16 Maja 2024 10:50:45
Zdjęcia użytkowników
RenaultAras sonic
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Nietypowy dolot 
grzbiet2010
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 16:34
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 31.12.2009 16:42
Skąd: -

witam kolegów wiele czytałem o układzie dolotowym , i wiem że musi być odpowiednia długość rury ,wiem żeby była odizolowana od od ciepła i wiem ze dobrze by było żeby ten cały układ dolotowy nie miał wibracji ,ponieważ odklejajom śię drobne syfki z rury i filtra poczym wpadujom do silnika .więc zachowałem wszystkie te kryterja i założyłem filtr stożkowy w orginalnej obudowie filtra powiecza i szczelnie jom dokrę zrobiłem jakieś 500km i zauważyłem delikatny przyrost mocy troszkę lepiej śię zbiera na starćie i również lepiej wchodzi w obroty przy każdej zmianie biegów na wyższe .ogólnie jak narażie jestem zadowolony z tego dolotu .apropo jezdze reniom19 1,9D 64KM 1994r .POZDRO.dodaje zdjęcie .
grzbiet2010 dodał/a następującą grafikę:
20100105818.jpg

Edytowane przez Szabelka dnia 11-01-2010 21:53
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 05-01-2010 16:34
Awatar
Zywiec
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 16:39
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

nie wiem co o tym myslec ;p moze wystarczylo poprostu wymienic stary filtr na nowy ;p


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
kszyma
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 17:56
Awatar


Postów: 2836

Data rejestracji: 24.04.2008 16:44
Skąd: lubelskie
Lublin

Nie wiem jakOM gwarOM piszesz, ale obstawiam że taki stożkowy filt powieCZA jak jest dolot nie obliczony to raczej daje tylko efekt placebo, może nawet bardziej zamulać, a filtr stożkowy w obudowie seryjnego filtra to coś nowego.. Grin

P.S. Najważniejsze że żadne syfy nie "wpadujom" do silnika. Smile


PRAWDZIWA JAZDA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE W DIESLU KOŃCZĄ SIĘ OBROTY

Moje auto: Renault Laguna II ph I 3.0 v6 24v (2946/207KM) Initiale Paris, benzyna+LPG, 231000km
 
Zywiec
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 17:58
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

juz lepiej bylo chyba wklad sportowy wsadzic ;p


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
adzik840
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 18:15
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

Pojezdzij bez filtra i tez bedzie przyrost mocy,pewnie stary byl zapchany,ale jaka estetyka

renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
zieluch111
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 20:00
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

cóż napisać hmmm.... Pfft gratuluje oryginalnego pomysłu Smile

było Cry --> r19 1.7 73 km sedan
jest --> Alfa Romeo 1.6 16V

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
grzbiet2010
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 20:35
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 31.12.2009 16:42
Skąd: -

witam moja odpowiedz na nietypowy tuning wcześniej miałem założone w mojej dziewiętnastce 1,9D 64KM 1994r ten sam filtr stożkowy tylko już z rurom dolotu plus turbinka w środku i stwierdzam że wtedy silnik mi przymulał na wysokich obrotach a od chwili jak zamontowałem stożek w fabrycznej obudowie i bez turbinki to jest ok i dla niektórych nie piszę żadną gwarom .
grzbiet2010 dodał/a następującą grafikę:
20091123739.jpg

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
9kaczor6
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 20:41
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

nie mam zdania, ale chyba bym tego nie założył Pfft No ale gratki za pomysł cokolwiek to dało....

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
9kaczor6
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 20:42
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

Stożek przenosi max moment w górę dlatego możesz widzieć poprawę, no ale są też minusy oczywiście....

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
kujonpolski8
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 21:43
Awatar


Postów: 232

Data rejestracji: 05.10.2008 18:34
Skąd: wielkopolskie
Kalisz

kiedyś czytałem że stożek daje minimalna poprawę ale tylko wtedy jak jest czysty ... Ja jest brudny to potrafi tylko zamulać ... bardziej niż seryjny Wink

Prawie ful opcja Pfft doładowana podtlenkiem propan-butanu Grin czego chcieć więcej Grin
http://www.renaul...er_id=6467

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 195000km
 
Zywiec
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 22:15
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

maxymalny moment w gore uznalbym bardziej jako minus ;p bo od wyzszych obrotow samochod jedzie tak jak fabrycznie jedzie przy nizszych Smile zalezy co kto lubi ;p wg mnie takie mody nic nie daja oprocz ewentualnej estetyki i dzwieku Smile zalezy co kto lubi Smile


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
Zero
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 22:34
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

O lol po pierwsze to to jest G a nie filtr bo nie nazwał bym tego dobrym filtrem, zgaduje że najtańszy z allegro. Po drugie kolego to czy nasączyłeś filtr? Po trzecie uważam że oba rozwiązania są do D a to że uważasz że jest lepiej to efekt zapchanego starego filtra albo placebo i tyle. Zachęcam do przeczytania ludzi znających się w temacie to sam zrozumiesz że ten stożek ci nic nie daje

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Zywiec
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2010 23:03
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

a wrecz zabiera bym powiedzial ;p


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
Petia
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2010 20:42
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 23.03.2005 08:36
Skąd: -

Pomysł z filtrem stożkowym w oryginalnej puszce to nic nowego, jeśli jest dobry to powinien być taki sam efekt jak spotrowa wkładka, jeśli zdjęcie jakie tu umieściłeś przedstawia zamontowany stożek to zamontowałeś go nieprawidłowo ( odwrotnie ) to na 100% nie daje plusów ( poczytaj! na ten temat ) dobrze zamontowany filtr w turbo dieslu może dać efekt 3km ale na pewno nie ten który masz u siebie.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 180000km
 
michor
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-01-2010 10:21
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ja powiem tak:

Zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż jakiekolwiek inne - praktycznie jedyne sensowne dla stożka.

Stożek nie przenosi momentu w górny rejestr obrotów. To skopana reszta dolotu przy okazji stożka - tak jak ta rura czerwona na poprzednim zdjęciu - przenosi moment w górę Smile

Ja powiem ze abstrahując od jakości samego filtra, rozwiązanie bardzo rozsądne, i takie.... takie... "bezpieczne" - tzn raczej moze być szansa że prawdopodobnie będzie może trochę lepiej ale za to nie powinno być gorzej Smile

Planuje takie coś zrobić u hipisa w clio. I wtedy będzie wiadomo co i jak (obecnie ma pałerure i stożek po poprzednim właścicielu).

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
grzbiet2010
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2010 17:39
Awatar


Postów: 14

Data rejestracji: 31.12.2009 16:42
Skąd: -

witam ponownie szanownych kolegów po założeniu filtra stożkowego w fabrycznej obudowie w renault19 1.9D myślałem nad turbinkom ale większość z was mi to odradzała dlatego że bardziej szkodzi niż pomaga bo niema swojego napędu i blokuje dostęp powietrza więc zamontowałem wiatraczek od kompa 4500 obr na łożysku zrobiłem to tak ze włączam i wyłączam go w środku i naprawdę odczułem wzrost mocy lepsze przyśpieszenie i lepiej się zbiera przy zmianie biegów i mówcie co chcecie ale ja jestem z tego zadowolony .
grzbiet2010 dodał/a następującą grafikę:
20100111834.jpg

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
Zywiec
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2010 17:42
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

ciekawe jakie ma doladowanie ;p


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
kszyma
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2010 17:43
Awatar


Postów: 2836

Data rejestracji: 24.04.2008 16:44
Skąd: lubelskie
Lublin

Zywiec napisał/a:
ciekawe jakie ma doladowanie ;p


2,4 GHz Grin


PRAWDZIWA JAZDA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE W DIESLU KOŃCZĄ SIĘ OBROTY

Moje auto: Renault Laguna II ph I 3.0 v6 24v (2946/207KM) Initiale Paris, benzyna+LPG, 231000km
 
djbobson
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2010 18:00
Awatar


Postów: 530

Data rejestracji: 30.05.2009 12:02
Skąd: małopolskie
Gorlice

hahahahaha rozśmieszyło mnie, ale zobaczmy co z tego wyniknie... może zaczną tak seryjnie takie "turbinki" nontować w nowych ReniachWinkRotfl

Moja była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, 1.8s F3P (1794/90KM), hatchback 5d, 181000km[*]
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 255000km

AUTO NA GASSRotfl

Moje auto: VW Passat 1.9 TDI 2007r. sedan 5d., diesel, 157397km
 
michor
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2010 18:02
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Shock lol Rotfl !

Człowieku!! Ty wiesz ile ten wiatraczek musiałby powietrza przegonić?

Policzyć Ci?

na wolnych obrotach (1000rpm) ~1,9lx500 na minutę!
Czyli 950l na minutę. /60 to jest Panie kochany 16l (!) Shock powietrza na sekundę!!

Rwa dobre wiatraki przemysłowe nie mają takiego przerobu Grin

Normalnie lol....

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: