Menu główne
Forum
Klubowicze
slimak390227 |
Dodany dnia 22-09-2010 20:52 |
Postów: 95 Data rejestracji: 16.05.2010 09:35 Skąd: wielkopolskie Oborniki |
Obecnie jezdze na 4 takich samych wielosezonowych 165 M+S (cokolwiek skrót znaczy), a w garażu leża 2 M+S (śnieżynka narysowana, czyli zimowki)- 175, jest sens zakładać je na zime na przód by lepiej auto drapało i miało przyczepnośc większą? Czy pozostawić 4 równe? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 180000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-09-2010 20:52 |
cmik |
Dodany dnia 22-09-2010 20:55 |
Postów: 294 Data rejestracji: 13.03.2009 17:19 Skąd: wielkopolskie Kościan |
na zime wezsze Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 205000km
|
Seneka |
Dodany dnia 22-09-2010 20:59 |
Postów: 1208 Data rejestracji: 23.12.2009 18:43 Skąd: - |
jak cmik węższe oponki na zimę
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 201000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 216000km
|
edzio |
Dodany dnia 22-09-2010 21:04 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
@slimak390227: Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego Przy założeniu lepszych opon na przód tył będzie się zachowywał niestabilnie... Polecam 4 jednakowe opony...
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-09-2010 21:11 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Pitolita pany głupoty. Przemysł oponiarski poszedł bardzo do przodu, po za tym nei mieszkamy na grenlandii gdzie wiecznie jest lód i kilo śniegu. Wiekszą część i tak jeździmy po asfalcie lub drogach utwardzony bez pokrywy snieznej, wiec identycznie jak latem - szerszy kapec to lepsze prowadzenie, oczywiscie proponuje troche węziej niż na lato i wiekszy profil (tak jak przy 16V, lato 195.50.15 a zima producent zaleca 185.55.15) Teoria o tym że wąskie laćki na zime to juz historia. |
edzio |
Dodany dnia 22-09-2010 21:13 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
@maestro: Przykładem jest ostatnia zima
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
traker86 |
Dodany dnia 22-09-2010 21:18 |
Postów: 386 Data rejestracji: 14.02.2009 13:15 Skąd: łódzkie Zduńska Wola |
zgadzam się z maestro
Moje auto: Megane I phII 1.6 16V K4M 700, benzyna, 144000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-09-2010 21:23 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
edzio napisał/a: @maestro: Przykładem jest ostatnia zima Miałem 175.65.14 i kończący sie bieżnik i mimo to na niskim zawiasie robiąc za pług wyjeżdzałem z osiedla pierwszy rano bo żadne lepsze fury nawet nie próbowaly. Na tą zime zakładam 15stki, nie ma bata, a do klekota 14. |
cmik |
Dodany dnia 22-09-2010 21:30 |
Postów: 294 Data rejestracji: 13.03.2009 17:19 Skąd: wielkopolskie Kościan |
i jak zwykle co osoba to opinia Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 205000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-09-2010 21:32 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
poczytajcie troche o zimie i wąskich oponach. ale teraz a nie 10 czy 15 lat temu. |
cmik |
Dodany dnia 22-09-2010 21:37 |
Postów: 294 Data rejestracji: 13.03.2009 17:19 Skąd: wielkopolskie Kościan |
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 205000km
|
ciastini |
Dodany dnia 22-09-2010 21:38 |
Postów: 1364 Data rejestracji: 12.03.2008 20:47 Skąd: - |
@maestro: jasne, ze technika idzie do przodu. ale jak ktos hula na wielosezonowych to nie licz na to, ze kupi na nadchodzaca zime oponu po 300zl/szt x4....
z tego co autor tematu napisal, nie liczylbym nawet na to, ze bedzie mial 4x opony zimowe - bo przeciez w garazu leza tylko dwie Wysokość niektórych zarobków nie jest wynagrodzeniem czynności, lecz odszkodowaniem za czas spędzony w pracy.
Moje auto: Saab 900S 2.0 16v 133km, benzyna+LPG, 260000km
|
maestro |
Dodany dnia 22-09-2010 21:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Mówimy ogólnie. Jedynie różnica może być gdy ktoś mieszka w górach, tam trzeba myśleć jakie koła sie kupuje i zakłada, bo nie na każde można łańcuchy kłaść. |
Szabelka |
Dodany dnia 22-09-2010 21:45 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
Zgadzam się z maestro, węższe opony lepiej się sprawują tylko na świeżym śniegu, w warunkach w jakich w zimie pracują opony najczęściej ('chlapa' na jezdni) lepsze są szersze. Odnośnie wielosezonowych nie czarujmy się - jak już ktoś napisał jak coś jest do wszystko to jest do niczego... Choć markowe wilosezonówki i tak będa lepsze niż chińszczyzna na konkretny sezon...
Edytowane przez Szabelka dnia 22-09-2010 21:50 "Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
WoZnY |
Dodany dnia 22-09-2010 23:12 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jeździłem kilka sezonów na oponach 155/80 13" i szczerze na mokrej nawierzchni czy asfalcie hamowanie kiepskie, bo moment wpadają w poślizg. Oczywiście w głębokim śniegu zachowywały się wyśmienicie. Przyszedł czas na zmianę i zmieniłem na 175/80 13" Na asfalcie mokrym czy suchym dużo lepiej, a w śniegu różnicy nie zauważyłem w stosunku do poprzednich. Polecam pełny profil, bo dużo lepiej amortyzuje, a zawieszenie w niskich temp. nie pracuje tak bajerancko jak w lecie.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
DieselPower |
Dodany dnia 23-09-2010 08:36 |
Postów: 511 Data rejestracji: 26.10.2009 23:48 Skąd: - |
ja osobiście polecam 175/70 lub 185/70 miałem obydwa rozmiary i nie miałem żadnych problemów :-) a jak miałem 155/80 to auto nie było stabilne :-( Wszystkie w.w opony były Dębice Frigo
( kostke) , ani razu nie było szans na zakopanie a wjeżdzałem w różne "dziwne" miejsca a opony wielosezonowe.. miałem Dębice Navigatory i iajkieś Pirelli i jednym slowem są do [JESTEM DEBILEM] na śniegu , wieczne problemy z ruszaniem itd... jedyny plus to na chlapie lepiej sie trzymią. Na Zime zimówki na lato letnie SPRZEDAM PEUGEOTA 306 1.9 DT 92 KM -ALARM, CENTRALNY, NAVI,EL.SZYBER I INNE..
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/306/101297 Moje auto: Renault 19 1.9D RL <<>>Peugeot 306 1.9 XRdt, diesel, 256100km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 23-09-2010 09:11 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
A w/g mnie jeden kij jakie zalozycie na zime byleby ciut wezsze niz letnie i wyzszy profil obowiazkowo. Jedyne czego odradzam to jazdy z oszczednosci jak ja przod zimowki tyl letnie bo jesli na sniegu JAKAS przyczepnosc minimalna maja to na lodzie jak na lyzwach co mialem okazje przetestowac poprzedniej zimy zatrzymujac sie na innym aucie, bo zamiotlem tylem a jechalem 30km/h ! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
piotrekandrzejuk |
Dodany dnia 23-09-2010 09:26 |
Postów: 896 Data rejestracji: 23.02.2008 08:36 Skąd: lubelskie Lublin |
Osobiście popieram maestra i też troche nie rozumiem tej teorii z węższymi oponami zimowymi.
Jedyne sensowne wytłumaczenie to takie, że zimą i tak samochód będzie więcej palił, więc zakładać 205tki może by nie było bardzo ekonomicznie. Dla mnie szersza, niższa opona to lepsza przyczepność i tyle. Osobiście mam zimówki 175/70/13 (Dayton DW510) bo założyłem na stare stalówki. Na lato 195/50/15 (Fulda Carat Progresso). Obydwa komplety kupione nowe i obydwa moge pochwalić. Moja była 19stka:
http://www.polska...t/19/25484 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
|
maestro |
Dodany dnia 23-09-2010 10:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Co do samego zalozyciela tematu - taka zmiana nie zostanie jakos szczegolnie odczuta na minus. Bym mial mozliwosc to bym zostawil nawet te 195 na zime ;] Ale ze mam jakie mam 185.55.15 wiec i takie bede zakladal. Mieszkam w centrum, nie na wygwizdowie wiec |
tomspeed |
Dodany dnia 10-12-2010 00:21 |
Postów: 98 Data rejestracji: 02.10.2005 23:26 Skąd: dolnośląskie Bardo |
a wiec tak, kwestia opon wezszych na zime od letnich.
jak wiadomo ciezar auta rozklada sie na powierzchnie opon stykajaca sie z podlozem, im powierzchnia mniejsza (wezsze opony) tym ciezar na cm2 wiekszy, i to tyle jezeli chodzi o zaleciania zakladania wezszych opon na zime. druga sprawa. jezdziemy po jezdni zaopatrzonej w bloto posniegowe, tzw breja. szersze opony maja wiekszy problem z odprowadzeniem z pod siebie tego blota niz waskie, znowu przewaga mniejszego rozmiaru. jazda po kopnym sniegu, tutaj z racji tego ze powierzchnia styku opony do podloza powinna byc wieksza to wygrywa szeroka opona, mokra jezdnia, wygrywa szeroka opona, z racji wiekszej powierzchnie styku do podloza i wiekszemu tarciu niz opona waska. ja mam osobiscie nalewane opony 175, zawsze na zime nowe. i nie bylo jeszcze sytuacju bym potrzebowal korzystac z czyjejs pomocy, a robie okolo 150 km dziennie po polnych dorgach, ktore w zime rzacdko sa odsniezane. predzej mi sie plyn zacznie gotowac (bo robiac za plug zatykam przeplyw powietrza przez chlodnice) niz bede wolac kogos o pomoc,jak na jedynce nie mozna wyjechac to sa jeszcze 4 biegi do wyboru i auto posuwa sie do przodu. jezeli wiec chodzi o opony to jak dla mnie optimum na zime to 175, zona ma w twingo 145 i powiem krotko - tagedia przy hamowaniu/ruszaniu w omedze mam 195, ale troche masa inna i jak narazie nie stalem nigdzie proszac o pomoc, a frajda z jazdy po sniegu - hmm kolosalna dwie 19-stki zajezdzone na smierc
ale to byly dobre i mocne auta Moje auto: omega B x20xev + twingo c3g + Scenic 2001 PHII 1.9 dci, diesel, 220000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |