Menu główne
Forum
Klubowicze
malyarek1989 |
Dodany dnia 13-12-2010 20:22 |
Postów: 102 Data rejestracji: 12.02.2009 17:50 Skąd: śląskie Bielsko-Biała |
Witam po dłuższej przerwie. Mam problem i to chyba nie mały. Renówke mam od dwóch lat. W lecie ani w zimie nie miałem z nią problemów z odpalaniem, aż do teraz. Ostatnio zapaliłem autko pod domem wszystko super- na dotyk! Podjechałem 3 km na stacje gaszę. Próbuję zapalić. Dopiero po 10 min kręcenia i podpompowania troche na pompce na filtrze paliwa zapaliła. Od tego czasu dodaje do paliwa środek zapobiegający wytrącaniu się parafiny dieselskydd. Kilka dni miałem spokój. Do dzisiaj. Wczoraj odpalił bez problemu- na dotyk. A dzisiaj rano kompletnie odmówił współpracy. Podejrzewałem zamarznięte przewody bądź filtr. Auto awaryjnie do garażu- farelka i jazda. Ogrzała się trochę, wymieniłem filtr paliwa, zalałem go ropą z dodatkiem tego napoju magicznego, kręcę rozrusznikiem i nawet nie pyrknął. Wiem że powinno się jeszcze odpowietrzyć filtr (odpowietrznik jest na pompie wtryskowej) oraz wtryski ale to już po zapaleniu. Mam więc pytanie do kogoś kto się na tym zna bądź miał podobny problem i uporał się z nim. Bardzo proszę o udzielenie jakichś wskazówek co dalej robić. Dziękuję z góry. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 134000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-12-2010 20:22 |
maestro |
Dodany dnia 13-12-2010 20:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Po pierwsze to odkrecasz odpowietrznik na pompie i pompujesz pompą reczną. Jak nie bedzie sikać to już wiesz.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
malyarek1989 |
Dodany dnia 13-12-2010 20:29 |
Postów: 102 Data rejestracji: 12.02.2009 17:50 Skąd: śląskie Bielsko-Biała |
Jak nie będzie sikać przez odpowietrznik na pompie to znaczy że przewody tak? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-12-2010 20:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak nie bedzie sikać to znaczy że nie ma paliwa w wężach i jeszcze nieszczelność, ewentualnie zator. Jak pompujesz to robi sie grucha twarda? Zakładam że nie, czyli cisnienie gdzieś ucieka albo jest zawalone, a co za tym idzie wraca sie paliwo do baku lub stoi. Przerabiałem to u siebie. Nie biore pod uwage innych usterek bo pewnie niektórzy zaraz coś podsuną, ale ja tak co pół roku miałem jak regenerowałem pompki. Jeśli sie wraca paliwko, i nie idzie go zassac pompką no to ja zrobiłem takie rozwiązanie problemu:
[img]http://images35.fotosik.pl/216/41e815a13431627f.jpg[/img] is not a valid Image. W gruszce jest zaworek zwrotny wiec także pomaga. Edytowane przez maestro dnia 13-12-2010 20:39 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
malyarek1989 |
Dodany dnia 13-12-2010 20:45 |
Postów: 102 Data rejestracji: 12.02.2009 17:50 Skąd: śląskie Bielsko-Biała |
Podczas pompowanie nie robi się grucha twarda. Nie próbowałem jeszcze odkręcić tego odpowietrznika i pompować. Nie wiem czy da się takie rozwiązanie wprowadzić jak pokazałeś bo ja tam mam w tym miejscu filtr paliwa... A sam już nie wiem. A czy może to być też wina świec? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-12-2010 20:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Może być wina świec ale tylko na zimnym, na ciepłym odpali bez podgrzania.
Po za tym - pompka, grucha musi sie robic twarda bo wytwarzasz nią cisnienie w układzie. Jeśli sie nie robi to ciśnienie ucieka i nie pojedziesz. Też miałem w tym miejscu filtr paliwa i pompke z podgrzewaczem ale go wypierdzieliłem i dałem na wezu filtr i gruche. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
malyarek1989 |
Dodany dnia 13-12-2010 20:54 |
Postów: 102 Data rejestracji: 12.02.2009 17:50 Skąd: śląskie Bielsko-Biała |
Pytanie którędy ucieka to ciśnienie? Widzę na zdjęciu że zlikwidowałeś system podgrzewania paliwa. Właśnie widzę też że filtr paliwa masz tam z tyłu. Powiedz mi jak się to ma do spalania? A co do świec to tak teraz myślę że raczej nie bo dotychczas na mrozie (auto stoi ciągle na polu) pali na dotyk po podgrzaniu świec dwa razy. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-12-2010 20:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Podgrzewanie i tak nie działa na zimnym silniku (bo przecie płyn zimny wiec co on pomoże w rozruchu zimnego silnika to nie wiem) wiec jest zbędne w moim mniemaniu tak czy owak. Spalanie sie nie zmieniło.
Ciśnienie w 99% ucieka przez tą ręczną pompkę. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
malyarek1989 |
Dodany dnia 13-12-2010 21:10 |
Postów: 102 Data rejestracji: 12.02.2009 17:50 Skąd: śląskie Bielsko-Biała |
Czyli ciśnienie ucieka przez tę pompkę której ty się pozbyłeś tak? Powiedz mi co mogę teraz zrobić żeby działało i żebym mógł jak najszybciej uruchomić silnik. Odkręciłem odpowietrznik i podczas pompowania pompką leci z niego powietrze. Może być tak że są jeszcze przymarznięte przewody z baku do filtra? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-12-2010 21:29 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Prosty test to załatwić kompresor i kawałek węża. odkrecic pompke reczna od układu paliwowego i w wąż co idzie z baku dmuchnąć porządnie ciśnienia, jak wyjmiesz kompresor to paliwo podciśnieniem powinno wywalić Ci tym wężykiem a wtedy Ty szybko na pompe i zakrecasz. Wtedy powinno wyciągnąć z baku już samo podczas krecenia. Jak dasz kompresorem i nic nie poleci to dupa blada. zator gdzies
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
malyarek1989 |
Dodany dnia 13-12-2010 21:33 |
Postów: 102 Data rejestracji: 12.02.2009 17:50 Skąd: śląskie Bielsko-Biała |
Hmmm... No dobra będę coś jutro kombinował z tym. Narazie dzięki za podpowiedzi. Jeśli uda mi się to uruchomić samemu lub z ewentualną pomocą jakiegoś mechanika to postaram się napisać co było przyczyną tego problemu. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-12-2010 21:37 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Musisz w jakiś sposób pominąć tą nieszczesną pompke. Wtedy bedzie wiadomo czy ona bruździ.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
karolkk86 |
Dodany dnia 13-12-2010 21:46 |
Postów: 44 Data rejestracji: 21.03.2010 20:55 Skąd: - |
MIałem to samo u siebie, i mi pomogl zaworek zwrotny rozmiaru 8, założony na przewod pompka->pompa.
Był:Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 170000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 182000km
|
malyarek1989 |
Dodany dnia 14-12-2010 13:02 |
Postów: 102 Data rejestracji: 12.02.2009 17:50 Skąd: śląskie Bielsko-Biała |
Dzisiaj już widać światełko w tunelu (tak myślę) bo pompka już pracuje więc podejrzewam że wczoraj jeszcze były przewody przymarznięte. Odkręcając odpowietrznik leci już z niego ropa ale pojawił się brak prądu w aku i chwilowy brak możliwości go naładowania. Wieś na końcu świata. Nikt nie ma kabli ani prostownika a jak się znajdzie już prostownik to zepsuty. Zobaczymy później. Może będzie coś więcej wiadomo to dam znać.
EDIT: No i po problemie. Przynajmniej mam taką nadzieję. W związku z brakiem prądu udało mi się załatwić kable. Chwila intensywnego ładowana wystarczyła żeby renówka zapaliła. Na chwile poprzerywał poszarpał i się uspokoił. Odpowietrzenie filtra poprzez odpowietrznik na pompie + odpowietrzenie wtrysków. Silnik się zagrzał no to wskoczyłem na ekspresówkę, pokręciłem go trochę na wyższych obrotach i puki co ze 4 razy go odpalałem to pali super. W weekend podładuje aku i będzie super a do weekendu mam nadzieję że dojeżdżę jakoś. Dzięki za porady. Na razie nie będę kombinował z zaworkami zwrotnymi, gruszkami, filtrami itd, itp. Zostaje tak jak jest. Pozdrawiam Edytowane przez malyarek1989 dnia 14-12-2010 16:59 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 134000km
|
|
|
pavko |
Dodany dnia 24-07-2012 08:56 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
maestro napisał/a: Jeśli sie wraca paliwko, i nie idzie go zassac pompką no to ja zrobiłem takie rozwiązanie problemu: A pamiętasz może (ew. ktoś może wie) jaka jest średnica wew. przewodów doprowadzających płyn do podgrzewacza? ew. czym je spiąłeś? U mnie też już jest poza układem ale ciągle klamot wisi pod maską a chciałbym się tego pozbyć... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 24-07-2012 15:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nie mam pojecia, miałem kawałek rurki, dociąłem, oszlifowałem i tyle. Ale ja wiem, może 12, może 16?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |