29 Kwietnia 2024 21:32:27
Zdjęcia użytkowników
mareczek SHL89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Przeróbka F3N - na lepszy oddech/F2N!! - Zbieram INFO 
pavko
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2010 12:03
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Zapłon klasyczny - ja bym się nie pchał w to ustrojstwo... szkoda nerwów - niedługo chyba się otworzy w miarę tanie źródełko na MS'a 1 v 3.57 który może sterować i wtryskiem i zapłonem poprzez rozdzielacz - samemu można pisać dowolnie zakręcone mapy zapłonu, których nie uzyskasz przy aparacie klasycznym... co z jednoczesnym niesterowaniem wtryskiem to nie wiem - ale zawsze można gaz podawać zaworkami zamiast benzyny...

Pomijając fakt zapłonu, był taki okres w którym kombinowałeś w interesującym również mnie kierunku: kolektor z F8Q (duża objętość), na jego wejściu (ładnie splanować na płasko i da się przykręcić każdą flanszę) przepustnica z 1.8 - 2.0 (na szybko kojarzą mi się VAGi, może coś z DOHC fiata) i BLOS. Powinno wtedy być dużo momentu z dołu.

Co do kwesti 2 przepustnic. Wydaje mi się że ma to jakiekolwiek znaczenie przy benzynie (ekonomi - ciężko ustabilizować silnik na niskich obrotach przy dużych średnicach przelotu) - w przypadku gazu nie powinno mieć to żadnego znaczenia a nawet pomóc w górnym zakresie prędkości obrotowych (2 niezależne strumienie będą sobie przeszkadzać).

BTW. kombinujesz coś w kierunku poliuretanu? Ja jestem ciągle chętny...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-02-2010 12:03
Awatar
michor
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2010 12:37
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

nad polibuszami myślę.
Jak tylko będę miał jakąś gotówkę żeby w to włożyć to na 100% ruszę i dam znać.
Czekam na razie do wiosny aż dostanę amory które będą przerabiane, i wtedy pewnie pojawi się temat polibuszy.

A wracając do tematu ->
Kwestia MS'a bardzo mnie interesuje Smile

Kolektor z F8Q i blos w zasadzie umarł śmiercią naturalną ponieważ z tego co poczytałem, przy blosie jest trochę problemów ze strzałami przy opalaniu, tzn lubią sobie strzelić w dolot.
Poza tym, pozostawała nierozwiązana kwestia wolnych obrotów i sterowania nimi. Ogólnie stwierdziłem że jeżeli to ma w jakimś stopniu pozostać daily driverem to musi w miarę działać Smile

Poza tym, opcja F8Q wynikala z faktu że nigdzie nie mogłem znaleźć gaźnika - a mi się udało za przystępną cenę nabyć takowy.

Obecnie leży rozkręcony na części pierwsze i zaczynam powoli go polerować, przy okazji zasanawiając się jakby tu zmodić jak najmniej restrykcyjne zasilanie LPG. Blos niestety chwilowo odpada-> musiałbym tez wymienić parownik przy okazji bo nie da rady z blosem. za słaby Sad tak więc 500 PLN by poszło z miejsca, chociaż nie wykluczam ze koniec końców taki zestaw będzie zamontowany.

co do 2 przepustnic - jest dokladnie tak jak mówisz - fabrycznie skonstruowane tak że 2 przepustnica otwiera się przy pedale w podłodze i to dopiero od jakichs 4000RPM.

Chciałbym tak to przekonstruować żeby tak do 1/3, 1/4 gazu, otwierała się tylko mała, a potem od razu razem z nią druga. Jeżeli się nie da tak tego zrobić to żeby od razu otwierały się obydwie. - kwestia dorobienia jakiegoś cięgna, jednakże problem jest taki że ośki są przeciwbieżne:/

muszę zobaczyć czy nie dałoby się odwrócić biegu drugiej ośki a to by bardzo ulatwiło konstrukcję mechanizmu otwierania Smile

+ do tego klasyczne pierdoły w gaźniku - polerowanie gardzieli i rozpylaczy, motylków, osiek, śrubek itp.

pozostaje jeszcze kwestia ssania, którego napęd w gaźniku wygląda na uszkodzony/zmodzony przez poprzedniego właśicicela. dodatkowo jest tam dynks do otwierania ssania w momencie jazdy - tzn motylek przysłania gardziel, ale jak się pojawia większe podciśnienie spowodowane przyspieszaniem to taki dynksik otwiera ten motylek żeby nie dławił przelotu.

Pozostaje kwestia pompy paliwowej i zaworu zwrotnego z regulatorem ciśnienia - gaźnik nie ma przelewu co ciekawe Smile jest tylko jedno wejście dla benzy Smile

potem kwestia dolotu Smile jezeli uda mi się skombinować kolanko od F2N to git. jeżeli nie to rzeźba będzie allegro/jacky/ gumowe kolanka style. chyba że się cuś wymodzi lepszego.

Zapłon ogólnie powinien dać radę. skoro daje radę na LPG (a to przecież gaźnik) to da radę i na tym. Najwyżej wtrysk na sucho zostanie podpiety pod wtyczkę i gdzieś schowany żeby komp nie głupiał.
Celuję jedna w wariator żeby to przyspieszyć wystarczająco.

potem pozostaje kwestia opóźnienia wałka rozrządu - czy i jak to zagada z gaźnikiem...
W teorii powinno być lepiej, jednak wiadomo jak jest Smile teoria z praktyką się mija Smile
Ciągle mi chodzi po głowie jakby tu skombinować regulowane koło...

Ogólnie jest trochę kwestii do rozwiązania, ale idzie Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
saimon020
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2010 22:59
Awatar


Postów: 27

Data rejestracji: 20.09.2008 15:16
Skąd: dolnośląskie
Gryfów Śląski

A myślałeś może nad oddzielnymi cewkami zapłonowymi jak to jest np w bmw?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
 
twinsjg
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 13-02-2010 07:53
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 24.08.2008 12:58
Skąd: -

a ja bym poszedl w gazniki od motoru flansze z allegro zamuwic (cos kolo 100pln) dorobic krotkie rorki i silikonowe laczniki miedzy przepustnice a rurki pozniej zalozyc gazniki od gsxr 1000 lub przepustnice zyskal bys jakies 20kucy tylko musial bys dotoczyc sobie jakies podkladki zeby gaz zalozyc i spokoj

Jak phoenix z popiolow ....
Dobre projekty powstaja latami...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
 
michor
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 14-02-2010 00:44
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

twinsjg napisał/a:
a ja bym poszedl w gazniki od motoru flansze z allegro zamuwic (cos kolo 100pln) dorobic krotkie rorki i silikonowe laczniki miedzy przepustnice a rurki pozniej zalozyc gazniki od gsxr 1000 lub przepustnice zyskal bys jakies 20kucy tylko musial bys dotoczyc sobie jakies podkladki zeby gaz zalozyc i spokoj


i spalanie 100/100 albo 25/100 przy spokojnej jezdzie.

ITB to masakra pod tym wzgledem.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
edzio
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 14-02-2010 08:51
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

@michor: Skoro to ma chodzić tylko na gazie to może chcesz kolektory i przepustnice od mpi?

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
kozi-24
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 20:16
Awatar


Postów: 81

Data rejestracji: 24.12.2007 20:09
Skąd: podkarpackie
Krosno

Witam
Podłącze się pod temat tak wygląda kolektor ssący z wydechowym od F2Na, moje pytanie czy da się połączyć kolektor wydechowy F2N z ssącym F3N?
kozi-24 dodał/a następującą grafikę:
s6304229.jpg

www.motostat.pl/user_images/46142/icon4.png
Mitsubishi Galant Wagon 1999r. benzyna+LPG EA2W (1997/136KM) kombi/5d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
 
maestro
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 20:26
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Głowice sa identyczne wiec może może Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
LooKaTy
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 20:57
Awatar


Postów: 231

Data rejestracji: 04.06.2006 23:57
Skąd: małopolskie
Kraków

Miałem F2N w Renault 21, mocy miało to 75KM, ale mam wrażenie że lepiej chodziło niżeli F3P w mojej R19. Kiedy otwierało się drugą przepustnicę, świat się zmieniał Grin


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 232000km
 
maestro
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 20:59
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

F2N nie spadał poniżej 90patatajców Wink Przynajmniej tak program diagnostyczny mowi.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kozi-24
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 21:47
Awatar


Postów: 81

Data rejestracji: 24.12.2007 20:09
Skąd: podkarpackie
Krosno

aha czyli według teorii michora jak wrzucę cala głowa od F2N i wydech do F3N to powinno mi przybyć kilka kucyków na lpgWink

www.motostat.pl/user_images/46142/icon4.png
Mitsubishi Galant Wagon 1999r. benzyna+LPG EA2W (1997/136KM) kombi/5d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
 
P-men
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 21:54
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 29.05.2009 00:18
Skąd: -

A może tak gaźnik od poloneza ;] łatwo dostępny, dwie przepustnice, wystarczy tylko odpowiednią flansze dorobić. Może to trochę głupie ale trzeba kombinować jak się da ;]

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
maestro
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 21:59
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ciekawe jak z podciśnieniemPfft po za tym gaźnik w poldku dawał 82 czy 87 koni ?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kozi-24
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 22:15
Awatar


Postów: 81

Data rejestracji: 24.12.2007 20:09
Skąd: podkarpackie
Krosno

z gaznikiem od poloneza juz próbowalem, mialem silnik F2N ze skrzynia na sankach i kombinowalen ale nie dało sie ustawic wolnych obrotów wiec dalem spokój. teraz chce wrzucic wydech z glowica do mojego F3Na jak zrobie to pochwale sie osiągami
Grin

www.motostat.pl/user_images/46142/icon4.png
Mitsubishi Galant Wagon 1999r. benzyna+LPG EA2W (1997/136KM) kombi/5d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
 
maestro
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 22:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wystarczy zalozyc gore od multi i masz 90koni Pfft i to na prawde gna.

no ale co gaźnik to gaźnik...

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kapusniak19
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 22:33
Awatar


Postów: 1337

Data rejestracji: 01.01.2007 18:43
Skąd: podkarpackie
Ustrzyki Dolne

michor napisał/a:


Ogólnie chciałbym najpierw zobaczyć co i jak z gaźnikiem, bo przeróbka eliminująca podciśnienie sterujące 2 przelotem powinna już sporo dać w niskich zakresach, i może się okazać że więcej nie potrzeba.



Wg mnie będzie gorzej.
Na małych obrotach jak depniesz cały gaz to będzie za duży spadek podciśnienia.
Silnik tylko sie będzie dusił.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
 
Krystian_R19
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 04-08-2010 20:19
Awatar


Postów: 81

Data rejestracji: 27.12.2008 15:56
Skąd: -

No dobra Majster, a jak u mnie stoi r21 z 1.7multi to czy wiazka z koscmi bedzie pasowac do r19 ph2?czy trzeba szukac innej?

Słoneczna KaliforniaWink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 180000km
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 04-08-2010 22:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wiązka nie bedzie pasowac, weze od chłodzenia tez sa inne.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: