23 Kwietnia 2024 19:46:52
Zdjęcia użytkowników
emZi lutek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
F3P + kompresor 
Jami
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-03-2010 10:35
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 28.12.2009 06:13
Skąd: -

Mam pytanie czy już ktoś widział takie powiązanie, ze ktoś ma renate z kompresorem?

Ostatnio mam pomysł na założenie kompresora do mojego autka gdyż ma być ona jedyna w swoim rodzaju Pfft

Co o tym myślicie?
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-03-2010 10:35
Awatar
kogar
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-03-2010 10:54
Awatar


Postów: 732

Data rejestracji: 27.07.2007 09:54
Skąd: -

ktoś tu na forum , nicka już nie pamiętam ma zamontowany kompresorek Wink
tylko ze chyba w F3n ie Smile


Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 277234km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-03-2010 16:29
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No to wybacz ale nie bedzie juz jedyna. Jest już tyle że chyba w F3Nie;P

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
edzio
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-03-2010 17:17
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

dzizus cos takiego maSmile
http://www.renaul...photo_7906

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2010 00:47
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

do zrobienia.
łatwiej/ciężej niż turbo? ciężko powiedzieć.

zależy co chcesz osiągnąć.
Ogólnie temat rzeka. Jaki kompresor, jakie doładowanie itp itd...

Coś już czytałeś na ten temat czy tak na razie gdybasz?
Ja badam temat już od kilku miesięcy i ogólnie to nie tak hop siup jak chcesz zrobić porządnie.

F3N mono ma zapas wtrysku na ~100KM.
Pytanie na ile ma f3p.

dużo dużo pytańSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Jami
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2010 18:08
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 28.12.2009 06:13
Skąd: -

pozostał mi kompresor od jaguara xjr'a x300 wygląda podobnie jak eaton m62... z tego co wiem to wiele zmieniać nie trzeba... ale wole się upewnić
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2010 19:15
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

mówie - zależy ile masz zapasu na zasilaniu w paliwo.

bo może być tak że na 0.5 bara doładowania wyskrobiesz te 120-130km i będzie ok, a może być tak że przy 100km wtrysk powie że już więcej nie może Smile
i gorsza wtedy rzeźba bo musisz dodać dodatkowy wtryskiwacz + sterowanie nim itp itd.

Eaton m62 powinien dać spokojnie radę aczkolwiek bym powiedział że na delikatne tuningi to jest za duży Smile

Jeżeli być chciał zadmuchać 1.0 -1.2 bara - spokojnie.
Nie wiem jaka będzie wydajność/efektywność przy małych doładowaniach...

Mimo wszystko jak z turbem - bez kucia dołu i odprężania to więcej niż te 0.5, 0.6 to nie ma szans. - bezpiecznie 0.4 i będzie ogień Smile

Za to 0.4-0.5 bara to w F3Nie jakieś 110-115km z 73 seryjnych - F3P odpowiednio więcej...

Wtrysk F3N'a kończy się przy ~95 koniach.

pozostaje kwestia też policzenia i wykonania odpowiednich kółek żeby ładował tyle ile trzeba przy obrotach jakie chcemy Smile (tutaj akurat turbo jest prostsze)

Kwestia dolotu - rury, stożek itp.
Kwestia intercoolera Smile
Kwestia mocowania
Kwestia napędu - czy swój oddzielny czy na tym samym pasku co reszta osprzętu...

Jest tego trochę Smile można się nawet pokusić o takie rozwiązanie jak w MB - kompresor na elektro sprzęgle - włączany wedle potrzeby Smile

Głównym problemem jest zasilanie tak jak pisałem wcześniej - na ile wystarczy pompy wtrysku i sprytu komputera żeby sobie poradził z większą ilością powietrza Smile

Edytowane przez michor dnia 06-03-2010 19:16
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Jami
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2010 21:13
Awatar


Postów: 34

Data rejestracji: 28.12.2009 06:13
Skąd: -

A przy F3P, on juz samo reguluje dawke z tego co sie orientuje...
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2010 21:15
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Co samo? Na ciśnienie atmosferyczne? Komputer i tak Ci odetnie paliwo i dupa bedzie. Dlatego trzeba sprawdzić czy podoła.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
astra945
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2013 12:29
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
Zywiec
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2013 18:29
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

tez sie zastanawiam nad jakims soft dmuchnieciem na bazie kompresora do F3PM. Jednak chciałbym dorwać w niedużych pieniądzach jakiś rozsądny kompresor. Wie ktoś co za kompresor ma u siebie dzizas? Poręcznie wyprowadzone są tutaj zasilanie powietrzem i wylot z kompresora.

Wiadomo na racingforum i innych podonych jest kupa projektów i wzorów obliczeniowych na wielkości kółek itp.

Nie mowie tutaj o wielkich przyrostach ale mysle ze nawet 0.3 - 0,4 bara dało by dość odczuwalna różnice.


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2013 18:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kojarzy mi sie tylko stwierdzenie MB CLK

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
danielb1986
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2013 19:10
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

Dokladnie z clk tylko ze to tania zabawa nie jest .

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2013 19:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jaki tauzen sama dmuchajka

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
arczycho
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2013 20:00
Awatar


Postów: 1636

Data rejestracji: 22.04.2006 23:31
Skąd: małopolskie
Wolbrom

Gdzieś na necie widziałem już multi z kompresorem

Alfa Romeo 147 1.9 JTDM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 300000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2013 20:02
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

turbo to i ja widziałem Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
astra945
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 03-12-2013 20:38
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

Od 800 kompresor, podłączenie mozna zrobić bez icka bo kompresor tak nie podnosi temp powietrza ale podłączenie i strojenie. a no i oczywiście wypadałoby trochę odprężyć silnik czyli głowica do roboty (grubsza uszczelka/ kanapka na małych uszczelkach)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
michor
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-12-2013 09:39
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Jak chcesz dać 0,3-,4 to nie odprężaj.

trochę rzeźby i wkładasz kompresor ZAMIAST kolektora, dorabiasz mocowanie przepustnicy i po "hamerykansku" dmucha prosto w zawory.


Strojenie? w starych renault to zawsze cyrki.
Myślę że DET III powinien ogarnąć temat. Łącznie z kółkiem na elektromagnesie jak w MB Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
lukas85
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 04-12-2013 17:01
Awatar


Postów: 838

Data rejestracji: 10.08.2010 17:51
Skąd: lubelskie
Chełm

eaton i ogień Ninja

455 Bleu nuit - niebieski odcień nocy (ciemny niebieki)
świeca zapłonowa przyświeca drogę tłokowi żeby nie przypier...w głowicę

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 237000km
 
Zywiec
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 04-12-2013 17:38
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

no wlasnie ciekawi mnie kwestia strojenia tego. czy przy takim soft dmuchnieciu jest to mocno konieczne? widzialem pare projektow na necie bez strojenia. Ale jak to ma sie do większych przebiegow, czyli bebechow silnika. Nie będzie za ubogo w paliwo?


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: