Menu główne
Forum
Klubowicze
kleju1969 |
Dodany dnia 09-01-2012 20:21 |
Postów: 4 Data rejestracji: 18.11.2011 22:15 Skąd: - |
Spróbuję jeszcze raz, obserwoałem go około 10 sek., efekt był taki, że przez 3-4 sek. był na 3000 i lekko wznosił sie do 3200. Przyjrzę się dłużej za parę dni. Dzięki. Treść dodana dnia 09-01-2012 20:27: Upewnię się tylko, że reguluję sześciokątem na tłoczku krokowego, tak? |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-01-2012 20:21 |
maestro |
Dodany dnia 09-01-2012 20:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
klucz 8
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kleju1969 |
Dodany dnia 09-01-2012 22:05 |
Postów: 4 Data rejestracji: 18.11.2011 22:15 Skąd: - |
klucza nie przymierzałem, ale coś mi świta, że M6. moge się mylić. sześciokątny łeb wkręcony w tlok silniczka, dostęp po odchyleniu dźwigni przepustnicy, dobrze mówię? bo zwątpiłem.
może zerknij na obrazek Edytowane przez kleju1969 dnia 09-01-2012 22:08 |
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 10-01-2012 20:13 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Tak, dobrze regulujesz. Najpierw musisz naprawić, żeby nie falowały ci obroty, a potem reguluj wolne obroty. Szczegóły znajdziesz w podpiętym temacie o falujących obrotach.
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
krystian31l |
Dodany dnia 21-03-2012 18:10 |
Postów: 20 Data rejestracji: 05.03.2012 18:23 Skąd: - |
szkoda ze foto zdechły Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
tofel3 |
Dodany dnia 28-12-2012 09:53 |
Postów: 139 Data rejestracji: 18.09.2012 18:59 Skąd: mazowieckie Józefów k/Otwocka |
Czy mógłby ktoś odświeżyć temat ? Łącznie z zdjęciami. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 198500km
|
|
|
lukaszk140193 |
Dodany dnia 30-12-2012 12:51 |
Postów: 172 Data rejestracji: 03.11.2012 23:57 Skąd: - |
przyłącze się do tematu. tylko czy na zimnym silniku w zimę, obroty powinny wskakiwać na prawie 2tys i po chwili spadają na 1,5tys i trzymaja sie tak az do rozgrzania silnika nie da się ustawić żeby były mniejsze te obroty
czy to przez egr mam takie wysokie obroty na zimnym i jak samochód zostawię to czuć lekko benzynę w środku. http://www.renault19.pl/forum/viewthread.php?thread_id=40521
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 211000km
|
maestro |
Dodany dnia 30-12-2012 13:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ten silnik tak ma, to konstrukcja z lat 80tych i tak mają wszyscy w tym silniku. jak czuć benzyne to masz wyciek lub nieszczelność wydechu.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tofel3 |
Dodany dnia 06-11-2013 19:41 |
Postów: 139 Data rejestracji: 18.09.2012 18:59 Skąd: mazowieckie Józefów k/Otwocka |
Czy można odświeżyć temat wraz z zdjęciami ?
Treść dodana dnia 09 listopad 2013 04:45: Kolego Maestro pisales o blaszcze w krokowym, czy moglbys odswiezyc post z zdjeciem ? Treść dodana dnia 09 listopad 2013 06:46: A co z tymi zielonymi kółkami ? Edytowane przez tofel3 dnia 09-11-2013 07:46 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 198500km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 09-11-2013 18:54 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Zielone kółka pokazują tuleje na których trzyma się blaszka - raczej nic ważnego... Blaszka ma swobodnie ruszać się w miejscu, gdzie pokazuje strzałka, by w miejscu zakreślonym na czerwono łączyły się styki.
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
piotrg |
Dodany dnia 14-12-2013 15:24 |
Postów: 429 Data rejestracji: 24.09.2011 20:17 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
siemanko nie chce zakładać nowego tematu, to się podepnę. dzisiaj wywaliłem ten regulator wolnych obrotów, czy jak to tam się zwie i po wyczyszczeniu i przesmarowaniu władowałem go z powrotem, odpiąłem ustawiłem na 3000obr. ale jak podpiąłem jest dalej tak samo.. do wymiany?
fak gulf r19 gurom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-12-2013 15:41 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
styki nie są zaśniedziałe? może we wtyczce
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
piotrg |
Dodany dnia 14-12-2013 16:01 |
Postów: 429 Data rejestracji: 24.09.2011 20:17 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
@Kujtek właśnie wszystko było dzisiaj czyszczone, a w tyczka nie wygląda na zabrudzoną, ale zanim wsadziłem, to dmuchnąłem zeby paprochy wyleciały...
fak gulf r19 gurom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-12-2013 16:12 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@piotrg przejście z komputera na wtykę do silniczka jest? silniczek po podaniu prądu na krótko kręci się?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
piotrg |
Dodany dnia 14-12-2013 18:36 |
Postów: 429 Data rejestracji: 24.09.2011 20:17 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
@Kujtek powiedz mi tak, ja wyciągałem ten cypek pod tym "półksiężycem" to jest ten silniczek dobrze rozumiem?
fak gulf r19 gurom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-12-2013 18:46 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@piotrg toto tak?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
piotrg |
Dodany dnia 14-12-2013 18:49 |
Postów: 429 Data rejestracji: 24.09.2011 20:17 Skąd: kujawsko-pomorskie Bydgoszcz |
tak, własnie to...
fak gulf r19 gurom
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
cortez |
Dodany dnia 15-05-2014 18:02 |
Postów: 1 Data rejestracji: 15.05.2014 17:55 Skąd: - |
Krzychup napisał(a): Tu masz temat o EGR i są też schematy. http://www.renaul...d_id=20187 Będąc przy tym miejscu należy zauważyć na rysunku obok końca wężyka numer 19 znajduje się zaślepka oznaczona numerem 16. Jest to ta "sławna" zaślepka w kolektorze ssącym, przez którą w pierwszej kolejności wariują obroty, należy sprawdzić jej stan a najlepiej zaślepić przy tej okazji na nowo. Masz dobrą zaślepkę? Ile ona ma lat? Mi obroty nie falowały, ale w tym temacie masz zdjęcie mojej z ładną dziurką. Siłownik krokowy możesz zostawić i nie odkręcać, bo z tego co pamiętam, to jest dobry dostęp do tej zaślepki. Pkt 5: Jeśli masz taką nową zaślepkę, to zakładasz i masz spokój. Jeśli nie masz, to bierzesz kawałek wężyka i w jego koniec wkręcasz śrubkę by ją dobrze zaślepić. Drugi koniec zakładasz na króciec. Aby mieć 100% pewności, to założyłem dwie opaski jedną, aby śruba nie wypadła, a drugą ścisnąłem króciec. Jak sie nazywa czesc nr 17? |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-05-2014 18:49 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@cortez to taka opaska trzymająca zbiorniczek z węglem, jak urwałeś to czymkolwiek przyczep Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Mutiq |
Dodany dnia 17-05-2014 18:51 |
Postów: 3 Data rejestracji: 12.02.2014 07:04 Skąd: wielkopolskie Chodzież |
Krzychup napisał(a): A teraz kilka przypadłości które charakteryzują że walnięta jest ta zaślepka. Przypadłości te występowały w moim aucie i nie muszą wszędzie być identyczne: 1). Po pierwsze nie równo pracuje silnik na wolnych obrotach 2). Na wolnych obrotach gdy silnik pracuje nierówno wyciągniecie kabla z 3 świecy tzn. drugiej od rozrządu nie powoduje praktycznie żadnej zmiany w pracy silnika - jak by w ogóle nie pracował 3). Gdy siedzimy w środku czuć nierówną prace bo trzęsie sie auto 4). Wkurzające są strasznie dźwięki wychodzące z wydechu - ciche strzelanie, które zauważa sie u aut pracujących na 3 cylindrach. 5). Dłużej trzeba kręcić żeby odpalił GDZIE JEST SIŁOWNIK WOLNYCH OBROTÓW? jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza, to linka gazu zapięta jest o taki półksiężyc, a ten półksiężyc opiera się na takim wystającym trzepieniu. Ten trzpień to siłownik wolnych obrotów. Dziś robiłem tą zaślepke w kolektorze ssącym i zabrałem ze sobą aparat! 1. Ściągasz filtr powietrza. 2. odkręcasz 3 nakrętki (klucz 8) od silnika krokowego (podkładki pogubiłem). zdj. Żołte, to nakrętki silnika, czerwona strzałka wskazuje miejsce zaślepki. i z zaznaczoną zaślepką 3. Wyciągasz silnik krokowy (złączka od dołu!). Uwaga przy wykręcaniu silniczka! Jeśli nie odkręca się nakrętka a cała śruba sie kręci to wysypie się silniczek pod samochód! Trzeba go wtedy ręką przytrzymać. [TakeOff] 4. ściągasz starą zaślepke. 5. kawałek rurki zaślepiasz z tyłu śrubką (razem z opaską), a drugą stronę z drugą opaską zakładasz na rurkę i dokręcasz opaskę. (Z jednej strony zaślepiasz rurkę, a drugą zakładasz na rurkę, z której ściągnąłeś starą zaślepkę). 6. Przesmarowywujesz sobie silnik krokowy: a. odkręcasz 3 śrubki (kluczyk 8) UWAGA Gdzy kręci się cała śrubka, to należy przytrzymać cały silniczek, żeby się nie rozpadł b. czyścisz środek i smarujesz smarem (ja miałem grafitowy), c. czyścisz drobnym papierkiem ściernym styki zaznaczone czerwonym kółkiem, a po przyciśnięciu w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka styki mają się zewrzeć, (zielone kółka pokazują tuleje na których trzyma się blaszka) d. składasz wszystko (żółty trybik musi wejść w pręcik, jak nie chce, należy go lekko obrócić i próbować składać). zdj. 2 [img]http://images13.fotosik.pl/41/176921ce83b331d8m.jpg[/img] is not a valid Image. 7. Zakładasz silnik krokowy (pamiętaj o złączce zasilającej). 8a JAK MASZ GAZ, to do trzymając klapkę w filtrze powietrza w miejscu zimne powietrze wkręcasz wkręta unieruchamiając ją w tym położeniu. 8b jak nie masz gazu, to pkt 9. 9. Zakładasz filtr powietrza. 10. Jeśli po odpaleniu i zgaszeniu silnika silnik krokowy działa, to możesz iść na piwo, jeśli nie działa, to idź na piwo, a jutro ściągnij silnik krokowy i zacznij od pkt. 6! Powodzenia! Krzychu Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tekstu, zdjęć bez mojej wiedzy na innych stronach! SPECJALNE PODZIĘKOWANIA DLA Maciej R21 i BND23. Witam serdecznie! Jestem posiadaczem r19 od zaledwie 3 miesięcy i miałem wspomniane wyżej kłopoty (Mechanicy nie dali rade).Po przeczytaniu tego postu byłem w szoku ,bo Krzychu opisywał dokładnie mój samochód,tak to wygladało. W dniu dzisiejszym poprosiłem kolegę ( mam niesprawną jedną reke po wypadku) i po zastosowaniu się do porad wspomnianego wyżej Krzycha moje autko odzyskało duszę.Tylko wolne obroty teraz kręci na 2000. Pozdrawiam i dzięki za fotki .oraz klarowny opis. Tomek P.S. Mimo iż nie rozkręcałem krokowego.to po zaslepieniu otworu w/g zaleceń nie działa.Przed zaślepieniem cykał.Wolne obroty mam na 1700-2000 i nie idzie ich wyregulować. Edytowane przez Mutiq dnia 22-05-2014 15:45 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 252000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |