Menu główne
Forum
Klubowicze
marcinck15 |
Dodany dnia 19-09-2010 09:33 |
Postów: 91 Data rejestracji: 18.09.2010 09:36 Skąd: świętokrzyskie Kielce |
Witam, jestem nowy na forum i od tygodnia stałem się posiadaczem Renault 19. Mam taki problem ze podczas zdejmowania przedniego, lewego koła lewarek przebił poprzeczny wspornik pod podłoga, na szczęście nie przebił podłogi ale na podłodze widać teraz ognisko rdzy. Dla lepszego obrazu zamieszczam linki do zdjęć. Moje pytanie wiążę się z tym jak można to naprawić bo sam nie wiem za bardzo. Dodatkowo chciałem zakonserwować progi i podwozie bo stare zabezpieczenie antykorozyjne już odchodzi i miejscami pojawiła się rdza. Chce to oczyścić potem pomalować barankiem np. bolla i baranka pomalować jeszcze czarna farbą, stąd moje pytanie czy takie zabezpieczanie będzie dobre?. http://www.fotosi...02f3d.html http://www.fotosi...165b3.html http://www.fotosi...abc7d.html http://www.fotosi...3dfed.html Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 137050km
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-09-2010 09:33 |
xmefo |
Dodany dnia 19-09-2010 09:58 |
Postów: 421 Data rejestracji: 24.07.2008 08:45 Skąd: - |
generalnie tak maja renowki jeżdżace od nowości po polsce. Wzmocnienie ci przegniło i lewarek wpadł. Jedyne co możesz zrobić to wyciąć stary element , wspawać nowy. Jeżeli ci chodzi czy dostaniesz taki wspornik, to owszem ale raczej nieopłacalne. Sztukuj z tego co masz pod ręką i dobrze zabezpiecz potem np barankiem. Najlepiej zrób to po zimie, bo teraz się blacharki nie robi.
Acha a czemu w ogole włożyłeś tam lewarek xD. Masz taki kątownik z otworami przy kołach wzdłuż progu? Edytowane przez xmefo dnia 19-09-2010 10:00 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187000km
|
R9GTX |
Dodany dnia 19-09-2010 10:14 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
Rozpuśc styropian i trochę bitexu w rozpuszczalniku nitro i dokładnie wymieszaj. Konserwacja ( prawie ) do końca życia.
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
marcinck15 |
Dodany dnia 19-09-2010 10:28 |
Postów: 91 Data rejestracji: 18.09.2010 09:36 Skąd: świętokrzyskie Kielce |
Nie spojrzałem w jakim jest stanie ten wspornik i włożyłem lewarek, mój błąd; a co do kątownika to mam go. A czemu teraz nie robi się blacharki? Myślałem że dobrze będzie go teraz zabezpieczyć przed zimą. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 137050km
|
j-jachimczak |
Dodany dnia 19-09-2010 10:40 |
Postów: 1606 Data rejestracji: 19.12.2006 22:08 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
@R9GTX: hmm ? ciekawy sposob na konserwacje nie słyszałem jeszcze o takiej moglbys podac wiecej szczegołow ?
Moje auto: Renault LagunaI ph2, 2001r.,F4R 2.0 16v(1998/140KM), benzyna+LPG, 153800km
|
Radek_9005 |
Dodany dnia 19-09-2010 10:43 |
Postów: 429 Data rejestracji: 27.03.2010 09:33 Skąd: lubelskie Puławy |
@j-jachimczak: Dołączam się do pytania, chętnie dowiedział bym się coś na ten temat Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 241853km
|
xmefo |
Dodany dnia 19-09-2010 10:43 |
Postów: 421 Data rejestracji: 24.07.2008 08:45 Skąd: - |
I tak musisz go wyciąć bo go nie wyprostujesz, chociaż w sumie ja bym tego nie ruszał. Machnij go hameraidem albo czymkolwiek do zabezpieczenia i zapomnij o dziurce- takie moje zdanie A ten kątownik wzdłuż progu - taka listwa biegnie od przedniego do tylnego koła to za to powinieneś podnosić auto. Z reszta lewarek ma taki fajny płaski wystający cycek i on tam pasuje w dzuirke w tej listwie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187000km
|
gp3090 |
Dodany dnia 19-09-2010 11:05 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
ja u siebie lewarek podlożyłem w odpowiednie miejsce i bum, lewarek wpadł, tyle ze z prawej strony... Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
R9GTX |
Dodany dnia 19-09-2010 11:37 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
Trochę styropianu i bitexu ogólnodostępnego i rozpuścić w rozpuszczalniku nitro. Robi się z tego masa która świetnie przylega do podwozia. Oczywiście trzeba oczyścić miejsce przed konserwacją a jak są naloty rdzy to najlepiej fosolem oczyścić. Mam taką konserwację w moich autach i mnie jeszcze nie zawiodła.
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
maestro |
Dodany dnia 19-09-2010 11:48 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
gp3090 napisał/a: ja u siebie lewarek podlożyłem w odpowiednie miejsce i bum, lewarek wpadł, tyle ze z prawej strony... To generalnie nie możliwe. Z tyłu opiera sie lewarek na belce, a z przodu na specjalnym profilu. Jak to już wpadło to naprawde musi być źle. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
gp3090 |
Dodany dnia 19-09-2010 12:04 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
widać ze tam było juz wgiete, kiedys dawno i nie zabezpieczone... Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
bienio |
Dodany dnia 19-09-2010 12:52 |
Postów: 971 Data rejestracji: 30.07.2006 22:44 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
wycinasz co zgnite wspawaj nowy kawałek zabezpiecz dobrze i po problemnie Moje auto: MItsubishi GALANT EA5A 2,5 V6+ LPG:), benzyna+LPG, 259000km
|
mixer43 |
Dodany dnia 19-09-2010 14:31 |
Postów: 386 Data rejestracji: 07.07.2007 14:05 Skąd: śląskie Częstochowa |
bajki panowie opowiadacie bajki
Moje auta:BMW e36 2.5 Coupe 192KM, BMW e36 m60b44 in progres
Moje auto: BMW e36 330 v8 sedan, benzyna, 192000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 19-09-2010 14:48 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
mixer43 napisał/a: bajki panowie opowiadacie bajki Bajki tzn Ja zrobił bym to tak . Miarka w rękę i mierzymy aby dokładnie odwzorować uszkodzony element , kupił bym arkusz blachy najlepiej 1mm chyba że będziesz chciał za to podnośnic auto to 2mm wyciąć uszkodzony element . Odrysować na arkuszu blachy kształt tego elementu po tym sprawdził bym czy wszystkie wymiary się zgadzają z tym co wcześniej mierzyłem pod autem jeżeli tak szlifierka i ładnie wycinamy całość gdy już będzie to wszystko wycięte i gotowe do zamontowania zakonserwował bym środek i wspawał bym wycięty element po czym również zabezpieczył bym to przed korozją potem jakiś podkład potem czarny mat gdy wszystko ładnie by wyschło to jakiś baranek lub coś podobnego i po sprawie . Dodam że mam podobnie i olałem temat zabezpieczyłem to tylko przed rdza i tyle samochód mimo że ma nowe progi to i tak podnoszę za podłużnicę a z tyłu za belkę i tak polecam Tobie robić Edytowane przez danielb1986 dnia 19-09-2010 15:03 If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
WoZnY |
Dodany dnia 19-09-2010 19:14 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Z reszta lewarek ma taki fajny płaski wystający cycek i on tam pasuje w dzuirke w tej listwie Grin To jest dziurka do POZYCJONOWANIA LEWARKA! Nie do podnoszenia auta. Do podnoszenia jest wspomniany wspornik/wzmocnienie.Do autora wątku. Przerabiałem temat w tym roku u siebie. Przy okazji konserwacji podwozia stwierdziłem iż ten element jest w opłakanym stanie. Efekt podnoszenia auta. Zabezpieczenie się zdziera i korozja postępuje. Wziąłem więc na arkuszu kartki A4 odwzorowałem element. Zaznaczyłem miejsca zagięć itd. Następnie z blachy ocynkowanej 1mm dogiąłem taki element. Doklepałem aby pasował idealnie na stary. Porządnie zakonserwowałem stary i za pomocą 4 nitów zrywalnych oraz smaru/kleju do spawów unieruchomiłem nową nakładkę (nie chciało mi się jechać do kumpla na migomat) Tak wzmocniony element jest sztywny i mocny jak pancerz w czołgu. Tak mi się to spodobało, że wykonałem drugi na drugą stronę i teraz prędzej mi auto się złamie niż lewarek wpadnie. Kombinuj podobnie. A i rób teraz, bo przez zimę to woda i sól dokonają większych spustoszeń, a i ewentualna wymiana koła będzie utrudniona. <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
mixer43 |
Dodany dnia 19-09-2010 21:01 |
Postów: 386 Data rejestracji: 07.07.2007 14:05 Skąd: śląskie Częstochowa |
oj chopy chopy, blachą jedynką to se możecie wzmocnić obudowe w komputerze a nie podłoge w aucie min 2mm, to jest wzmocnienie a nie reperatura nadkola (chociaż jak dla mnie reperatury 1mm i tak są o du.e potłuc), ja rozumiem że auta nie nowe i nie warto zbytnio inwestować no ale bez przesady wykładów o naprężeniach budy itp nie ma co wypisywać no ale pomysł z odrysowaniem wstawianej łatki jest jak najbardziej ok ale pospawane to pospawane, pospawane mam na mysli prawdziwy spaw a nie smark a hammeraitem to se płoty malujce
wersja dla laika na szybko: wyciąć rude maxymalnie jak sie da, dosztukować blache nawet tą jedynke i pospawać, potem pare warstw baranka co do konserwacji w stylu z tym styropianem i nitro czy jakoś tak to sie nie wypowiem bo nie stosowałem nie omieszkam sprawdzić tymbardziej jak sie takie rzeczy na codzień robi przyda sie jakiś ciekawy nowy patent takie moje zdanie więc prosze o wyrozumiałość bo jednak troche już w tym robie Moje auta:BMW e36 2.5 Coupe 192KM, BMW e36 m60b44 in progres
Moje auto: BMW e36 330 v8 sedan, benzyna, 192000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |