Menu główne
Forum
Klubowicze
xpoznaniakx |
Dodany dnia 13-03-2010 02:50 |
Postów: 295 Data rejestracji: 25.10.2009 22:29 Skąd: - |
Zabieram za wymianę uszczelki w nast. tyg wyciek mam w tym miejscu (tylko wyciek żadnych dodatkowych ubocznych objawów tylko ze na olej juz nie zarabiam bo dość mocno leci )
[img]http://img707.imageshack.us/img707/3341/87236974.jpg[/img] is not a valid Image. wszystkie uszczelki będę od razu wymieniał + simeringi koszt wszystkich uszczelek z simeringami i silikonem wyszło równa 100 z groszami. Natomiast planowanie 60 zł. - uszczelka głowicy - uszczelka na kolektor ssący i wydechowy - simering na wał korbowy - simering na wałek rozrządu x 2 (czy o czymś zapomniałem?) Moje pytania brzmią następująco: 1. Po czym sprawdzić czy głowica jest do planowania tak naprawdę, bo mam obawy jak czytałem podobny temat tylko ze w dieslach ze po splanowaniu glowicy zacznie sie cos z blokiem dziać ze tez możne być nierówna powierzchnia pod uszczelkę na bloku 2. Czy przy dawaniu do planowania od razu kazać wymieniać uszczelniacze bo to znaczna różnica z 60 zł robi się 150 tyle krzyknęli za planowanie z uszczelniaczami. 3. Jak to wygląda w benzynowce z ta wymianą uszczelki pod głowicą tak szczerze? A co do uszczelki pod głowice to sprzedawcy w sklepie mi mówili ze do F3N jak moja (benzynówek) jest tylko jedna grubość uszczelki, natomiast do diesli są 3 żeby nie pukało i coś tam jeszcze, tak mi tłumaczyli. Niech ktoś opisze jak już jest po takim zabiegu w benzynówce lub ma duże doświadczenie tak wygląda mój zarzygany silnik [img]http://img694.imageshack.us/img694/776/dsc00004gn.jpg[/img] is not a valid Image. a olej leci spod uszczelki w dokładnie tym miejscu [img]http://img28.imageshack.us/img28/8288/dsc00003ge.jpg[/img] is not a valid Image. a takie sa plamy po zgaszeniu silnika i minucie postoju, tyle mniej więcej wycieka (lewa strona leci okolice rozrządu, prawa strona właśnie spod tej uszczelki spływa olej po misce) [img]http://img188.imageshack.us/img188/6503/wyciek.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez Krzychup dnia 15-03-2010 17:46 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-03-2010 02:50 |
adamor11 |
Dodany dnia 13-03-2010 08:50 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ja jak ściągałem główkę to dałem do planowania, gościu tylko zabielił bo nie była krzywa, co do uszczelniaczy to te 150 zł to nie dużo a przy okazji warto to zrobić po co drugi raz zrzucać główkę, ja tego nie zrobiłem i żałuję.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
maestro |
Dodany dnia 13-03-2010 09:22 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ale wyciek jest z pod głowicy faktycznie czy z elementu który przypadkiem/nie przypadkiem znalazł sie na zaznaczeniu (czarna grucha?)
Co do samej roboty. - uszczelka głowicy - tylko ERLING 70-90pln - uszczelka na kolektor ssacy i wydechowy - tylko CORTECO 25-35pln I normalnie uszczelka pod głowice do F3Na czy F3P. Są idetyczne. Do tego uszczelka pod pokrywe zaworów - też radze CORTECO 20pln. Co do uszczelniaczy - simering na wał korbowy - simering na wałek rozrzadu x 2 Uszczelniacz kopułka Uszczelniacz góra rozrząd Uszczelniacz dół rozrząd Uszczelniacz pompa oleju (i jeśli ruszasz cały silnik albo skrzynie to także) Uszczelniacz koła zamachowego. Te pięć uszczelniaczy także tylko Hutchinsona. Koszt wszystkich nie przekroczy 140-150. Warto. Uszczelniacze zaworowe to od 2 do 10pln sztuka. Wiadomo że jest ich osiem. Dlaczego cena drastycznie rośnie? Ano bo po wymianie trzeba na nowo ustawiać zawory. Ja miałem robioną dość konretnie głowice, mam teraz na liczniku prawie 10tys przebiegu i wszystko w porządku, ciągnie ładnie, wszystko okey Aha - i broń boże nie oszczedzaj na niczym (części). To sie mści. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ribes |
Dodany dnia 13-03-2010 10:28 |
Postów: 171 Data rejestracji: 15.04.2008 18:16 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Dzięki za cenne wskazówki.
maestro napisał/a: Ale wyciek jest z pod głowicy faktycznie czy z elementu który przypadkiem/nie przypadkiem znalazł sie na zaznaczeniu (czarna grucha?) (...) Chyba masz na myśli odmę? Odma była wyjęta i czyszczona, był nawet plan podmiany na inną. Wszystko było płukane benzyną ekstrakcyjną. Poza tym silnik został umyty i osuszony, chwilę po uruchomieniu olej zaczął wyciekać na krawędzi głowica-blok, we wskazanym miejscu. Poza tym kopułka rozdzielacza zalewana jest olejem, prawdopodobnie koła zamachowe oraz maskara jest w okolicach rozrządu. Póki co wyeliminowany został wyciek: - spod kapy zaworowej - spod miski olejowej - filtr suchy - odma sucho Edytowane przez ribes dnia 13-03-2010 10:29 --------------------------------------------
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
|
xpoznaniakx |
Dodany dnia 13-03-2010 10:37 |
Postów: 295 Data rejestracji: 25.10.2009 22:29 Skąd: - |
Leci na bank z prawego rogu uszczelki bylo przemywane benzynka i patrzalem skad to sie wydostaje, odme wyjalem i przeczyscilem jesli o to chodzi i z odmy nieleci.
Co do uszczelek konkretnych firm co u goscia czesci kupuje to stwierdzil ze nie wszystkie ma tych firm co podales ale nie jestem pierwsza osoba ktora kupuje te niektore uszczelki innej firmy, inni kupowali i jezdza nie zdazyla sie jeszcze zadna reklamacja. Wiec nie ze oszczedzam tylko po co przepłacac, z tego wychodze zalozenia a gosciu tez niema sklepu od wczoraj wiec ma rozeznanie. Edytowane przez xpoznaniakx dnia 13-03-2010 10:40 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-03-2010 12:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dałem tylko swoje info jako że robie przy tym Uszczelka pod głowice ERLINGA (i tylko z tej firmy) wyglada jak oryginał i można ją podciągnąć pod to miano. Pod kolektory CORTECO jest tylko "wartstwowa" i z odpowiednim jak ja to mówie nałożeniem.
"Każdy orze jak może" Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
maestro |
Dodany dnia 14-03-2010 22:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
do tego na pewno bedzie docieranie zaworów szeroko pojęte
uszczelniacz pompa oleju - po twojemu Uszczelka pompy oleju uszczelniacz koło zamachowe 0 po twojemu Simering wał korbowy uszczelniacz rozrzad góra dół - po twojemu - Simering wałek rozrzadu x2 uszczelniacz kopułka - i tu ok razem 5szt. do tego warto zrobić miske olejjową od razu. nowa podkładka pod korek spustowy i na DIRKO złożyc Edytowane przez maestro dnia 14-03-2010 22:45 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dlugi2050 |
Dodany dnia 14-03-2010 22:48 |
Postów: 516 Data rejestracji: 12.06.2007 22:20 Skąd: pomorskie Starogard Gdański |
tylko nie kupuj semeringa ERLINGA na wał od strony koła zamaochowego..
DIAGNOSTYKA ELEKTRONIKI SAMOCHODOWEJ-odczyt-kasowanie błedów-itd-itp-sprzęt BOSCH-wszystkie marki Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 1600km
|
ddr86 |
Dodany dnia 15-03-2010 01:27 |
Postów: 3 Data rejestracji: 27.01.2010 18:07 Skąd: opolskie Opole |
mam ten sam problem, też poci mi sie uszczelka pod głowicą, dobrze że jest ten temat , nie bede musiał szukac, mam jednak pytanie odnośnie szlifu/zabielenia głowicy: czy to jest konieczne za każdym razem przy nowej uszczelce? w literaturze oraz z wypowiedzi niektórych forumowiczów dowiedziałem sie , że tej glowicy nie zaleca sie obrabiac. jak odniesiecie sie do tego? moja głowica już conajmniej raz była planowana przy wymianie prowadnic zaworów i uszczelki, ale to bylo jakies 60 tys. km więc nie wiem sam co teraz?
Edytowane przez ddr86 dnia 15-03-2010 01:48 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 236000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-03-2010 01:32 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
zabielić zawsze! to są przeciez mikrony
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
xpoznaniakx |
Dodany dnia 15-03-2010 02:35 |
Postów: 295 Data rejestracji: 25.10.2009 22:29 Skąd: - |
Dzieki pomocy "maestro" udało mi sie sprecyzować co dokładnie potrzebuje podczas wymiany uszczelki pod głowicą, wielkie dzięki
- Uszczelka głowicy - Uszczelka kolektor ssący i wydechowy (1 uszczelka) - Uszczelniacz koło zamachowe - Uszczelniacz wałka rozrządu góra dół - Uszczelniacz pompa oleju - Uszczelniacz kopułka - Podkładka pod korek spustowy(miedziana) i wlewowy(gumowa)(w razie czego pasuje od Poldka) - Olej silnikowy (10W40 półsyntetyk) - filtr oleju - Uszczelka kapy zaworów - uszczelka miski olejowej - pasek rozrządu (warto wymienić gdy jest zapaćkany olejem - choć jak pisałem miesiąc temu około miałem wymieniany pasek, rolki i napinacz wiec bede wymieniał tylko sam pasek) Zakład który bedzie zajmował sie głowicą powinien: - Splanować lub zabielić głowicę - Wymienić uszczelniacze zaworowe - jeśli uszczelniacze są wymieniane to powinni też odrazu: 1) ustawić zawory, 2) dotrzeć gniazda i same zawory Opracowane przy pomocy rozmowy z Maestro i to by było chyba na tyle napewno sie komuś też w przyszłości przyda Edytowane przez xpoznaniakx dnia 15-03-2010 11:22 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-03-2010 07:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
zabielić
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michal0310 |
Dodany dnia 15-03-2010 11:28 |
Postów: 242 Data rejestracji: 08.08.2009 13:09 Skąd: - |
Pozwólcie że się wtrącę... Może mi ktoś nakreślić w jakim celu potrzebna Ci będzie uszczelka miski olejowej? Rozumiem że to parę groszy ale... nie łapię po co?
1. Jeżeli masz wrażenie że Twoja R19 pracuje bez zarzutu, to znaczy że problemy Twojego egzemplarza są po prostu mało uciążliwe
2. Kiedy usuniesz w R19 wszystkie drobne nieprawidłowości jej pracy i wydaje Ci się że teraz chodzi bez zarzutu - szykuj się na gruntowny, kapitalny remont Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 255000km
|
xpoznaniakx |
Dodany dnia 15-03-2010 11:36 |
Postów: 295 Data rejestracji: 25.10.2009 22:29 Skąd: - |
wszystkie uszczelki zeby mieć pewność ze nigdzie znow nie bedzie ciekło, jak juz robic to porzadnie od poczatku do konca wszystko na tip top
Edytowane przez xpoznaniakx dnia 15-03-2010 11:36 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
|
|
|
P-men |
Dodany dnia 15-03-2010 11:43 |
Postów: 40 Data rejestracji: 29.05.2009 00:18 Skąd: - |
Proponuje temat przykleić do FAQ.
EDIT: Dlatego w FAQ na dole pisze: "Jeśli widzisz temat, który powinien znaleźć się w tym FAQ, to proszę zamieść link w odpowiedzi." Temat już jest w FAQ. Krzychu. Edytowane przez Krzychup dnia 15-03-2010 17:42 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d
|
|
|
moizi |
Dodany dnia 15-03-2010 12:12 |
Postów: 31 Data rejestracji: 28.10.2009 09:58 Skąd: - |
warto też sprawdzić stan śrub do głowicy i ewentualnie wymienić na nowy komplet Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 189000km
|
|
|
opal |
Dodany dnia 15-03-2010 13:59 |
Postów: 5 Data rejestracji: 24.03.2009 18:32 Skąd: - |
A jaki jest orientacyjny koszt całej tej zabawy? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 206000km
|
|
|
Sylas |
Dodany dnia 15-03-2010 14:44 |
Postów: 1535 Data rejestracji: 19.05.2009 17:39 Skąd: łódzkie Łódź |
no około 600 zł wyjdzie. Ale to też zależy od mechanika
Moje auto: Opel Omega B 1995r poj. 2.0 16V b+g, Przebieg 189000km, 4xel. szyby el. lusterka, klimatyzacja dwustrefowa, el.szyberdach, el. roleta tylnej szyby
Moje auto: Opel Omega 2.0 16V, benzyna+LPG, 191000km
|
xpoznaniakx |
Dodany dnia 15-03-2010 15:37 |
Postów: 295 Data rejestracji: 25.10.2009 22:29 Skąd: - |
- Uszczelka głowicy ELRING- 45
- Uszczelka kolektor ssący i wydechowy (1 uszczelka) - 20 - Uszczelniacz koło zamachowe CORTECO- 17,50 - Uszczelniacz wałka rozrządu góra dół CORTECO 12+15 - Uszczelniacz pompa oleju 25 - Uszczelniacz kopułka (TYLKO W SERWISIE-NIEIDZIE DOSTAĆ) - Podkładka pod korek spustowy(miedziana) i wlewowy(gumowa) 1,00+1,50 - Olej silnikowy (10W40 półsyntetyk) MARKA GM 5L 75 - filtr oleju MAXGEAR 12 - Uszczelka kapy zaworów 9 - uszczelka miski olejowej 12,50 - pasek rozrządu DAYCO 65 310,50 ROBIENIE GŁOWICY +150 RAZEM: 460,50 + ROBOCIZNA 250 ale ja robie z Ribesem wiec 250 w kieszeni Edytowane przez xpoznaniakx dnia 15-03-2010 16:23 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-03-2010 15:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ciekawe że nie idzie dostac uszczelniacza do kopułki. Normalnie pieprzenie w żywe oczy. Cienki sklep, do tego jak nie mają Hutchinsonów
Uszczelke miski olejowej bym odpuścił ale pisałem o tym nie raz i nie dwa, w wielu tematach. Strasznie pojechałeś po taniości tyle Ci powiem Nawet nie bede już wyszczególniał. Edytowane przez maestro dnia 15-03-2010 15:41 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |