Menu główne
Forum
Klubowicze
tomek1405 |
Dodany dnia 30-12-2010 16:52 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Po odkreceniu szpilek 4szt i nakretki wiatraka klucz 24 sciagamy za pomoca sciagacza lozyska (25zł castorama) lozysko z obudowa. Nozki zapieramy o jedna czesc obudowy tzw. tarcze przednia a trzpien o oske.
[img]http://img59.imageshack.us/img59/9577/301220102618.th.jpg[/img] is not a valid Image. Po zdjeciu mamy lozysko w obudowie trzeba je wybic od zewnatrz do wewnatrz. Jest to wieksze lozysko. Zeby dostac sie do mniejszego trzeba wyjac plastikowa oslonke z tyl alternatora zeby to zrobic polecam na ten plastik polozyc cos tego samego wymiaru na srodku ustawic trzepien sciagacza nozki zaprzec o stojan i skrecac. W ten sposob unikamy rozlutowywania diod na mostku. Powinien wyjsc wirnik razem z lozyskiem je takze sciagamy sciagaczem. Wynik taki: [img]http://img819.imageshack.us/img819/7374/010120112630.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img689.imageshack.us/img689/7528/301220102619.th.jpg[/img] is not a valid Image. Nastepnie zeby wymienic pierscien slizgowy trzeba rozlutowac polaczenie z uzwojeniem wirnika. Drut dwukrotnie owiniety; do rozlutowania uzyjcie lutownicy kolbowej. Po rozlutowaniu bierzemy maly brzeszczot, rozcinamy w poprzek pierscien i rozginamy srubokretem. [img]http://img826.imageshack.us/img826/8828/010120112631.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img829.imageshack.us/img829/9393/010120112637.th.jpg[/img] is not a valid Image. Jesli upieprza wam sie druty wychodzace z wirnika mozna poratowac sie lutowaniem nawijajac drut wokol drutu wirnika i to zalutowac. Tak to wyglada z przymiarka nowego pierscienia: [img]http://img411.imageshack.us/img411/6951/010120112638.th.jpg[/img] is not a valid Image. Do nasuniecia polecam uzyc tulejki i imadla badz tuleja i przez drewienko mlotkiem z wyczuciem nabijac, nawinac drut wirnika dolutowac i gotowe potem tylko nabic lozyska Duze lozysko musi wejsc do samego dolu oski! Jesli bedziecie miec luzne lozysko w gniezdzie badz bedzie luzne na osce polecam uzyc kleju Loctite 648 30zł za 5ml. wymiary łożysk: duże: średnica otworu wewnetrznego: 17mm średnica zewnętrzna: 40mm szerokość: 12mm małe: średnica otworu wewnętrznego: 10mm średnica zewnętrzna:30mm szerokość: 9mm pierścień slizgowy: średnica otworu wewnetrznego: 17mm średnica zewnetrzna:30mm wymiary plastiku: 46mm /63mm Z tego co zauwazylem orginalnie montowane byly lozyska SKP Made in France, jesli natomiast macie firmy NTN Made in Taiwan to jest to juz łozysko wymienione. Przy skladaniu nalezy zwrocic uwage na dystans pomiedzy lozyskiem duzym a wiatrakiem. Orginalnie byl z przetloczeniem ma zapierac sie na wewnetrznej srednicy lozyska a pod wiatrak ma byc plaskie wiekszej srednicy. Pod nakretka kola tez ma byc dystans. Ja dodatkowo papierem sciernym pozbylem sie syfu z wiatraka alternatora skutek taki: [img]http://img203.imageshack.us/img203/5374/100120112672.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img211.imageshack.us/img211/2134/100120112673.th.jpg[/img] is not a valid Image. Ceny uzytych materialow: łożysko: duże 15zl małe 13zl pierścien slizgowy 14zl klej 30zł szczotki regulatora 8zł ceny regulatorow napiecia: zamiennik (szczotki slabe) -ok. 35zł orginał ok. 70zł Edytowane przez tomek1405 dnia 13-01-2011 13:43 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
renault19.pl | Dodany dnia 30-12-2010 16:52 |
lukat1988 |
Dodany dnia 17-03-2011 21:44 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Łożyska w alternatorze Valeo A13N174
*6203 *6200 Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
Przejdź do forum: |