Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 23-01-2010 10:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Opis dotyczy silników 1,8s 65-66kW (88-90KM) oraz 1,8i 79-81kW (107-111KM)
Do pełni szczęścia potrzebujemy: * Chłodnice wody + chłodnice klimatyzacji + wentylator z diesla + rezystor (typowy zestaw przy klimie) - UWAGA! Chłodnica wody nie może być od dT ani 16V z klimą! Chłodnica klimatyzacji, wentylator i rezystor jest taki sam, są jednego typu. * Kompresor (najlepiej na czynnik R134a). Rozróżniamy to za pomocą koloru naklejki. Jak jest srebrna to R12 (stary czynnik), jak zielona to R134a (nowy czynnik). Ponadto nie pasuje kompresor od dT ani energy - przy energy inne koło a przy obu inaczej wyprowadzone przyłącza z kompresora i mocowania! Musi być koniecznie taki jak na zdjęciu z przyłączami do góry. Nie wiem jak z kompresorem od 16V. Koniecznie pamiętać o śrubie która mocuje dwa przyłącza chłodziwa, jest tam śruba o skoku gwintu 0,9-1mm, i chyba fi8. Niepasujący kompresor z dT! * Najistotniejsze trzy łapy osprzętu * Dłuższy pasek osprzętu, w sklepie nie całe 50PLN. * Przewody/rurki (kompresor-chłodnica, kompresor-lodówka, osuszacz-chłodnica + koniecznie czujnik ciśnienia, osuszacz-lodówka), oczywiście warto kupić nowe uszczelki. Groszowe sprawy. * Osuszacz + mocowanie Lodówka czyli skraplacz (to czarne prostokątne) + tranzystory z płytką wkładane od strony grodzi w obudowę, czujnik temperatury umieszczony od strony akumulatora który wkładany jest w skraplacz Wentylator + silniczek do klapki obiegu powietrza Wiązka podszybia, wpinamy w kostkę którą normalnie wchodzi w wentylator nawiewu, później jest taka czarna puszeczka z dwoma przekaźnikami, od niej lecą kable do wentylatora nadmuchu klimatyzacji, płytki z tranzystorami i silniczka obiegu. Przewód wysokiego ciśnienia płynu wspomagania (inny kąt i długość zagięcia elementu wkręcanego w pompę). Na zdjęciu pierwszy od lewej to "standardowy", drugi to przypominający ten od klimy. Węże chłodnicy (najlepiej górny i OBOWIĄZKOWO dolny) Uchwyt zbiorniczka płynu wspomagania, z 1,4 niby to samo ale nie chce spasować do końca. Ścianka grodziowa do przykręcenia po wycięciu blachy Alternator 90A sie przyda, koniecznie z całym naciągiem i drugą blachą mocującą do kompresora! Śruby i śrubeczki. Wszystko sie przyda. Wszystko jest fajnie jak mamy konkretnego dawce gdzie można wyszarpnąć np całą wiązkę silnika bo np dawca ma ten sam silnik i wtrysk co nasze auto. Przepinamy tylko wiązkę tiruriru i po kłopocie. Gorzej jeśli tak nie jest (np w moim przypadku). Zacząć należy od tego, aby sprawdzić czy potrzebujemy wiązkę/deskę z lepszej wersji czy nasza wystarczy. Można to sprawdzić na dwa sposoby. Odkręcamy panel nawiewu i badamy czy kostka elektryczna podpinana pod panel ma wszystkie przewody czy ma wolne piny. Jak ma wolne piny - niestety nie ma instalacji do klimy. Jak ma pełną kostkę to mamy jeden problem z głowy Drugi sposób to zaglądnięcie do kostki wentylatora nawiewu. I ta sama sytuacja. Instalacja zwykła ma 5 przewodów w kostce wentylatora dmuchawy, jak jest przygotowana pod klimę to ma prawie wszystkie. W zależności od wyniku poszukiwań przewodów albo szukamy wiązki z deski "lepszej wersji" albo cieszymy się że to nas nie dotyczy Zaczynamy od elektryki. Wstawienie samych schematów - powiedzmy sobie szczerze - wielu albo większości nic nie powie. Ponadto w schematach są różnice z tym co posiadam (głównie chodzi o kolory). Wiec takie proste do odwzorowania to to nie jest. Dlatego postaram się stworzyć jakiś mały opis co z czym gdzie i do czego, żeby jakoś to działało. Niewątpliwie opis połączeń pomoże także przy diagnozach usterek i braku działania pewnych elementów. Ogólnie rzecz biorąc przydadzą się: * Dwie kostki wentylatora chłodnicy (pierwszy bieg oraz chłodzenie silnika): * Trzy gniazda/podstawki do przekaźników (sklep elektroniczny albo szrot) * Jakieś konektorki, oczka do masy i alternatora takie tam. Przede wszystkim przedział silnika. W czarnej skrzynce są trzy przekaźniki i jeden duży bezpiecznik od klimatyzacji. Elementy które będą podłączane to kompresor, wentylator na chłodnicy (dwie prędkości), czujnik ciśnienia oraz podłączenie się do komputera silnika. Zaczynami od zasilania. Fabryka mówi o zasilaniu pożyczonym prosto z alternatora (czyli czyste ładowanie). Ciągniemy przewód 2,5mm2-3mm2 od plusa alternatora (najlepiej kupić sobie odpowiednie oczko i zakręcić razem z oryginalnym przewodem) do czarnej skrzynki i montujemy tam gniazdo z bezpiecznikiem 40A. W oryginalne wygląda to tak: Bezpiecznik zabezpiecza właściwie dwa obwody, tzn dwa przekaźniki które potrzebne są do poprawnej pracy wentylatora chłodnicy. Przekaźniki muszą być minimum z tzw diodą gasząca czyli musi być na nich coś takiego: Jeżeli nie mamy takich pod ręką to możemy zrobić - zwykły przekaźnik 12V 40A i dodać pomiędzy zaciski cewki diodę prostowniczą 1A (ważny kierunek polaryzacji) - pasek diody do plusa (1/85), drugi koniec do minusa (2/86). Posiadają one zaciski 30 85 86 87 i 87a. Z powodu możliwości błędu i sfajczenia tego i owego zalecam jednak zdobyć już takie. W R19 od 94 roku montowano przekaźniki brązowe - także posiadają diody gaszące. Posiadają one zwykle zaciski 1 2 3 4 i 5. Nie wiem tylko jaką mają wydolność prądową, tak czy owak 40A muszą mieć do montażu. W oryginale są to przekaźniki 50A, posiadające 4 styki (1 2 3 i 5). W opisie będę używał numeracji zarówno oryginalnej (1 2 3 4 5) jak i uniwersalnej (30 85 86 87 87a). Przekaźniki są trzy, będę je oznaczał jako P1 (przekaźnik pierwszego biegu wentylatora), P2 (przekaźnik pełnej mocy wentylatora) i P3 (przekaźnik kompresora). Mamy już plus z alternatora i bezpiecznik 40A w czarnej skrzynce. Z drugiego styku bezpiecznika ciągniemy przewód 2mm2 do P1 (styk 3/30) oraz do P2 (styk 5/87). Skupiamy się na P1. Zacisk 2/86 podpinamy przewodem 1mm2 do masy. Pin 5/87 puszczamy przewodem 2mm2 do kostki rezystora biegu wentylatora, czyli taka puszeczka na chłodnicy, powiedzmy że kostka ma dwa piny i wtedy podłączamy ten przewód pod jeden styk w kostce. Pin 1/85 puszczamy przewodem 1mm2 do P3 do zacisku 3/30. P3 na razie zostawiamy. P1 załatwiony. Teraz P2. Mamy już pin 5/87. Zacisk 3/30 podpinamy przewodem 2mm2 do kostki wentylatora chłodnicy, z tego samego przewodu ciągniemy taki sam 2mm2 do drugiego styku (bo pierwszy już zajęliśmy) kostki rezystora biegu wentylatora - czyli do drugiej takiej samej kostki. Drugi przewód z kostki wentylatora chłodnicy wpinamy do masy (przewód 2mm2). Chodzi oto aby przy włączeniu się klimatyzacji włączył się także wentylator na wolne obroty (tzw pierwszy bieg) a gdy silnik osiągnie temperaturę pracy i np staniemy w korku to żeby w odpowiednim momencie zadziałał czujnik w chłodnicy który włączy maksymalne obroty wentylatora. Pełne obroty może spowodować także wzrost ciśnienia w układzie klimatyzacji ale o tym później. Pin 1/85 podpinamy przewodem 1mm2 do bezpiecznika numer 8 w nogach pasażera. Prościej mówiąc wpinamy się do istniejącej już wcześniej kostki wentylatora chłodnicy (kolor przewodu - czerwony). Pin 2/86 podpinamy przewodem 1mm2 do kostki czujnika w chłodnicy - tą kostkę też już mamy więc ją wykorzystujemy. Drugi przewód czujnika łączymy do masy. Z tego samego pinu - 2/86 - lecimy przewodem 1mm2 do czujnika ciśnienia do pinu B2. Na schemacie to kolor biały - ja mam taki łososiowato-beżowy. Warto mieć ten czujnik z kostką bo od strony czujnika są różne kolory przewodów (cztery przewody a tylko dwa kolory - i tego nie ma na schemacie) a za kostką łączeniową są już cztery przewody i cztery kolory - także kostka potrzebna chociaż od strony czujnika do odgadnięcia oznaczeń. P1 i P2, rezystor dmuchawy, wentylator i czujnik w chłodnicy załatwione. Teraz P3. Do pinu 3/30 podpięliśmy już przewód z P2 z pinu 1/85. Z pinu 3/30 lecimy przewodem 1,5mm2 do kompresora. Posiada on tylko jeden przewód - do załączenia sprzęgła kompresora. Pin 2/86 podpinamy przewodem 0,5mm2-0,75mm2 do komputera silnika do pinu 22. Pin 1/85 oraz 5/87 łączymy ze sobą i puszczamy przewodem 1mm2 do pinu C1 czujnika ciśnienia. Na schemacie to przewód szary - u mnie także. P3 zrobione. Czujnik ciśnienia posiada jeszcze dwa piny - B1 - przewodem 1mm2 do masy (schemat - czarny, u mnie także) i pin A1 - zapłon. Oryginalnie pożyczony plus zapłon przewodem 1mm2 z kostki alternatora (tzw wzbudzenie) - na schemacie kolor żółty, u mnie fioletowy. P3 i czujnik ciśnienia zrobione. Właściwie wiązka silnika ogarnięta. Trzeba wyciąć kawałek ścianki grodziowej, stąd potrzebujemy kawałek oryginalnej przykręcanej aby zasłonić to co wytniemy. Wymiary jak nie zapomnę to kiedyś dodam. Generalnie mając tą grodź trzeba tylko zaznaczyć "punkt odniesienia". Można to odliczyć od strony kielicha albo od strony środka grodzi od mocowania silnika wycieraczek. Jak mamy dwa skrajne położenia to tylko przyłożyć blachę i odrysować. Od tyłu blacha ma taki gumolit, wyciszający a może po prostu dla uszczelnienia. To tak jak on jest trzeba wyciąć Dodam zdjęcia jeszcze to będzie widać o co chodzi. Generalnie nie bać się. Ja wyciąłem od środka jakiś centymetr za mało (celowo) to nie chciało wejść, więc każde milimetry się liczą Nie mowie o zabezpieczaniu krawędzi pilnikiem czy czymś - oczywista sprawa. Ja ciąłem kątówką wszystko, malutką tarczą. Da się z silnikiem na aucie, lepiej of koz jak go nie ma. Jak wytniemy grodź i wywiercimy otwory na śruby aby ją przykręcić - pozbywamy się wentylatora nawiewu (dwie śruby na klucz 10, lekko wyjdą) - nie przyda się nam już Teraz wypada wyciąć sławny otwór na obieg wewnętrzny. Ja bez zdjęcia deski nawet nie chciałem próbować, jednak nie oznacza to że się nie da Jeśli chcemy być dokładni to ściągamy deskę: Jak ściągnąć deskę rozdzielczą? Instrukcja Na gąbce wyciszającej jest już zaznaczone miejsce gdzie powinno sie znajdować owe wycięcie. Pamiętamy tylko że nie wycinamy całości jak jest gąbka tylko pewien jej fragment, no i jeszcze otwory na przykręcenie. Mniej więcej tak (szablon będzie rozrysowany i pomierzony): Wentylator masę bierze ze śruby która w oryginale jest po sąsiedzku z kielichem na dnie tej przegrody w której wentylator siedzi. U mnie jej nie było (wiadomo). Zarobiłem przewód 2mm2 w konektor oczkowy (cieńszego nie radze) i zakręciłem krótką śrubą do tego uchwytu wentylatora a koniec podłączyłem pod minusowy zacisk akumulatora. Przed samym skręceniem wentylatora do przegrody prowadzimy wiązkę klimy z grodzi, leci ona spodem, od wtyczki poprzedniego wentylatora, pod "lodówką" aż do wentylatora. Przyjmuje że wentylator siedzi w aucie i jest przykręcony. Ostrożnie wkręcać śruby! Blaszki są delikatne w tym plastiku. Później kontrolnie próbujemy włożyć lodówkę, sprawdzić czy się dobrze skręci, i mniej więcej zaznaczyć miejsce do wywiercenia otworu na odpływ skroplin. Jest tam taki kawałek płaskiej blachy, mniej więcej na jej środku trzeba zrobić dziurkę Potrzebujemy otwornice 30mm, najlepiej takie stożkowe wiertło, nie mam pojęcia jak to się nazywa Ale ma różne średnice. Tutaj widać mniej więcej jak ta rurka wygląda i gdzie ma się znaleźć. Zakładamy blaszki na wywiercone otwory do przykręcenia ścianki grodziowej, wkładamy lodówkę, skręcamy z wentylatorem i do mieszalnika od strony akumulatora. Wejdzie tylko w taki sposób. Składamy deskę Bierzemy się za osprzęt na pasku, demontujemy alternator i odkrecamy pompe wspomagania. Dlaczego trzeba zmienić przewód od wspomagania? Ano dlatego. Da sie wszystko złożyć ale współczuje wszystkim (i sobie też) którzy będą musieli wyjąć chłodnice. Już przez to przechodziłem i szybko zmieniłem zdanie z nieruszania przewodu do jego wymiany. Po odkręceniu kombinujemy z łapami. Górną z rolką można od razu przykręcić. Dolna do pompy i trzecia poprzez górną do bloku. Generalnie nie jest to trudne Kwestia dobrego spasowania bo cacy to wszystko nie będzie chciało pewnie wejść od razu Montujemy kompresor: Później alternator i cały naciąg. Dowalamy po drodze wszystkie śruby. Składamy i skręcamy. Naciągamy pasek. Wejdzie tylko w jednej konfiguracji, mimo że wydaje się że pasuje w dwóch Podpinamy alternator. Przykręcamy przewody klimatyzacji, do kompresora, chłodnicy i "lodówki". Umiejscawiamy odstojnik za lampą pasażera. Można na opaski, można użyć własnego patentu (np. uchwyt od gaśnicy). Jeżeli mamy LPG to mamy problem bo brakuje miejsca na parownik. Albo kombinujemy sami albo kupujemy obudowę filtra powietrza od 1,8 16V z klimą albo 1,9dT (klima/bez klimy) i zyskujemy dodatkowe miejsce. Pozostaje podpiąć się przewodami w odpowiednie miejsca, które wcześniej kminiliśmy, założyć panel od klimy, wbić dwa dodatkowe bezpieczniki w nogach pasażera (30A, pierwszy rząd, symbol śnieżynki) i jechać na nabicie i sprawdzenie szczelności Może pewne sprawy skróciłem nieumyślnie, liczę na uwagi ludzi którzy to zakładali (takeoff, misiek, adzik). Podziękowania dla Takeoff'a za nieocenioną pomoc zarówna materiałową jak i w tłumaczeniu pewnych spraw Edytowane przez Krzychup dnia 26-01-2011 18:45 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 23-01-2010 10:44 |
adzik840 |
Dodany dnia 23-01-2010 15:20 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
Kolega zapomniał albo niedopatrzył ,niedokrecił jednej sruby łaczacej 2 dolne wsporniki ,taka długa sruba przechodzi przez wsporniki a nakretka wypada pod kołem pasowym wspomagania ,ja ją manewrowałem z godzine,ale ogolnie nie ma to większego znaczenia
Radze zwrocic szczególną uwage na szczelnosc układu na połaczeniu przewody - skraplacz sciana grodziowa tam mi juz raz gas uciekł Edytowane przez adzik840 dnia 23-01-2010 15:21 renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
maestro |
Dodany dnia 23-01-2010 15:25 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Po tych zdjęciach silnik był jeszcze wyjmowany i wszystko od nowa skrecane na tip top
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
adzik840 |
Dodany dnia 23-01-2010 15:27 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
Moge zyczyc, jak najmniej kataru w lecie
Edytowane przez adzik840 dnia 23-01-2010 15:29 renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
Tomek_R21 |
Dodany dnia 23-01-2010 17:26 |
Postów: 270 Data rejestracji: 20.11.2006 20:23 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
Mógłbyś jeszcze podać orientacyjne ceny poszczególnych części, albo ile może być wart cały komplet? Moje auto: Rover 214 Si, 103KM, benzyna, 192000km
|
maestro |
Dodany dnia 23-01-2010 17:29 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Za 600PLN jeśli wszystko jest sprawne można brać.
Ja za tyle kupiłem, z tym że musiałem kupić nową chłodnice wody. Treść dodana dnia 29-01-2010 00:19: Tak to wygląda fabrycznie wycięte [img]http://images39.fotosik.pl/152/ee1d9bff136371fem.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images48.fotosik.pl/156/8a7eeb08b8133a9cm.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 03-12-2010 00:09 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Da się założyć do C3J I ewentualnie jakie są różnice (o ile są) w w/w opisie?
Dziadkowi bym sprezentował... "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
maestro |
Dodany dnia 03-12-2010 00:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Na fabrycznych dostepnych podzespołach - nie da.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 03-12-2010 09:29 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
To ja dopiszę swoje 2 grosze.
Zgodnie z poradnikiem serwisowym renault, konwersja klimatyzacji ze starego czynnika na nowy polega na wymianie oringów, osuszacza (bo się go wymieniać powinno przy każdym rozszczelnieniu klimy) i przyłączy do nabijania. Informacja mówi o nakręcanych porzejściówkach na stare gwinty (R12) pasujące dla nowego systemu - ale podejrzewm że trochę sprytu i będzie dobrze. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
millo |
Dodany dnia 23-01-2011 20:09 |
Postów: 84 Data rejestracji: 26.02.2009 02:51 Skąd: - |
Jak ma się powyższy opis do zamontowania tego do diesla? Rozumiem, że po prostu sporą część kabli można poucinać i tyle, tak? Zostaje przewód od sprężarki do układu sterowania wentylatorem, przewód od czujnika temperatury płynu do układu sterowania wentylatorem, przewód czujnika ciśnienia do sprężarki, przewód załączający sprężarkę (z kabiny), przewód sterujący dmuchawą i otwarciem/zamknięciem obiegu... Coś pominąłem? Do czego potrzebna jest oryginalna ścianka grodziowa? To izolacja, czy coś jeszcze? Da się ją czymś zastąpić? Co z paskiem osprzętu, gdy nie ma pompy wspomagania - dostanę odpowiedniej długości w sklepie? I czy każda sprężarka podejdzie pod F8Q? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-01-2011 20:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wiec tak.
Cała instalacja opisana wyżej zostaje, pomija sie tylko podpięcie do komputera silnika zastepując je odpowiednim potencjałem. To tylko do klimy jest, bez znaczenia jaki silnik. Żeby zamontować wentylator i lodówke musisz miec odkrecaną ścianke. Jak jej nie masz to musisz ją wyciąć, a jak wytniesz to musisz miec ten element odkrecany żeby potem "zawalić dziure" Jeśli nie masz wspomagania to da sie zamontować do diesla. Jeśli masz to jest grubsza sprawa i nie takie proste. Pasek po prostu trzeba dobierać, nie było a już na pewno nie widziałem wolnossącego diesla z fabryczną klimą. Spreżarka najpewniej tylko z dT lub 16V. Z innych bedzie problem przez pompe wtryskową. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
bej |
Dodany dnia 23-01-2011 20:50 |
Postów: 843 Data rejestracji: 17.04.2007 13:33 Skąd: mazowieckie Radom |
@maestro: warto zmienic w pierwszym poscie: kompresor w 16V jest inny niz w dt i F3P, chlodnice klimatyzacji tez sa inne w 16V i dt niz te w F3P (szerzej rozmieszczone przyłącza), nie pamietam jak w 16V ale w dt osuszacz jest po prawej stronie a nie jak w F3P po lewej wiec ida inne przewody. Nareszcie porzadny FAQ na temat klimy
>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<< rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995 Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
|
maestro |
Dodany dnia 23-01-2011 20:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
w dT osuszacz po stronie pasażera także jedyne co to chłodnica wody jest taka sama w 16V/dT. klimy niby to samo ale własnie inaczej przyłącza (to chyba jeszcze djluzak sprawdzał niegdyś ale nie miał kto dopisać).
Sie doedytuje Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
millo |
Dodany dnia 23-01-2011 21:24 |
Postów: 84 Data rejestracji: 26.02.2009 02:51 Skąd: - |
Kompresor jest pod alternatorem. Czemu więc pompa ma przeszkadzać? Alternator pójdzie sporo w górę? A czy mam wspomaganie - powiem tak: nie mam problemów z maglownicą, pompą, itd. Widzę, że z montażem klimatyzacji też jeden odpadnie. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-01-2011 21:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Chodzi oto że jeśli jest wspomaganie to nie założysz "normalnie" klimy. Wtedy jest elektryczna pompa wspomagania bo nie zmieści sie na jednym pasku pompa wspomagania, alternator i kompresor koło siebie.
Pompa przeszkadza w przyłączach kompresora. W benzynie jest prosto do góry, a w dT czy 16V są bokiem bo by haczyły w dT o pompe a w 16V o kolektor. I dopiero teraz mnie olśniło, że pasek bedzie taki sam jak w dT z klimatyzacją, i takiego szukasz Alternator Ci wyżej nie pójdzie przeciez przez pompe. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
millo |
Dodany dnia 23-01-2011 22:24 |
Postów: 84 Data rejestracji: 26.02.2009 02:51 Skąd: - |
Nie miałem sprężarki w ręku, ale na zdjęciach wygląda, że ma symetrycznie i równo rozłożone otwory montażowe. Nie można takiej z przewodami z boku przekręcić o 90 stopni i wyprowadzić przewodów w stronę chłodnicy? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 213000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-01-2011 22:25 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nigdy w życiu. nie zamontujesz po prostu. po za tym pas przedni i chłodnica tam jest. musi być od dT kompresor. może ostatecznie 16v.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
adzik840 |
Dodany dnia 25-01-2011 21:03 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
Klima i kompresor od 1.8 8v pasuje do klekota przykładem jestem ja bez zadnej przerobki ,troche pomyslec co pierwsze zamontowac i po sprawie
adzik840 dodał/a następującą grafikę:
renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-01-2011 21:17 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
gdzie masz osuszacz?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
adzik840 |
Dodany dnia 25-01-2011 21:20 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
tu
renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |