15 Maja 2024 04:18:04
Zdjęcia użytkowników
MiKoN damiandre
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy nadwozia
 Drukuj temat
Jak naprawic próg i wspornik pod podłogą 
marcinck15
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 09:33
Awatar


Postów: 91

Data rejestracji: 18.09.2010 09:36
Skąd: świętokrzyskie
Kielce

Witam, jestem nowy na forum i od tygodnia stałem się posiadaczem Renault 19. Mam taki problem ze podczas zdejmowania przedniego, lewego koła lewarek przebił poprzeczny wspornik pod podłoga, na szczęście nie przebił podłogi ale na podłodze widać teraz ognisko rdzy. Dla lepszego obrazu zamieszczam linki do zdjęć. Moje pytanie wiążę się z tym jak można to naprawić bo sam nie wiem za bardzo. Dodatkowo chciałem zakonserwować progi i podwozie bo stare zabezpieczenie antykorozyjne już odchodzi i miejscami pojawiła się rdza. Chce to oczyścić potem pomalować barankiem np. bolla i baranka pomalować jeszcze czarna farbą, stąd moje pytanie czy takie zabezpieczanie będzie dobre?.
http://www.fotosi...02f3d.html
http://www.fotosi...165b3.html
http://www.fotosi...abc7d.html
http://www.fotosi...3dfed.html

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 137050km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-09-2010 09:33
Awatar
xmefo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 09:58
Awatar


Postów: 421

Data rejestracji: 24.07.2008 08:45
Skąd: -

generalnie tak maja renowki jeżdżace od nowości po polsce. Wzmocnienie ci przegniło i lewarek wpadł. Jedyne co możesz zrobić to wyciąć stary element , wspawać nowy. Jeżeli ci chodzi czy dostaniesz taki wspornik, to owszem ale raczej nieopłacalne. Sztukuj z tego co masz pod ręką i dobrze zabezpiecz potem np barankiem. Najlepiej zrób to po zimie, bo teraz się blacharki nie robi.

Acha a czemu w ogole włożyłeś tam lewarek xD. Masz taki kątownik z otworami przy kołach wzdłuż progu?

Edytowane przez xmefo dnia 19-09-2010 10:00
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187000km
 
R9GTX
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 10:14
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

Rozpuśc styropian i trochę bitexu w rozpuszczalniku nitro i dokładnie wymieszaj. Konserwacja ( prawie ) do końca życia.

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
marcinck15
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 10:28
Awatar


Postów: 91

Data rejestracji: 18.09.2010 09:36
Skąd: świętokrzyskie
Kielce

Nie spojrzałem w jakim jest stanie ten wspornik i włożyłem lewarek, mój błąd; a co do kątownika to mam go. A czemu teraz nie robi się blacharki? Myślałem że dobrze będzie go teraz zabezpieczyć przed zimą.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 137050km
 
j-jachimczak
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 10:40
Awatar


Postów: 1606

Data rejestracji: 19.12.2006 22:08
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

@R9GTX: hmm ? ciekawy sposob na konserwacje nie słyszałem jeszcze o takiej moglbys podac wiecej szczegołow ?


Moje auto: Renault LagunaI ph2, 2001r.,F4R 2.0 16v(1998/140KM), benzyna+LPG, 153800km
 
Radek_9005
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 10:43
Awatar


Postów: 429

Data rejestracji: 27.03.2010 09:33
Skąd: lubelskie
Puławy

@j-jachimczak: Dołączam się do pytania, chętnie dowiedział bym się coś na ten temat Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
 
xmefo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 10:43
Awatar


Postów: 421

Data rejestracji: 24.07.2008 08:45
Skąd: -

I tak musisz go wyciąć bo go nie wyprostujesz, chociaż w sumie ja bym tego nie ruszał. Machnij go hameraidem albo czymkolwiek do zabezpieczenia i zapomnij o dziurce- takie moje zdanie Smile A ten kątownik wzdłuż progu - taka listwa biegnie od przedniego do tylnego koła to za to powinieneś podnosić auto. Z reszta lewarek ma taki fajny płaski wystający cycek i on tam pasuje w dzuirke w tej listwie Grin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187000km
 
gp3090
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 11:05
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

ja u siebie lewarek podlożyłem w odpowiednie miejsce i bum, lewarek wpadł, tyle ze z prawej strony...

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
R9GTX
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 11:37
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

Trochę styropianu i bitexu ogólnodostępnego i rozpuścić w rozpuszczalniku nitro. Robi się z tego masa która świetnie przylega do podwozia. Oczywiście trzeba oczyścić miejsce przed konserwacją a jak są naloty rdzy to najlepiej fosolem oczyścić. Mam taką konserwację w moich autach i mnie jeszcze nie zawiodła.

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 11:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

gp3090 napisał/a:
ja u siebie lewarek podlożyłem w odpowiednie miejsce i bum, lewarek wpadł, tyle ze z prawej strony...


To generalnie nie możliwe. Z tyłu opiera sie lewarek na belce, a z przodu na specjalnym profilu. Jak to już wpadło to naprawde musi być źle.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
gp3090
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 12:04
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

widać ze tam było juz wgiete, kiedys dawno i nie zabezpieczone...

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
bienio
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 12:52
Awatar


Postów: 971

Data rejestracji: 30.07.2006 22:44
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

wycinasz co zgnite wspawaj nowy kawałek zabezpiecz dobrzeSmile i po problemnie

Moje auto: MItsubishi GALANT EA5A 2,5 V6+ LPG:), benzyna+LPG, 259000km
 
mixer43
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 14:31
Awatar


Postów: 386

Data rejestracji: 07.07.2007 14:05
Skąd: śląskie
Częstochowa

bajki panowie opowiadacie bajki Smile

Moje auta:BMW e36 2.5 Coupe 192KM, BMW e36 m60b44 in progres

Moje auto: BMW e36 330 v8 sedan, benzyna, 192000km
 
danielb1986
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 14:48
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

mixer43 napisał/a:
bajki panowie opowiadacie bajki Smile

Bajki tzn?
Ja zrobił bym to tak . Miarka w rękę i mierzymy aby dokładnie odwzorować uszkodzony element , kupił bym arkusz blachy najlepiej 1mm chyba że będziesz chciał za to podnośnic auto to 2mm wyciąć uszkodzony element . Odrysować na arkuszu blachy kształt tego elementu po tym sprawdził bym czy wszystkie wymiary się zgadzają z tym co wcześniej mierzyłem pod autem jeżeli tak szlifierka i ładnie wycinamy całość gdy już będzie to wszystko wycięte i gotowe do zamontowania zakonserwował bym środek i wspawał bym wycięty element po czym również zabezpieczył bym to przed korozją potem jakiś podkład potem czarny mat gdy wszystko ładnie by wyschło to jakiś baranek lub coś podobnego i po sprawie . Dodam że mam podobnie i olałem temat zabezpieczyłem to tylko przed rdza i tyle samochód mimo że ma nowe progi to i tak podnoszę za podłużnicę a z tyłu za belkę i tak polecam Tobie robić !

Edytowane przez danielb1986 dnia 19-09-2010 15:03
If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
WoZnY
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 19:14
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Z reszta lewarek ma taki fajny płaski wystający cycek i on tam pasuje w dzuirke w tej listwie Grin
To jest dziurka do POZYCJONOWANIA LEWARKA! Nie do podnoszenia auta. Do podnoszenia jest wspomniany wspornik/wzmocnienie.

Do autora wątku. Przerabiałem temat w tym roku u siebie. Przy okazji konserwacji podwozia stwierdziłem iż ten element jest w opłakanym stanie. Efekt podnoszenia auta. Zabezpieczenie się zdziera i korozja postępuje. Wziąłem więc na arkuszu kartki A4 odwzorowałem element. Zaznaczyłem miejsca zagięć itd. Następnie z blachy ocynkowanej 1mm dogiąłem taki element. Doklepałem aby pasował idealnie na stary. Porządnie zakonserwowałem stary i za pomocą 4 nitów zrywalnych oraz smaru/kleju do spawów unieruchomiłem nową nakładkę (nie chciało mi się jechać do kumpla na migomat) Tak wzmocniony element jest sztywny i mocny jak pancerz w czołgu. Tak mi się to spodobało, że wykonałem drugi na drugą stronę i teraz prędzej mi auto się złamie niż lewarek wpadnie. Kombinuj podobnie. A i rób teraz, bo przez zimę to woda i sól dokonają większych spustoszeń, a i ewentualna wymiana koła będzie utrudniona.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
mixer43
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2010 21:01
Awatar


Postów: 386

Data rejestracji: 07.07.2007 14:05
Skąd: śląskie
Częstochowa

oj chopy chopy, blachą jedynką to se możecie wzmocnić obudowe w komputerze a nie podłoge w aucie Pfft Pfft min 2mm, to jest wzmocnienie a nie reperatura nadkola (chociaż jak dla mnie reperatury 1mm i tak są o du.e potłuc), ja rozumiem że auta nie nowe i nie warto zbytnio inwestować no ale bez przesady Pfft wykładów o naprężeniach budy itp nie ma co wypisywać no ale pomysł z odrysowaniem wstawianej łatki jest jak najbardziej ok ale pospawane to pospawane, pospawane mam na mysli prawdziwy spaw a nie smark Pfft a hammeraitem to se płoty malujce Pfft

wersja dla laika na szybko: wyciąć rude maxymalnie jak sie da, dosztukować blache nawet tą jedynke i pospawać, potem pare warstw baranka

co do konserwacji w stylu z tym styropianem i nitro czy jakoś tak to sie nie wypowiem bo nie stosowałem Grin nie omieszkam sprawdzić Grin tymbardziej jak sie takie rzeczy na codzień robi przyda sie jakiś ciekawy nowy patent Pfft

takie moje zdanie więc prosze o wyrozumiałość bo jednak troche już w tym robie Smile

Moje auta:BMW e36 2.5 Coupe 192KM, BMW e36 m60b44 in progres

Moje auto: BMW e36 330 v8 sedan, benzyna, 192000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: