16 Kwietnia 2024 18:58:32
Zdjęcia użytkowników
oszer booster70
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F]Pomiar napięcia ładowania-typowe usterki obwodu ładowania. 
grzes70
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2010 19:29
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Sprawa wydawałoby się prosta bo wielokrotnie opisywana.Jednak co chwilę pojawia się pytanie jak zmierzyć napięcie ładowania.Od razu opiszę też typowe usterki obwodu ładowania.
Dosępne mi publikacje jako prawidłowe minimalne napięcie ładowania podają 13.6V-14.0V jednak najczęsciej jest to 13.8V;maksymalne napięcie ładowania to 14.6V-14.8V.
Zakres napięcia ładowania 13.8V-14.6V
Jak dokonujemy pomiaru?Uruchamiamy silnik;wyłączamy wszystkie odbiorniki prądu(światła,dmuchawa,ogrzewanie szyby...wszystko co tylko znajdziemy w samochodzie)-robimy to aby mieć choć trochę ujednolicone warunki pomiaru;odczekujemy ok 3 minuty i dopiero mierzymy.Akumulator kwasowy ma pewną zdolność samoregeneracji i mniej więcej po takim czasie "dojdzie do siebie" po rozruchu.Jeśli tego czasu nie odczekamy nic wielkiego się nie stanie,pomiar będzie delikatnie zaniżony.Wykonujemy dwa pomiary:jeden na zaciskach alternatora,drugi na klemach akumulatora.Wynik powinien być identyczny albo bardzo zbliżony.Duża różnica tych napięć świadczy o przerwie/złym styku na odcinku alternator-akumulator.

Typowe usterki obwodu ładowania i ich objawy:

Lampka kontrolna nie gaśnie
-uszkodzony regulator
-zużyte/uszkodzone szczotki/pierścienie
-zwarcie diod prostowniczych
-zwarcie diod wzbudzenia
-przerwa w obwodzie wirnika/wzbudzenia
-zwarcie wirnika do masy

Lampka kontrolna stale zgaszona
-spalona żarówka sygnalizacyjna
-przerwa w obwodzie kontroli ładowania
-zwarcie diod prostowniczych
-zwarcie stojana do masy

Lampka kontrolna zapala się przy określonych obrotach
-zużyte/uszkodzone szczotki/pierścienie
-uszkodzony regulator
-zwarcie diod
-przerwa w uzwojeniu jednej fazy stojana

Lampka kontrolna świeci słabo
-przerwa w obwodzie wirnika/wzbudzenia
-zużyte/uszkodzone szczotki/pierścienie
-uszkodzony regulator

Jak widzimy niektóre usterki mogą dawać różne objawy i takie szybkie określenie co się dzieje wymaga pewnego doświadczenia.A czasem jest niemożliwe bez oględzin i pomiarów.

Edytowane przez Krzychup dnia 15-08-2010 21:27
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-08-2010 19:29
Awatar
tomek1405
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2014 16:24
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Powiedzcie mi zmierzylem miernikiem diody w altku 90A valeo

przewodzenie w jedna strone

mostek lewy+
1. 559
2. 560
3. 559

mostek prawy -

1. 566
2. 567
3. 589

pomiedzy plusem a minusem na pierscieniu tez przejscie jest.

Wiec wyglada moim zdaniem ze mostki sa sprawne czy sie myle?
Przypomne tylko ze wszystko zgaszone... ladowanie wydnosilo na aku 13,5V po wyiagneciu i ponownym podlaczeniu altka wskoczylo 13,8V wszystkie styki oczyscilem juz predzej nie bylo efektu.

W czym szukac przyczyny jeszcze? Z altka obecnie wychodzi 14V przy ladowaniu na aku 13,8V


Treść dodana dnia 15 sierpień 2014 19:12:

Mnostwo osob chetnych do pomocy jak zawszeWink ale juz wiem takie wskazania sa prawidlowe dla ludzi ktorzy beda kiedys przerabiac temat.

Edytowane przez tomek1405 dnia 15-08-2014 20:12
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2014 23:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

tomek1405 napisał(a):
Mnostwo osob chetnych do pomocy jak zawszeWink


specyficzny problem, jak widać nie wałkowany to i kto ma wiedzieć i skąd? nie przesadzaj

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-08-2014 23:23
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Zmierz spadek napiecia na kablach.
Czyli plus miernika do plusa alternatora a minus do plusa aku.

0,2 v roznicy to jest Nic

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: