16 Maj 2022 16:10:46
Zdjęcia użytkowników
mati1503 booster70
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6652


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

andrzej81 [off] 13-05-2022 21:10
Pozdrawiam Pleyke Grin Pfft

andrzej81 [off] 13-05-2022 20:18
Cool

lika [off] 20-03-2022 15:23
Jeśli ktoś zainteresowany to wyślę zdjęcia całości. Torba uszczelek, przełączniki, blachy przód nad kołem i masa innych części. Nowe amorki i półos

lika [off] 20-03-2022 14:50
Cena-1500 zł co nie przekracza wartości całości

lika [off] 20-03-2022 14:48
Hej....niestety już nie mam swojego łatka- 19 cabrio 1.8 1994r. ale zostało mi sporo części nowe i używane. Szyby przód, dźwignią biegów, półoska- nowa, amortyzatory i maaaaasa innych. Czy ktoś był by zainteresowany? Warunek- tylko calosc

ogr [off] 27-02-2022 18:27
Hej. Mam do sprzedania felgi aluminiowe 13. Cena do uzgodnienia

Deaver [off] 19-02-2022 20:13
Ja jeżdżę 19 prawie codziennie. Jest to moja piąta dziewiętnastka i po prostu lubię ją bardzo. Dzisiaj z okazji jej imienin (19 luty Grin) kupiłem jej nowe klocki hamulcowe i wkrótce je wymienię.

marcin90pl [off] 18-02-2022 09:32
No cóż, nie ma się co oszukiwać, że R19 to model już leciwy. Średnia wieku 30lat to większość już na żyletki oddane. Mój egzemplarz jeszcze jeździ 3 razy w roku jako zapasowe i staram się dbać. Przegląd przechodzi póki co ? ?

piomazi [off] 17-02-2022 22:55
pozdrawiam, miałem 15 lat F3N super autko

konradk [off] 30-01-2022 19:31
Witam. Też dawno mnie tutaj nie było. Mam do dziś R19. W tym roku stuknie jej 30 lat Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
f2n -> f3p problem z temperaturą i inne 
ntm
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2010 22:42
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

Witam.
Jakiś czas temu stałem się posiadaczem R19 95r wersja RT.
Wszystko było cacy auto sposywało się na medal dopuki nie rozleciał się silnik (F2N)
Jako, że remont był nie opłacalny padła decyzja na wymianę, znajomy przekłada angliki więc miał troche silników, wybor padł na F3P z laguny (monowtrysk)
Kupiłem goly silnik, przełożylem wszystko z mojego F2N ( kolektor ssący z wtryskiem, wydechowy i czujnik spalania stukowego ?( ten po środku głowicy) gdyż ten się tylko róznił.
Silnik odpalił od strzału jednak jest kilka ale... trzyma bardzo wysoką temperature (jest dobrze odpowietrzony, termostat sprawny - chłodnica gorąca) czasami szarpie przy przyspieszaniu ( cos jak by był zalewany) i przy puszczeniu gazu na włączonym biegu strzela w wydech...
Zna ktoś rozwiązanie na moje bolączki ?
Pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 11-06-2010 22:42
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2010 22:57
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie napisałeś jak rozwiązałeś sprawe typu zasilania paliwem, chłodzenia, termostatu, a co z wiązką i komputerem do tego silnika? Tak wiele rzeczy powinienes podmienić a tak mało napisałeś że aż nie wiadomo od czego zacząć.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ntm
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2010 23:08
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

wszystko zostało z F2N Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2010 23:12
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No to jak ma Ci auto na wtrysku paliwa działać, gdy zostało wszystko z wersji gaźnikowej? W sumie niezbyt sie rozpisaleś a zgadywanki nie są w modzieWink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ntm
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 07:13
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

ja tam sie nie znam ale wydaje mi sie ze moje f2n było na mono wtrysku ;>


Treść dodana dnia 12-06-2010 07:18:

juz wiem gdzie moj blad stary silnik był taki -> F3N-L740
1721 cm³, 73PS i z niego wszystko zostalo przelozone do f3p

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 08:32
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

No i prosze. Teraz to jest inna mowa Smile Czyli co, wiązke, komputer też zostawiłeś z F3Na?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ntm
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 08:58
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

maestro napisał/a:
No i prosze. Teraz to jest inna mowa Smile Czyli co, wiązke, komputer też zostawiłeś z F3Na?

dokladnie tak, wszystko jest z F3N

jakieś sugestie odnośnie moich problemików?

(nie odczuwam też zeby się szybciej auto zbierało z tym silnikiem)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 18:43
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Przeciez F3P ma zupełnie inny wtrysk, inne czujniki... Nic z tego nie rozumiem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ntm
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 18:48
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

maestro napisał/a:
Przeciez F3P ma zupełnie inny wtrysk, inne czujniki... Nic z tego nie rozumiem.

różni sie tylko jednym czujnikiem (przekrecilem go ze starego silnika) i ma dodatkowy czujnik (nie wiem od czego) znajdujący się w prawej częsci głowicy (otwór został zaślepiony)
wszystko chodzi prawie idealnie - z wyjątkiem szarpania na benzynie i strzałów w wydechu po puszczeniu gazu na włączonym biegu.
Na LPG tego nie ma

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2010 22:40
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Uwierz że są zupełnie inne!

Jak bedziesz chciał (bo chyba na razie zdajesz sie okazywać wiedzącego o czym mówisz) to Ci pokaże różnice i to, jak bardzo sie mylisz.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 00:38
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Dobra rzeźba ten swap....

POwiedz, kolektor został z F3N'a jak zrozumiałem, czyli tylko dół+ głowica z f3p?

Ten czujnik od spalania stukowego jest właśnie taki sam. A ten co go w głowicy zalepiłeś, to jest czujnik temperatury dla kompa.

Ja obstawiam że jest zasadniczo skopane zasilanie -> za uboga/bogata mieszanka bo Kalkulator z wyczyna nie potrafi sobie poradzić z tym co ma...

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
ntm
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 10:28
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

w takim razie co jeszcze musze przelozyc zeby to zaczelo jezdzic ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 11:54
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Powiedz konkretnie, albo pokaz palcem na zdjeciu co zostało z F3Na a co dałeś od F3P. Bo to ważne.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ntm
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 17:47
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

z F3N zostało:
Instalacja, sterownik, kolektory :ssacy i wydechowy) wtryskiwacz z przepustnica i cały osprzęt.
Z F3P włożyłem goly silnik (nawet nie miał koła zamachowego)
piszcie co mi będzie potrzebne to przełoże puki mam dostęp do częsci z tego silnika.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 18:43
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wszystko. Przede wszystkim kolektory, czujniki, przepustnice z wtryskiwaczem, wiązke i komputer.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ntm
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 18:45
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

maestro napisał/a:
Wszystko


hehe... a mogłem ją puścic z nurtem wisły jak jej stan był wysoki w sandomierzu Pfft
no nic... trzeba sie wziac za robote... dam znać w temacie jak mi idzie...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2010 19:14
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

tak to wyglada w lagunie
images7.fotosik.pl/279/8370db548c6cf839med.jpg

a tak w 19
www.renault19.pl/images/30946-F3P%20mono-1.jpg

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ntm
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2010 21:54
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 20.02.2010 10:57
Skąd: -

pierwsza kloda pod nogi... komp z laguny ma immobiliser, gdzie jak i za ile można to rozkodować ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 182569km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2010 21:56
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

szukaj kompa z 19stki z takiego silnika. taniej Cie wyjdzie.


Treść dodana dnia 16-06-2010 21:59:

tylko z takiego typu wtrysku jaki masz.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Mruczyslaw19
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2016 19:08
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 12.09.2016 18:40
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

Odnośnie czujnika-ten obok stukowego na drucik-zapinkę to czujnik, z którego komp sczytuje opór. który malej wraz ze wzrostem temperatury na silniku. Im opór mniejszy, tym komputer zuboża bardziej mieszanki obniża obroty silnika. Drugi czujnik po prawej od aparatu zapłonowego, b. trudny dostęp, bez zdejmowania rury ssącej, dużo cierpliwości długich łap i chudych palców Smile jest na zatrzask plastikowy-kółko otaczające czujnik, ma na sobie też w oryginale kapturek a`la azbest. Jest podłączony do wskaźnika na desce rozdzielczej. Sprawdziłem to testowo, podłączając potencjometr liniowy na kablach raz do jednego raz do drugiego czujnika. Efekt: ten po prawej aparatu zapłonowego z kapturkiem przy kręceniu potencjometrem-podnosił lub opuszczał wskaźnik na desce rozdzielczej. Natomiast podłączenie do kostki z zapinką i płynna, powolna regulacja na potencjometrze od zimnego silnika do gorącego bez dodawania gazu, a tylko potencjometrem, powodowała, że zmieniały się obroty w zakresie od 800-900 silnik ciepły prawie brak oporu do 1100-1300. Podsumowując: jeśli ktoś by chciał mieć elektryczne ssanie mógłby sobie do kabiny zapodać taki potencjometr na kablach z pominięciem czujnika. Musiałby tylko obmierzyć, w którym położeniu daje max oporność, a w którym min, i pamiętać o regulacji podczas jazdy, ew. wtedy, gdy mu obroty spadają. Może też służyć testowo do sprawdzenia, czy komputer reaguje na zmianę oporności czujnika, czyli dozuje mieszankę i tym samym nie jest spalony lub upalone jest wejście od tego czujnika. Jak się zmienia-komp działa. Także howgh Smile
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: