26 Kwietnia 2024 23:19:29
Zdjęcia użytkowników
bether zajac93
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
[F] Klimatyzacja - nie miałeś problemu to już masz :D 
momix
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2010 17:12
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

Witam

Za namową maestra zakładam nowy temat o klimatyzacji.

Ja u siebie mam problem taki, że dmuchawa nie działa. Co może być przyczyną? no właśnie może macie jakieś pomysły?

Opiszcie też swoje problemy klimatyzacyjne, jeżeli mieliście nieprzyjemność takowe posiadać Wink

pozdrawiam
momix

Edytowane przez piotrekTSA dnia 14-06-2010 20:45
Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 25-05-2010 17:12
Awatar
danielb1986
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2010 17:17
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

nie ten dział....chyba że chcesz kupić klimatyzację ale z opisu wynika co innego...pozdrawiam

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2010 17:29
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Po primo wyjmujesz panel nawiewu i patrzysz czy wtyczka nie nadpalona lub styki w panelu.

Po drugie - trzy bezpieczniki w nogach pasażera 7 (sniezynka) 8 (chlodzenie silnika) 9 (sniezynka) czy sa dobre i nie potopione (i o odpowiedniej wartosci!)
Śnieżynki 30A, chłodzenie 20A.

Po duo jak bedzie wsio okej, to trza odkrecic grodź i sprawdzić sławne tranzystory.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
momix
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2010 17:29
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

kurcze faktycznie Frown Angry2 ...a umie ktoś przenieść z moderatorów? Smile Shock


Treść dodana dnia 25-05-2010 17:32:

maestro napisał/a:
Po primo wyjmujesz panel nawiewu i patrzysz czy wtyczka nie nadpalona lub styki w panelu.

Po drugie - trzy bezpieczniki w nogach pasażera 7 (sniezynka) 8 (chlodzenie silnika) 9 (sniezynka) czy sa dobre i nie potopione (i o odpowiedniej wartosci!)
Śnieżynki 30A, chłodzenie 20A.

Po duo jak bedzie wsio okej, to trza odkrecic grodź i sprawdzić sławne tranzystory.


"panel nawiewu" co to dokładniej jest?
oraz "grodź" co to i gdzie tego szukać? GrinGrinGrin

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2010 17:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No panel z pokrętłami - to panel nawiewuSmile
Grodź - to taka odkrecana czesc przegrody podszybia, po stronie kierowcy Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
momix
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2010 17:45
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

... i wszystko jasne Grin jak dla technikum rolniczego Smile

Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć Smile
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki!! Wink Cała

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2010 17:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Proponuje zajrzeć jeszcze raz do tematu, są też zdjęcia Smile

http://www.renaul...ost_246462

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Robik
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2010 16:40
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 03.05.2007 13:09
Skąd: lubelskie
Lublin

Moja klimatyzacja chłodzi już słabo, bo nie była nabijana od co najmniej 3 lat a nie mogę jej nabić, bo mam Renię z 1993 r., więc na stary czynnik, zaś przeróbka na nowy to koszt ok. 1000 zł. Przy takich upałach jak teraz niestety raczej otwieram okna niż włączam klimę, ale ostatnio zauważam dziwną rzecz: wydaje mi się, że chłodniejsze powietrze leci z nawiewów, gdy nastawię klimę na NORM a nie MAX- możliwe?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 233300km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2010 16:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Gdy dasz na MAX powietrze zasysane jest z wnętrza auta, na NORM z zewnątrz.

Co do starego czynnika - bajki Ci ktoś wciska o tak kolosalnych kwotach przeróbki. Napisz do misiek_pt to Ci napisze co i jak. U nas normalnie wbicie na stary czynnik (jakieś mieszanie kilku) i sprawdzenie szczelnosci to chyba 130 albo 150. Własnie misiek ma na stary czynnik i bez problemu mu to nabili.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Robik
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2010 17:34
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 03.05.2007 13:09
Skąd: lubelskie
Lublin

Kurcze, do głowy by mi to nie przyszło, że MAX oznacza obieg wewnętrzny. Dzięki Smile

PS. Widzę, że z Łaska jesteś. "Wasze" albo krzesińskie(raczej "Wasze" ) F-16 dwa dni temu narobiły dużo huku w Lublinie Grin Super wrażenie!

Edytowane przez Robik dnia 11-06-2010 17:38
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 233300km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2010 18:03
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Z Łasku Pfft Ale wybacze. Owszem, łaskowskie eFy robiły spustoszenie Grin Ale nie ma co zazdrościć, ja mam na codzień (w linii prostej 3km do lotniska/pasa), z okna widze jak startują i lądują, o efektach dźwiękowych nie wspominam Smile Raz na jakiś czas pojawia sie KASA na niebie, to jest widokSmile

MAX oznacza też to, że łatwiej jest chłodzić w kółko "jedno" powietrze, to które już jest w aucie, nie dopuszczając innego niż w kółko ochładzać to które wbije sie przez podszybieSmile Dlatego też na MAXie zamyka sie klapka i obieg robi sie zamkniętySmile

Edytowane przez maestro dnia 11-06-2010 18:03
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Robik
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 13:14
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 03.05.2007 13:09
Skąd: lubelskie
Lublin

maestro napisał/a:
Z Łasku Pfft Ale wybacze. Owszem, łaskowskie eFy robiły spustoszenie Grin Ale nie ma co zazdrościć, ja mam na codzień (w linii prostej 3km do lotniska/pasa), z okna widze jak startują i lądują, o efektach dźwiękowych nie wspominam Smile Raz na jakiś czas pojawia sie KASA na niebie, to jest widokSmile


Dziękuję za wybaczenie Smile Ale też Ciebie poprawię: nie KASA, tylko CASA.

MAX oznacza też to, że łatwiej jest chłodzić w kółko "jedno" powietrze, to które już jest w aucie, nie dopuszczając innego niż w kółko ochładzać to które wbije sie przez podszybieSmile Dlatego też na MAXie zamyka sie klapka i obieg robi sie zamkniętySmile


Tylko u mnie efekt był ostatnio odwrotny, bo samochód stał zwykle na słońcu a jeździłem na krótkich dystansach. Więc zamiast schładzać powietrze z zewnątrz o temp. 30-35 stopni, klimatyzacja próbowała schłodzić powietrze ze środka, które mogło mieć może nawet z 50 stopni po kilku godzinach stania zamkniętego samochodu na słońcu.

Dobrze, że się w końcu dowiedziałem o tym, jak działa NORM i MAX. Kiedyś myślałem, że na MAX klimatyzacja chodzi jakoś mocniej a że obiegu wewnętrznego w Renault 19 nie ma, bo w innych samochodach do obiegu wewnętrznego jest oddzielny przycisk.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 233300km
 
misiek_Pt
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 18:42
Moderator Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

odnosnie nabijania starego układu nie nie trzeba przerabiac. jedynie co to zmienia Ci miejscu to koncówki mocujące węzę. (mi policzył 30zł za przejściówkę)
Klima jest nabijana nowym czynnikiem R134a.
cała operacja jest jak najbadziej legalna.
pierwszy raz jak nabijałem klime to zapłaciłem 130zł, 100 nabicie + 30 przejsciówka. pod koniec kwietnia nabijałem 2 raz to juz 100. nabijałem ponownie poniewaz zmieniałem silnik i musiałem rozszczelnic. jak ma ktos nabijac klime to radze wymnienic uszczelnienia na przewodach i kompresorze. koszt oringów ok 5zl a masz pewnosc ze bedzie trzymac. układ przed nabiciem jest sprawdzany pod cianieniem ( u mnie 28 barów) czy jest szczelny. jak tak to zaczynaja nabijac klime. sciagaja stary czynnik, stary olej i daja wszystko nowe. u mnie stara instalacja chodzi juz rok na r124a i chłodzi az miło.

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
Robik
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 23:41
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 03.05.2007 13:09
Skąd: lubelskie
Lublin

cała operacja jest jak najbadziej legalna.


O legalność pytałem, bo myślałem, że nabijałeś jakimś zamiennikiem zakazanego R12(np. R401a, zwany też MP39) i nie byłem pewien, czy i niektóre zamienniki nie zdelegalizowały się już- zrozumiałem z pewnego artykułu, że od 2010 r. R409a czy jakiś inny też już zakazany jest, ale na innej stronie internetowej ktoś napisał, że w UE jest dozwolony do 2015 r. Może zacytuję większy fragment:

W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon" ) istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:

1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.

2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.

Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:

R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju


Źródło: http://www.capri....rum/201010

PS. Na pewno masz Renię z klimą na stary czynnik? W sygnaturce napisałeś, że auto jest z 1994 r.- właśnie chyba od 1994 wszystkie nowe samochody miały klimatyzację na nowy czynnik.

Edytowane przez Robik dnia 12-06-2010 23:48
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 233300km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 23:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zdarzało sie rożnie. Ale ogólnie rok 94 to rok zmian faktycznie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
misiek_Pt
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 13:12
Moderator Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

@Robik: kolego no tak auto jest z 94 roku ale tylko buda. silnik z 95, klima z 93, srodek róznie, zalezy co, szyby sa 94. bo moje auto przechodziło takie modernizacje ze szok. wszystko było dokładane bo to było istny golesSmile

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 13:17
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Te dane na temat czynników warto by gdzies podkleić (temat o ogólnie, typu mam starą klime, jak nabić?)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
misiek_Pt
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 14:43
Moderator Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

no zamienniki sa tylko gdzie je dostac?

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: