26 Kwietnia 2024 15:57:56
Zdjęcia użytkowników
momix nelus2403
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Jak zaślepić zawór w kolektorze ssącym? czyszczenie silnika krokowego 
kleju1969
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2012 20:21
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 18.11.2011 22:15
Skąd: -

Spróbuję jeszcze raz, obserwoałem go około 10 sek., efekt był taki, że przez 3-4 sek. był na 3000 i lekko wznosił sie do 3200. Przyjrzę się dłużej za parę dni. Dzięki.


Treść dodana dnia 09-01-2012 20:27:

Upewnię się tylko, że reguluję sześciokątem na tłoczku krokowego, tak?
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-01-2012 20:21
Awatar
maestro
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2012 20:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

klucz 8

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kleju1969
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 09-01-2012 22:05
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 18.11.2011 22:15
Skąd: -

klucza nie przymierzałem, ale coś mi świta, że M6. moge się mylić. sześciokątny łeb wkręcony w tlok silniczka, dostęp po odchyleniu dźwigni przepustnicy, dobrze mówię? bo zwątpiłem.
może zerknij na obrazek

Edytowane przez kleju1969 dnia 09-01-2012 22:08
 
Krzychup
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2012 20:13
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Tak, dobrze regulujesz. Najpierw musisz naprawić, żeby nie falowały ci obroty, a potem reguluj wolne obroty. Szczegóły znajdziesz w podpiętym temacie o falujących obrotach.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
krystian31l
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2012 18:10
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 05.03.2012 18:23
Skąd: -

szkoda ze foto zdechły

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
tofel3
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 28-12-2012 09:53
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 18.09.2012 18:59
Skąd: mazowieckie
Józefów k/Otwocka

Czy mógłby ktoś odświeżyć temat ? Łącznie z zdjęciami.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 198500km
 
lukaszk140193
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2012 12:51
Awatar


Postów: 172

Data rejestracji: 03.11.2012 23:57
Skąd: -

przyłącze się do tematu. tylko czy na zimnym silniku w zimę, obroty powinny wskakiwać na prawie 2tys i po chwili spadają na 1,5tys i trzymaja sie tak az do rozgrzania silnika ? nie da się ustawić żeby były mniejsze te obroty ?
czy to przez egr mam takie wysokie obroty na zimnym ?
i jak samochód zostawię to czuć lekko benzynę w środku.

http://www.renault19.pl/forum/viewthread.php?thread_id=40521

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 211000km
 
maestro
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2012 13:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ten silnik tak ma, to konstrukcja z lat 80tych i tak mają wszyscy w tym silniku. jak czuć benzyne to masz wyciek lub nieszczelność wydechu.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tofel3
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2013 19:41
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 18.09.2012 18:59
Skąd: mazowieckie
Józefów k/Otwocka

Czy można odświeżyć temat wraz z zdjęciami ?


Treść dodana dnia 09 listopad 2013 04:45:

Kolego Maestro pisales o blaszcze w krokowym, czy moglbys odswiezyc post z zdjeciem ?


Treść dodana dnia 09 listopad 2013 06:46:

A co z tymi zielonymi kółkami ?

Edytowane przez tofel3 dnia 09-11-2013 07:46
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 198500km
 
Krzychup
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 09-11-2013 18:54
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Zielone kółka pokazują tuleje na których trzyma się blaszka - raczej nic ważnego... Blaszka ma swobodnie ruszać się w miejscu, gdzie pokazuje strzałka, by w miejscu zakreślonym na czerwono łączyły się styki.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
piotrg
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2013 15:24
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 24.09.2011 20:17
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

siemanko nie chce zakładać nowego tematu, to się podepnę. dzisiaj wywaliłem ten regulator wolnych obrotów, czy jak to tam się zwie Wink i po wyczyszczeniu i przesmarowaniu władowałem go z powrotem, odpiąłem ustawiłem na 3000obr. ale jak podpiąłem jest dalej tak samo.. do wymiany?

fak gulf r19 gurom Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Kujtek
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2013 15:41
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

styki nie są zaśniedziałe? może we wtyczce

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
piotrg
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2013 16:01
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 24.09.2011 20:17
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

@Kujtek właśnie wszystko było dzisiaj czyszczone, a w tyczka nie wygląda na zabrudzoną, ale zanim wsadziłem, to dmuchnąłem zeby paprochy wyleciały...

fak gulf r19 gurom Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Kujtek
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2013 16:12
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@piotrg przejście z komputera na wtykę do silniczka jest? silniczek po podaniu prądu na krótko kręci się?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
piotrg
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2013 18:36
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 24.09.2011 20:17
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

@Kujtek powiedz mi tak, ja wyciągałem ten cypek pod tym "półksiężycem" to jest ten silniczek dobrze rozumiem?

fak gulf r19 gurom Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
Kujtek
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2013 18:46
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@piotrg toto tak?
i.imgur.com/gDcWLsb.png

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
piotrg
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2013 18:49
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 24.09.2011 20:17
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

tak, własnie to...

fak gulf r19 gurom Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
 
cortez
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2014 18:02
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 15.05.2014 17:55
Skąd: -

Krzychup napisał(a):

Tu masz temat o EGR i są też schematy. http://www.renaul...d_id=20187

www.renault19.pl/images/68_20187_02.jpg
Będąc przy tym miejscu należy zauważyć na rysunku obok końca wężyka numer 19 znajduje się zaślepka oznaczona numerem 16. Jest to ta "sławna" zaślepka w kolektorze ssącym, przez którą w pierwszej kolejności wariują obroty, należy sprawdzić jej stan a najlepiej zaślepić przy tej okazji na nowo.


Masz dobrą zaślepkę? Ile ona ma lat? Mi obroty nie falowały, ale w tym temacie masz zdjęcie mojej z ładną dziurką.
Siłownik krokowy możesz zostawić i nie odkręcać, bo z tego co pamiętam, to jest dobry dostęp do tej zaślepki.
Pkt 5: Jeśli masz taką nową zaślepkę, to zakładasz i masz spokój. Jeśli nie masz, to bierzesz kawałek wężyka i w jego koniec wkręcasz śrubkę by ją dobrze zaślepić. Drugi koniec zakładasz na króciec. Aby mieć 100% pewności, to założyłem dwie opaski jedną, aby śruba nie wypadła, a drugą ścisnąłem króciec.


Jak sie nazywa czesc nr 17?
 
Kujtek
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2014 18:49
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@cortez to taka opaska trzymająca zbiorniczek z węglem, jak urwałeś to czymkolwiek przyczep

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Mutiq
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2014 18:51
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 12.02.2014 07:04
Skąd: wielkopolskie
Chodzież

Krzychup napisał(a):

A teraz kilka przypadłości które charakteryzują że walnięta jest ta zaślepka. Przypadłości te występowały w moim aucie i nie muszą wszędzie być identyczne:

1). Po pierwsze nie równo pracuje silnik na wolnych obrotach
2). Na wolnych obrotach gdy silnik pracuje nierówno wyciągniecie kabla z 3 świecy tzn. drugiej od rozrządu nie powoduje praktycznie żadnej zmiany w pracy silnika - jak by w ogóle nie pracował
3). Gdy siedzimy w środku czuć nierówną prace bo trzęsie sie auto
4). Wkurzające są strasznie dźwięki wychodzące z wydechu - ciche strzelanie, które zauważa sie u aut pracujących na 3 cylindrach.
5). Dłużej trzeba kręcić żeby odpalił

GDZIE JEST SIŁOWNIK WOLNYCH OBROTÓW? jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza, to linka gazu zapięta jest o taki półksiężyc, a ten półksiężyc opiera się na takim wystającym trzepieniu. Ten trzpień to siłownik wolnych obrotów.

Dziś robiłem tą zaślepke w kolektorze ssącym i zabrałem ze sobą aparat!
1. Ściągasz filtr powietrza.
2. odkręcasz 3 nakrętki (klucz 8) od silnika krokowego (podkładki pogubiłem).
zdj. Żołte, to nakrętki silnika, czerwona strzałka wskazuje miejsce zaślepki.
www.renault19.pl/images/2914-0.jpg

www.renault19.pl/images/2914-1.jpeg
i z zaznaczoną zaślepką
www.renault19.pl/images/2914-2.jpeg

www.renault19.pl/images/2914-3.jpg
3. Wyciągasz silnik krokowy (złączka od dołu!).
Uwaga przy wykręcaniu silniczka!
Jeśli nie odkręca się nakrętka a cała śruba sie kręci to wysypie się silniczek pod samochód!! Trzeba go wtedy ręką przytrzymać. [TakeOff]
4. ściągasz starą zaślepke.
www.renault19.pl/images/2914-4.jpg

5. kawałek rurki zaślepiasz z tyłu śrubką (razem z opaską), a drugą stronę z drugą opaską zakładasz na rurkę i dokręcasz opaskę. (Z jednej strony zaślepiasz rurkę, a drugą zakładasz na rurkę, z której ściągnąłeś starą zaślepkę).
www.renault19.pl/images/2914-5.jpg
6. Przesmarowywujesz sobie silnik krokowy:
a. odkręcasz 3 śrubki (kluczyk 8) UWAGA Gdzy kręci się cała śrubka, to należy przytrzymać cały silniczek, żeby się nie rozpadł!
b. czyścisz środek i smarujesz smarem (ja miałem grafitowy),
c. czyścisz drobnym papierkiem ściernym styki zaznaczone czerwonym kółkiem, a po przyciśnięciu w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka styki mają się zewrzeć, (zielone kółka pokazują tuleje na których trzyma się blaszka)
www.renault19.pl/images/2914-6.jpg
d. składasz wszystko (żółty trybik musi wejść w pręcik, jak nie chce, należy go lekko obrócić i próbować składać).
zdj. 2 [img]http://images13.fotosik.pl/41/176921ce83b331d8m.jpg[/img] is not a valid Image.
7. Zakładasz silnik krokowy (pamiętaj o złączce zasilającej).
8a JAK MASZ GAZ, to do trzymając klapkę w filtrze powietrza w miejscu zimne powietrze wkręcasz wkręta unieruchamiając ją w tym położeniu.
8b jak nie masz gazu, to pkt 9.
9. Zakładasz filtr powietrza.
10. Jeśli po odpaleniu i zgaszeniu silnika silnik krokowy działa, to możesz iść na piwo, jeśli nie działa, to idź na piwo, a jutro ściągnij silnik krokowy i zacznij od pkt. 6!
Powodzenia! Krzychu

Nie wyrażam zgody na wykorzystanie tekstu, zdjęć bez mojej wiedzy na innych stronach!
SPECJALNE PODZIĘKOWANIA DLA Maciej R21 i BND23.

Witam serdecznie!
Jestem posiadaczem r19 od zaledwie 3 miesięcy i miałem wspomniane wyżej kłopoty (Mechanicy nie dali rade).Po przeczytaniu tego postu byłem w szoku ,bo Krzychu opisywał dokładnie mój samochód,tak to wygladało. W dniu dzisiejszym poprosiłem kolegę ( mam niesprawną jedną reke po wypadku) i po zastosowaniu się do porad wspomnianego wyżej Krzycha moje autko odzyskało duszę.Tylko wolne obroty teraz kręci na 2000.
Pozdrawiam i dzięki za fotki .oraz klarowny opis. Tomek
P.S. Mimo iż nie rozkręcałem krokowego.to po zaslepieniu otworu w/g zaleceń nie działa.Przed zaślepieniem cykał.Wolne obroty mam na 1700-2000 i nie idzie ich wyregulować.

Edytowane przez Mutiq dnia 22-05-2014 15:45
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 252000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: