11 Maja 2024 08:25:54
Zdjęcia użytkowników
leadus revolution
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
czujnik położenia wału w lpg 
zieluch111
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2010 13:21
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

fotki czujnika znajduja sie w mojej galerii bo ma problem z netem i nigdzie nie chciały się wrzucić Sad

było Cry --> r19 1.7 73 km sedan
jest --> Alfa Romeo 1.6 16V

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-02-2010 13:21
Awatar
stasek117
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2010 15:38
Awatar


Postów: 373

Data rejestracji: 06.01.2009 17:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

a jakie jest zużycie paliwa na tym ustawieniu czujnika położenia wału

Flegel Stanisław Purda www.motostat.pl/user_images/13714/icon2.png 724242579 Renault 19,Phase2,1993r,benzyna+LPG F3P- [1794/90KM]hatchback 5 d,

Moje auto: Renault Megan Cupe, diesel, 242570km
 
kozi-24
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2010 17:01
Awatar


Postów: 81

Data rejestracji: 24.12.2007 20:09
Skąd: podkarpackie
Krosno

Ja swój zrobiłem jak na zdjęciu, w miejscu czerwonej strzałki wyciąłem plastik i przesunąłem czujnik względem mocowania.
kozi-24 dodał/a następującą grafikę:
s6304209.jpg

www.motostat.pl/user_images/46142/icon4.png
Mitsubishi Galant Wagon 1999r. benzyna+LPG EA2W (1997/136KM) kombi/5d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
 
9kaczor6
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2010 17:18
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

Trochę z innej beczki, przestawienie położenia czujnika może dać więcej mocy na PB?

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
WoZnY
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2010 17:37
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Najbardziej podoba mi się pomysł kolegi kozi-24.
Teoretycznie na LPG powinno się zapłon cofnąć ok 12st. to co da się przy modzie czujnika to max 6st. efekty będą ale nie takie jakie powinny być. Mnie trochę zima zastała i w zeszłym roku nie zdążyłem wariatora zapłonu założyć. Wtyczki już przygotowane, myślę, ze jedna ciepła sobota i będzie już w aucie. Tam mam możliwość cofnięcia zapłonu o dowolny kąt. Spróbuję najpierw statycznie cofnąć o 12st i potestować. Potem spróbuję się z dynamiczną zmianą kąta. Ale przedtem muszę sobie dorobić jeszcze TPS przepustnicy Grin

A co do ostatniego pytania, moc powinna wzrosnąć, jednak silnik zaczyna pracować w zakresie spalania stukowego, co jest bardzo destrukcyjne dla silnika i może się szybko posypać. I nie prawdą jest że KAŻDA R19 ma czujnik spalania stukowego.

Edytowane przez WoZnY dnia 21-02-2010 17:39
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
maestro
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2010 17:57
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Opisywany F3N posiada Wink No i moj F3PWink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2010 18:43
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Tak tak majster, pewnie każdy który posiada sterownik silnika, ale tak generalizując, jak michor, ktoś kiedyś może wziąć te słowa zbyt dosłownie.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
zieluch111
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2010 11:24
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

troszkę odświeżę klotlecika Grin idą święta będzie troszkę czasu więc coś tam po dłubie przy reni Smile a dokładnie mam w planach pogrzebać troszkę przy kopułce i palcu żeby jeszcze lekko zapłon przyspieszyć zobaczymy co mi z tego wyjdzie
w sumię wystarczyło by kopułkę przekręcić o parę stopni
czujnik położenia wału już przesunięty o jakieś 6 stopni wiec kopułkę o drugie 6 i było by magiczne12 stopni wcześniej z zapłonem dobrze myślę ? czy raczej nie ? GrinD


Treść dodana dnia 30-03-2010 11:27:

czy może lepiej rozrząd przestawić o ząbek (tylko jak to się bedzie miało do miejsca między zaworami a tłokiem ) i wtedy myśleć nad przestawianiem kopułki lub palca ?

było Cry --> r19 1.7 73 km sedan
jest --> Alfa Romeo 1.6 16V

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
maestro
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2010 20:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Rozrząd to rzecz świeta. Nie wolno Ci go ruszyć.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
zieluch111
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2010 20:11
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

tak własnie czekałem na Twoja opinię Smile ok to rozrząd zostaje tak jąk jest Smile

było Cry --> r19 1.7 73 km sedan
jest --> Alfa Romeo 1.6 16V

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
maestro
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2010 20:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

z wałkiem musiałbyś kombinować bo przestawienie rozrządu nie da porządanego efektu. a nie daj boze spotka sie zawor z tłokiem i bęc!

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
zieluch111
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2010 22:30
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

zobaczymy co przez święta wyrzeźbię Grin o ile czas pozwoli bo coraz mniej go mam Smile może coś się uda zrobić

było Cry --> r19 1.7 73 km sedan
jest --> Alfa Romeo 1.6 16V

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
michor
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2010 01:45
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

no to ja się wypowiem w takim razie Smile

1) kopółke możesz sobie przekręcać ile chcesz nic to nie da. impuls idzie na podstawie (głównie) czujnika położenia wału - kopółka działa w zasadzie tylko i wyłącznie jako rozdzielacz - rozbierz i zobaczysz jak wygląda palec i zrozumiesz o co chodzi Pfft

TYM bardziej ze wyprzedzamy zapłon a nie go opóźniamy - co z tego że styk pomiędzy palcem a daną pozycją na kopółce będzie wsześniej skoro moduł da Ci iskrę wtedy kiedy chce? Smile przerabiane Panie kochany wtę i nazad Smile

@maestro napisał:
z wałkiem musiałbyś kombinować bo przestawienie rozrządu nie da porządanego efektu. a nie daj boze spotka sie zawor z tłokiem i bęc!


No i tu się Panie kochaniutki zdziwisz Smile
Przestawienie wałka/paska o 1 ząbek do przodu lub tyłu nic nie szkodzi f3n'owi (przynajmniej) - sprawdzone organloeptycznie przezemnie przy wymianie wałka na multi. Silnik niestety nie odpalany, zakręcony rozrusznikiem. Wszystko całe jak widać Smile z innych powodów niestety wróciłem do seryjnego ustawienia (nie chciał początkowo zagadać na nowym wałku i myślałem że się zawory nie domykają - za ciasne luzy i jak już napiąłem pasek i odpaliłem to bałem się go luzować i przestawiać. a nie daj boże by mi potem strzelił :/)

Więc - opóźnienie wałka, zgodnie z teorią, przy wyprzedzonym zapłonie powinno dać tzw, ogień z pupy.
Jednakże - jeden ząbek w Wyczynie to ok 9 stopni na wałku co już jest na granicy faulu - tzn albo będzie poważny ogień, albo już kibel i nie będzie się dało jeździć.

Jednakże - przesunięcie wałka wtę czy wewtę o ząbek nie powoduje kolizji- PRZYNAJMNIEJ W F3N'ie Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
zieluch111
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2010 06:11
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

hmm.... I to daje mi do myślenia... Żeby przestawić rozrząd bym musiał sie w nowy pasek zaopatrzyć... Bo wolał bym nie mieć nie spodzianek typu remont silnika bo pasek strzeliłSmile a że jestem przed wypłata to hmm... Puki co zostanie tylko chyba lekkie zwiększenie dawki gazu Smile acz kolwiek zobaczymy Smile dzięki panowie za odp Smile

było Cry --> r19 1.7 73 km sedan
jest --> Alfa Romeo 1.6 16V

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
maestro
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2010 13:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No i tu się Panie kochaniutki zdziwisz Smile
Przestawienie wałka/paska o 1 ząbek do przodu lub tyłu nic nie szkodzi f3n'owi (przynajmniej) - sprawdzone organloeptycznie przezemnie przy wymianie wałka na multi.


Mówisz kochany o zmianie wałka i probie zmiany ustawienia paska rozrządu a my o fabrycznym wałku. Dwie różne rzeczy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
seba2ts
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2010 15:44
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

Witam pany , mam może banalne pytanie ale gdzie jest ten czujnik położenia wału , w którym miejscu go szukać , patrze i nie mogę jakoś znaleźć, z góry dzienks

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
michor
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2010 16:51
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

maestro napisał/a:
No i tu się Panie kochaniutki zdziwisz Smile
Przestawienie wałka/paska o 1 ząbek do przodu lub tyłu nic nie szkodzi f3n'owi (przynajmniej) - sprawdzone organloeptycznie przezemnie przy wymianie wałka na multi.


Mówisz kochany o zmianie wałka i probie zmiany ustawienia paska rozrządu a my o fabrycznym wałku. Dwie różne rzeczy.


Coś tu pitolisz Panie.

Co ma piernik do wiatraka?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
seba2ts
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2010 17:57
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

@michor: mam pytanie do ciebie odnośnie przestawienia czujnika położenia wału, jak go wyjmę i rozwierce trochę otwory to wtedy przesunąć go w stronę kabiny żeby coś dało tak ??

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
michor
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2010 18:37
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

takSmile w stronę kabinySmile

zajrzyj do galerii zielucha11 bardzo sprytne rozwiązanie zrobił Smile

Edit:

Maestro - co mają do siebie wałki? obydwa seryjne.
Wzniosy niewiele się różnią i nawet jeżeli miałyby się różnic to wałek z multi powinien mieć większe więc to on by się nie zmieścił - a się zmieścił.

Od razu napiszę że za takie przeróbki nie biorę odpowiedzialności - w sensie czujnik byłem pewien a wałek to na razie teoretycznie.

Mówie, złożyłem rozrząd na nowym wałku, ustawiłem na znaki - na rozruszniku cicho -> no bo ma być.
złożyłem wyprzedzony i opóźniony o 1 ząbek i na rozruszniku też się kręcił bez szkód. (najpierw kołem kręciłem) a potem rozrusznikiem żeby sprawdzić.

Potem niestety tak się sprawy ułożyły że musiałem go złożyć na znaki bo nie byłem pewien dlaczego nieodpala, ale się okazuje że przyczyna była zupełnie z tym nie związana.

Edytowane przez michor dnia 31-03-2010 18:41
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
seba2ts
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2010 18:51
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

@michor: jeszcze takie jedno pytanko , ile max mm względem mocowań przesunąć w stronę kabiny ??

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: