kompletny silnik (skrzynia stara) koniecznie wiązka i komp. silnik wchodzi P&p ew. bedziesz musial dorobic górną łape od strony rozrządu. ogarnac elektryke i gitara. Możesz sie ciszyc 150KM silnikiem i pewnie znacznie mlodszym. za silnik z wiązką dasz pewnie koło 2000zl, a moze by tak dolozyc i RS ? Grin

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
ttimon
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 14:34
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

Przemo_16V napisał/a:
Wyszło z tego tematu ze f7p wogule juz sie nie nadaje do modów.


Woooolnego! Chyba se jaja robicie Grin

Co do kupowania gotowego chipa jakiegoś z Anglii to szczerze odradzam, dużo lepiej i efektywniej będzie napisać coś na miejscu pod konkretny egzemplarz.

Jak wszyscy wiecie tuning nie lubi pół środków. Wiadomo da się za nie wielką kasę coś zrobić. Z własnego doświadczenia powiem tyle żę lepiej robić coś od podstaw od a do z i przemyśleć sobie ścieżkę rozwoju. Np u mnie tego co liczyłem u mnie na pipercamsach 275 powinno wypluc spokojnie ponad 160PS. Pojeżdżę i jak się nie rozpieprzę a zdąży mi się znudzić to mam blok z tulejami które wytrzymają nie małe turbo. Więc wtedy przyjdzie koszt dobrej kucizny ok 2500zł kolektor pod turbo w Brytanii można kupić za mniej niż 800zł, wiadomo oprócz tego trochę zmian bo od n/a do turbo długa droga...ale zawsze mam otwarte drzwi.

Więc absolutnie nie zgadzam się ze stwierdzeniem że F7P nie nadaje się do dłubania!

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
RafalS16
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 17:18
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

CyccX napisał/a:Rafał jeśli nie chcesz sie juz bawić z F7P, a wlozyc cały silnik to tak jak pisali wcześniej, kompletny silnik (skrzynia stara) koniecznie wiązka i komp. silnik wchodzi P&p ew. bedziesz musial dorobic górną łape od strony rozrządu. ogarnac elektryke i gitara. Możesz sie ciszyc 150KM silnikiem i pewnie znacznie mlodszym. za silnik z wiązką dasz pewnie koło 2000zl, a moze by tak dolozyc i RS ? Grin


Widze że najlepiej mnie zrozumiałeś Smile Co do łapy silnika to w bloku są takie same mocowania pod taką samą dolną poduszkę co w F7P.
A co do RS... to trzeba by jeszcze sporo dołożyć, a za to chcę zrobić blacharkę i parę spraw mechanicznych Wink Wolę mieć autko 25KM słabsze ale wypieszczone Wink

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
CyccX
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 22:08
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

tak przy okazji, jakbys kupował juz F7R, to radził bym ci nie oszczedzać na silniku, i kupić mozliwe z jaknajpewniejszego źródła zebyś się nie musiał bawić w jego remont. Bo remont to tez koszt i to wcale nie niski..

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Zaba
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2009 23:15
Awatar


Postów: 589

Data rejestracji: 02.05.2005 23:45
Skąd: śląskie
Rybnik

eee, mamm pytanie o ten RS - o co biega bo kumpel jak miał polówkę G40 to mówił że RS to Richtig Szport Grin

Renault 19 Sedan 16V '94 F7P
+
Taoyota RAV4 '20
+
Toyota Corolla sedan '19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
 
RafalS16
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2009 09:08
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A tutaj RS oznacza Renault Sport czyli 2.0 172KM (F4R) Wink

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
Zaba
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2009 09:42
Awatar


Postów: 589

Data rejestracji: 02.05.2005 23:45
Skąd: śląskie
Rybnik

no, i nie można było od razu F4R napisać? tak to człowiek myśli i się męczy Pfft (a po drugiej zmianie byłem Smile )

http://moto.alleg...zesci.html

Edytowane przez Zaba dnia 14-11-2009 09:48
Renault 19 Sedan 16V '94 F7P
+
Taoyota RAV4 '20
+
Toyota Corolla sedan '19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
 
k_ma86
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2009 10:29
Awatar


Postów: 737

Data rejestracji: 26.05.2009 20:06
Skąd: wielkopolskie
Swarzędz

Zaba napisał/a:
eee, mamm pytanie o ten RS - o co biega bo kumpel jak miał polówkę G40 to mówił że RS to Richtig Szport Grin


bardziej mi to pasuje do Reiten Schnella Pfft

klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 Grin --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przódSad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: