25 Kwietnia 2024 19:59:22
Zdjęcia użytkowników
mateuszekwch toseen
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Jak sprawdzić wydajność pompy w F7P 
ttimon
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2010 15:00
Moderator Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

Aby sprawdzić wydajność pompy odpinany z listwy wtryskowej przewód powrotny (ten bliżej środka - na zdjęciu zaznaczony na czerwono). Robimy to w miarę ostrożnie tak żeby nie uwalić się wachą, która na pewno odrobinę chlapnie. Przewód sobie zostawiamy jakoś żeby nie kapał tylko. Następnie podłączamy w jego miejsce jakiś przewód (grunt żeby nie był zbyt szeroki bo paliwo będzie nam uciekać i pomiar nie będzie wiarygodny). Kiedy już podłączymy wąż wkładamy jego drugi koniec najlepiej do pustej czystej 2litrowej butelki (po coli albo jabcoku jeżeli takie występują). Potem wyciągamy bezpiecznik pompy paliwa (jest w czarnej skrzynce pod maską) Niestety nie mam zdjęcia z tego miejsca więc jeżeli ktoś ma wątpliwość który to przekaźnik może zawsze przed rozpoczęciem całej operacji wyciągać po kolei i włączając zapłon nasłuchiwać pompy. Jak jej w końcu nie usłyszy to znaczy że znalazł przekaźnik Wink

Zatem gdy już mamy butelkę wiemy który to przekaźnik, przychodzi czas na pomiar. Pompę uruchamiamy zwierając styki w skrzynce z tego pamiętam to 3 i 5 postaram się dodać jakiś rysunek.
Do tej operacji najlepiej mieć drugą osobę. Jedna zwiera pompę i mierzy np czas, druga trzyma butelkę i wąż opowiadając kawał który trawa dokładnie 30 sekund

Czas w jakim robimy próbę to 30 sekund. Jeżeli regulator i pompa są w 100% sprawne powinny wyrzygać minimum 0,6l/30sekund

tagi: wydajność pompy, pompa paliwa, jak sprawdzić pompę,regulator paliwa,


Treść dodana dnia 09-12-2010 15:03:

Ktoś się przyczepi że jak mamy niesprawny regulator to może to wpłynąć na wynik pomiaru - będzie miał pewnie rację. Niestety nie dotarłem do informacji ile powinna wypluć sama pompa omijając regulator. Można zrobić test bo być może znacznej różnicy nie ma. Prosiłbym także osoby które wykonały test wpisały swoje wyniki co pozwoli nam upewnić się że pozyskane normy są prawidłowe.

EDIT:

Sama pompa na przewodzie przy listwie w 30sekund powinna wylać około 1.8L
ttimon dodał/a następującą grafikę:
20090715256.jpg

Edytowane przez ttimon dnia 12-01-2011 15:05
Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-12-2010 15:00
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2010 15:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

az sprawdze!

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ttimon
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2010 15:08
Moderator Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

o to chodziło Wink

dla pełnej jasności sposób włączenia pompy na rysunku


Treść dodana dnia 12-01-2011 15:06:

wprowadziłem poprawne dane do pierwszego postu, okazuje się że autodata miała błędne info dotyczące ilości paliwa

Edytowane przez ttimon dnia 09-12-2010 16:24
Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
piotrekTSA
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26-03-2011 19:46
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

no to wyniki pomiaru na przewodzie powrotnym wcale nie leci wacha;/
a sama pompa na przewodzie na listwie wylewa 1.1 L/30 sekund

stara pompa wylała 1.2 L w ciągu 30 sekund oczywiście bez filtra paliwa sama pompa

wszystkie pomiary wykonane po kilka razy

Edytowane przez piotrekTSA dnia 26-03-2011 19:47
SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: