Menu główne
Forum
Klubowicze
michor |
Dodany dnia 28-07-2010 14:13 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witam,
Pytanie jak w temacie - W zasadzie podstawy mam ogarnięte - szkielet, mata, żywica, mata, żywica itp. Pytanie co do ilości materiałów Element w założeniu nie miałby przenosić żadnych obciążeń, będzie to taka "obudowa" jak gdyby. Ile warstw, jakiej gramatury itp żeby to bylo wytrzymałe, ale nie za ciężkie. nie wiem - 1 warstwa 2? czy więcej? i jak to się klei do fabrycznego zderzaka/plastiku ABS Wszelkie doświadczenia, mądrości ludowe, rady itp mile widziane [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 28-07-2010 14:13 |
grzes70 |
Dodany dnia 28-07-2010 15:07 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Będziesz laminował na kopycie czy szkielecie?Z koptytem jest więcej zabawy przed bo w zasadzie dwa razy robi się to samo,ale efekt jest lepszy i zostaje forma do dalszej produkcji.Na szkielecie też się da tylko w tym przypadku jako pierwszą warstwę proponuję tkaninę szklaną zamiast maty,łatwiej ją napiąć i żywicy mniej s...li przy nakładaniu.Dwie warstwy układane tak żeby się włókna krzyżowały to minimum.Żywicy tyle żeby się mata/tkanina nasyciła.Może jakieś zaczepy wtopić podczas laminowania i tak ten element zamocować,bo klejenie szczególnie na styk słabo widzę. Tkanina-St 21 502g/m2;St 38 484g/m2;St 39 110g/m2 Mata 300-600 g/m2(są też o mniejszej i większej gramaturze) Popatrz też na forach modelarskich,oni potrafią różne rzeczy zrobić z bardzo dziwnych materiałów. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 28-07-2010 15:24 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Bedę laminował na szkielecie. Kopyto odpada ze względów technologicznych - ciężko było by to zrobić
W założeniu - mój skrót myślowy - miała być tkanina a nie mata emulsyjna. - i właśnie pytanie czy np 2 warstwy rowingu np 600g/m wystarczą żeby element był wystarczająco mocy? no bo masę sobie moge policzyć jak użyję m2 na stronę to bedzie właśnie 1.2 kg przy 2 warstwach... To ma być taka obudowa/rura opinająca kształt -> Oo, głębokość max 5-10cm, dłuższa średnica ok 36-38 cm, średnice okręgów to odpowiednio ~20 cm dla dużego i 16 cm dla małego. Takie 2 sztuki miałbybyć pytanie czy np. m2 mi starczy ma obydwa czy raczej na sztukę? no i jak ze szkieletem - chciałem zrobic coś z kartonu/pończochy tylko się boję że jak zacznę układać żywicę i laminować to mi się rozpuści i straci kształt :/ Treść dodana dnia 28-07-2010 15:25: Edit: docelowo wnętrze możnaby wypełnić pianką montażową - to powinno wzmocnić konstrukcję - ale pytanie czy nie będzie gnić to raz, a 2 masa masa masa [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 28-07-2010 15:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie bedzie gnic, pianka mało rozprężna albo takie cudo co mieszasz z wodą i to powoli sobie rośnie jak ciasto.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kuba100 |
Dodany dnia 28-07-2010 17:17 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
Analogicznie zamiast dwoch warstw tkaniny szklanej 600tki zrob laminat z 4 warstw 300tki lub jeszcze lepiej 8 warstw 150tki.Taki laminat bedzie znacznie wytrzymalszy.Zamiast tkaniny uzywaj zwyklych mat szklanych-lepiej sie przesycaja. Odnosnie klejenia do plastikow,to zrob najpierw proby,czy zywica ktora bedziesz robil,nie bedzie rozpuszczala tego tworzywa i czy przyczepnosc miedzy elementami bedzie wlasciwa. Zapewne bedziesz robil ten laminat na zwyklej zywicy poliestrowej,a ta w swym skladzie zawiera styren,ktory lubi rozpuszczac rozne tworzywa sztuczne,jak np.styropian lub polistyren (PS) czesto stosowany w samochodowce. W wyzej wymienionym przypadku,zaopatrz sie w zywice epoksydowa np.epidian 52,ta w swym skladzie nie ma styrenu,przez co nie ma problemu z rozpuszczaniem tworzywa,ale za to jest znacznie drozsza od zwyklej poliestrowej. |
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 28-07-2010 20:23 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Aaaa to taki ścięty stożek ma być?Albo coś zbliżonego?Jak robisz dyszę do silnika rakietowego to od razu mówię ze nie ten materiał...... Ten szkielet z kartonu możesz folią spożywczą owinąć,ale najpierw sprawdź czy jej Twoja żywica czasem nie rozpuszcza.I jakiś separator żeby nerwów przy oddzielaniu od szkieletu uniknąć.Można by się też nad żywicą akrylową zastanowić.I tak jak kuba100 wyżej pisał im więcej warstw tym lepiej. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
martoll |
Dodany dnia 28-07-2010 21:15 |
Postów: 210 Data rejestracji: 06.05.2009 17:24 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Jeśli ci zależy na wadze to polecam bandaż elastyczny(ciasny i oczka slpecione).Co do polistyrenu (wiem bo go sam wytwarzam u siebie w firmie) to w motoryzacji jest używana odmiana ABS(akrylonitryl+bentol/butadien+styren), który jest odporny na działanie żywic(chociaż na chłopski rozum należy spróbować na odwrocie). I pamiętaj o utwardzaczu(ma być go tyle ile zaleca producent-mało to będzie się kruszyć żywica/dużo to nie będzie schnąć).Tak więc jak to potem będziesz chciał wykańczać na połysk do lakierowania to 1.bandaż+ żywica 2.szpachla+szlifowanie 3.podkład 4.lakier według mnie najwięcej zyskasz na wadze Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 211000km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 28-07-2010 22:26 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Aby było wytrzymałe i możliwie lekkie to więcej warstw o mniejszej gramaturze to primo. Po drugie przesycać nie zbyt wiele. Wspomniani modelarze korzystają zwykle z worka i pompy próżniowej (warstwa do warstwy jest mocno dociskana a nadmiar żywicy odsysany. Jak się nie ma worka to można przesycić tkaninę a następnie za pomocą ściereczki/papieru toaletowego/chusteczki wytrzeć nadmiar żywicy (ten sposób też stosują modelarze) Czasem żeby było sztywne (o ile jest taka możliwość) lepiej zamiast nadmiernej ilości warstw tkaniny dać po prostu wręgi w profilu. Więcej na temat sposobów modelarskich można szukać pod adresem: www.pfmrc.eu w dziale warsztat pd hasłem laminowanie.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
michor |
Dodany dnia 29-07-2010 10:33 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Dziekować Panowie.
Właśnie takich informacji oczkiwałem Jakieś jeszcze spostrzeżenia? wiem że przy szlifowaniu trzeba się ubrać bo pył + skóra to niedobre połączenie [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 29-07-2010 12:52 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Maska podczas szlifowania!Koniecznie! Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 29-07-2010 12:56 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
bandaż elastyczny Taki normalny z apteki Maska podczas szlifowania!Koniecznie! Wiem wiem tylko musiałbym może jakiegoś narzędzia sobie poszukać bo ręcznie to może być lipa. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
martoll |
Dodany dnia 29-07-2010 13:34 |
Postów: 210 Data rejestracji: 06.05.2009 17:24 Skąd: małopolskie Oświęcim |
No coś taki zdziwiony wiesz ile razy kleiło się w ten sposób omegi;,wręgi, podłużnice, skrzynkę mieczową długo by wyliczać. Pamiętaj że każdą warstwę maty szklanej musisz przesycać, jeśli ma przenosić duże obciążenia to minimum 4 warstwy na krzyż. Acha 2 lata temu kleiłem u teściowej(bandaż+żywica) rurę kanalizacyjną z żeliwa, i słyszałbyś te przekleństwa pod moim adresem majstra co przyszedł ją wymieniać(2 godziny ciął na małe kawałki ).
Edytowane przez martoll dnia 29-07-2010 13:34 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 211000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 29-07-2010 13:58 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
A bo mnie takie mądrości ludowe zawsze ciekawią i dziwią
Spoko - to jest dobry pomysł w sumie - już mam dobry materiał na naciągnięcie szkieletu w sumie. obciążeń toto raczej przenosić żadnych nie będzie - aczkolwiek wytrzymałość na uderzenia mile widziana. A jak potem z malowaniem takiego bandażu? da się to normalnie szpachlować itp itd? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
martoll |
Dodany dnia 29-07-2010 14:10 |
Postów: 210 Data rejestracji: 06.05.2009 17:24 Skąd: małopolskie Oświęcim |
no pewnie że się da,szlifujesz(nie na lustro,odtłuszczasz)nakładasz szpachle lub odrazu podklad na mokro(szlif)i lakier Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 211000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 29-07-2010 22:06 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
a mi sie zawsze marzyły halogeny te okrągłe od megane coupe albo po lifcie
tak odbiegając troche (nieznacznie) Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |