16 Maja 2024 16:02:50
Zdjęcia użytkowników
morfi609 xnecrox5
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
TURBINKA 
grzbiet2010
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 14:40
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 31.12.2009 16:42
Skąd: -

witam szanownych kolegów .mam takie pytanko ,moje autko to renia19 1.9D 64KM 1994r dostałem od kolegi w spadku turbinkę do dolotu . i moje pytanie brzmi tak czy mogę jom zamontować w orginalnej obudowie filtra z filtrem fabrycznym .znawców tematu proszę o poradę czy jej to w czymś pomoże cz może zaszkodzi .dodam tylko że turbinka jest napędzana samoczynnie przez sasysanie silnika w powiecze .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-01-2010 14:40
Awatar
9kaczor6
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 14:43
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

@grzbiet2010: montuj gdzie chcesz i tak nic nie da

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 14:47
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

hmhmhmhmh nie sądzę żeby pomogła.

a niby skąd energia?
Odwieczna zasada przemiany energii musi być zachowana...

Ta turbinka żeby miała sprężać cokolwiek to musi się kręcić niezależnie od powietrza - to ona steruje powietrzema a nie powietrze nią. Sam sobie dalej odpowiedz.

To tak jakbyś chciał zrobić perpetuum mobile sobie w domu.
Wiatrak który Cię chłodzi w lato napędzany przez pęd powietrza który generuje Pfft

Jedyne co może Ci zaoferować ta turbinka to większy opór w dolocie.

A kolega czemu oddaje? Smile widocznie coś jest nie halo Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zywiec
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 15:31
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

co do turbo to ostatnio to zwrocilo moja uwage Smile

http://skoda.auto.../turbo.pdf

michor poczytaj bo z twoimi zdolnoscami to moze akurat uturbisz 1.7 ;p lekkim dmuchnieciem ;p tylko ciekawmi mnie czy ta felicia chociaz takie dmuchniecie znosi jakos


Treść dodana dnia 04-01-2010 15:35:

a co to tego co dostales ;p to nie wiem bo cholere ludzie kupuja takie pierdoly ;p


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 15:38
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Żywiec ciii bo mnie nie turbo a kompresor korci xD

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zywiec
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 15:47
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

a kiedy rusza jakis temat z tym? ;D a po tych twoich modach jest lepiej? ;D


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
emZi
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 15:57
Awatar


Postów: 1307

Data rejestracji: 08.01.2007 18:48
Skąd: lubelskie
Lublin

Ja podejrzewam, że ta turbinka przy zasysaniu powietrza i wprawieniu w ruch "śmigiełka" Grin będzie coś świszczała i wydawała niby turbo dźwiękWink
Ktoś już kiedyś ten temat poruszałSmile
Ale ciekawe jak to brzmiWink

Edytowane przez emZi dnia 04-01-2010 15:58
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
 
zieluch111
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 16:21
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

grzbiet2010 napisał/a:
witam szanownych kolegów .mam takie pytanko ,moje autko to renia19 1.9D 64KM 1994r dostałem od kolegi w spadku turbinkę do dolotu . i moje pytanie brzmi tak czy mogę jom zamontować w orginalnej obudowie filtra z filtrem fabrycznym .znawców tematu proszę o poradę czy jej to w czymś pomoże cz może zaszkodzi .dodam tylko że turbinka jest napędzana samoczynnie przez sasysanie silnika w powiecze .

prędzej by pomogły dwa wiatraczki z kompa Pfft podpięte pod aku Pfft i wsadzone w dolot

było Cry --> r19 1.7 73 km sedan
jest --> Alfa Romeo 1.6 16V

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
michor
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 17:32
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Zywiec napisał/a:
a kiedy rusza jakis temat z tym? ;D a po tych twoich modach jest lepiej? ;D


Jest jest. Hipis moze potwierdzic bo jezdzil.

Na nowym walku, lekko zwawszy ogolnie, duuuuuuuuuuuzo lepszy od 4K rpm wzwyż Smile

Jak sie uda to moze na hamulec pojade. Ale to musze obadac czy jeszcze istnieje takie jedno tanie zródło Smile

W najblizszym czasie bede walek opoznialSmile

Temat kompresora jest w fazie projektowania i przemyslen co i jak, ale w toku.

Wole kompresor z kilku powodow - brak turbolaga to raz, latwiejszy w instalacji to dwa, a gwizd bezcenny Smile lepszy niz od turbo Smile

chcialbym strzelic w 100-120 KM z f3n'a w pierwszej fazie... bardzo optymistycznieSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zywiec
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 17:45
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

to bysmy mieli tuning i wersje gt michora ;D


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 17:47
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

nono.

A nie kolejny tjunik pt. swap.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zywiec
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 17:49
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

no to michor ;D jak juz u siebie zrobisz wszystko tak jak ma byc to ja sie pisze jako 1 z 3 darmowych wersji michora ;p oczywiscie mowie o robociznie ;p a ze taks ie zapytam troche nie ladnie ;D ile cie kosztowlo dotychczas to wszystko? i rozumiem ze o PB juz zapomniales? ;D


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
9kaczor6
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 17:53
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

mnie interesuje ile taki kompresor kosztuje? Właśnie sobie czytam o różnicach między turbo a kompresorem...


Treść dodana dnia 04-01-2010 18:03:

no ciekawa sprawa ten kompresor i rzeczywiście łatwiejsza z montażu....
Do tego jest jakiś intercooler potrzebny?

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
michor
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 20:58
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

interkuler jak najbardziej by się przydał.

Żywiec, wcale nie dużo wiesz? Smile

Ideą mojej pracy jest żeby zrobić coś z głową ale budżetowo Smile tzn wysoki stosunek wydanych pieniędzy do uzyskanych koni Smile

wartosć samochodu na wszystkich modyfikacjach to na 100% przekroczyłem Grin


Treść dodana dnia 04-01-2010 21:48:

clio II 1.0 16v z 75 zrobili 125 KM Smile na 0,4 bara więc bardzo bardzo bezpiecznie w zasadzie Smile

W zasadzie kompresor + wydech Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zywiec
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 22:29
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

o boze czyli ile cie to kosztowalo ;p czyli rozumiem michor ze uzyskanie z 1,7 120 koni to bezpieczny wyczyn? ;D czy wydmucha wszystko? ;D


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
michor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2010 23:40
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Pozyjemy zobaczymySmile
volvo się udało na soft turbo bez problemu 120 zrobić z f3n'a.

Moim zdaniem F3N ma bebechy na 120 km a nawet 140km. w końcu multi miało 95, były też volvo 109km -748 no to 120 na kompresorze powinien łyknąć bez wahania.

Wiadomo ze pewnie mały remont by był przy okazji - pierscienie (najlepiej z jakiegoś diesela) + grubsza uszczelka zeby go minimalnie odpręzyć.

Kwestia zasilania (odpowiedni mikser/blos/cokolwiek) z kompensacja i łapy pod kompresor i hajda Smile


Treść dodana dnia 04-01-2010 23:52:

na 0.5 bara bez interkulera szacowane 115 na kołach Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zero
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 11:47
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

No michor ja ci życze tych 120 KM tylko takie pytanie kto ci potem będzie stroił kompa pod kompresor?

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
CyccX
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 11:51
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

ECUMaster czy tam podobne Wink)

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Zero
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 11:53
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Michor jeszcze tylko pytanie czy ten silnik wytrzyma 0,5 bara wiem że napewno F7P wytrzyma w serii ale powyżej już wątpliwe i dlatego mam obawe czy F3N mono wytrzyma 0,5 bara

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Morcin
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 13:47
Awatar


Postów: 700

Data rejestracji: 29.05.2006 20:24
Skąd: śląskie
Katowice

michor napisał/a:
Pozyjemy zobaczymySmile
volvo się udało na soft turbo bez problemu 120 zrobić z f3n'a.

Moim zdaniem F3N ma bebechy na 120 km a nawet 140km. w końcu multi miało 95, były też volvo 109km -748 no to 120 na kompresorze powinien łyknąć bez wahania (...)


Michor...
B18FT (1.7 turbo z volvo) a F3N to 2 różne silniki...

Te same to one mają bloki... no i mocowania pasują przy swapieSmile

Nie wierzyłbym w to że seryjny F3N na dłuższą mete wytrzyma 120-140KM... Silnik z volvo jest cześciowo zakuty, masz sodowane zawory, dodatkowa chłodnice oleju, pompkę chłodząca turbo po zgaszeniu silnika... Generalnie dopiero ten silnik ma seryjne bebechy na 170-200KM bo tyle z niego ludzie wyciągaja. Poczytaj troche o tym silniku... TO NIE JEST F3N Z DOCZEPIONA TURBINKAWink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r, B18FT (1721/120KM), hatchback 3d, benzyna, 187000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: