Menu główne
Forum
Klubowicze
donald7000 |
Dodany dnia 19-11-2005 12:22 |
Postów: 417 Data rejestracji: 16.05.2005 15:41 Skąd: - |
Prosze mnie uswiadomic, jak jest rozwazany uklad zasilania nagrzewnicy. Czy na wezu zasilajacym jest zawor zamykalacy doplyw cieplego plynu, czy moze jakas klapa zamykajaca doplyw cieplego powietrza dalej do nawiewow? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-11-2005 12:22 |
lechos |
Dodany dnia 19-11-2005 13:13 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Przez nagrzwnice caly czas przeplywa plyn, a regulacja cieplo-zimno odbywa sie za pomoca klapki przyslaniajacej nagrzewnice.
była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 19-11-2005 14:23 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
hmmm u mnie strasznie zimno jest w samochodzie pomimo wysokiej temperatury silnika....czy to ma zwiazek z termostatem czy z nagrzewnicą? Moze byc ta klapa zepsuta która otwiera/zamyka obieg zimno-ciepło? Pomocy bo zamarznę
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
iras |
Dodany dnia 19-11-2005 16:24 |
Postów: 276 Data rejestracji: 02.03.2005 18:00 Skąd: łódzkie Łask |
Wystarczy wpisać 'nagrzewnica' i kliknąć SZUKAJ.
Temat wałkowany wielokrotnie. Najprawdopodobniej nagrzewnica jest zapchana Mam to samo. W zeszłym roku prawie wcale nie grzała. Na wiosnę zrobilem płukanie układu, jeżdziłem całe lato i teraz jest lepiej, ale pewnie wymiana mnie i tak nie ominie. Edytowane przez iras dnia 19-11-2005 16:26 KLUBOWICZ [img]http://box.nazwa.pl/images/swir.gif[/img] is not a valid Image. #100 Kiedyś byłem właścicielem pięknego zielonego Renault 19, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 320000km. Aktualnie Renault Espace IV Moje auto: srebrny Renault Espace IV, diesel, 175000km
|
|
|
donald7000 |
Dodany dnia 19-11-2005 21:01 |
Postów: 417 Data rejestracji: 16.05.2005 15:41 Skąd: - |
Akurat mnie ten problem nie dotyczy, ale nie ominelo to pewnego czytelnika listy. Wskaznik temperatury wskazuje zagrzewanie sie ukladu, termostat sie oczywiscie optwiera. Caly uklad byl czyszczony preparatem, wymieniony plyn i tutaj narobil kilka bledow, ktore juz zdolal poprawic (odpowietrzanie), cos drgnelo, ale nadal jest zimno. Przy odkreceniu zaworu odpowietrzajacego nic nie lecialo, ale jak przebil to woda zaczela ledwo co leciec. Niby odpowietrzyl, bo gorna czesc chlodnicy zagrzala sie. On ma silnik 1.7. U mnie jak odpowietrzalem to cisnienie bylo zdecydowanie wieksze, wedlug jego relacji domniemam ze najprawdopodobniej ma zamulona chlodnice. Ale jak na 10 letni samochod to chyba strasznie zamulona. Czy uklad mechaniczny domykania nagrzewnicy jest jakos zawile skonstruowany? Czy moglo sie tam cos zablokowac? pokretlo pracuje w calym zakresie i slychac przy pelnym otwarciu specyficzny dwiek jakby sie cos do konca otwieralo/zamykalo. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
|
|
|
mate64 |
Dodany dnia 19-11-2005 21:35 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Nie mogło, to konstrukcja prosta jak cep. U mnie nagrzewnica nie grzała WOGÓLE! Płukanie ani odkamienianie nic nie pomogło. Nowa nagrzewnica była lżejasza o jakieś 1,5 - 2 kg Takze przyczyną braku grzania jest najprawdopodoniej porzadnie zatkana nagrzewnica, co sie łaczy z utrudnionym przepływem i mniejszym cisnieniem na odpowietrzniku OD nagrzewnicy. |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 19-11-2005 23:39 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
a jaki jest koszt kupna nagrzewnicy? Kupowaliscie oryginał czy podróbkę? O wymianę się nie pytam bo ponoc jest przerypane....
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
mate64 |
Dodany dnia 20-11-2005 00:24 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
w Łodzi o ile pamiętam BEHRU kosztowała 120 złotych, a wymiana..... No coz warto przy okazji przeciągnąc kable do głośnikow, pomysleć co można zrobić skoro tyle roboty włozylismy w zdjecie deski itd |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 20-11-2005 11:16 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
no ja na necie znalazłem jakąś AP za 127zł....a wymiana nagrzewnicy to koszt około 100zł u znajomego mechanika - dużo? Pozdro!
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
Walus |
Dodany dnia 20-11-2005 11:48 |
Postów: 145 Data rejestracji: 26.05.2005 20:21 Skąd: - |
siemka rok temu za nagrzewnice dalem 200zl a za wymiane 80zl musicie sciagnac cala deske.Jaski w katowicach jest firma co sie zajmuje chlodnicami i nagrzewnicami tylko tam za wymiane biera 200zl
Moja renia posiada silniczek 1,9TD i jest z 93roku
Auto jest Bogiem Paliwo Nalogiem http://img146.imageshack.us/my.php?image=imag00034dz.jpg http://img141.imageshack.us/my.php?image=imag00073mz.jpg http://img130.imageshack.us/my.php?image=imag00028rl.jpg |
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 20-11-2005 11:54 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Pytałem w Jarosłwiu w Intercarsie i mają po 175 zł (zamiennik)! Mam nadzieje, że do wiosny wytrzyma, bo pod dywanikiem mam cały czas mokro i ostatnio znalazłem, że cieknie mi (chyba) z obudowy nagrzewnicy od strony kierowcy. Przy pedale gazu jest plastikowa klapka przykręcana na jedną śrubke śrubokrętem gwiazdkowym i na rogu jest mokre!
Jak ktoś pamięta, może opisać jak sie dostać do nagrzewnicy i ją wymienić! Jak na razie grzeje i narzekać nie moge, ale to mokre pod wycieraczką i brak oryginalnego koloru na wykładzinie mnie dobija! Dzięki, Krzychu Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Jaski |
Dodany dnia 20-11-2005 12:05 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
KrzychuP moge Ci dać namiar na te nagrzewnice za 120zł firma to AP - to jest sklep wysyłkowy z netu
I ponoć, żeby wyciągnąć nagrzewnicę to trzeba wyjmować całą deskę... tak się zastanawiam czy sam tego nie zrobić.... Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
mate64 |
Dodany dnia 20-11-2005 12:23 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Krzychup napisał(a): Pytałem w Jarosłwiu w Intercarsie i mają po 175 zł (zamiennik)! Mam nadzieje, że do wiosny wytrzyma, bo pod dywanikiem mam cały czas mokro i ostatnio znalazłem, że cieknie mi (chyba) z obudowy nagrzewnicy od strony kierowcy. Przy pedale gazu jest plastikowa klapka przykręcana na jedną śrubke śrubokrętem gwiazdkowym i na rogu jest mokre! Jak ktoś pamięta, może opisać jak sie dostać do nagrzewnicy i ją wymienić! Jak na razie grzeje i narzekać nie moge, ale to mokre pod wycieraczką i brak oryginalnego koloru na wykładzinie mnie dobija! Dzięki, Krzychu Ekhm wygląda to na cieknąca nagrzewnice. Zlokalizowana jest w obudowie po kontem, Własnie przy pedale gazu powinieneś widzieć ułożony pod kątem bok nagrzewnicy z króćcami wchodzącymi w przegrodę czołową. Widać ja napewno. niestety nie mogę cie pocieszyc, trzeba próć wszystko, zegary, deche kable, wszystko.... |
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 20-11-2005 17:22 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Dzięki Jaski, musze sie do niej dostać i pooglądać, może to tylko jakaś opaska niedokręcona... Nie wiem jak to wyciągnąć, bo odkręcam tą śrubke i nie moge wyciągnąć tej plastikowej obudowy nagrzewnicy. Boje sie, że pourywam plastikowe zaczepy...
Jak ściągne tą obudowe, to zobacze złączki i kawałek nagrzewnicy? 1 - tu mi cieknie, 2 - śrubka, 3 - zaczepy plastikowe. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
lechos |
Dodany dnia 20-11-2005 17:31 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Mi cieknie z tego samego miejsca ,a co do odkrecenia tego to odkreca sie to po sciagnieciu calej dechy. Jest to boczna scianka nagrzewnicy skrecona z obudowa i jeszcze chyba kilka zatrzaskow. W srodku niema zadnych opasek bo koncowki od nagrzewnicy wychodza do kom. silnikowej.
Edytowane przez lechos dnia 20-11-2005 17:35 była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 20-11-2005 20:58 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
ja mam takie pytanie...czy można płukać nagrzewnicę zamontowaną w aucie? Z tego co sie dowiadywałem to nie warto bo i tak nic nie da a może pogorszyc sprawe bo może zacząć ciec
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 20-11-2005 21:12 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Dziś własnie wymieniałem u kumpla płyn .w nieszczesnym silniku C3J . W lecie płukałem mu nagrzewnice róznymi dziwnymi i mniej dziwnymi sodkami w tej chwili ogrzewania praktycznie brak więc czeka mnie też wymiana nagrzewnicy w nadchodzących dniach .Jutro jade do sklepu zapytac sie o cene .Z tego co zauważyłem nagrzewnice w nowszych rocznikach zatykają sie wiele częsciej niz w modelach starszych szczegolnie IPh. |
mate64 |
Dodany dnia 20-11-2005 21:15 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Maciej R21N R19 F126 napisał(a): Dziś własnie wymieniałem u kumpla płyn .w nieszczesnym silniku C3J . W lecie płukałem mu nagrzewnice róznymi dziwnymi i mniej dziwnymi sodkami w tej chwili ogrzewania praktycznie brak więc czeka mnie też wymiana nagrzewnicy w nadchodzących dniach .Jutro jade do sklepu zapytac sie o cene .Z tego co zauważyłem nagrzewnice w nowszych rocznikach zatykają sie wiele częsciej niz w modelach starszych szczegolnie IPh. Dlaczego nieszczęsnym? czy ja czegoś nie wiem o moim Cleon? Płukać płukałem swoja stara nagrzewnicę, niestety nic to nie dało. Wymieniłem na nową. |
|
|
mate64 |
Dodany dnia 20-11-2005 21:19 |
Postów: 107 Data rejestracji: 26.08.2005 20:26 Skąd: - |
Krzychup napisał(a): Dzięki Jaski, musze sie do niej dostać i pooglądać, może to tylko jakaś opaska niedokręcona... Nie wiem jak to wyciągnąć, bo odkręcam tą śrubke i nie moge wyciągnąć tej plastikowej obudowy nagrzewnicy. Boje sie, że pourywam plastikowe zaczepy... Jak ściągne tą obudowe, to zobacze złączki i kawałek nagrzewnicy? 1 - tu mi cieknie, 2 - śrubka, 3 - zaczepy plastikowe. Opaska niedokręcona to moze być w komorze silnika, wewnatrz kabiny nie ma takiej mozliwości, cieknie na łączeniu elementów nagrzewnicy. Tak jak napisał Lechos niestety nie da się wyciagnąć nagrzewnicy z auta bez rozbierania deski z tej prostej przyczyny ze ta wygieta część z owalna uszczelką wchodząca do komory silnika skutecznie blokuje ci ruch (tam też są podłączone węże). Krzychup, chetnie pomoge cina odległość w razie czego bo niedawno przerabiałem ten temat dogłębnie. |
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 20-11-2005 23:01 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Dzięki Mate, ale mam nadzieje, że jeszcze wytrzyma tą zime. Zaczyna sie od zegarka, przez wskaźniki ? Musze to przespać, bo ostatnio przeciągałem kable do alarmu i wszędzie mam całą mase kabli! A co z bezpiecznikami? Wiem, że cały panel z bezpiecznikami można odpiąć i wisi na kablach. Wyżej bezpieczników mam przekaźniki i do nich idzie kolejna złączka z czarnymi kablami. Nie wiewm do czego to.
Jakby ktoś wymieniał nagrzewnice, to prosze o opis, co zostaje (np panel bezp., kierownica), a co trzeba wywalić (środkową konsole, półkę przy dźwigni biegów). To czeka mnie wymiana, ale nie uśmiecha mi się rozkręcanie wszystkiego przy kilku stopniach na + w garażu! Pozdrawiam, Krzychu Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |