Menu główne
Forum
Klubowicze
momix |
Dodany dnia 25-05-2010 17:12 |
Postów: 410 Data rejestracji: 07.07.2008 17:18 Skąd: śląskie Czeladź |
Witam
Za namową maestra zakładam nowy temat o klimatyzacji. Ja u siebie mam problem taki, że dmuchawa nie działa. Co może być przyczyną? no właśnie może macie jakieś pomysły? Opiszcie też swoje problemy klimatyzacyjne, jeżeli mieliście nieprzyjemność takowe posiadać pozdrawiam momix Edytowane przez piotrekTSA dnia 14-06-2010 20:45 Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki! Cała Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 25-05-2010 17:12 |
danielb1986 |
Dodany dnia 25-05-2010 17:17 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
nie ten dział....chyba że chcesz kupić klimatyzację ale z opisu wynika co innego...pozdrawiam
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2010 17:29 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Po primo wyjmujesz panel nawiewu i patrzysz czy wtyczka nie nadpalona lub styki w panelu.
Po drugie - trzy bezpieczniki w nogach pasażera 7 (sniezynka) 8 (chlodzenie silnika) 9 (sniezynka) czy sa dobre i nie potopione (i o odpowiedniej wartosci) Śnieżynki 30A, chłodzenie 20A. Po duo jak bedzie wsio okej, to trza odkrecic grodź i sprawdzić sławne tranzystory. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
momix |
Dodany dnia 25-05-2010 17:29 |
Postów: 410 Data rejestracji: 07.07.2008 17:18 Skąd: śląskie Czeladź |
kurcze faktycznie ...a umie ktoś przenieść z moderatorów?
Treść dodana dnia 25-05-2010 17:32: maestro napisał/a: Po primo wyjmujesz panel nawiewu i patrzysz czy wtyczka nie nadpalona lub styki w panelu. Po drugie - trzy bezpieczniki w nogach pasażera 7 (sniezynka) 8 (chlodzenie silnika) 9 (sniezynka) czy sa dobre i nie potopione (i o odpowiedniej wartosci) Śnieżynki 30A, chłodzenie 20A. Po duo jak bedzie wsio okej, to trza odkrecic grodź i sprawdzić sławne tranzystory. "panel nawiewu" co to dokładniej jest? oraz "grodź" co to i gdzie tego szukać? Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki! Cała Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2010 17:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
No panel z pokrętłami - to panel nawiewu
Grodź - to taka odkrecana czesc przegrody podszybia, po stronie kierowcy Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
momix |
Dodany dnia 25-05-2010 17:45 |
Postów: 410 Data rejestracji: 07.07.2008 17:18 Skąd: śląskie Czeladź |
... i wszystko jasne jak dla technikum rolniczego
Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki! Cała Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-05-2010 17:48 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Robik |
Dodany dnia 11-06-2010 16:40 |
Postów: 103 Data rejestracji: 03.05.2007 13:09 Skąd: lubelskie Lublin |
Moja klimatyzacja chłodzi już słabo, bo nie była nabijana od co najmniej 3 lat a nie mogę jej nabić, bo mam Renię z 1993 r., więc na stary czynnik, zaś przeróbka na nowy to koszt ok. 1000 zł. Przy takich upałach jak teraz niestety raczej otwieram okna niż włączam klimę, ale ostatnio zauważam dziwną rzecz: wydaje mi się, że chłodniejsze powietrze leci z nawiewów, gdy nastawię klimę na NORM a nie MAX- możliwe? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 233300km
|
maestro |
Dodany dnia 11-06-2010 16:48 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Gdy dasz na MAX powietrze zasysane jest z wnętrza auta, na NORM z zewnątrz.
Co do starego czynnika - bajki Ci ktoś wciska o tak kolosalnych kwotach przeróbki. Napisz do misiek_pt to Ci napisze co i jak. U nas normalnie wbicie na stary czynnik (jakieś mieszanie kilku) i sprawdzenie szczelnosci to chyba 130 albo 150. Własnie misiek ma na stary czynnik i bez problemu mu to nabili. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Robik |
Dodany dnia 11-06-2010 17:34 |
Postów: 103 Data rejestracji: 03.05.2007 13:09 Skąd: lubelskie Lublin |
Kurcze, do głowy by mi to nie przyszło, że MAX oznacza obieg wewnętrzny. Dzięki
PS. Widzę, że z Łaska jesteś. "Wasze" albo krzesińskie(raczej "Wasze" ) F-16 dwa dni temu narobiły dużo huku w Lublinie Super wrażenie! Edytowane przez Robik dnia 11-06-2010 17:38 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 233300km
|
maestro |
Dodany dnia 11-06-2010 18:03 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Z Łasku Ale wybacze. Owszem, łaskowskie eFy robiły spustoszenie Ale nie ma co zazdrościć, ja mam na codzień (w linii prostej 3km do lotniska/pasa), z okna widze jak startują i lądują, o efektach dźwiękowych nie wspominam Raz na jakiś czas pojawia sie KASA na niebie, to jest widok
MAX oznacza też to, że łatwiej jest chłodzić w kółko "jedno" powietrze, to które już jest w aucie, nie dopuszczając innego niż w kółko ochładzać to które wbije sie przez podszybie Dlatego też na MAXie zamyka sie klapka i obieg robi sie zamknięty Edytowane przez maestro dnia 11-06-2010 18:03 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Robik |
Dodany dnia 12-06-2010 13:14 |
Postów: 103 Data rejestracji: 03.05.2007 13:09 Skąd: lubelskie Lublin |
maestro napisał/a: Z Łasku Ale wybacze. Owszem, łaskowskie eFy robiły spustoszenie Ale nie ma co zazdrościć, ja mam na codzień (w linii prostej 3km do lotniska/pasa), z okna widze jak startują i lądują, o efektach dźwiękowych nie wspominam Raz na jakiś czas pojawia sie KASA na niebie, to jest widok Dziękuję za wybaczenie Ale też Ciebie poprawię: nie KASA, tylko CASA. MAX oznacza też to, że łatwiej jest chłodzić w kółko "jedno" powietrze, to które już jest w aucie, nie dopuszczając innego niż w kółko ochładzać to które wbije sie przez podszybie Dlatego też na MAXie zamyka sie klapka i obieg robi sie zamknięty Tylko u mnie efekt był ostatnio odwrotny, bo samochód stał zwykle na słońcu a jeździłem na krótkich dystansach. Więc zamiast schładzać powietrze z zewnątrz o temp. 30-35 stopni, klimatyzacja próbowała schłodzić powietrze ze środka, które mogło mieć może nawet z 50 stopni po kilku godzinach stania zamkniętego samochodu na słońcu. Dobrze, że się w końcu dowiedziałem o tym, jak działa NORM i MAX. Kiedyś myślałem, że na MAX klimatyzacja chodzi jakoś mocniej a że obiegu wewnętrznego w Renault 19 nie ma, bo w innych samochodach do obiegu wewnętrznego jest oddzielny przycisk. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 233300km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 12-06-2010 18:42 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
odnosnie nabijania starego układu nie nie trzeba przerabiac. jedynie co to zmienia Ci miejscu to koncówki mocujące węzę. (mi policzył 30zł za przejściówkę)
Klima jest nabijana nowym czynnikiem R134a. cała operacja jest jak najbadziej legalna. pierwszy raz jak nabijałem klime to zapłaciłem 130zł, 100 nabicie + 30 przejsciówka. pod koniec kwietnia nabijałem 2 raz to juz 100. nabijałem ponownie poniewaz zmieniałem silnik i musiałem rozszczelnic. jak ma ktos nabijac klime to radze wymnienic uszczelnienia na przewodach i kompresorze. koszt oringów ok 5zl a masz pewnosc ze bedzie trzymac. układ przed nabiciem jest sprawdzany pod cianieniem ( u mnie 28 barów) czy jest szczelny. jak tak to zaczynaja nabijac klime. sciagaja stary czynnik, stary olej i daja wszystko nowe. u mnie stara instalacja chodzi juz rok na r124a i chłodzi az miło. Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
Robik |
Dodany dnia 12-06-2010 23:41 |
Postów: 103 Data rejestracji: 03.05.2007 13:09 Skąd: lubelskie Lublin |
cała operacja jest jak najbadziej legalna. O legalność pytałem, bo myślałem, że nabijałeś jakimś zamiennikiem zakazanego R12(np. R401a, zwany też MP39) i nie byłem pewien, czy i niektóre zamienniki nie zdelegalizowały się już- zrozumiałem z pewnego artykułu, że od 2010 r. R409a czy jakiś inny też już zakazany jest, ale na innej stronie internetowej ktoś napisał, że w UE jest dozwolony do 2015 r. Może zacytuję większy fragment: W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon" ) istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu: 1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc. 2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym. Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to: R134a Zamiennik R12 (retrofit). Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu. R401A (MP39) Zamiennik R12 (retrofit) R406A Zamiennik R12 (drop-in) Dopuszczony do stosowania do 2030 roku. R409A Zamiennik R12 (drop-in) Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju. Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56 R413A Zamiennik R12 (drop-in) DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju Źródło: http://www.capri....rum/201010 PS. Na pewno masz Renię z klimą na stary czynnik? W sygnaturce napisałeś, że auto jest z 1994 r.- właśnie chyba od 1994 wszystkie nowe samochody miały klimatyzację na nowy czynnik. Edytowane przez Robik dnia 12-06-2010 23:48 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 233300km
|
maestro |
Dodany dnia 12-06-2010 23:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Zdarzało sie rożnie. Ale ogólnie rok 94 to rok zmian faktycznie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
misiek_Pt |
Dodany dnia 13-06-2010 13:12 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
@Robik: kolego no tak auto jest z 94 roku ale tylko buda. silnik z 95, klima z 93, srodek róznie, zalezy co, szyby sa 94. bo moje auto przechodziło takie modernizacje ze szok. wszystko było dokładane bo to było istny goles
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
maestro |
Dodany dnia 13-06-2010 13:17 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Te dane na temat czynników warto by gdzies podkleić (temat o ogólnie, typu mam starą klime, jak nabić?)
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
misiek_Pt |
Dodany dnia 13-06-2010 14:43 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
no zamienniki sa tylko gdzie je dostac?
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |