Menu główne
Forum
Klubowicze
ribes |
Dodany dnia 31-01-2010 14:22 |
Postów: 171 Data rejestracji: 15.04.2008 18:16 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Witam.
Chciałbym podzielić się z Wami historią związaną z wymianą kompletu sprzęgła jaka mi się przytrafiła. Jakiś czas temu pojawił się mały kłopot z wrzucaniem niektórych biegów, aż pewnego razu w trakcie jazdy próbowałem wrzucić IV bieg - a tu nic opór. Od tego momentu, zmiana biegów mozliwa była tylko na "sucho", przy zgaszonym silniku. Diagnoza: wypadła sprężyna z korpusu tarczki sprzęgła (w pierszej chwili, objawy sugerowały uszkodzenie docisku tarczy). Wymieniłem cały komplet sprzęgła na zestaw koreański marki HART Nie ukrywam, że cena była bardzo atrakcyjna, a sprzedawca gwarantował, że nie miał do tej pory żadnych zwrotów. Po zmontowaniu całości zauważyłem, że: - dźwignia dociskająca łożysko oporowe ma mniejszy skok, - pod zaczep linki sprzęgła na dżwigni musiałem dołożyć pierścień dystansujący - od tej pory całość pracowała miękko i przyjemnie. Szczęśliwie przejechałem około 800 km. W czasie jazdy (V bieg) usłyszałem metaliczny pisk z przodu auta. Próbowałem wrzucic na "luz", a tu -znany objaw- opór, nie mogłem wcisnąć pedału sprzęgła. Pomyslałem: "no, ładnie znowu sprężynka wypadła" Wczoraj ponownie rozebrałem sprzegło. Sami zobaczcie co zaczęło spadać mi na głowę... [img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/54d4acbd1be54298.html[/img] http://www.fotosi...54298.html I tu mam pytania - czy ktoś miał podobną awarię? - może coś źle zmonotwałem? (ale całość działała bardzo ładnie, dlatego stawiam na winę materiałową trefnej tarczki) - czy to mozliwe, aby tarczka rozpadła się w całości --------------------------------------------
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 31-01-2010 14:22 |
szulgus |
Dodany dnia 31-01-2010 14:31 |
Postów: 1505 Data rejestracji: 23.03.2009 14:51 Skąd: łódzkie Łódź |
Po 1 kolego unikaj tej firmy Najgorsza z najgorszych Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 275760km
|
djbobson |
Dodany dnia 31-01-2010 14:36 |
Postów: 530 Data rejestracji: 30.05.2009 12:02 Skąd: małopolskie Gorlice |
ooooo widze ciekawy temacik powstał i bedzie mi przydatny zapewne bo w mojej reni (jedyne co mnie martwi) słychac pisk łozyska dociskowego przy wciśnietym pedale na zimnym silniku (tak podejrzewam ze to to) wiec moze sie dowiem co kto poleca mając z tym styczność...
Moja była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, 1.8s F3P (1794/90KM), hatchback 5d, 181000km[*]
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 255000km AUTO NA GASS Moje auto: VW Passat 1.9 TDI 2007r. sedan 5d., diesel, 157397km
|
ribes |
Dodany dnia 31-01-2010 14:42 |
Postów: 171 Data rejestracji: 15.04.2008 18:16 Skąd: wielkopolskie Poznań |
szulgus napisał/a: Po 1 kolego unikaj tej firmy Najgorsza z najgorszych Mało tego, z opinii forumowiczów wiedziałem, mniej więcej wśród jakich marek wybierać, ale po prostu, dałem się namówić pod wpływem emocji. Swoja drogą argumenty sprzedawców są rewelacyjne. Jeden próbował mi sprzedać za 320 zł komplet sprzęgła do Twingo, argumentując, że Valeo to już nie Valeo, tylko Cedex. Kupiłem jednak tego Cedexa Valeo za 280 zł w Komornikach (gdyby ktoś chciał namiar na sklep to piszcie). W kartoniku Valeo znalazła sie nawet plastikowa rurka do wycentrowania tarczki. Drobiazg, ale bardzo przydatny. Test trwa-ciekawe czy wytrwa więcej, niż sprzęgło w mojej R19. --------------------------------------------
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
|
djbobson |
Dodany dnia 31-01-2010 14:44 |
Postów: 530 Data rejestracji: 30.05.2009 12:02 Skąd: małopolskie Gorlice |
przyjrze sie tematowi
Moja była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, 1.8s F3P (1794/90KM), hatchback 5d, 181000km[*]
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 255000km AUTO NA GASS Moje auto: VW Passat 1.9 TDI 2007r. sedan 5d., diesel, 157397km
|
LUKAS22 |
Dodany dnia 01-02-2010 21:09 |
Postów: 45 Data rejestracji: 07.09.2009 23:21 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Pracują w sklepie z częściami słysząc "chce najtańsze sprzęgło" szlak mnie trafia. człowiek zaoszczędzi jakieś 80-100 zł a i tak niedługo przyjdzie z pretensjami bo mu się tarcza rozleciała albo łożysko szumi. Panowie jeżeli chodzi o Renault to tylko VALEO ewentualnie CEDRESA. Wszystkie inne się nie nadają. Nawet luk czy sachs nie będzie tak żywotny. A jeżeli chodzi o sprzęgła typu Hart, Statim czy Mapco to stanowczo odradzam. A jeżeli chodzi o sprzedawców. Są tacy którzy dobrze doradzą ale są tacy którzy wcisną ci G.....no w złotej oprawie.
Długa Droga Kadett, E34, Bravo,E34,Uno, Senator,Kadett i w końcu Renault :-)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 03-02-2010 15:57 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
jak kogos nie stac he he niech se sama tarcz i lozysko wymieni a nie badziewia wklada
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
themati93r |
Dodany dnia 06-10-2015 10:30 |
Postów: 248 Data rejestracji: 07.03.2014 15:22 Skąd: lubuskie Rzepin |
Że tak się dopisze, wymieniłem sprzęgło na w/w firmę tzn Harta i jak narazie żadnych objawów zjeba*** nie ma wszystko jest ok docisk chodzi całkiem przyzwoicie bierze precyzyjnie biegi wchodzą jak masło łożysko oporowe było w zestawie które rozebralem i przesmarowalem nowym staremu do łożysk wszystko jak na razie jest ok przejechałem juz ponad 1200km i cały czas jest ok nawet spaliłem lekko gumę i cały czas jest w jak najlepszym porządku oby tak do końca. Wiec opinia tej firmy się poprawiła Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
|
grzes70 |
Dodany dnia 06-10-2015 11:56 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Obawiam się że rozbieranie i smarowanie łożyska oporowego nie było dobrym pomysłem. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
lukasz609 |
Dodany dnia 06-10-2015 12:19 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
@themati93r kolega też miał harta i rozerwało docisk po chyba 3 miesiącach a docisk uszkodził obudowę skrzyni ja bym radził jak najdalej od tej firmy
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
themati93r |
Dodany dnia 06-10-2015 12:57 |
Postów: 248 Data rejestracji: 07.03.2014 15:22 Skąd: lubuskie Rzepin |
Eh zobaczymy no kurde może poprawili jakość bo za komplet zapłaciłem 280 zł. Kurde moze akurat moje sprzęgło wytrwa długo i dużo km. Kiedyś miałem uno i sprzęgło satima czy coś takiego pisali różni ludzie, że docisk jest jak kocie g... I nikt nigdy nie przejechał więcej niż tys km a ja przejechałem 27tys i nadal było wszystko okej :/ Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
|
milas92 |
Dodany dnia 06-10-2015 13:50 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
ja miałem w zestawie takie klocki dodatkowo do tarcz magnetti, to je od razu odłożyłem na bok i zamowiłem normalne
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 06-10-2015 19:22 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Dopłacasz 100 zł do kompletu sprzęgła i masz sachs'a Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |