16 Kwietnia 2024 13:15:41
Zdjęcia użytkowników
zzubo95 pablo86
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
F3P + kompresor 
astra945
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 04-12-2013 23:00
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

za mało paliwa to stuk. stuk to destrukcja. Ja osobiście nie wiem jak to będzie widział komputer ale jak w serii chodzi na podciśnieniu a zaczniesz dmuchać nadciśnienie . .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-12-2013 23:00
Awatar
maestro
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 05-12-2013 00:17
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Na pewno da sobie rade ze zwiększeniem dawki (mapsensor do wywalenia of koz ori), kwestia w jakim zakresie sobie poradzi.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dj_mafiozo
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 05-12-2013 14:35
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Najprędzej to by F3Ra skompresował, bowiem ma on przepływomierz mierzący faktyczną ilość zasysanego powietrza, więc do jakiejś tam granicy powinien sobie dać radę z dodmuchem. W przypadku F3P możnaby spróbować orzenić go z górą od sto-piętnastki o ile średnica cylindrów by się zgadzała, pozostałaby kwestia stopnia sprężania takiego silnika, co do dolotu to wówczas ze stożka na kompresor, a z niego na przepływomierz do ori dolotu (z tego co kojarzę to przepustnica jest za przepływką, a za nią kolektor i listwa wtryskowa). I tu się pojawia pytanie, czy da się założyć głowicę z osprzętem od F3Ra, a jak nie to może którąś od Volvo.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 05-12-2013 14:43
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

MAFa lepiej dać przed kompresor/turbo
z F3R masz rację, częściowo. część używa MAP, a część MAF
przykładowa wersja f3r używajaca maf - F3R 722 z laguny


GŁUPOTY - NIE CZYTAĆ

Edytowane przez Kujtek dnia 05-12-2013 18:03
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 05-12-2013 17:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie za bardzo ogarniam gdzie jest przepływka w F3P/F3R.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dj_mafiozo
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 05-12-2013 23:36
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

W F3P oczywiście nie ma, ale z tego co kojarzę w F3Rze jest, przynajmniej w jednej wersji.


Treść dodana dnia 05 grudzień 2013 23:40:

Tylko pytanie, czy idzie złożyć taką hybrydę jak blok od F3P i głowica z dolotem, listwą, wiązką i ECU od F3Ra?


Treść dodana dnia 05 grudzień 2013 23:58:

Chyba nie będzie problemu z tym. Oba silniki mają tą samą średnicę cylindra, różnią się skokiem tłoka. Tylko pytanie, czy kanały olejowe i kieszenie wodne są tak samo. A co do przepływomierza, tu link do sklepu z przepływką do F3Ra 750/751: http://www.m.ipar...NB963.html


Treść dodana dnia 06 grudzień 2013 00:04:

@Kujtek Nie rozumiem dlaczego chcesz MAF dawać przed kompresor/turbo, wszystkie konstrukcje, które znam mają go albo między kolektorem a przepustnicą albo między kompresorem/intercoolerem w przypadku turbiny a przepustnicą. Natomiast przed turbo/kompresorem tylko filtr powietrza i to albo stożek albo sportowy.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 06-12-2013 00:07
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
astra945
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2013 00:36
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

@dj_mafiozo w b18ft jes za filtrem i szczerze mówiąc nie widziałem MAFa za turbiną Pfft


Treść dodana dnia 05 grudzień 2013 23:37:

za turbiną jest MAP w dolotowym

Edytowane przez astra945 dnia 06-12-2013 00:37
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
maestro
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2013 04:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Miałem przecież dół 2.0 a góre 1.8 więc Twoje dochodzenie czy to zagra mija sie z celem Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2013 10:19
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Tylko że Panowie MAF to nie do końca działa (przynajmniej w kappie) tak jak myślicie.

W boschu który jest u mnie, MAF mierzy powietrze- ale tylko porównuje z mapą. jeżeli mieści się w normie to bierze watość z mapy a nie z Maf.


Tak więc- moim zdaniem?
wyrzuciło by MAF error i tyle z ogarniania ;p


Zapomnijcie o ogarnięciu na fabrycznym sterowniku.

(ostatecznie jakiś drut w postaci drugiego zestawu wtrysków włączanego przekaźnikiem przy doładowaniu)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2013 13:38
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@michor dokładnie, do tego dodać trzeba "pełny but" gdzie sterownik olewa sondę i zwykle jedzie tylko na tym co ma zapisane w komputerze

nie ma co mędrkować, albo świniak/standalone i dużo rzeźby albo gaźnik i dużo rzeźby

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2013 14:20
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@Kujtek o Panie. Gaźnik chcesz dawać? Grin

Pisze kurka pińdziesiunt razy i nikt nie czyta. Det III za 500 PLN i pozamiatane!

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2013 14:33
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@michor no co, zerżnąć pomysł z piątki turbo!

mmm ale takie 16v na dcoe, ale to by chodziło...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
astra945
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2013 16:07
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

nowy det3 z map sensorem 670.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
Kujtek
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2013 19:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo chciałbym aby zwrócić uwagę że ten link co wkleiłeś ma się nijak do MAFa, dwa styki? a wiesz jak działa maf z gorącym drutem? drut musi być podgrzewany. do tego to co wrzuciłeś to identyfikuje się jako czujnik temperatury powietrza a nie MAF (tak rzecze mój dialogys)
do tego wrzucamy numer w gugla i co? i to...
https://www.googl...p;ie=UTF-8

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: