19 Kwietnia 2024 05:19:06
Zdjęcia użytkowników
madryt ruli17
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
[F] Montaż fabrycznej klimatyzacji 1,8s/1,8i 88-110KM 
maestro
#61 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2011 22:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Opcje są dwie. Skitrałeś instalacje (podpięcie czujnika ciśnienia lub pochodne) albo panel. Panel wykluczam bo piszesz że klapka reaguje prawidłowo na ruchy pokrętłem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-05-2011 22:49
Awatar
spyder
#62 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2011 15:27
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 30.10.2009 20:59
Skąd: dolnośląskie
Jelenia Góra

może być problem w tym że nie mam alternatora 90A tylko 70A

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 200000km
 
adzik840
#63 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2011 16:25
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

Notorycznie bedzie brakło pradu daj 90a,albo z clio 110

renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
Mateo
#64 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2011 18:06
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Nie wiem czy Ci to pomorze ale zauważyłem dziwny manewr jak byłem ostatnio na nabiciu klimy. Sprawdzaliśmy szczelność instalacji azotem i przy wyłączonym zapłonie i wyłączonej klimie włączył się wentylator przy chłodnicy i półki było ciśnienie to chodził. A jak została nabita z czynnikiem to już działało wszystko normalnie. Ja się pytam dlaczego tak jest.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
maestro
#65 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2011 18:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Na jakim biegu chodził wentylator? Na biegu klimy czy chłodzenia?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
adzik840
#66 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2011 19:36
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

czujnik trój funkcyjny zadziałał i stwierdził ze w układzie jest za duze cisninie i załancza wtedy wentylator i rozłancza kompresor ,tak działa ten czujnik

renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
maestro
#67 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2011 19:39
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

A i co do alternatora - nie ma to wpływu na to że klima sie nie wyłącza.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mateo
#68 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2011 10:12
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

adzik840 napisał/a:
czujnik trój funkcyjny zadziałał i stwierdził ze w układzie jest za duze cisninie i załancza wtedy wentylator i rozłancza kompresor ,tak działa ten czujnik


Aha, bo na samym początku myślałem że coś mam źle. Dobrze wiedzieć.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
adzik840
#69 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2011 17:24
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

Dobra ja mam problem klima sie załancza słychac ze kompresor robi pstryk i nie chłodzi,przewody i sprezarka robia sie gorace,chyba gaz spierniczył,i moje pytanie bo oczywiscie chce to sam napełnic sa na allegro takie małe pojemniki do napełniania ,ale naklejka zeszła mi z kompresora i nie wiem jaki typ gazu oczywiscie kompresor sanden

ten bedzie dobry http://moto.alleg...77606.html

renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
maestro
#70 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2011 19:21
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

co za tym idzie masz zwalony czujnik ciśnienia bo nie powinien pozwolić na włączenie kompresora.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Pieniek
#71 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 16:04
Awatar


Postów: 41

Data rejestracji: 07.09.2011 19:03
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Chciałem się zapytać czy do mojej Reni można dorzucić klimatyzację? Z powyższego zrozumiałem, że muszę dodatkowo wymienić alternator na 90A, wspomaganie na elektryczne i obudowę filtra powietrza :D
Poradźcie mi proszę jeszcze z tymi pinami do dmuchawy nawiewu:
http://www.fotosi...d358d.html
Wchodzi mi do niego około 10 kabelków, czyli zostawiam starą wiązkę, tak?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
maestro
#72 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 19:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Można, choć fabrycznej przy Twoim silniku nie montowano.

Wspomaganie elektryczne powiązane z klimatyzacją jest tylko w silniku 1.8 16V oraz 1.9dT.

Jezeli masz dużo przewodów w kostce (a nie tylko 4 czy 5) to instalacją po części sie nie przejmujesz. Ale pod maską jest ona do stworzenia. Jednak to raptem trzy przekaźniki Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dj_mafiozo
#73 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 20:16
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@maestro Maestro, a co ma elektryczne wspomaganie do klimy w F3Nie? Wszystko da się dorzeźbić, poza tym aby na pewno nie pasują części od F3P?
Ja w ogóle bym się nie bawił w klimatyzowanie F3Na i dorwał conajmniej F3Pmulti najlepiej prosto z dawcy z klimą.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Pieniek
#74 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 20:20
Awatar


Postów: 41

Data rejestracji: 07.09.2011 19:03
Skąd: mazowieckie
Warszawa

No to ja w to wchodzę!!ok LPG nie mam to obudowa filtra zostaje i wspomaganie też bez zmian.
Hi Hi, to się teściu(mechanik) "ucieszy" z dodatkowej robótki.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
Lesiu11
#75 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 22:33
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@dj_mafiozo a gdzie maestro napisał cos o wspomaganiu elektrohydraulicznym przy klimatyzacji w f3nie? co Ty tam chcesz dorzeźbiać?

poza tym osprzęt na pasku pasuje z f3p przekładając wszystkie łapy osprzętu (przy klimatyzacji są inne ale o tym jest na początku tematu)

@Pieniek z tego co widze to w kostce raczej masz przewody od klimatyzacji, musisz tylko dalszą wiązke skompletować z podszybia - tą do nadmuchu, tranzystorów, czujnika i skrzyneczką z przekaźnikiem (jest o tym w temacie)

a całe okablowanie pod maską mozna stworzyć własnoręcznie, w zasadzie to tylko załączanie kompresora i sterowanie wentylatorem chłodnicy, czujnik na osuszaczu, ale to też da rade wywnioskować z tematu bo jest to ludzkim językiem nawet napisane

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
michor
#76 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2012 07:09
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

maestro napisał/a:
Można, choć fabrycznej przy Twoim silniku nie montowano.


oj tu bym podyskutował.
Chyba kiedyś widziałem F3N'a z klimą (z automatem też BTW)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R9GTX
#77 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2012 07:44
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

był f3n z klimatyzacją... Zresztą. F3p i f3n z "wyglądu" to to samo więc problemu by nie było...

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
maestro
#78 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2012 21:54
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor @R9GTX nie było.

multi tak. a to co widzieliście to nieoryginalna włoska klima (i to była na forum).

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Pieniek
#79 Drukuj posta
Dodany dnia 20-04-2012 20:35
Awatar


Postów: 41

Data rejestracji: 07.09.2011 19:03
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Z instrukcji wynika, że pewne elementy instalacji nie można założyć od 16V i od TD. Niewiem dlaczego ? Kusi żeby kupić działającą klimatyzację z rozbiórki jednego samochodu. Tak byłoby najłatwiej wszystko skompletować. Jakie są przeciwskazania żeby tak zrobić?

Edytowane przez Pieniek dnia 20-04-2012 22:10
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
maestro
#80 Drukuj posta
Dodany dnia 21-04-2012 12:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie bedzie Ci pasować po prostu, trudno to zrozumiec?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: