16 Maja 2024 04:02:07
Zdjęcia użytkowników
sztajff Emil_R19_txe
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy nadwozia
 Drukuj temat
Elementy z włókna szklanego - pytania co do techniki 
michor
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 14:13
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Witam,

Pytanie jak w temacie -

W zasadzie podstawy mam ogarnięte - szkielet, mata, żywica, mata, żywica itp.

Pytanie co do ilości materiałów Smile


Element w założeniu nie miałby przenosić żadnych obciążeń, będzie to taka "obudowa" jak gdyby.

Ile warstw, jakiej gramatury itp żeby to bylo wytrzymałe, ale nie za ciężkie.

nie wiem - 1 warstwa 2? czy więcej?

i jak to się klei do fabrycznego zderzaka/plastiku ABS Pfft

Wszelkie doświadczenia, mądrości ludowe, rady itp mile widziane Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-07-2010 14:13
Awatar
grzes70
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 15:07
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Będziesz laminował na kopycie czy szkielecie?Z koptytem jest więcej zabawy przed bo w zasadzie dwa razy robi się to samo,ale efekt jest lepszy i zostaje forma do dalszej produkcji.Na szkielecie też się da tylko w tym przypadku jako pierwszą warstwę proponuję tkaninę szklaną zamiast maty,łatwiej ją napiąć i żywicy mniej s...li przy nakładaniu.Dwie warstwy układane tak żeby się włókna krzyżowały to minimum.Żywicy tyle żeby się mata/tkanina nasyciła.Może jakieś zaczepy wtopić podczas laminowania i tak ten element zamocować,bo klejenie szczególnie na styk słabo widzę.
Tkanina-St 21 502g/m2;St 38 484g/m2;St 39 110g/m2
Mata 300-600 g/m2(są też o mniejszej i większej gramaturze)
Popatrz też na forach modelarskich,oni potrafią różne rzeczy zrobić z bardzo dziwnych materiałów.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 15:24
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Bedę laminował na szkielecie. Kopyto odpada ze względów technologicznych - ciężko było by to zrobić Smile

W założeniu - mój skrót myślowy - miała być tkanina a nie mata emulsyjna.

- i właśnie pytanie czy np 2 warstwy rowingu np 600g/m wystarczą żeby element był wystarczająco mocy? no bo masę sobie moge policzyćPfft jak użyję m2 na stronę to bedzie właśnie 1.2 kg przy 2 warstwach...

To ma być taka obudowa/rura opinająca kształt -> Oo,

głębokość max 5-10cm, dłuższa średnica ok 36-38 cm, średnice okręgów to odpowiednio ~20 cm dla dużego i 16 cm dla małego. Takie 2 sztuki miałbybyć Pfft

pytanie czy np. m2 mi starczy ma obydwa czy raczej na sztukę?

no i jak ze szkieletem - chciałem zrobic coś z kartonu/pończochy tylko się boję że jak zacznę układać żywicę i laminować to mi się rozpuści i straci kształt :/


Treść dodana dnia 28-07-2010 15:25:

Edit: docelowo wnętrze możnaby wypełnić pianką montażową - to powinno wzmocnić konstrukcję - ale pytanie czy nie będzie gnić to raz, a 2 masa masa masa Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 15:28
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie bedzie gnic, pianka mało rozprężna albo takie cudo co mieszasz z wodą i to powoli sobie rośnie jak ciasto.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kuba100
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 17:17
Awatar


Postów: 816

Data rejestracji: 04.10.2007 11:38
Skąd: -

Analogicznie zamiast dwoch warstw tkaniny szklanej 600tki zrob laminat z 4 warstw 300tki lub jeszcze lepiej 8 warstw 150tki.Taki laminat bedzie znacznie wytrzymalszy.Zamiast tkaniny uzywaj zwyklych mat szklanych-lepiej sie przesycaja.
Odnosnie klejenia do plastikow,to zrob najpierw proby,czy zywica ktora bedziesz robil,nie bedzie rozpuszczala tego tworzywa i czy przyczepnosc miedzy elementami bedzie wlasciwa.
Zapewne bedziesz robil ten laminat na zwyklej zywicy poliestrowej,a ta w swym skladzie zawiera styren,ktory lubi rozpuszczac rozne tworzywa sztuczne,jak np.styropian lub polistyren (PS) czesto stosowany w samochodowce.
W wyzej wymienionym przypadku,zaopatrz sie w zywice epoksydowa np.epidian 52,ta w swym skladzie nie ma styrenu,przez co nie ma problemu z rozpuszczaniem tworzywa,ale za to jest znacznie drozsza od zwyklej poliestrowej.
 
grzes70
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 20:23
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Aaaa to taki ścięty stożek ma być?Albo coś zbliżonego?Jak robisz dyszę do silnika rakietowego to od razu mówię ze nie ten materiał...Rotfl...
Ten szkielet z kartonu możesz folią spożywczą owinąć,ale najpierw sprawdź czy jej Twoja żywica czasem nie rozpuszcza.I jakiś separator żeby nerwów przy oddzielaniu od szkieletu uniknąć.Można by się też nad żywicą akrylową zastanowić.I tak jak kuba100 wyżej pisał im więcej warstw tym lepiej.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
martoll
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 21:15
Awatar


Postów: 210

Data rejestracji: 06.05.2009 17:24
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Jeśli ci zależy na wadze to polecam bandaż elastyczny(ciasny i oczka slpecione).Co do polistyrenu (wiem bo go sam wytwarzam u siebie w firmie) to w motoryzacji jest używana odmiana ABS(akrylonitryl+bentol/butadien+styren), który jest odporny na działanie żywic(chociaż na chłopski rozum należy spróbować na odwrocie). I pamiętaj o utwardzaczu(ma być go tyle ile zaleca producent-mało to będzie się kruszyć żywica/dużo to nie będzie schnąć).Tak więc jak to potem będziesz chciał wykańczać na połysk do lakierowania to
1.bandaż+ żywica
2.szpachla+szlifowanie
3.podkład
4.lakier
według mnie najwięcej zyskasz na wadze

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 211000km
 
WoZnY
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2010 22:26
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Aby było wytrzymałe i możliwie lekkie to więcej warstw o mniejszej gramaturze to primo. Po drugie przesycać nie zbyt wiele. Wspomniani modelarze korzystają zwykle z worka i pompy próżniowej (warstwa do warstwy jest mocno dociskana a nadmiar żywicy odsysany. Jak się nie ma worka to można przesycić tkaninę a następnie za pomocą ściereczki/papieru toaletowego/chusteczki wytrzeć nadmiar żywicy (ten sposób też stosują modelarze) Czasem żeby było sztywne (o ile jest taka możliwość) lepiej zamiast nadmiernej ilości warstw tkaniny dać po prostu wręgi w profilu. Więcej na temat sposobów modelarskich można szukać pod adresem: www.pfmrc.eu w dziale warsztat pd hasłem laminowanie.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
michor
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2010 10:33
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Dziekować Panowie.

Właśnie takich informacji oczkiwałem Smile

Jakieś jeszcze spostrzeżenia? Smile

wiem że przy szlifowaniu trzeba się ubrać bo pył + skóra to niedobre połączenie Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
grzes70
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2010 12:52
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Maska podczas szlifowania!Koniecznie!

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2010 12:56
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

bandaż elastyczny



Taki normalny z apteki ? Shock

Maska podczas szlifowania!Koniecznie!


Wiem wiem Smile tylko musiałbym może jakiegoś narzędzia sobie poszukać bo ręcznie to może być lipa.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
martoll
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2010 13:34
Awatar


Postów: 210

Data rejestracji: 06.05.2009 17:24
Skąd: małopolskie
Oświęcim

No coś taki zdziwiony wiesz ile razy kleiło się w ten sposób omegi;,wręgi, podłużnice, skrzynkę mieczową długo by wyliczać. Pamiętaj że każdą warstwę maty szklanej musisz przesycać, jeśli ma przenosić duże obciążenia to minimum 4 warstwy na krzyż. Acha 2 lata temu kleiłem u teściowej(bandaż+żywica) rurę kanalizacyjną z żeliwa, i słyszałbyś te przekleństwa Angry2 pod moim adresem majstra co przyszedł ją wymieniać(2 godziny ciął na małe kawałki Rotfl).

Edytowane przez martoll dnia 29-07-2010 13:34
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 211000km
 
michor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2010 13:58
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A bo mnie takie mądrości ludowe zawsze ciekawią i dziwią Smile

Spoko - to jest dobry pomysł w sumie - już mam dobry materiał na naciągnięcie szkieletu w sumie.

obciążeń toto raczej przenosić żadnych nie będzie - aczkolwiek wytrzymałość na uderzenia mile widziana.

A jak potem z malowaniem takiego bandażu? Smile da się to normalnie szpachlować itp itd?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
martoll
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2010 14:10
Awatar


Postów: 210

Data rejestracji: 06.05.2009 17:24
Skąd: małopolskie
Oświęcim

no pewnie że się da,szlifujesz(nie na lustro,odtłuszczasz)nakładasz szpachle lub odrazu podklad na mokro(szlif)i lakier

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 211000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-07-2010 22:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a mi sie zawsze marzyły halogeny te okrągłe od megane coupe albo po lifcie Pfft

tak odbiegając troche (nieznacznie) Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: