Menu główne
Forum
Klubowicze
RafalS16 |
Dodany dnia 12-11-2009 21:41 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Mam parę pytań dotyczących osprzętu tych silników:
Czy pompa wspomagania i alternator od F7P podejdzie do F7R? Jak sprawa wygląda z układem chłodzenia? (są różnice w okolicach termostatu, a może jeszcze jakieś inne?) Na czym polegają przeróbki elektryki (chodzi mi o dokładne omówienie tego zagadnienia... może ktoś gdzieś znalazł dokładny opis takiego swapa?) No i czy ktoś ma do sprzedania taki silniczek? Edytowane przez RafalS16 dnia 12-11-2009 22:13 Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 12-11-2009 21:41 |
maestro |
Dodany dnia 12-11-2009 21:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Przeróbka pod względem elektryki ma sie nastepująco. Kostki sa zupełnie inne, większość rzeczy realizowana jest na obwodach zabezpieczonych lub poprzez przekaźniki (w R19 ubogo pod tym względem).
Bez schematu nie siadaj do roboty. Chyba że prujesz wiązke Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ttimon |
Dodany dnia 12-11-2009 22:18 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
szybciej i na pewno łatwiej będzie ożenić dół od f7r z głową f7p przy niewielkich kosztach uzyskasz efekt lepszy niż seryjny f7r a i wszelkie Twoje zmartwienia odchodzą bo i chłodzenie i wiązka zostają. Bo przy swapie całego f7r będzie sporo utrudnień. Zaczynając od konieczności przeszczepienia prędkościomierza/zegarów (nie ma linki prędkościomierza w skrzyni) no chyba że zostajesz ze skrzynią f7p, wiadomo łapa silnika, i wspomniana elektryka. No i nie zapominajmy że za f7r-a ludzie krzyczą raczej sporę pieniądze a tak to możesz kupić dojechanego i w tej samej cenie zrobić kapitalkę dołu Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
k_ma86 |
Dodany dnia 12-11-2009 22:39 |
Postów: 737 Data rejestracji: 26.05.2009 20:06 Skąd: wielkopolskie Swarzędz |
a ja zaproponuje inny pomysł.. dół od F3R, przeszczepiasz tylko korby z tłokami i prujesz na przód tloki F7P maja lepsza kompresje niz F7R powinno wyjsc taniej nawet..
klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przód Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
|
9kaczor6 |
Dodany dnia 12-11-2009 22:50 |
Postów: 933 Data rejestracji: 30.07.2008 10:50 Skąd: - |
To tak jak z BMW połączenie dołu M50 B25 (abo M52 od vanosa), ze zwykła górą M50 B25 dawało prawie 240km. Standardowo 192....
Ciekawy ten temat szczepów silników. Macie jakieś bliższe dane tzn. chodzi mi o to co wychodziło z takich kombinacji, ile KM itp. Próbował już ktoś, ale wie coś o tym K.K Designer Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
|
ttimon |
Dodany dnia 12-11-2009 22:59 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Oczywiście. Jeden taki silnik jeździ w kajtkach ale ma wałki pipercamsa i jest mocno podłubany więc nie mam pojęcia ile sam dół f7r-a daje. Kiedyś wygrzebałem na brytyjskich stronach temat krok po kroku jak przebiega przekładka. Ogólnie nie jest to jakieś problemowe i z tego co pamiętam wtedy głowice z f7p dość mocno zebrali. Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
CyccX |
Dodany dnia 12-11-2009 23:39 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
przeszczep samego spodu jest bezproblemowy. Wszystko jest p&p. skrzynia z f7p, glowa zostaje z F7P. trzeba pamietać tylko jeszcze ze zamach tez musi byc z f7P.
na http://www.willia... jest opisane kilka projektów z takim własnie swapem. samym swapem zyskuje sie może nie wiele pare koni i moment niżej, ale to jest świetna baza do dalszego rozwoju. ja taki robie, do lata powinienem skonczyc VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
ttimon |
Dodany dnia 13-11-2009 00:09 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
ogólnie to w samym f7p jest co przyrzeźbić Francuzi zbierają na chama głowice pogłębiają paznokcie na tłokach i podobno podupcza Warto najpierw przemyśleć co za ile i jak chcemy robić. Reszta sama się wyjaśni Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
RafalS16 |
Dodany dnia 13-11-2009 07:01 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Nieco odbiegliśmy od tematu, bo poprostu potrzebuję nowego silnika, a w F7P w R19 nie chce mi się po raz kolejny bawić Pomyślałem o F7R bo jest chyba najłatwiejszy do włożenia zamiast F7P, palić dużo więcej nie będzie, a przy okazji nieco mocniejszy. Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
Przemo_16V |
Dodany dnia 13-11-2009 07:58 |
Postów: 1167 Data rejestracji: 27.08.2007 22:00 Skąd: mazowieckie Przasnysz |
Wyszło z tego tematu ze f7p wogule juz sie nie nadaje do modów.
Było Renualt 19 1.8 16V Chamade Ph1
Jest Renault 19 cabrio Ph2 16v Volvo s 60 2.4 d5 163km. przemo.przasnysz@gamil.com Nr. klubowicza 0328 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 179236km
|
9kaczor6 |
Dodany dnia 13-11-2009 10:15 |
Postów: 933 Data rejestracji: 30.07.2008 10:50 Skąd: - |
@Przemo_16V: może nie że się nie nadaje, ale są lepsze rozwiązania
F7R uturbiał ale nie w polsce. Spokojnie 350KM. do takich informacji doszedłem na jednym forum, chyba troszkę przesadzone Jest kliku ludzi co robili cuda z tymi motorami (czytająć po postach), ale nie doszedłem do opisu co dokładnie zmieniali... Jedyna ciekawa rzecz którą znalazłem to to że w F7R z megany były większe kanały dolote niż w wiliamsie z clio willy in 31.7mm meg in 33mm Dosyć duża różnica.... Treść dodana dnia 13-11-2009 10:17: @RafalS16: czyli jak F7R to z głowica od megi... K.K Designer Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
|
k_ma86 |
Dodany dnia 13-11-2009 11:46 |
Postów: 737 Data rejestracji: 26.05.2009 20:06 Skąd: wielkopolskie Swarzędz |
te wymiary to zawory dolotowe (chyba ze chodzi o powierzchnie przelotu) F7R ma 33mm, F7P 30.7mm
ale za to wylotowe zawory maja się odpowiednio: F7R 28.4mm F7P 28.6mm czyli doloty od F7R a wyloty od F7P heh ciekawostka-> wiedzieliście ze clio było tez o napędzie elektrycznym ja właśnie się dowiedziałem i jeszcze jak mi się vanosa uda zrobić... to chyba go opatentuje Edytowane przez k_ma86 dnia 13-11-2009 12:09 klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przód Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
|
CyccX |
Dodany dnia 13-11-2009 13:05 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
co ciekawe, zawory z willego da sie wpasować do F7P bez potrzeby wymieniania gniazd zaworowych,
w megi zawory sa większe ale sam port kanału dolotowego ma owiele niejsza średnice niz w f7P, ale to juz inna bajka. F7P jest oczywiscie silnikiem do "modzenia" jak kazdy inny, tylko sa inne rozwiazania jak przesczep dołu z F7R gdzie snikim kosztem zyskujesz dodatkowa pojemnosc i pare koni. do takiej hybrydy jak sie dozuci program z angli, to z silnika 160km mamy. Rafał jeśli nie chcesz sie juz bawić z F7P, a wlozyc cały silnik to tak jak pisali wcześniej, kompletny silnik (skrzynia stara) koniecznie wiązka i komp. silnik wchodzi P&p ew. bedziesz musial dorobic górną łape od strony rozrządu. ogarnac elektryke i gitara. Możesz sie ciszyc 150KM silnikiem i pewnie znacznie mlodszym. za silnik z wiązką dasz pewnie koło 2000zl, a moze by tak dolozyc i RS VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
ttimon |
Dodany dnia 13-11-2009 14:34 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Przemo_16V napisał/a: Wyszło z tego tematu ze f7p wogule juz sie nie nadaje do modów. Woooolnego! Chyba se jaja robicie Co do kupowania gotowego chipa jakiegoś z Anglii to szczerze odradzam, dużo lepiej i efektywniej będzie napisać coś na miejscu pod konkretny egzemplarz. Jak wszyscy wiecie tuning nie lubi pół środków. Wiadomo da się za nie wielką kasę coś zrobić. Z własnego doświadczenia powiem tyle żę lepiej robić coś od podstaw od a do z i przemyśleć sobie ścieżkę rozwoju. Np u mnie tego co liczyłem u mnie na pipercamsach 275 powinno wypluc spokojnie ponad 160PS. Pojeżdżę i jak się nie rozpieprzę a zdąży mi się znudzić to mam blok z tulejami które wytrzymają nie małe turbo. Więc wtedy przyjdzie koszt dobrej kucizny ok 2500zł kolektor pod turbo w Brytanii można kupić za mniej niż 800zł, wiadomo oprócz tego trochę zmian bo od n/a do turbo długa droga...ale zawsze mam otwarte drzwi. Więc absolutnie nie zgadzam się ze stwierdzeniem że F7P nie nadaje się do dłubania! Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
RafalS16 |
Dodany dnia 13-11-2009 17:18 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
CyccX napisał/a:Rafał jeśli nie chcesz sie juz bawić z F7P, a wlozyc cały silnik to tak jak pisali wcześniej, kompletny silnik (skrzynia stara) koniecznie wiązka i komp. silnik wchodzi P&p ew. bedziesz musial dorobic górną łape od strony rozrządu. ogarnac elektryke i gitara. Możesz sie ciszyc 150KM silnikiem i pewnie znacznie mlodszym. za silnik z wiązką dasz pewnie koło 2000zl, a moze by tak dolozyc i RS Widze że najlepiej mnie zrozumiałeś Co do łapy silnika to w bloku są takie same mocowania pod taką samą dolną poduszkę co w F7P. A co do RS... to trzeba by jeszcze sporo dołożyć, a za to chcę zrobić blacharkę i parę spraw mechanicznych Wolę mieć autko 25KM słabsze ale wypieszczone Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
CyccX |
Dodany dnia 13-11-2009 22:08 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
tak przy okazji, jakbys kupował juz F7R, to radził bym ci nie oszczedzać na silniku, i kupić mozliwe z jaknajpewniejszego źródła zebyś się nie musiał bawić w jego remont. Bo remont to tez koszt i to wcale nie niski..
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
Zaba |
Dodany dnia 13-11-2009 23:15 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
eee, mamm pytanie o ten RS - o co biega bo kumpel jak miał polówkę G40 to mówił że RS to Richtig Szport
Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
RafalS16 |
Dodany dnia 14-11-2009 09:08 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
A tutaj RS oznacza Renault Sport czyli 2.0 172KM (F4R) Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
Zaba |
Dodany dnia 14-11-2009 09:42 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
no, i nie można było od razu F4R napisać tak to człowiek myśli i się męczy (a po drugiej zmianie byłem )
http://moto.alleg...zesci.html Edytowane przez Zaba dnia 14-11-2009 09:48 Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
k_ma86 |
Dodany dnia 16-11-2009 10:29 |
Postów: 737 Data rejestracji: 26.05.2009 20:06 Skąd: wielkopolskie Swarzędz |
Zaba napisał/a: eee, mamm pytanie o ten RS - o co biega bo kumpel jak miał polówkę G40 to mówił że RS to Richtig Szport bardziej mi to pasuje do Reiten Schnella klemens -->sprzedam glowice F3N L742 kompletną po remoncie z osprzętem itp.. igła!
ożywianie frankensteina R19 --> brak czasu aby cokolwiek pchnąć w przód Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |