Menu główne
Forum
Klubowicze
pavko |
Dodany dnia 12-02-2010 12:03 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Zapłon klasyczny - ja bym się nie pchał w to ustrojstwo... szkoda nerwów - niedługo chyba się otworzy w miarę tanie źródełko na MS'a 1 v 3.57 który może sterować i wtryskiem i zapłonem poprzez rozdzielacz - samemu można pisać dowolnie zakręcone mapy zapłonu, których nie uzyskasz przy aparacie klasycznym... co z jednoczesnym niesterowaniem wtryskiem to nie wiem - ale zawsze można gaz podawać zaworkami zamiast benzyny... Pomijając fakt zapłonu, był taki okres w którym kombinowałeś w interesującym również mnie kierunku: kolektor z F8Q (duża objętość), na jego wejściu (ładnie splanować na płasko i da się przykręcić każdą flanszę) przepustnica z 1.8 - 2.0 (na szybko kojarzą mi się VAGi, może coś z DOHC fiata) i BLOS. Powinno wtedy być dużo momentu z dołu. Co do kwesti 2 przepustnic. Wydaje mi się że ma to jakiekolwiek znaczenie przy benzynie (ekonomi - ciężko ustabilizować silnik na niskich obrotach przy dużych średnicach przelotu) - w przypadku gazu nie powinno mieć to żadnego znaczenia a nawet pomóc w górnym zakresie prędkości obrotowych (2 niezależne strumienie będą sobie przeszkadzać). BTW. kombinujesz coś w kierunku poliuretanu? Ja jestem ciągle chętny... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 12-02-2010 12:03 |
michor |
Dodany dnia 12-02-2010 12:37 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
nad polibuszami myślę.
Jak tylko będę miał jakąś gotówkę żeby w to włożyć to na 100% ruszę i dam znać. Czekam na razie do wiosny aż dostanę amory które będą przerabiane, i wtedy pewnie pojawi się temat polibuszy. A wracając do tematu -> Kwestia MS'a bardzo mnie interesuje Kolektor z F8Q i blos w zasadzie umarł śmiercią naturalną ponieważ z tego co poczytałem, przy blosie jest trochę problemów ze strzałami przy opalaniu, tzn lubią sobie strzelić w dolot. Poza tym, pozostawała nierozwiązana kwestia wolnych obrotów i sterowania nimi. Ogólnie stwierdziłem że jeżeli to ma w jakimś stopniu pozostać daily driverem to musi w miarę działać Poza tym, opcja F8Q wynikala z faktu że nigdzie nie mogłem znaleźć gaźnika - a mi się udało za przystępną cenę nabyć takowy. Obecnie leży rozkręcony na części pierwsze i zaczynam powoli go polerować, przy okazji zasanawiając się jakby tu zmodić jak najmniej restrykcyjne zasilanie LPG. Blos niestety chwilowo odpada-> musiałbym tez wymienić parownik przy okazji bo nie da rady z blosem. za słaby tak więc 500 PLN by poszło z miejsca, chociaż nie wykluczam ze koniec końców taki zestaw będzie zamontowany. co do 2 przepustnic - jest dokladnie tak jak mówisz - fabrycznie skonstruowane tak że 2 przepustnica otwiera się przy pedale w podłodze i to dopiero od jakichs 4000RPM. Chciałbym tak to przekonstruować żeby tak do 1/3, 1/4 gazu, otwierała się tylko mała, a potem od razu razem z nią druga. Jeżeli się nie da tak tego zrobić to żeby od razu otwierały się obydwie. - kwestia dorobienia jakiegoś cięgna, jednakże problem jest taki że ośki są przeciwbieżne:/ muszę zobaczyć czy nie dałoby się odwrócić biegu drugiej ośki a to by bardzo ulatwiło konstrukcję mechanizmu otwierania + do tego klasyczne pierdoły w gaźniku - polerowanie gardzieli i rozpylaczy, motylków, osiek, śrubek itp. pozostaje jeszcze kwestia ssania, którego napęd w gaźniku wygląda na uszkodzony/zmodzony przez poprzedniego właśicicela. dodatkowo jest tam dynks do otwierania ssania w momencie jazdy - tzn motylek przysłania gardziel, ale jak się pojawia większe podciśnienie spowodowane przyspieszaniem to taki dynksik otwiera ten motylek żeby nie dławił przelotu. Pozostaje kwestia pompy paliwowej i zaworu zwrotnego z regulatorem ciśnienia - gaźnik nie ma przelewu co ciekawe jest tylko jedno wejście dla benzy potem kwestia dolotu jezeli uda mi się skombinować kolanko od F2N to git. jeżeli nie to rzeźba będzie allegro/jacky/ gumowe kolanka style. chyba że się cuś wymodzi lepszego. Zapłon ogólnie powinien dać radę. skoro daje radę na LPG (a to przecież gaźnik) to da radę i na tym. Najwyżej wtrysk na sucho zostanie podpiety pod wtyczkę i gdzieś schowany żeby komp nie głupiał. Celuję jedna w wariator żeby to przyspieszyć wystarczająco. potem pozostaje kwestia opóźnienia wałka rozrządu - czy i jak to zagada z gaźnikiem... W teorii powinno być lepiej, jednak wiadomo jak jest teoria z praktyką się mija Ciągle mi chodzi po głowie jakby tu skombinować regulowane koło... Ogólnie jest trochę kwestii do rozwiązania, ale idzie [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
saimon020 |
Dodany dnia 12-02-2010 22:59 |
Postów: 27 Data rejestracji: 20.09.2008 15:16 Skąd: dolnośląskie Gryfów Śląski |
A myślałeś może nad oddzielnymi cewkami zapłonowymi jak to jest np w bmw? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
|
twinsjg |
Dodany dnia 13-02-2010 07:53 |
Postów: 189 Data rejestracji: 24.08.2008 12:58 Skąd: - |
a ja bym poszedl w gazniki od motoru flansze z allegro zamuwic (cos kolo 100pln) dorobic krotkie rorki i silikonowe laczniki miedzy przepustnice a rurki pozniej zalozyc gazniki od gsxr 1000 lub przepustnice zyskal bys jakies 20kucy tylko musial bys dotoczyc sobie jakies podkladki zeby gaz zalozyc i spokoj
Jak phoenix z popiolow ....
Dobre projekty powstaja latami... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
|
|
|
michor |
Dodany dnia 14-02-2010 00:44 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
twinsjg napisał/a: a ja bym poszedl w gazniki od motoru flansze z allegro zamuwic (cos kolo 100pln) dorobic krotkie rorki i silikonowe laczniki miedzy przepustnice a rurki pozniej zalozyc gazniki od gsxr 1000 lub przepustnice zyskal bys jakies 20kucy tylko musial bys dotoczyc sobie jakies podkladki zeby gaz zalozyc i spokoj i spalanie 100/100 albo 25/100 przy spokojnej jezdzie. ITB to masakra pod tym wzgledem. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
edzio |
Dodany dnia 14-02-2010 08:51 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
@michor: Skoro to ma chodzić tylko na gazie to może chcesz kolektory i przepustnice od mpi
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
kozi-24 |
Dodany dnia 05-03-2010 20:16 |
Postów: 81 Data rejestracji: 24.12.2007 20:09 Skąd: podkarpackie Krosno |
Witam Podłącze się pod temat tak wygląda kolektor ssący z wydechowym od F2Na, moje pytanie czy da się połączyć kolektor wydechowy F2N z ssącym F3N?
kozi-24 dodał/a następującą grafikę:
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-03-2010 20:26 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Głowice sa identyczne wiec może może
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
LooKaTy |
Dodany dnia 05-03-2010 20:57 |
Postów: 231 Data rejestracji: 04.06.2006 23:57 Skąd: małopolskie Kraków |
Miałem F2N w Renault 21, mocy miało to 75KM, ale mam wrażenie że lepiej chodziło niżeli F3P w mojej R19. Kiedy otwierało się drugą przepustnicę, świat się zmieniał
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 232000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-03-2010 20:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
F2N nie spadał poniżej 90patatajców Przynajmniej tak program diagnostyczny mowi.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kozi-24 |
Dodany dnia 05-03-2010 21:47 |
Postów: 81 Data rejestracji: 24.12.2007 20:09 Skąd: podkarpackie Krosno |
aha czyli według teorii michora jak wrzucę cala głowa od F2N i wydech do F3N to powinno mi przybyć kilka kucyków na lpg
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
|
P-men |
Dodany dnia 05-03-2010 21:54 |
Postów: 40 Data rejestracji: 29.05.2009 00:18 Skąd: - |
A może tak gaźnik od poloneza ;] łatwo dostępny, dwie przepustnice, wystarczy tylko odpowiednią flansze dorobić. Może to trochę głupie ale trzeba kombinować jak się da ;] Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-03-2010 21:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ciekawe jak z podciśnieniem po za tym gaźnik w poldku dawał 82 czy 87 koni ?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kozi-24 |
Dodany dnia 05-03-2010 22:15 |
Postów: 81 Data rejestracji: 24.12.2007 20:09 Skąd: podkarpackie Krosno |
z gaznikiem od poloneza juz próbowalem, mialem silnik F2N ze skrzynia na sankach i kombinowalen ale nie dało sie ustawic wolnych obrotów wiec dalem spokój. teraz chce wrzucic wydech z glowica do mojego F3Na jak zrobie to pochwale sie osiągami
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
|
maestro |
Dodany dnia 05-03-2010 22:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wystarczy zalozyc gore od multi i masz 90koni i to na prawde gna.
no ale co gaźnik to gaźnik... Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kapusniak19 |
Dodany dnia 05-03-2010 22:33 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
michor napisał/a: Ogólnie chciałbym najpierw zobaczyć co i jak z gaźnikiem, bo przeróbka eliminująca podciśnienie sterujące 2 przelotem powinna już sporo dać w niskich zakresach, i może się okazać że więcej nie potrzeba. Wg mnie będzie gorzej. Na małych obrotach jak depniesz cały gaz to będzie za duży spadek podciśnienia. Silnik tylko sie będzie dusił. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
Krystian_R19 |
Dodany dnia 04-08-2010 20:19 |
Postów: 81 Data rejestracji: 27.12.2008 15:56 Skąd: - |
No dobra Majster, a jak u mnie stoi r21 z 1.7multi to czy wiazka z koscmi bedzie pasowac do r19 ph2?czy trzeba szukac innej?
Słoneczna Kalifornia
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 180000km
|
maestro |
Dodany dnia 04-08-2010 22:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wiązka nie bedzie pasowac, weze od chłodzenia tez sa inne.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Strona 2 z 2: 12
Przejdź do forum: |