Menu główne
Forum
Klubowicze
gon2o |
Dodany dnia 18-06-2010 00:26 |
Postów: 9 Data rejestracji: 18.06.2010 00:08 Skąd: - |
Witam! Wiem, że instrukcja jest na forum, ale potrzebuję pomocy...
Renia nie pali. Kontrolki przygasają, rozrusznik nie kręci. Aku gites. Ładowanie jest. Stacyjka śmiga. Więc wykręcam rozrusznik zgodnie z instrukcją. Nie posiadam kanału więc męczę się chałupniczym sposobem z lewarkiem. Wszystko jest ok ale nie mogę znaleźć trzeciej śruby mocującej rozrusznik. Namacałem dwie ustawione mniej więcej pionowo jedna pod drugą ale trzeciej nie mogę za Chiny ludowe namacać bądź zobaczyć. Porozkręcałem, już rzeczy których raczej nie powinienem w nadziei, że dostanę się do tego schowanego dziadostwa. Jednak moje wysiłki spełzły na niczym. Czy mógłbym prosić o instrukcje albo zdjęcie gdzie znajdę tą trzecią śrubę. Jutro postaram się załączyć zdjęcia tego co namotałem. Pozdrawiam! i z góry dzięki! Edytowane przez Krzychup dnia 19-08-2010 17:04 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 330000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 18-06-2010 00:26 |
maestro |
Dodany dnia 18-06-2010 00:29 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Więc wykręcam rozrusznik zgodnie z instrukcją. Nie posiadam kanału więc męczę się chałupniczym sposobem z lewarkiem. Da sie bez lewarka. Namacałem dwie ustawione mniej więcej pionowo jedna pod drugą ale trzeciej nie mogę za Chiny ludowe namacać bądź zobaczyć. A trzecie jest w linii poziomej od tej górnej w lewo. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
gon2o |
Dodany dnia 18-06-2010 00:33 |
Postów: 9 Data rejestracji: 18.06.2010 00:08 Skąd: - |
A trzecie jest w linii poziomej od tej górnej w lewo. Tak ze 2cm w lewo? mam w tym miejscu pustą dziurę. Może wcześniejszy właściciel nie wkręcił śruby. Ale rozrusznik bez dwóch śrub i z dziurą ani drgnie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 330000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 18-06-2010 00:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Nie chce krakać ale przy takim przebiegu nie możliwe żebyś miał nigdy nie wyciągany rozrusznik i fabryczną taką blache jeszcze z tyłu ktora uniemożliwia swobodne wyjęcie rozrusznika. Tak czy owak. Odkreciles przewody? Jak twardo siedzi nadal to płaski srubokret i sprobuj włozyc go miedzy rozrusznik a obudowe skrzyni, nie raz mocno wejdzie na tulejke i tak sam nie zleci
maestro dodał/a następującą grafikę:
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
gon2o |
Dodany dnia 18-06-2010 10:30 |
Postów: 9 Data rejestracji: 18.06.2010 00:08 Skąd: - |
Mam go! Jestem idiotą... nie zobaczyłem śruby która była najbardziej widoczna. Albo sądziłem, że jest za blisko, żeby trzymać rozrusznik. Dziś się przyjrzałem, odkręciłem, odpiąłem kabelek i wyjąłem rozrusznik bez problemu nad osią koła od strony pasażera. Podniosłem trochę lewarkiem, żeby ośka opadła. Bez zdejmowania koła Zostawię dla potomnych zdjęcia z umiejscowieniem śrub. I postaram się opisać montaż już po naprawie rozrusznika. usytuowanie tych trzech nieszczęsnych śrub. Pierwsza jest nieco zasłonięta przez kawałek izolacji. no i gdzie śruby wkręcają się w rozrusznik Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 330000km
|
|
|
gon2o |
Dodany dnia 30-06-2010 23:22 |
Postów: 9 Data rejestracji: 18.06.2010 00:08 Skąd: - |
Witam ponownie! Wońcu kupiłem rozrusznik, bo miałem problemy finansowe (prawie nówka ) na krótko kręci aż miło, ale po zamontowaniu LIPA! to samo co ze starym (w którym popękały magnesy). Prąd idzie bo jak zapalam kontrolki lekko przygasają, ale nie dochodzi! Macie może jakieś teorie co może być nie tak? Poprostu nie chcę jechać do elektryka i zostawić tam kolejnej stówki. Proszę o pomoc i pozdrawiam. Czytałem na forum, że może byc to stacyjka. Proszę o opis jak odpalić renatę na krótko?
PS. Rozrusznik na pewno jest w 100% dobrze podłączony. Edytowane przez gon2o dnia 01-07-2010 00:07 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 330000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 01-07-2010 07:20 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@gon2o: Kolega czytał tematy o rozrusznikach? W rozrusznikach nie ma magnesów więc pękło coś innego. Słyszysz jak automat stuka?Jeśli nie to sprawdź czy napięcie dochodzi na wsuwkę automatu.Przygasanie kontrolek sugeruje że obwód się jednak zamyka,w twoim przypadku mam wrażenie że przez jakąś oporność-zły styk na klemach,połączeniach,szczotkach...albo się masa od silnika urwała. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 01-07-2010 07:44 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
jeszcze 1 numer jest wypalone styki w elektromagnesie tam gdzie kable przykrecasz co wychodza te szpilki miedziane to sie w srodku wypala czasem i wielka lipa -raz odpala 3 razy nie lub 3x odpala raz nie jak mu sie chce .20 razy ten sam rozrusznik wykrecalem i dojsc nie szlo co mu jest
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
gon2o |
Dodany dnia 01-07-2010 09:19 |
Postów: 9 Data rejestracji: 18.06.2010 00:08 Skąd: - |
grzes70 napisał/a: @gon2o: Kolega czytał tematy o rozrusznikach? W rozrusznikach nie ma magnesów więc pękło coś innego Grzesiu, sam wyciągałem "to coś" i posiada taką właściwość fizyczną, że przyciąga metal. A jak pojechałem do elektromechanika po rozrusznik to zapytał się co się stało i od razu zapytał czy to przypadkiem nie magnesy, bo to podobno standard w tych rozrusznikach Słyszysz jak automat stuka? Coś słyszę. Jedno pojedyncze dość głośne stuknięcie, jak przekręcam kluczyk, ale co to jest to nie mam pojęcia. Masę sprawdzałem, przeczyściłem wszystkie styki i tą plecionkę miedzianą. kosiarz79 napisał/a: jeszcze 1 numer jest wypalone styki w elektromagnesie tam gdzie kable przykrecasz co wychodza te szpilki miedziane to sie w srodku wypala czasem i wielka lipa -raz odpala 3 razy nie lub 3x odpala raz nie jak mu sie chce .20 razy ten sam rozrusznik wykrecalem i dojsc nie szlo co mu jest To by mogło być to ale najwyżej w starym rozruszniku, bo tak się na początku objawiała awaria, raz palił raz nie. No ale teraz mam ten nowy rozrusznik i nie pali wcale :/ Jeszcze raz pytam czy to może być stacyjka? I proszę o jakiś schemat/opis odpalenia reni na krótko. Teoretycznie wiem, które kable trzeba skręcić ale w praktyce nie chcę niczego sfajczyć. Pozdrawiam! Edytowane przez gon2o dnia 01-07-2010 09:22 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 330000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 01-07-2010 12:27 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Przez magnes rozumiem magnes stały.W automacie są styki siłowe rozrusznika,krótko mówiąc działa on jak stycznik.Wiesz co,ja bym wziął miernik i sprawdził gdzie i jakie jest napięcie w obwodzie rozrusznika i czy rozrusznik ma dobrą masę.Stacyjka też może być uszkodzona ale jak sam napisałeś kontrolki przygasają,sprawdź czy lampka oświetlenia kabiny też przygasa w momencie jak dajesz rozruch-jeśli tak to nie stacyjka.Tu masz schemat jak to wygląda w 1.7 razem ze stacyjką,do Twojego silnika nie znalazłem. http://www.fotosi...1f8aa.html Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
gon2o |
Dodany dnia 04-07-2010 21:26 |
Postów: 9 Data rejestracji: 18.06.2010 00:08 Skąd: - |
Dzięki wszystkim za pomoc. Renata już śmiga. Okazało się, że za mocno dokręciłem śrubę trzymającą kable od rozrusznika. Przekręciła się i w ten sposób uwaliłem styki wewnątrz nowego rozrusznika. Więc przestroga dla wymieniających rozrusznik brzmi... NIE KRĘĆ ŚRUBY ZA MOCNO! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 330000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |