Menu główne
Forum
Klubowicze
kudlaty |
Dodany dnia 27-05-2010 17:32 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
Powrót do tematu FAQ - Instalacja gazowa
Powrót do działu Instalacja gazowa Teraz żeby zaoszczędzić pieniądze na gazownikach i mieć PEWNOŚĆ że jest dobrze wyregulowana - mały poradnik: Jak dobrze wyregulować gaz na śrubie? Odp: 1. Bierzesz kogoś do środka (albo jak Ci się uda to sam) blokujesz obroty na połowę użytecznego zakresu (czyli jakieś 2200- 2500 rpm) 2. skręcasz śrubę do momentu kiedy zaczną spadać obroty. 3. jak już złapiesz tę granicę kiedy zaczynają spadać, to od tego momentu odkręcasz ją o 1 cały obrót. W zależności czy chcesz więcej kopa czy więcej oszczędności to operujesz śrubą w jedną lub drugą stronę. w granicach 1 obrotu raczej. da sie odkręcic o jakies prawie 2 (u mnie) ale wtedy to zaczyna walic gazem na jałowym biegu - za to idzie jak buuuuuuuurza na wysokich obrotach Moja na dobrze rozkręconej śrubie idzie jak burza - chyyba lepiej niż na PB ale za to pali 10,5 w trasie i 16 w mieście. 2 etap - regulowanie parownika/reduktora: 1.silnik jest nagrzany i pracuje na wolnych obrotach. Zakładam że wiesz która śrubką reguluje się reduktor. 2. przykręcasz ją do momentu kiedy silnik zacznie się dławić ( za uboga mieszanka) i zapamiętujesz położenie. 3.Odkręcasz ją znowu do momentu kiedy silnik zaczyna się dławić (za bogato) a w tzw. międzyczasie liczysz ile obrotów Ci zeszło od jednego do drugiego położenia. 4.wracasz ze śrubką na środkowe położenie pomiędzy dwoma skrajnymi. czyli jeżeli od za ubogiej do za bogatej miałeś np. 2 obroty to od za bogatej wracasz o 1 obrót. (tak żeby była ustawiona po środku zakresu) zwykle jest to rozstrzał o 1, 1,5 obrotu śrubki. Tutaj też, jeżeli wolisz osiągi to możesz o 1/4 góra 1/2 obrotu w stronę bogatej, jeżeli oszczędność to w stronę ubogiej. Chrzanię gazowników bo oni na szybkiego to se mogą sobie obrazki z gołymi panienkami na półce układać. Wolę sam wyregulować bo to żadna filozofia. AAAaaa i zdrowe spalanie dla F3N'a na gazie to jakieś 12-13 w mieście i ok 8 w trasie. Jak miałeś mniej to raczej za ubogo było i po czasie możesz powiedzieć uszczelce hasta la vista! Gaz nie jest taki drogi - lepiej żeby go ciut więcej paliła niż masz remonty robić hm? opracowane przez Michora Tag: jak, regulować, regulowac, wyregulować, wyregulowac, regulacja, gaz, gazu, I generacja, I gen Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-05-2010 17:32 |
janiszewski |
Dodany dnia 12-01-2011 23:43 |
Postów: 30 Data rejestracji: 28.06.2010 14:04 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ciekawy "poradnik". Ale mam pytanie, która to jest ta śrubka od regulacji reduktora, i co to znaczy, że blokujesz obroty na połowę użytecznego zakresu? Bo ja np. nie mam obrotomierza, to mam tak lekko wcisnąć pedał gazu? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d
|
|
|
tofel3 |
Dodany dnia 17-06-2013 18:17 |
Postów: 139 Data rejestracji: 18.09.2012 18:59 Skąd: mazowieckie Józefów k/Otwocka |
Dokładnie która to jest śruba ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 198500km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 18-06-2013 14:15 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
To zależy od parownika. Poszukaj instrukcji do niego, albo przynajmniej model ... bo z fusów Ci nikt nie wywróży która to śrubka.
Zwykle plastikowa, prostopadle do membrany. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |