19 Kwietnia 2024 06:53:51
Zdjęcia użytkowników
lukinarty anbonn
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
Pogadanka na temat instalacji gazowych 
Lee76
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 09:32
Awatar


Postów: 75

Data rejestracji: 16.10.2009 08:53
Skąd: -

Cena zależna od regionu, u nas sekwencja od 2.8tys. do góry , i nie jaka instalacji tylko jaki monter, najlepszy założy Ci najgorszą którą będzie lepiej pracowała od najlepszej instalacji złożonej przez praktykanta , musisz zebrac opinie ze swojego rejonu , taka jest moja sugestia

było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v

Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 16-12-2009 09:32
Awatar
Zero
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 11:28
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Lee raczej F3P multi jest półsekwencją jak się nie myle i do kolegi który tam pisał dział 1-4 2-3 a generalnie zakładanie sekwencji nawet działającej razem ma sens
PS: Lee tak z ciekawości ty jesteś tym monterem czy tym praktykantem?

PS2: dlaczego uważam że wtrysk gazu będzie lepszy:
- brak jakiś powalonych zwężek w dolocie
- dawka gazu lepiej dobierana
- możliwość korekcji co pozwala uzyskać lepsze przyspieszenie na gazie jak na PB
- brak jakich kolwiek śrubek którymi sobie ludzie lubią pokręcić

a minus taki że trzeba pare stówek więcej dać i tyle

Edytowane przez Zero dnia 16-12-2009 11:34
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Lee76
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 12:59
Awatar


Postów: 75

Data rejestracji: 16.10.2009 08:53
Skąd: -

Zero napisał/a:
Lee raczej F3P multi jest półsekwencją jak się nie myle i do kolegi który tam pisał dział 1-4 2-3 a generalnie zakładanie sekwencji nawet działającej razem ma sens
PS: Lee tak z ciekawości ty jesteś tym monterem czy tym praktykantem?

PS2: dlaczego uważam że wtrysk gazu będzie lepszy:
- brak jakiś powalonych zwężek w dolocie
- dawka gazu lepiej dobierana
- możliwość korekcji co pozwala uzyskać lepsze przyspieszenie na gazie jak na PB
- brak jakich kolwiek śrubek którymi sobie ludzie lubią pokręcić

a minus taki że trzeba pare stówek więcej dać i tyle


F3P nie jest półsekwencją - wieczorem podrzucę schemat , w twoim jeżeli to ten model 90km jest połówka

Ja nie twierdzę że sekwencja nie jest lepsza od 2-gen., wręcz przeciwnie , ale powiedz mi jeżeli wiesz jak poradzisz sobie z regulacją na biegu jałowym gdy wtryskiwacze benzynowe ustalają czasy poniżej 1,7 ; owszem znam takie wtryskiwacze które w praktyce się sprawdzają ale daleko im do dobrych ( MATRIX) - te małe srebrne HD jakoś jeszcze działały ale po 20tkm i tak padały ...a reszta ? tylko z teorii wg.danych producenta powinna sobie poradzić ale tak nie jest i wówczas występuje problem o którym wcześniej wspominałem

Ale Twoje argumenty w stylu zwężki na dolocie, korekta paliwowa, śrubki nie przemawiają do mnie ; jeżeli montujesz ? ( teraz moje pytanie Wink ) to dobrze wiesz po co, a raczej dlaczego są robione zwężki na dolocie - ja nigdy tego nie robiłem i nie mam potrzeby. A lepsze przyśpieszenie jest możliwe również na śrubce do tego nie jest potrzebna sekwencja
Korekta - nie ma problemu przy 2-gen , tak samo jakie śrubki , no chyba że mowa Stag-l lub Lecho Lambda ale to jak dobrze wiemy nie powinno się łapać do 2-gen, zostało stworzone na rynek dla zaspokojenia wymogów prawnych - diagnosta widzi krokówkę i kontroler i jest dobrze Wink

Abstrahując, rzeczą jasną i oczywistą jest że sekwencyjny wtrysk gazu jest lepszy od podciśnieniowego, ale nie wszystko do wszystkiego się nadaję, udzielałem tylko wypowiedzi dla autora wątku co moim zdaniem będzie odpowiednie ... poza tym to zrobiło się offtopicowo

Pozdrawiam

było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v

Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
 
Zywiec
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 13:23
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

nie panowie dyskusja jest bardzo ciekawa Smile wlasnie co do instalacji gazowych to trzeba poruszac takie tematy i debatowac bo jak wiemy gazownicy u nas w kraju to magicy ktorzy odradzaja sekwencje i mowia "moge zalozyc ale poco" a potem sie okazuje ze obudowy filtra gazu wybuchaja itp... " wtedy przyjezdzamy mowimy ze cos nie tak ze samochod nie ma mocy i ze wybuchy sa na co gazownik odpowiada " tak jest z gazem panie, a co do wychow to trzeba zalozyc 10 antywybuchow...". chce albo wrzucic f3p multi do r19 albo zmienic samochod na xsare z 97 ale z tego co mi wiadomo tam sa same wielopunkty z bezposrednim wtyrskiem . i jesli mam zakladac instalacje gazowa to chce dokladnie przebadac kazda mozliwoc, zeby potem nie pluc sobie w brode. szukam instalacji opytmalnej. nie chce zakladac taniej instalacji zeby potem plakac ze ciagle cos nie tak, albo kosmicznie drogiej ktora poprostu bd a i mozna bylo inna zalozyc ktora by zdawala egzamin.


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
misha
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 14:47
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Lee76 napisał/a:


F3P nie jest półsekwencją - wieczorem podrzucę schemat , w twoim jeżeli to ten model 90km jest połówka

Zaraz zaraz mówimy o F3P multi 107-110 KM... a nie o f3n multi...

Lee76 napisał/a:
Ja nie twierdzę że sekwencja nie jest lepsza od 2-gen., wręcz przeciwnie , ale powiedz mi jeżeli wiesz jak poradzisz sobie z regulacją na biegu jałowym gdy wtryskiwacze benzynowe ustalają czasy poniżej 1,7 ; owszem znam takie wtryskiwacze które w praktyce się sprawdzają ale daleko im do dobrych ( MATRIX) - te małe srebrne HD jakoś jeszcze działały ale po 20tkm i tak padały ...a reszta ? tylko z teorii wg.danych producenta powinna sobie poradzić ale tak nie jest i wówczas występuje problem o którym wcześniej wspominałem

wolne nie ma sprawy, da się - gorzej z górą bo trudno ustawić optymalną mapę żeby mało palił i dobrze jeździł fakt jest taki, że trzeba to dobrze zestroić...
Lee76 napisał/a:
Ale Twoje argumenty w stylu zwężki na dolocie, korekta paliwowa, śrubki nie przemawiają do mnie ; jeżeli montujesz ? ( teraz moje pytanie Wink ) to dobrze wiesz po co, a raczej dlaczego są robione zwężki na dolocie - ja nigdy tego nie robiłem i nie mam potrzeby. A lepsze przyśpieszenie jest możliwe również na śrubce do tego nie jest potrzebna sekwencja

Wiesz ja już trochę instalacji widziałem i to chyba najczęściej stosowany sposób zwiekszania podciśnienia na mikserze...
Zwężka powoduje przyspieszenie przepływu powietrza przez mieszalnik gazowy i zmniejsza ryzyko cofania się gazu... Pewnie też wiesz, że z automatu masz wtedy gorsze osiagi na PB no chyba że masz blosa lub jakieś cudo strumieniowe... Wiadomo mozna załpozyć wiekszy mikser ale wtedy zwiekszasz troche ilość gazu i jak nie dopilnujesz regulacji to łatwiej o bum...

Lee76 napisał/a:
Abstrahując, rzeczą jasną i oczywistą jest że sekwencyjny wtrysk gazu jest lepszy od podciśnieniowego, ale nie wszystko do wszystkiego się nadaję, udzielałem tylko wypowiedzi dla autora wątku co moim zdaniem będzie odpowiednie ... poza tym to zrobiło się offtopicowo


Wiesz, pisząc o instalacji że wystarczy 2 gen nie miałem zamiaru napisać że jest lepsza tylko, że wystarczy... A wiadomo, że gdyby sekwencja nie była lepsza to nadal używałoby się II gen. Wiesz, ze sekwencja daje ci wiekszą mozliwosc sterowania mieszanką. praktycznie nie ma możliwosci strzału (wiadomo, ze wszystko sie może zdarzyć ale szanse są mniejsze) no możliwośc ustawienia instalacji tak żeby nie było spalania stukowego jest znacznie łatwiejsza...
Wiec jeżeli jest kasa to najlepiej sekwencja.
Ja osobiście polecam Staga 300 na magicjetach i parownikiem z odpowiednim zapasem mocy... u mnie działa całkiem ok...
Nie jest to górna półka ale raczej w konfiguracji z tymi wtryskami sie sprawdza...
Przy zakładaniu gazu musisz zwrócic uwagę na montaż dysz - muszą być jak najbliżej wtrysku paliwa. przy wierceniu wchodzą w grę 2 opcje albo demontaż kolektora albo listwy wtryskowej... To jest dość ważne...
Pozdr
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
Lee76
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 17:05
Awatar


Postów: 75

Data rejestracji: 16.10.2009 08:53
Skąd: -


było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v

Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
 
Zero
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 17:10
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Lee samą zwężką w dolocie jest mikser
misha przy wierceniu ssącego chyba normalne że należy go wykręcić aby opiłki do niego nie powpadały
PS: Lee nie zależnie czy jest to wtrysk pół sekwencyjny czy full group i tak jeżeli mam zamiar jeździć autem jeszcze troche to wolał bym wtrysk gazu założyć

Edytowane przez Zero dnia 16-12-2009 17:12
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Lee76
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 17:19
Awatar


Postów: 75

Data rejestracji: 16.10.2009 08:53
Skąd: -

jak znajdę gdzieś fotos oryginalnego miksera LandiRenzo dobieranego na hamowni przez producenta do multi1.8 to podrzucę , tam praktycznie nie ma zwężki ale jest ciut inaczej ułożona gładź-stożek - bynajmniej wiadomo o co chodzi - dlatego cena jego jest zawrotna
Podobny mikser miałem tylko już z BRC do Calibry,Astry GSI , również praktycznie bez zwężki cena prawie 250zł

A tak to faktycznie - zwężką jest sam mikser chociażby z samej zasady działania instalacji itd

Sorki miałem na myśli te wynalazki zakładane na wylot z filtra powietrza gdy pisałeś o zwężce Wink raz widziałem gościa co mu przykręcili na wylot doniczkę plastikową ; ale różne wygibasy się widywało

Tak apropo , skoro masz Diego , poza softem zmienili coś ? mam na myśli elektronikę ? bo niestety te poprzednie wersje były wadliwe i dlatego na nich zaprzestałem

było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v

Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
 
Zero
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 17:21
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Lee od wersji 3.0 wprowadzili lepsze korekty i kilka nowych zabawek typu obsługe podgrzewacza listwy wtryskowej, korekte na Cut Off itp
Wersja 1.5 miała wadliwy soft robiła odcięcie wtrysków przy 4500 obr/min

Edytowane przez Zero dnia 16-12-2009 17:22
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Lee76
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-12-2009 17:29
Awatar


Postów: 75

Data rejestracji: 16.10.2009 08:53
Skąd: -

Zero napisał/a:
Lee od wersji 3.0 wprowadzili lepsze korekty i kilka nowych zabawek typu obsługe podgrzewacza listwy wtryskowej, korekte na Cut Off itp
Wersja 1.5 miała wadliwy soft robiła odcięcie wtrysków przy 4500 obr/min


No chyba 1.5 choć juz nie pamiętam dokładnie, musiałbym zerknąć na stacjonarnym kompie, nie mniej jednak dosyłali wtedy jakieś poprawki-upgrade , ale najgorsze było że sterowniki się sypały i to nagminnie , wypuścili jakąś wadliwą wersje do której sam GURU się przyznał i miała być poprawka - toteż pytam bo już później nie brałem - bynajmniej czego Ci nie życzę gdybyś miał jakieś problemy ze sterowaniem wtryskiwaczy pisz śmiało , mam części wiem co się psuję , wówczas mnie sytuacja do tego zmusiła, nie mogłem klientów odsyłać na urlopy 2-tygodniowe

\przepraszam za off....

było: Renault 19 F3N/740 + LPG
było: Renault Laguna CONCORDE kombi 3.0 V6 24v

Moje auto: Renault Laguna Concorde 3.0 190KM AUT. LPG, benzyna+LPG, 250km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: