25 Kwietnia 2024 04:15:29
Zdjęcia użytkowników
macio8888 momix
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Uszczelka pod głowicą 
WoZnY
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2010 15:46
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Na pasku bym nie oszczędzał Pfft

Swoją drogą, to w wielu sklepach jakich coś kupowałem zamienników mieli pod dostatkiem, a oryginały na zamówienie. Pytałem dlaczego? Odpowiadali, bo wszyscy chcą kupować jak najtaniej i tak kupują tylko raz na jakiś czas trafia się ktoś taki jak Ty i kupuje sprawdzony towar.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-03-2010 15:46
Awatar
xpoznaniakx
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2010 15:56
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

1. co do uszczelniacza do kopułki to bylem nie w 1 a w 4 sklepach i uslyszalem to samo, po jednym sprzedawcy takiej teorii bym nie pisał!

2.Podstawowe uszczelki czyli najwazniejsze sa orginały czyli Corteco i Erling wiecej mi do szczescia niepotrzeba a te sklepy tez nieistnieja od wczoraj wiec rzadko kiedy sie zdarza mi powiedzieli zeby orginaly zamawiali w pozostałych uszczelniaczach czy tam uszczelkach jak kto woli.

3. też to usłyszałem wiec cos w tym jest: "bo wszyscy chcą kupować jak najtaniej i tak kupują tylko raz na jakiś czas trafia się ktoś taki jak Ty i kupuje sprawdzony towar. "

4. co do paska to juz mam drugi tej firmy DAYCO i caly czas hasam autkiem wiec mi ten odpowiada

Edytowane przez xpoznaniakx dnia 15-03-2010 16:24
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
maestro
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2010 16:00
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Robisz to dla siebie, więc ani ja, ani Woźny czy nikt inny nie powie Ci co masz kupić, my tylko możemy dać Ci rady.

Prawda jest taka że u mnie mają od reki. Czemu? Nie wiem.
No i cena za uszczelke pod głowice ERLINGA też dziwnie mała, nie wspominając o uszczelce pokrywy zaworów...

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xpoznaniakx
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2010 16:09
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

ERLINGA-z hologramem moze podruba ja tam sie nieznam wiec niewiem moze masz drogi sklep gdzie sie zaopatrujesz ja kupowalem to co ludzie najczesciej biorą to tez jakas metoda, po drugie rozmawialem ze swoim mechaikiem i tez stwierdzil ze najwazniejsze sa te orginaly co kupilem, reszta to pikuś ;p
[img]http://img707.imageshack.us/img707/6862/dsc00007so.jpg[/img] is not a valid Image.


Treść dodana dnia 16-03-2010 00:55:

Witam, doradzi ktos jak sie nazywa (chyba nr) torx-imbus do odkrecenia głowicy bo chcialem zakupic (F3N-L740)
oraz
schemat z kolejnością dokręcania śrub i momentami obrotowym do tego silnika?

Edytowane przez xpoznaniakx dnia 15-03-2010 23:55
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
Redeon
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 00:05
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Oryginalnie masz sruby na imbus 10, zakup sobie mocna i dluga nasadke, jesli bedziesz chcial zmienic sruby to na 90% dostaniesz na torx chyba 16.
Co do dokrecania srub to wszystko masz dokladnie opisane na ulotce zalaczonej do uszczelki (ja juz widze na powyzszym zdjeciu ze jest). Dodam tylko ze sruby w F3N dokreca sie w kilku etapach ale wszystko jest opisane w ulotce.

Nie bardzo rozumiem co macie na mysli piszac o uszczelce pod kopulke, u mnie niczego takiego nie bylo. Pod kopulka byla tylko taka podstawka z jakiegos tworzywa. Jesli to o nia chodzi to mozna to bez problemu kupic razem z kopulka.

Edytowane przez Redeon dnia 16-03-2010 00:09
Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
WoZnY
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 00:14
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

U mnie jest potrzebna do głowicy nasadka E-10 Szpilka ma łeb wyglądający jak torx.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
xpoznaniakx
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 00:16
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

niestety ale nieznam zadnego z tych jezykow Pfft

[img]http://img535.imageshack.us/img535/8936/reno2.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img240.imageshack.us/img240/7494/reno1.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez xpoznaniakx dnia 16-03-2010 00:17
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
Redeon
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 00:16
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

WoZnY napisał/a:
U mnie jest potrzebna do głowicy nasadka E-10 Szpilka ma łeb wyglądający jak torx.


Racja, pomylilo mi sie Smile


Treść dodana dnia 16-03-2010 00:19:

dokrecasz sruby w kolejnosci jak na rys. naprzod 30 Nm, pozniej 70 Nm, nastepnie czekasz okolo 3 min, luzujesz je, nastepnie ponownie dokrecasz momentem 20 Nm i konczysz dokrecajac kazda srube o 123 stopnie


Treść dodana dnia 16-03-2010 00:23:

dodam tylko, ze u siebie oby na koncu dokrecic te sruby (mialem nowe) o te 123 stopnie jednym ruchem musialem uzyc pozadnego sztywnego klucza (nie grzechotke) i okolo metrowa przedluzke, wiec nie jest to takie hop siup

Edytowane przez Redeon dnia 16-03-2010 00:20
Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
xpoznaniakx
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 00:27
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

a jak to jest ze starymi srubami bo kompl nowych u mnie kosztuje 80 zł??
Tak naprawde trzeba je wymieniac czy to jest do wybooru wedle zyczenia? Wink

w innych przypadkach gdy zmienilem srube na nową to sie gwint spieprzył wiec z doswiadczenia jesli sa w dobrym stanie wkrecam stare......

Edytowane przez xpoznaniakx dnia 16-03-2010 00:29
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
Redeon
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 00:30
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

ja placilem w hurtowni 60 pln, rudno powiedziec jak to jest ze starymi, na te sruby dzialaja duze sily, z czasem pewnie moga powstawac jakies mikropekniecia itd, dodatkowo takie odkrecanie i ponowne dokrecanie pewnie tez ma na nie jakis niekorzystny wplyw, powinno sie wymieniac na nowe, ale pewnie malo kto tak robi

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
xpoznaniakx
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 00:41
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

Jak ktos ma jakis schemacik ustawienia rozrzadu to bylbym wdzieczny tak aby wszytsko bylo tip top Wink
A w Dialogys znajde takie cos moze?

Znalazłem tylko cos takiego ale co do ustawien przed rozebraniem i przy składaniu nic
[img]http://img688.imageshack.us/img688/2489/rozrzaddialogys.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez xpoznaniakx dnia 16-03-2010 00:48
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
Redeon
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 00:47
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Jesli chodzi o rozrzad to na forum masz fajny opis, zreszta w praktyce jest to latwiejsze niz sie wydaje. Musisz jednynie zablokowac wal korbowy (opis w faq). Na kole walka rozrzadu i walu korbowego masz znaki, musisz je ustawic zgodnie ze znakami na pasku, pozniej odpowiednio naciagnac i to wszystko. Nie zapomnij kilka razy obrocic recznie walem po zlozeniu wszystkiego do kupy celem sprawdzenia czy aby nic sie tam nie blokuje itd

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
xpoznaniakx
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 15:50
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

...a tak wyglada dokladnie klucz do odkrecenia i dokrecenia głowicy, nasadka A-KRAFT 10mm 1/2 cala oraz imbus KINGTONY 10/ 6-kątny:

[img]http://img10.imageshack.us/img10/7026/dsc00016ue.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img51.imageshack.us/img51/5798/dsc00014g.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez xpoznaniakx dnia 16-03-2010 15:54
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
maestro
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 15:53
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

plus 30 centymetrowe ramie. i nie na maxa ile pary Wink i jest git

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xpoznaniakx
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 16:43
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

Kto odpowie wyczerpujaco jakie znaczenie ma wymiana uszczelniaczy w szlifierni, co by bylo gdybym wykonal tylko planowanie bez wymiany uszczelniaczy.
I czy w pozniejszym czasie mozna wymienic te uszczelniacze bez zdejmowania głowicy?
Oraz czym najlepiej przeczyscic miejsce na bloku gdzie przychodzi uszczelka pod głowice?

Edytowane przez xpoznaniakx dnia 16-03-2010 16:48
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
maestro
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 16:53
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To że trzeba zdjąć wałek żeby uszczelniacze wymienić w zasadzie. A jak zdjąć wałek to i zawory ustawiać. Dlatego najlepiej zrobić wszystko razem. Bo to przy jednej robocie sie robi wszystko "przy okazji".

Czyścisz do gładkiego generalnie jeszcze blok, ale to inna sprawa, przed samym założeniem nitro dobrze przecierasz, dajesz uszczelke i składasz.

Edytowane przez maestro dnia 16-03-2010 16:54
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xpoznaniakx
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 17:01
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

A czy na uszczelke głowicy jeszcze sie nakłada silikon czy na czysto sie skreca?

Edytowane przez xpoznaniakx dnia 16-03-2010 17:05
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
maestro
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 17:03
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nigdy na uszczelke głowicy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xpoznaniakx
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 17:05
Awatar


Postów: 295

Data rejestracji: 25.10.2009 22:29
Skąd: -

Czyli bez zdejmowania głowicy tez idzie wymienic uszczelniacze tak? dobrze zrozumialem?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 290168km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2010 17:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tak.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: