28 Marca 2024 20:52:06
Zdjęcia użytkowników
kwawrzyniak misiek_Pt
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Wymiana lozysk i pierścienia ślizgowego alternatora valeo 70A 
tomek1405
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-12-2010 16:52
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Po odkreceniu szpilek 4szt i nakretki wiatraka klucz 24 sciagamy za pomoca sciagacza lozyska (25zł castorama) lozysko z obudowa. Nozki zapieramy o jedna czesc obudowy tzw. tarcze przednia a trzpien o oske.

[img]http://img59.imageshack.us/img59/9577/301220102618.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Po zdjeciu mamy lozysko w obudowie trzeba je wybic od zewnatrz do wewnatrz. Jest to wieksze lozysko.

Zeby dostac sie do mniejszego trzeba wyjac plastikowa oslonke z tyl alternatora zeby to zrobic polecam na ten plastik polozyc cos tego samego wymiaru na srodku ustawic trzepien sciagacza nozki zaprzec o stojan i skrecac. W ten sposob unikamy rozlutowywania diod na mostku. Powinien wyjsc wirnik razem z lozyskiem je takze sciagamy sciagaczem. Wynik taki:

[img]http://img819.imageshack.us/img819/7374/010120112630.th.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img689.imageshack.us/img689/7528/301220102619.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Nastepnie zeby wymienic pierscien slizgowy trzeba rozlutowac polaczenie z uzwojeniem wirnika. Drut dwukrotnie owiniety; do rozlutowania uzyjcie lutownicy kolbowej. Po rozlutowaniu bierzemy maly brzeszczot, rozcinamy w poprzek pierscien i rozginamy srubokretem.

[img]http://img826.imageshack.us/img826/8828/010120112631.th.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img829.imageshack.us/img829/9393/010120112637.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Jesli upieprza wam sie druty wychodzace z wirnika mozna poratowac sie lutowaniem nawijajac drut wokol drutu wirnika i to zalutowac. Tak to wyglada z przymiarka nowego pierscienia:

[img]http://img411.imageshack.us/img411/6951/010120112638.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Do nasuniecia polecam uzyc tulejki i imadla badz tuleja i przez drewienko mlotkiem z wyczuciem nabijac, nawinac drut wirnika dolutowac i gotowe potem tylko nabic lozyskaSmile
Duze lozysko musi wejsc do samego dolu oski!
Jesli bedziecie miec luzne lozysko w gniezdzie badz bedzie luzne na osce polecam uzyc kleju Loctite 648 30zł za 5ml.


wymiary łożysk:
duże:
średnica otworu wewnetrznego: 17mm
średnica zewnętrzna: 40mm
szerokość: 12mm

małe:
średnica otworu wewnętrznego: 10mm
średnica zewnętrzna:30mm
szerokość: 9mm

pierścień slizgowy:
średnica otworu wewnetrznego: 17mm
średnica zewnetrzna:30mm
wymiary plastiku: 46mm /63mm

Z tego co zauwazylem orginalnie montowane byly lozyska SKP Made in France, jesli natomiast macie firmy NTN Made in Taiwan to jest to juz łozysko wymienione.

Przy skladaniu nalezy zwrocic uwage na dystans pomiedzy lozyskiem duzym a wiatrakiem. Orginalnie byl z przetloczeniem ma zapierac sie na wewnetrznej srednicy lozyska a pod wiatrak ma byc plaskie wiekszej srednicy.
Pod nakretka kola tez ma byc dystans.


Ja dodatkowo papierem sciernym pozbylem sie syfu z wiatraka alternatora skutek taki:

[img]http://img203.imageshack.us/img203/5374/100120112672.th.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img211.imageshack.us/img211/2134/100120112673.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Ceny uzytych materialow:

łożysko:
duże 15zl
małe 13zl
pierścien slizgowy 14zl
klej 30zł
szczotki regulatora 8zł

ceny regulatorow napiecia:
zamiennik (szczotki slabe) -ok. 35zł
orginał ok. 70zł

Edytowane przez tomek1405 dnia 13-01-2011 13:43
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-12-2010 16:52
Awatar
lukat1988
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2011 21:44
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

Łożyska w alternatorze Valeo A13N174
*6203
*6200

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
Przejdź do forum: