25 Kwietnia 2024 18:36:34
Zdjęcia użytkowników
grzesio jonowaty
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Central zamek i el. szyby 
blade91
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 18:02
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

Witam,
od niedawna jestem posiadaczem Reni 19, 95r chamade, problem w tym że auto to nie posiada żadnej elektryki.
Przeszperałem forum ale za bardzo nic się konkretnie niedowiedziałem co do mojego problemu.
mam możliwość wymontowania centrala, el.szyb itp itd z innej reni ale hatchbacka bo kumpel ma na części.
tak się zastanawiam czy mógłbym to wszystko zamontować w mojej reni? central chciałbym tylko na 4 drzwi, są oryginalnie kable poprowadzone? el szyby tylko na przód bo tak też ma renia kumpla.
Gdzie ewentualnie mam szukać jakiś sterowników, mechanizów itp itd w tej reni na części?
Czekam na wszelkie sugestie gdyż jestem laikiem w tych sprawach.

Pozdrawiam

Edytowane przez Krzychup dnia 03-05-2010 11:50
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 02-05-2010 18:02
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 18:08
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Witam

Po pierwsze wypełnij profil auta, wiele to pomoże.
http://www.renaul...it_car.php

Po drugie. Rozumiem że skoro piszesz chamade to masz sedana. Wszystko do końca tylnych drzwi jest identyczne jak w hatchbacku - teraz tylko pytanie czy kolega ma 3drzwiowego czy 5drzwiowego? I znowu można wywnioskować z Twojego posta że ma 5drzwiowego.

Tak więc.

Bebeszysz mechanizmy szyb z przednich drzwi (5 śrub na drzwi, trzy przy silniku, dwie na prowadnicy w linii prostej), wiązki drzwiowe - pod gumową harmonijką miedzy drzwiami a budą jest kostka, trzeba ściągnac tą gume i rozpiąc kostke żebyś potem mógł wpiąć to do siebie - NIC NIE TNIJ! Zabierasz też rączki z przyciskami. Z elektryki szyb tylko tyle bierzesz. U siebie potem montujesz analogicznie, podpinasz pod ukryte kostki pod zaslepkami (skoro nie masz nic w drzwiach to nie masz harmonijek -> stąd zaslepki) - pod nimi są kostki do podpięcia wiązek, układasz w drzwiach kable i heja. Wkładasz dwa bezpieczniki (1 i 2 w nogach pasażera) i cieszysz się elektryką szyb. Pomijam takie aspekty jak zdjecie boczka czy wyjęcie szyby co w przednich drzwiach jest troche utrudnione i nie do końca proste jak ktoś nie wie jak to sie robi.

Co do centralnego zamka. Potrzebujesz przelącznik koło zegarka, przekaźnik, taki biały - skrzynka bezpieczników w nogach pasażera, po lewej jej stronie bedzie, no i u siebie musisz jeszcze bezpiecznik włożyć z takich głupot (trzeci rząd bezpiecznikow).

Z drzwi musisz wybebeszyć całe zamki z silownikami, oraz wiązki z tylnych drzwi (bo z przednich już masz).

Jak już to wszystko bedziesz miał to dopiero Ci napisze jak podpiąć tylne drzwi (bo jak nie ma elektryki fabrycznie to instalacja jest tylko przewidziana do przednich drzwi) żeby hasał centralny.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
blade91
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 18:18
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

Tak, zgadza się, kumpel ma 5d, powiedz mi jeszcze, te wiązki drzwi tylnich centralnego zamka, idą jakoś w tych listwach progowych w wewnątrz do skrzynki bezpieczników? a czy możliwe by było podpięcie centrala z tylniej klapy tego hatchbacka do klapy mojego sedana? i jeszcze chciałbym wiedzieć co zrobić z manualem szybek przednich? można to zostawić? bo po tym zabiegu by mi dziurka została gdzie korbka jest, a niestety renia kumpla ma inny kolor tapicerki więc przekładanie wszystkiego odpada.

Było R19, zrobiłem nim 6tyś km i bez żadnej usterki : )
Jest: Ford Escort Kombi MK7 1995r 1,4 75km + LPG Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 18:27
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Postaram sie po kolei odpisać.

Wiązki drzwi tylnych kończą sie tak samo jak przednich -> harmonijkowa guma miedzy drzwiami a słupkiem, i tak jest kostka. Z tym że o ile z przodu pod zaślepką masz kostki do podpięcia, tak z tyłu nie masz. Te dwa przewody od tylnych drzwi musisz podpiąc pod drzwi przednie, nie jest to trudne, ale żeby Ci to wytłumaczyć musiałbyś już to mieć na biurku.

Centralny klapy - tak owszem. Musisz tylko wziąć też cały zamek z klapy, z tym że "wkładka" czyli to w co wkładasz kluczyk jest wymienialne, a potrzebujesz sam mechanizm bo do centralnego i bez centralnego różnią się jednym elementem własnie tym, który odpowiada za odblokowanie i blokowanie zamka.
Od tyłu "wkładki" zamka bagaznika jest zabezpieczenie, płaskimi szczypcami sie łapie, wkładke wyjmujesz, i wkładasz swoją żeby klucz pasował, zakładasz zabezpieczenie i tak masz już wkładke i zamek do klapy pasujący do kluczyka od auta Wink Kable podpina sie pod tylne drzwi, fabrycznie pod prawe, ale to wszystko jedno. Odpowiednie dwa otwory na montaż siłownika sa przygotowane.
Sprawdz jednak ile masz przewodów w klapie, 2 (do przeciwgłowego) czy 4. Jak 4 to kable i kombinowanie z siłownikiem klapy masz z głowy.

Co zrobić z manualem szybek przednich? Na złom Pfft Dziury zostaną, zaślepki są ale oryginalne dostac to już rzadkość. Zajrzyj do kumpla w poszybie, tak gdzie są ramiona wycieraczek zaraz pod szybą od zewnątrz. Po stronie akumulatora bedziesz miał okrągłą zaślepkę. To, my jako starzy wyjadacze kładziemy jak dziury zostają. Tyle że potrzebujesz dwa złomki żeby miec dwie zaślepki Wink

Prosciej przełożyć cztery boczki Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
blade91
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 18:36
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

Dobrze, już powoli jarzę co do czego, ale nadal mam pytania, czy wkładki zamków od drzwi, będę mógł zostawić dotychczasowe? bo nie chcę ze sobą nosić sterty kluczy ;p
co do klapy to raczej idą 2 przewody od przeciwmgłowego, ale dokładniej oblookam i napisze jakby co.
no i wnioskuję z twoich postów że żeby zrobić przednie szybki elektryczne to muszę wyciągnąć całe szybki, czy niekoniecznie? bo jeśli by tak miało być to trochę mnie to przeraża..

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 18:43
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wkładki zamków z drzwi zostaja, przekładasz tylko zamki z siłownikami (to jest razem), swoje wywalasz.

Po rozłożeniu boczka opuść sobie szyby do połowy. Zobaczysz dół prowadnicy i szybe, przez nią przechodzi taki bolec, a na końcu tego bolca jest taka zawleczka. Trzeba ją podwazyc z obu stron żeby zeszła ładnie (i nie pekła) i wtedy uszczelki u góry w drzwiach zdejmujesz (te "dolne" - poziomie) i hyc szyba do góry, najlepiej to ją wyjąc co by sie jej nic nie stało. I tyle. To nic trudnego, trzeba tylko troche pomyślec Wink Wykrecasz stary mechanizm, wkładasz nowy - elektryczny warto tez opuscic mniej wiecej do połowy żeby można bylo przede wszystkim z trupka wyjac szybe bo takto prowadnica nie wyjdzie no i potem żebyś Ty mógł wygodnie zamontować swoją szybe Wink Na wszystko otwory są przygotowane.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
blade91
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 18:56
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

ok, dzięki za przybliżenie sytuacji, ale ja nadal mam pytanie czy można się obejść bez wyjmowania całej szyby? czy tylko przełożyć te prowadnice jeśli dobrze kojarzę i hulać? podejrzewam że tak się nie uda.. no ale do odważnych świat należy to może coś uda mi się wykombinować, może na początek zabrałbym się za ten central, bo szyby mnie trochę przerażają aczkolwiek dla kogoś kto ma w tym wprawę na pewno to chwila roboty..

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 18:58
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no ale co za problem wyjac szybe? odpiąc od prowadnicy ją i tak musisz, a od odpięcia do wyjęcia jest w sumie jedno pociągnięcie do góry Grin

Nie ma co tego rozkładać na raty - weź zrób raz i wiecej do drzwi nie zaglądajSmile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
blade91
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 19:02
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

ok, dzięki, na dniach po maturze pojadę do kumpla po wszystko i w razie problemów będę pisać.
Pozdro!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2010 19:03
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To również do usłyszenia i zobaczenia po maturze Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
blade91
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-05-2010 19:30
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

Witam ponownie, wszystko co miałem mieć posiadam już w garażu.
Teraz mam pytanko jak podłączasz tylnie drzwi? bo niestety jak wiadomo niema tam kabli, wykorzystałbym kable od oświetlenia po otwarciu, bo to mi nie działa, ale niekoniecznie mi to jest potrzebne to podświetlenie, czy tak można by? czy prowadzić nowe kable? do tylniej klapy jednak prowadzić niebędę kabli, niechce mi się tego robić, a manual może tam być.
szybki też już mam, ale niestety tej zaślepki nieznalazłem, można coś innego podobnego zastosować?
Pozdro : )

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-05-2010 19:47
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Więc tak.

Trzeba zdjąć ogólnie te osłony progowe od środka (trzeba na dole pas odkrecic, klucz 17) żeby przeprowadzić te dwa kable od centalnego do przodu. Od tylnych drzwi musisz dostać sie do progu w nogach, czyli wzdłuż auta, i tam bedzie duża brązowa kostka. Na kostce sa malutkie literki A B C D oraz 1 2 3 4 5 6 7 8. Musisz odnaleźć przewody B3 i B4. Kolory w lewym progu to najprawdopodobniej beżowy i brązowy - dużo tam nie ma kabli.
Po prawej stronie to samo z tym że tam jest ich już wiecej ale także B3 i B4 - kolory najprawdopodobniej zielony i biały.

Jak to CI sie nie widzi albo sie przeraziłes tym co napisałem to koło zegarka pod zaślepką powinna być zielona kostka do przycisku centralnego. Te wspólne przewody B3 i B4 (ogólnie zamknij otwórz) to dwa skrajne przewody zielony chyba i zielony z białym paskiem, albo biały i biały z zielonym paskiem. W każdym razie skrajne (numer 1 i 5) i do nich tez mozna sie podpiąć.

Skoro klape odpuszczasz to ok.

Zaślepki skoro nie masz takich to inwencja twórcza, castorama, whatever.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
blade91
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-05-2010 20:37
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

ok, zaraz może pójdę się pobawić, a powiedz mi jeszcze, jeśli przykładowo central nawali, to i tak manualnie da się otworzyć drzwi? przekręcając kluczyk z jednej strony?
i jeszcze jako ciekawostkę chciałem się dowiedzieć czy ten central fabryczny, bo takowy będę kładł w furę można przerobić na zdalny? by pilotem sterować?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 05-05-2010 20:40
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zawsze wkładając kluczyk do zamka da sie otworzyć drzwi, nawet jak wysiądzie centralny czy akumulator padnie. Oczywiscie jeżeli kluczyk współdziała z zamkiem Pfft w sensie są z tego samego kompletu.

Centralny oryginalny zawsze był zdalny. W podsufitce był inny plastik na lampke i dodatkowe przetłoczenie na czujnik podczerwieni z ciemnym szkiełkiem. Do tego zamiast zwykłego kluczyka był taki z naciskanym przyciskiem - kierowało sie grot kluczyka w kierunku wnętrza (lusterka wstecznego), naciskało i zamek sie otwierał/zamykał. W razie - mam taki komplet potrzebny do montażu z instrukcją of koz.

Edytowane przez maestro dnia 05-05-2010 20:43
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
blade91
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 05-05-2010 20:44
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

no właśnie się tak zastanawiam nad tym zdalnym na podczerwień, kumpel miał zwykły kluczyk taki jak ja, niewiem czy miał zdalny, znajomy też ma R19 taką jak moja, i też ma na kluczyk..
a ile byś sobie życzył za taki komplecik?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
Krzychup
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 05-05-2010 20:53
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Załóż fabryczny centralny i do tego np alarm sterowany radiowo, bo po miesiącu będziesz się pytał jak zwiększyć zasięg oryginalnego pilota, bo działa do ok 1m od bocznej szyby!


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
roger09
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 17:04
Awatar


Postów: 25

Data rejestracji: 11.12.2009 18:47
Skąd: dolnośląskie
Kłodzko

maestro napisał/a:Pomijam takie aspekty jak zdjecie boczka czy wyjęcie szyby co w przednich drzwiach jest troche utrudnione i nie do końca proste jak ktoś nie wie jak to sie robi.


Może ktoś dokładnie i obrazowo przedstawić jak wyjąć przednią szybe elektryczna od kierowcy ? Drzwi mam juz rozebrane i za nic nie wiem co dalej.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 248441km
 
http://darmowe-doladowanie.pl
herubini89
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 17:31
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

A zawleczkę na bolcu mocującym szybę do prowadnicy zdjąłeś?
Jeśli tak,to kombinujPfft
Ja to robiłem tak,że opuszczałem szybę na tyle,aby po zdjęciu jej z mocowania nie było naprężęń przy manewrowaniu.Zdejmowałem wszystkie uszczelki i pionowe prowadniczki,obracałem szybę o 90 st. (tak,żeby jej dziubek był w górze) i normalnie wysuwałem górą.Zupełnie bezproblemowo.A żeby sobie nie porysować lakieru i szyby,okładałem takim samochodowym filcem na około tą szczelinę,z której szyba ma wyjść górąSmile

Powodzenia

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
blade91
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 21:33
Awatar


Postów: 74

Data rejestracji: 02.05.2010 17:56
Skąd: -

ja te manewry, przekładania silnika szybek i prowadnicę robiłem z szybą w środku, opuściłem ją do odpowiedniego poziomu by szło wychaczyć/wchaczyć szybę i heja, gdy wyciągałem zaklinowałem ją w położeniu "u góry" i manewrowałem sobie prowadnicą.
Przy zachowaniu odpowiedniej ostrożności da się to zrobić bez wyciągania szybki : )

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 179800km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2010 21:34
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

da sie, ale sposobem najłatwiejszym (manewrowanie w drzwiach) szyba musi byc wyjeta.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: